abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:04:21 #276
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150730713
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:00 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik zei dan ook in heel Oekraine....
Dus als de DPR en LPR de verkiezingen blokkeren, dan kan heel Oekraine geen verkiezingen meer houden die geldig zijn. En voor die verkiezingen was het bestuur volgens de pro-Russen ook niet legitiem. Kortom het Oekrainse volk kan door niemand meer vertegenwoordigd worden. Daaruit kun jij vast niet concluderen dat jouw argument pro-Russische propaganda is.
The view from nowhere.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:13:34 #277
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150730964
Dit is ongeveer de gedachtengang:

DPR & LPR: "Wij vinden die nieuwe 'regering' kut!"
Kiev: "Dan gaan we opnieuw stemmen en een nieuwe regering kiezen."
DPR & LPR: "Nee flikker op! Wij gaan gewoon schieten!"
Kiev: " Errr....?"

DPR & LPR: "En omdat wij niet hebben gestemd kunnen we nu lekker blijven volhouden dat jullie niet legitiem zijn! Ha!"
Kiev: " Ja maar.... uhm. Hoe kunnen we dan ooit....... :? "
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:18:12 #278
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150731082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:13 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is ongeveer de gedachtengang:

DPR & LPR: "Wij vinden die nieuwe 'regering' kut!"
Kiev: "Dan gaan we opnieuw stemmen en een nieuwe regering kiezen."
DPR & LPR: "Nee flikker op! Wij gaan gewoon schieten!"
Kiev: " Errr....?"
De pro-Russen zien liever dat de Oekraine, in oorlog en in een zware economische recessie, stuurloos ronddobbert. Dat diplomatieke oplossingen onmogelijk zijn omdat er niemand in Kiev is waarmee je kunt overleggen.
The view from nowhere.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:20:27 #279
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150731166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De pro-Russen zien liever dat de Oekraine, in oorlog en in een zware economische recessie, stuurloos ronddobbert. Dat diplomatieke oplossingen onmogelijk zijn omdat er niemand in Kiev is waarmee je kunt overleggen.
Erg paradoxaal inderdaad. Met niemand willen praten omdat jij ze niet verkozen hebt, maar het vertikken om te kiezen als die mogelijkheid je wordt aangeboden.

Dan ben je niet op zoek naar een oplossing, maar gewoon op zoek naar ruzie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:25:36 #280
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150731290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dus als de DPR en LPR de verkiezingen blokkeren, dan kan heel Oekraine geen verkiezingen meer houden die geldig zijn. En voor die verkiezingen was het bestuur volgens de pro-Russen ook niet legitiem. Kortom het Oekrainse volk kan door niemand meer vertegenwoordigd worden. Daaruit kun jij vast niet concluderen dat jouw argument pro-Russische propaganda is.
Als je in omgeving Lviv een stemkantoor binnenliep om te gaan stemmen was je doopsel al gelicht en kon je zonder te stemmen rechtsomkeert maken onder toeziend oog van 'internationale waarnemers'. Mocht er een 2e ronde nodig zijn was er een kansje dat je wel mocht stemmen.
De 2e ronde kwam niet :)
Juist in deze omgeving had Poroshenko niets te vrezen voor zijn meerderheid en hoor je dus niemand over fraude, corruptie en andere zaken.
Ik vind het ook zeer twijfelachtig dat iedereen roeptoetert hoe 'corrupt' Oekraine is, maar dat er geen coup gepleegt is dat na de coup Oekraine binnen 3 maanden een voorbeeldig land is en de verkiezingen van Poroshenko en parlement zogenaamd onder toeziend oog van internationale (westerse) waarnemers keurig zijn verlopen...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:31 #282
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150731638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:25 schreef ZOA het volgende:

[..]

Als je in omgeving Lviv een stemkantoor binnenliep om te gaan stemmen was je doopsel al gelicht en kon je zonder te stemmen rechtsomkeert maken onder toeziend oog van 'internationale waarnemers'.
???

quote:
Mocht er een 2e ronde nodig zijn was er een kansje dat je wel mocht stemmen.
De 2e ronde kwam niet :)
Was niet nodig.

quote:
Juist in deze omgeving had Poroshenko niets te vrezen voor zijn meerderheid en hoor je dus niemand over fraude, corruptie en andere zaken.

Ik vind het ook zeer twijfelachtig dat iedereen roeptoetert hoe 'corrupt' Oekraine is, maar dat er geen coup gepleegt is dat na de coup Oekraine binnen 3 maanden een voorbeeldig land is en de verkiezingen van Poroshenko en parlement zogenaamd onder toeziend oog van internationale (westerse) waarnemers keurig zijn verlopen...
Het verhaal over een coup suggereert dat een groot deel van de bevolking in de Oekraine niet achter de Maidan beweging stond, maar dat deze volledig geensceneerd is. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen erkent dat Oekraine corrupt is, maar dat het volksprotest daartegen evident niet uitgaat van de bevolking.

Je kunt een volkprotest dus terzijde schuiven als een externe partij zich daarmee bemoeit, of als een interne partij een scheve schaats rijdt. Daarna kunnen de miljoenen naar huis, want alles waar ze last van hebben kan nu worden afgedaan als een coup.
The view from nowhere.
pi_150731887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Erg paradoxaal inderdaad. Met niemand willen praten omdat jij ze niet verkozen hebt, maar het vertikken om te kiezen als die mogelijkheid je wordt aangeboden.

Dan ben je niet op zoek naar een oplossing, maar gewoon op zoek naar ruzie.
Er is een verschil tussen praten als in overleggen en praten je moet doen zoals wij bevelen...
zeker als het om dingen als je eigen huis en haard gaat wat gewoon platgebombardeert wordt danwel verkocht aan het IMF.
Een oplossing na het verjagen van Janoekovitsj voor Oekraine incl Krim, meer autonomie en zelfbeschikking, precies zoals Lviv deed nog onder dezelfde Janoekovitsj was onmogelijk
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150732188
Kan ik even een korte samenvatting krijgen van wat er nu aan de hand is?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:56:44 #285
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150732189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen praten als in overleggen en praten je moet doen zoals wij bevelen...
zeker als het om dingen als je eigen huis en haard gaat wat gewoon platgebombardeert wordt danwel verkocht aan het IMF.
Een oplossing na het verjagen van Janoekovitsj voor Oekraine incl Krim, meer autonomie en zelfbeschikking, precies zoals Lviv deed nog onder dezelfde Janoekovitsj was onmogelijk
Ik zie het als Oekrainse onafhankelijkheid oorlog, nu blijkt dat Rusland de soevereiniteit van Oekraine niet erkent. Dat de etnisch Russische minderheid liever aansluit bij Rusland of onafhankelijk wordt legitimeert nog geen gewapend verzet. De aspiratie van de pro-Russen is net zo goed een probleem voor de etnisch Oekrainers in Zuid-Oost Oekraine, maar daar hoor je pro-Russen nooit over (dat is hypocriet). Deze mensen moeten zich in de DPR en LPR ook voegen (je moet doen zoals wij bevelen), maar dan is het goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-03-2015 13:09:25 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:05:36 #286
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150732466
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:56 schreef MotherFoker het volgende:
Kan ik even een korte samenvatting krijgen van wat er nu aan de hand is?
Men kan niet tot een politieke oplossing komen. Strijdpunten zijn
1. de grenzen van het rebellen gebied en
2. de mate van zelfbestuur in het rebellen gebied.
Zolang men daarover geen akkoord kan bereiken, ettert het conflict door.

Oekraine wil het rebellen gebied beperken tot de voormalige frontlinie, in lijn met het Minsk I akkoord. De rebellen willen nog grote delen toevoegen aan hun gebied.

Oekraine gaat akkoord met een vorm van zelfbestuur waarbij het rebellen gebied ondergeschikt blijft aan het bestuur van Oekraine. De rebellen willen een vorm van zelfbestuur dat niet meer in overeenstemming is met autonomie binnen Oekraine, maar van het rebellen gebied een onafhankelijk land maakt.
The view from nowhere.
pi_150732646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik zie het als Oekrainse onafhankelijkheid oorlog, nu blijkt dat Rusland de soevereiniteit van Oekraine niet erkent. Dat de etnisch Russische minderheid liever aansluit bij Rusland of onafhankelijk wordt legitimeert nog een gewapend verzet. De aspiratie van de pro-Russen is net zo goed een probleem voor de etnisch Oekrainers in Zuid-Oost Oekraine, maar daar hoor je pro-Russen nooit over (dat is hypocriet). Deze mensen moeten zich in de DPR en LPR ook voegen (je moet doen zoals wij bevelen), maar dan is het goed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Men kan niet tot een politieke oplossing komen. Strijdpunten zijn
1. de grenzen van het rebellen gebied en
2. de mate van zelfbestuur in het rebellen gebied.
Zolang men daarover geen akkoord kan bereiken, ettert het conflict door.

Oekraine wil het rebellen gebied beperken tot de voormalige frontlinie, in lijn met het Minsk I akkoord. De rebellen willen nog grote delen toevoegen aan hun gebied.

Oekraine gaat akkoord met een vorm van zelfbestuur waarbij het rebellen gebied ondergeschikt blijft aan het bestuur van Oekraine. De rebellen willen een vorm van zelfbestuur dat niet meer in overeenstemming is met autonomie binnen Oekraine, maar van het rebellen gebied een onafhankelijk land maakt.
Jawel .. hier ga ik wel ver in mee
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150732735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Men kan niet tot een politieke oplossing komen. Strijdpunten zijn
1. de grenzen van het rebellen gebied en
2. de mate van zelfbestuur in het rebellen gebied.
Zolang men daarover geen akkoord kan bereiken, ettert het conflict door.

Oekraine wil het rebellen gebied beperken tot de voormalige frontlinie, in lijn met het Minsk I akkoord. De rebellen willen nog grote delen toevoegen aan hun gebied.

Oekraine gaat akkoord met een vorm van zelfbestuur waarbij het rebellen gebied ondergeschikt blijft aan het bestuur van Oekraine. De rebellen willen een vorm van zelfbestuur dat niet meer in overeenstemming is met autonomie binnen Oekraine, maar van het rebellen gebied een onafhankelijk land maakt.
Waarom willen mensen dan niet liever praten of iets oplossen. En ik had ergens gelezen dat Rusland nu "paraat" staat vanwege oefeningen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:28:10 #289
192592 SureD1
------------------------------
pi_150733132
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:14 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Waarom willen mensen dan niet liever praten of iets oplossen. En ik had ergens gelezen dat Rusland nu "paraat" staat vanwege oefeningen.
Rusland rolt zijn spierballen, anders niks... No worries! Wat dat betreft gaat er niks gebeuren!
pi_150733170
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Rusland rolt zijn spierballen, anders niks... No worries! Wat dat betreft gaat er niks gebeuren!
Ik geef toch toe het is wel een beetje eng hoor.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:29:33 #291
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150733172
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:14 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Waarom willen mensen dan niet liever praten of iets oplossen. En ik had ergens gelezen dat Rusland nu "paraat" staat vanwege oefeningen.
De standpunten liggen te ver uiteen om tot een akkoord te komen.

Zoals groepen binnen Oekraine tegenover elkaar staan, zo staan Het Westen en Rusland ook tegenover elkaar. Rusland wil een scheidslijn tussen Het Westen en Rusland zodat een belangrijk deel van Oekraine onder de Russische invloedssfeer blijft. Het westen wilt dat Oekraine als een soeverein land intact/ongedeeld blijft.
The view from nowhere.
pi_150733245
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:14 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Waarom willen mensen dan niet liever praten of iets oplossen. En ik had ergens gelezen dat Rusland nu "paraat" staat vanwege oefeningen.
De Russen staan al decennia paraat. Die praat moet je allemaal niet zo serieus nemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:32:03 #293
192592 SureD1
------------------------------
pi_150733264
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:29 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik geef toch toe het is wel een beetje eng hoor.
Als dit nieuw voor je is...ben je van na de Koude Oorlog? Voor 1989 was dit allemaal doodnormaal... Echt er is niks aan de hand....geroeptoeter voor de bühne...
pi_150733305
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als dit nieuw voor je is...ben je van na de Koude Oorlog? Voor 1989 was dit allemaal doodnormaal... Echt er is niks aan de hand....geroeptoeter voor de bühne...
Ben van 97, oom heeft in Afghanistan gevochten en heeft 7 jaar geleden door alle trauma's een einde aan zn leven gemaakt, en mijn tante heeft 20 jaar geleden in Kosgoslov of Oekraine gevochten.
pi_150733321
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als dit nieuw voor je is...ben je van na de Koude Oorlog? Voor 1989 was dit allemaal doodnormaal... Echt er is niks aan de hand....geroeptoeter voor de bühne...
Nou ja .. als je de posts op Fok zo leest heb je soms wel eens het idee dat we al midden in WW3 zitten
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:35:21 #296
192592 SureD1
------------------------------
pi_150733350
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:34 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ben van 97, oom heeft in Afghanistan gevochten en heeft 7 jaar geleden door alle trauma's een einde aan zn leven gemaakt, en mijn tante heeft 20 jaar geleden in Kosgoslov of Oekraine gevochten.
Dan snap ik dat je dit akelig vindt! Maar nogmaals (en ik ga al wat langer mee) er is niks om je zorgen over te maken...
pi_150733382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:31 schreef waht het volgende:

[..]

De Russen staan al decennia paraat. Die praat moet je allemaal niet zo serieus nemen.
Het is allemaal gewoon raar en vooral dat ik steeds hoor van "geen zorgen maken, tot wo3 komt eraan, van nukes zijn er niet van bam nuke op je dak."
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:37:00 #298
192592 SureD1
------------------------------
pi_150733395
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:34 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nou ja .. als je de posts op Fok zo leest heb je soms wel eens het idee dat we al midden in WW3 zitten
Het vergt wat een persoon zijn/haar skills om te contextualiseren en te nuanceren hier ja...als je <20 bent kan ik me voorstellen dat je overspoeld raakt...
pi_150733414
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dan snap ik dat je dit akelig vindt! Maar nogmaals (en ik ga al wat langer mee) er is niks om je zorgen over te maken...
Ik hoop het en probeer niet zo te flippen erover. Etc
pi_150733455
Wordt nog jaren vervolgt...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')