InTrePidIvity | donderdag 7 november 2002 @ 13:21 |
Ik en een maat van me hebben een klein bedrijfje dat dance-evenementen (op kleine schaal) organiseert. Nu wordt het ons erg lastig gemaakt door een bepaald bedrijfje, opgericht door Duncan Stutterheim. Wij zullen nooit op een evengrote schaal feesten organiseren dankzij ID & T. De macht van ID & T is TE groot, en moet snel beperkt worden. Iemand hier niet mee eens? Kom maar los |
Doopy-X- | donderdag 7 november 2002 @ 13:22 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:21 schreef InTrePidIvity het volgende: Ik en een maat van me hebben een klein bedrijfje dat dance-evenementen (op kleine schaal) organiseert. Nu wordt het ons erg lastig gemaakt door een bepaald bedrijfje, opgericht door Duncan Stutterheim. Wij zullen nooit op een evengrote schaal feesten organiseren dankzij ID & T. De macht van ID & T is TE groot, en moet snel beperkt worden.Iemand hier niet mee eens? Kom maar los
niet helemaal mee eens. Q-Dance is goed bezig net als UDC (Dancevalley/Impulz) |
Devnull | donderdag 7 november 2002 @ 13:25 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:21 schreef InTrePidIvity het volgende: Ik en een maat van me hebben een klein bedrijfje dat dance-evenementen (op kleine schaal) organiseert. Nu wordt het ons erg lastig gemaakt door een bepaald bedrijfje, opgericht door Duncan Stutterheim. Wij zullen nooit op een evengrote schaal feesten organiseren dankzij ID & T. De macht van ID & T is TE groot, en moet snel beperkt worden.Iemand hier niet mee eens? Kom maar los
Ik denk dat ze die positie verdiend hebben. Ze zijn al jaaaaaaaaaren bezig, en ik zie het probleem dus niet zo. Als je er iets aan wilt doen, zal je met een heel origineel idee moeten komen denk ik. |
vogeltje | donderdag 7 november 2002 @ 13:26 |
je bent van 1985 ? ga eerst nog maar ff een paar jaar heel wat feesten af... |
SMOOGY | donderdag 7 november 2002 @ 13:26 |
Impulz vond ik de laatste keer echt heel errug strak hoor...  Enne denk et nie... Onder monoploie versta ik toch echt iets anders... |
CloudBox | donderdag 7 november 2002 @ 13:27 |
Volgens mij is er heus wel behoefte aan kleinschalige housefeesten. |
InTrePidIvity | donderdag 7 november 2002 @ 13:27 |
Q-Dance organiseert feesten in samenwerking met ID & T. Het komt dus allemaal weer bij elkaar. Mijn bedrijfje komt hier met geen mogelijkheid tussen. Tenzij er een samenwerking met ID & T aankomt (zie ik niet gebeuren). |
Devnull | donderdag 7 november 2002 @ 13:27 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:26 schreef vogeltje het volgende: je bent van 1985 ? ga eerst nog maar ff een paar jaar heel wat feesten af...
Dan was ID&T al bezig toen hij nog niet eens naar de lagere school ging. I rest my case. |
extreme | donderdag 7 november 2002 @ 13:27 |
over ID&T gesproken, ik wil een grote ID&T sticker voor op de achterruit van m'n auto, en de webshop is tamelijk onbereikbaar.. iemand een ideetje?
|
Vision | donderdag 7 november 2002 @ 13:28 |
hoezo wordt het jullie lastig gemaakt? |
Devnull | donderdag 7 november 2002 @ 13:28 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:27 schreef extreme het volgende: over ID&T gesproken,ik wil een grote ID&T sticker voor op de achterruit van m'n auto, en de webshop is tamelijk onbereikbaar.. iemand een ideetje?
Zelf één maken? . |
mabit | donderdag 7 november 2002 @ 13:28 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:22 schreef Doopy-X- het volgende:[..] niet helemaal mee eens. Q-Dance is goed bezig net als UDC (Dancevalley/Impulz)
en waar denk je dat q-dance mee samenwerkt...!?ze zijn niet écht onafhankelijk, en UDC begint hard terein te verliezen... maar idd id&t is binnenkort de nederlandse berlusconi... ver gevorderde plannen voor een tv zender, daarnaast hij ie al een landelijke radiozender, strandtent, restaurant, discotheken, platenmaatschappij, tijdschrift, en de poll of je op id&t als politieke partij zou gaan stemmen komt ook neit helemaal uit de lucht vallen... kijk maar uit... |
Doopy-X- | donderdag 7 november 2002 @ 13:29 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:28 schreef mabit het volgende:[..] maar idd id&t is binnenkort de nederlandse berlusconi... ver gevorderde plannen voor een tv zender, daarnaast hij ie al een landelijke radiozender, strandtent, restaurant, discotheken, platenmaatschappij, tijdschrift, en de poll of je op id&t als politieke partij zou gaan stemmen komt ook neit helemaal uit de lucht vallen... kijk maar uit...
ze maken wel verlies, 2 weken geleden nog 20 mensen ontslagen |
CloudBox | donderdag 7 november 2002 @ 13:30 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:29 schreef Doopy-X- het volgende:[..] ze maken wel verlies, 2 weken geleden nog 20 mensen ontslagen
Daaruit maak jij op dat ze verlies draaien? |
SMOOGY | donderdag 7 november 2002 @ 13:32 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:28 schreef mabit het volgende:[..] en waar denk je dat q-dance mee samenwerkt...!? ze zijn niet écht onafhankelijk, en UDC begint hard terein te verliezen... maar idd id&t is binnenkort de nederlandse berlusconi... ver gevorderde plannen voor een tv zender, daarnaast hij ie al een landelijke radiozender, strandtent, restaurant, discotheken, platenmaatschappij, tijdschrift, en de poll of je op id&t als politieke partij zou gaan stemmen komt ook neit helemaal uit de lucht vallen... kijk maar uit...
Ik weet niet of je wel op die party wil stemmen...  Ik heb liever mensen in de regering die niet naar dat soort feesten gaan... Tenminste ik en mijn vrienden zouden het nie echt lukken denk ik.. Zijn we allemaal al een beetje te ver heen voor... Beter nuchtere mensen daarzo hebben... |
Remosz | donderdag 7 november 2002 @ 13:32 |
Hier in Goes (ZLD) gaan ze ook weer proberen dit week-end... Ben benieuwd... http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/0,2622,2047-Algemeen-Regionieuws!!__1308645_,00.html |
mabit | donderdag 7 november 2002 @ 13:32 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:29 schreef Doopy-X- het volgende:[..] ze maken wel verlies, 2 weken geleden nog 20 mensen ontslagen
vergis je je niet met CMG het andere 'paradepaardje' uit de familie stutterheim... pappa cor zit nu mooi werkloos thuis... |
BobRooney | donderdag 7 november 2002 @ 13:33 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:30 schreef CloudBox het volgende:[..] Daaruit maak jij op dat ze verlies draaien?
Ze draaien inderdaad verlies, maar dat kwam alleen door ID&T radio...was op AT5 een intervieuw met de grote baas van ID&T...vorige week ofzo. |
CloudBox | donderdag 7 november 2002 @ 13:34 |
Oke. |
Oorlog84 | donderdag 7 november 2002 @ 13:36 |
Hier in Nederland is op het gebied van Dance muziek sprake van een oligopolie! OK, ID&T is een groot bedrijf, maar... -er zijn andere andere grote aanbieders (UDC en Q-dance) -vergeet de normale discotheken niet -er zijn veel meer producers van dance cd's |
vogeltje | donderdag 7 november 2002 @ 13:38 |
ik snap trouwens de gedachte van de topicsstarter ook niet. Wil hij de grootste worden ofzo ? Ga eerst maar een paar jaar kleinschaligere feesten organseren en kijk hoe dat loopt. |
micha | donderdag 7 november 2002 @ 13:40 |
Ze zijn al zooooooooooo lang bezig, en daar kom jij, met je nog-nat-achter-de-oren koppie echt niet zomaar tussen. Zie eerst maar eens jezelf te bewijzen, want blijkbaar heeft nog niemand van je gehoord. |
SMOOGY | donderdag 7 november 2002 @ 13:41 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:40 schreef micha het volgende: Ze zijn al zooooooooooo lang bezig, en daar kom jij, met je nog-nat-achter-de-oren koppie echt niet zomaar tussen. Zie eerst maar eens jezelf te bewijzen, want blijkbaar heeft nog niemand van je gehoord.
LOL.... Maarre je heb wel gelijk....  |
Atreidez | donderdag 7 november 2002 @ 13:52 |
Je kan zeker niet zomaar uit het niets een leading company op het gebied van feesten geven worden. Velen organisaties proberen het maar stranden. Ook heb ik idd vaak gehoord dat ID&T tegenwerkt als ze merken dat je een concurent bent en in hun straatje feesten organiseert. Toch vind ik dat de HQ feesten de goeie kant opgaan en ook zeker Bitte-ein-Beat zullen we in de toekomst wel ergens in een grote hal mogen verwachten.. Probleem is natuurlijk ook dat om de mooie lokaties te kunnen krijgen je al enige ervaring moet hebben met feesten. Een nietszeggend nieuw bedrijfje kan echt niet zonder referenties de jaarbeurs boeken... Succes met je probeersels iig, maar ik geef je zonder goeie achterliggende ideeen (zoals het uitbrengen van cd's en een goede promotie) weinig kans.. Trouwens, bij id&t zijn er vorige week 23 mensen uitgevlogen. Mij nog onduidelijk op welke afdelingen dit was en met welke reden.. Maar sinds de ID&T radiation tour ook van de baan is zullen ze daar ook wel aan het reorganiseren zijn. |
B4ron | donderdag 7 november 2002 @ 13:54 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:22 schreef Doopy-X- het volgende:[..] niet helemaal mee eens. Q-Dance is goed bezig net als UDC (Dancevalley/Impulz)
Q-dance IS van ID-T (kunstmatige concurentie) |
MobileRingtonez | donderdag 7 november 2002 @ 13:55 |
ID&T gaat een beetje ten onder aan de eigen populariteit denk ik. Natuurlijk, er komt steeds een nieuwe lading jongeren aan die de feesten geweldig vinden, maar de mensen die al een paar feesten hebben gehad (waaronder ikzelf, 4 jaar terug was mijn eerste ID&T feestje) zullen toch steeds meer afdwalen naar de iets kleinere feesten. Q-Dance is daarbij een hele goede maar UDC natuurlijk ook, en in Almere (maar dan heb ik het ook echt over *heel* klein, onder de 1000 man!) DTF |
Doopy-X- | donderdag 7 november 2002 @ 14:53 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:33 schreef BobRooney het volgende:[..] Ze draaien inderdaad verlies, maar dat kwam alleen door ID&T radio...was op AT5 een intervieuw met de grote baas van ID&T...vorige week ofzo.
klopt, ze leverden 50.000 euro per week of per maand (weet nie meer) in  |
Trance4Ever | donderdag 7 november 2002 @ 16:10 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:22 schreef Doopy-X- het volgende:[..] niet helemaal mee eens. Q-Dance is goed bezig net als UDC (Dancevalley/Impulz)
Q-dance is gewoon het zuster bedrijf van ID-T hoor |
Doopy-X- | donderdag 7 november 2002 @ 16:11 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 16:10 schreef Trance4Ever het volgende:[..] Q-dance is gewoon het zuster bedrijf van ID-T hoor
je bent nou al de 6e die dat zegt, ga eerst es topic doorlezen voordat je reageerd  |
F1908 | donderdag 7 november 2002 @ 16:12 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:27 schreef extreme het volgende: over ID&T gesproken,ik wil een grote ID&T sticker voor op de achterruit van m'n auto, en de webshop is tamelijk onbereikbaar.. iemand een ideetje?
ik zoek er een van seat |
Luni | donderdag 7 november 2002 @ 17:15 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 14:53 schreef Doopy-X- het volgende:[..] klopt, ze leverden 50.000 euro per week of per maand (weet nie meer) in 
Die radiozender kost ze ¤ 50.000 en ze hebben niet tot nauwelijks inkomsten uit reclame omdat ze op de kabel zitten in niet in de ether, waar ze wel hard voor aan het knokken zijn. |
planethugo | donderdag 7 november 2002 @ 23:48 |
och id-t feesten zijn meestal goed geregeld, goede show, goede line-up, goede sound etc etc etc. Nix over te klagen imo en tja, waarom zou jij als bedrijf concurrentie gaan aanmoedigen? owja, en op welke manier werken ze je tegen? |
motown | vrijdag 8 november 2002 @ 00:07 |
Tja, ik ben altijde voor meer concurrentie op welke markt op submarkt dan ook. Maar toch ga ik naar Innercity dit jaar.  Hoe zit het trouwens met concurrenten van ID&T in de rest van Europa en daarbuiten? Ze domineren in Nederland weliswaar de dance-scene, maar internationaal gezien toch niet? Hoe zit dat bijvoorbeeld in de UK? |
planethugo | zaterdag 9 november 2002 @ 18:26 |
volgens mij worden in nederland de meeste grootschalige feesten gehoude, heb ik ooit eens ergens gelezen, toch  |
Trance4Ever | zaterdag 9 november 2002 @ 18:50 |
Dat is niet helemaal waar, nederland heeft wel de grootste indoor feesten (Innercity/Sensation) Engeland heeft grote outdoort feesten (GCSSS/Creamfields etc). En duitsland heeft denk het grootste outdoor feest (Loveparade) |
keeper | zaterdag 9 november 2002 @ 19:01 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:28 schreef mabit het volgende: maar idd id&t is binnenkort de nederlandse berlusconi...
Wat een onzin!quote: kijk maar uit...
Waarvoor? We leven in een vrij land hoor. Als zij een politieke partij op willen richten: wie houdt ze tegen. Als zij een tv-zender willen beginnen: wie houdt ze tegen.Voor de topicstarter: verwacht je echt dat je op je 17e al kan wedijveren met een grote jongen als ID&T? Waar haal je om te beginnen al het geld vandaan dan? Begin nou maar gewoon in de buurt feesten te geven en als dat succesvol blijkt breidt je wat meer regionaal uit en dan als je de centen en de plannen hebt kan je wellicht landelijk gaan. Het is toch ook niet reeël om nu een tekenfilmstudio te beginnen en dan gaan zeiken op Disney dat ze zo de markt domineren? |
ActaniA | zondag 10 november 2002 @ 01:40 |
quote: Op zaterdag 9 november 2002 18:50 schreef Trance4Ever het volgende: Dat is niet helemaal waar, nederland heeft wel de grootste indoor feesten (Innercity/Sensation)Engeland heeft grote outdoort feesten (GCSSS/Creamfields etc). En duitsland heeft denk het grootste outdoor feest (Loveparade)
dance valley is ook niet mis kijk het gaat niet door de straten hene ofzo maar toch 80.000 man 2 jaar terug |
BAZZA | zondag 10 november 2002 @ 02:12 |
-edit: offtopic- [Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 10-11-2002 12:23] |
planethugo | zondag 10 november 2002 @ 18:13 |
zijn er in het buitenland ook eigenlijk meerdere grootschalige feesten zoals we dat hier hebben, hier is bijna elke maand wel een groot feest. Niet alleen van id-t maar ook van q-dance etc.. |
ActaniA | zondag 10 november 2002 @ 18:29 |
quote: Op zondag 10 november 2002 18:13 schreef planethugo het volgende: zijn er in het buitenland ook eigenlijk meerdere grootschalige feesten zoals we dat hier hebben, hier is bijna elke maand wel een groot feest.Niet alleen van id-t maar ook van q-dance etc..
ik weet het niet zeker maar ik denk dat landen als Engeland en Duitsland dit ook wel kennen. Misschien ook Italie en Belgie. Er wordt iig genoeg geproduceerd |
xman | zondag 10 november 2002 @ 18:33 |
De feesten die tijdens de loveparade waren gegeven vond ik veel leuker dan die standaard saai aangeklede overdreven dure feesten van ID&T De feesten zijn gewoon veel te duur in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt. Tegenwoordig ga ik gewoon weer naar de wat kleinere feesten in discotheken en clubs. Goedkoper, beter geregeld (lees: garderobe, bar, toiletten) en niet zo'n megalange rij altijd. Plus aankleding is bij ID&T toch altijd megaslecht in vergelijking met feesten in bepaalde discotheken. |
Disbelieve_it | zondag 10 november 2002 @ 18:34 |
id&t heeft het gewoon gemaakt, opgeklommen als gabberbedrijfje naar internationaal danshandelsmerk. Doe maar eens na. |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 00:26 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:21 schreef InTrePidIvity het volgende: Ik en een maat van me hebben een klein bedrijfje dat dance-evenementen (op kleine schaal) organiseert. Nu wordt het ons erg lastig gemaakt door een bepaald bedrijfje, opgericht door Duncan Stutterheim. Wij zullen nooit op een evengrote schaal feesten organiseren dankzij ID & T. De macht van ID & T is TE groot, en moet snel beperkt worden.
Duncan is zometeen te gast bij Harry Mens op RTL5 Duncan heeft het toch maar geflikt...  Duncan's broertje,Miles, is 3 jaar geleden door een auto-ongeluk om het leven gekomen In Memoriam Miles: www.milesstutterheim.nl R.I.P. Miles...[Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 02-06-2003 00:31] |
SunChaser | maandag 2 juni 2003 @ 00:27 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 00:26 schreef ilona-scuderia het volgende:Duncan heeft het toch maar geflikt... 
Met een paar miljoen van pappie als startkapitaal ja  |
calvobbes | maandag 2 juni 2003 @ 00:29 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:21 schreef InTrePidIvity het volgende:Wij zullen nooit op een evengrote schaal feesten organiseren dankzij ID & T. De macht van ID & T is TE groot, en moet snel beperkt worden. Iemand hier niet mee eens?
Nee. Waarom zouden ze?!?! Ze zijn net als jullie klein begonnen en hebben zich met veel succes opgewerkt tot een groot bedrijf. Moeten ze daar nu voor boeten omdat ze te succesvol zijn? |
SunChaser | maandag 2 juni 2003 @ 00:32 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 00:29 schreef calvobbes het volgende:[..] Nee. Waarom zouden ze?!?! Ze zijn net als jullie klein begonnen en hebben zich met veel succes opgewerkt tot een groot bedrijf. Moeten ze daar nu voor boeten omdat ze te succesvol zijn?
Ik ben het steeds vaker met je eens Vobbes. Of je wordt mild of ik wordt seniel  |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 00:32 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 00:27 schreef SunChaser het volgende:[..] Met een paar miljoen van pappie als startkapitaal ja 
Dat had jou nét zo goed kunnen overkomen dus niet zeiken... |
Trekdropje | maandag 2 juni 2003 @ 00:34 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:21 schreef InTrePidIvity het volgende: Ik en een maat van me hebben een klein bedrijfje dat dance-evenementen (op kleine schaal) organiseert. Nu wordt het ons erg lastig gemaakt door een bepaald bedrijfje, opgericht door Duncan Stutterheim. Wij zullen nooit op een evengrote schaal feesten organiseren dankzij ID & T. De macht van ID & T is TE groot, en moet snel beperkt worden.Iemand hier niet mee eens? Kom maar los
In princiepe moet t geen probleem zijn lijkt me tot dat je juist op grotere schaal te werk gaat. Dr zijn genoeg gaten in nederland waarze maandelijke techno of hardstyle events kunnen gebruiken a la de formule van now en wow, en q-dance. |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 01:05 |
Nu op RTL5 , Duncan Stutterheim in gesprek met Harry Mens... |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 01:08 |
Maar eerst even die k*t reclame... |
motown | maandag 2 juni 2003 @ 01:08 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:28 schreef mabit het volgende:[..] en waar denk je dat q-dance mee samenwerkt...!? ze zijn niet écht onafhankelijk, en UDC begint hard terein te verliezen... maar idd id&t is binnenkort de nederlandse berlusconi... ver gevorderde plannen voor een tv zender, daarnaast hij ie al een landelijke radiozender, strandtent, restaurant, discotheken, platenmaatschappij, tijdschrift, en de poll of je op id&t als politieke partij zou gaan stemmen komt ook neit helemaal uit de lucht vallen... kijk maar uit...
Nou, nou, nou... Ik ben het ermee eens dat ID&T een "partij met aanmerkelijke marktmacht" (of tewel nagenoeg monopolist) is in de Dance-scene en dat concurrentie in elke commerciele branche goed is, maar is dat niet een tikje paranoia van je?En die "ambities voor een politieke partij" moet je ook wel met een behoorlijke korrel zout nemen, hoogstens bedoeld om de jongeren op te zetten tegen het politieke establishment, ivm de actualiteit rond de zenderfrequenties. Je zult toch ook toegeven dat ID&T ook een positieve bijdrage heeft geleverd met het op de Nederlandse landkaart plaatsen van de hele Dance/House-scene. Ze namen die scene die mensen hoofdzakelijk associeerden met "the underground", semi-legaliteit en pilletjes en toonden de maatschappij dat het ook een winstgevende legale business kan zijn, een miljoenenbusiness zelfs. Alleen wat hun buitenland-activiteiten betreft zou het wel wat minder kunnen doen met die feesten in Israel, zolang dat land de mensenrechten en VN-resoluties blijft schenden:( Ik vraag me trouwens af of ID&T ook plannen heeft om beursnotering aan te vragen. [Dit bericht is gewijzigd door motown op 02-06-2003 01:10] |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 01:09 |
motown, zet je tv even op RTL5 nu, Duncan Stutterheim in gesprek met Harry Mens... |
motown | maandag 2 juni 2003 @ 01:12 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:09 schreef ilona-scuderia het volgende: motown, zet je tv even op RTL5 nu, Duncan Stutterheim in gesprek met Harry Mens...
Hmmm... Niet een programma waar ik doorgaans naar kijk, maar ik heb er nu heengezapt. Bedankt voor de tip.  |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 01:20 |
Hij heeft het toch maar goed voor elkaar die Duncan Petje af... |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 01:26 |
quote: Op zaterdag 9 november 2002 18:50 schreef Trance4Ever het volgende: Dat is niet helemaal waar, nederland heeft wel de grootste indoor feesten (Innercity/Sensation)Engeland heeft grote outdoort feesten (GCSSS/Creamfields etc). En duitsland heeft denk het grootste outdoor feest (Loveparade)
dance valley 2001 was met 90.000 bezoekers het grootste betaalde outdoor feest ooit  |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 01:27 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:20 schreef ilona-scuderia het volgende: Hij heeft het toch maar goed voor elkaar die Duncan Petje af...
wel vaag, ik opende dit topic, las de naam Duncan Stutterheim, en gelijk hoor ik Harry aankondigen dat Duncan komt  schopje naar TRU  |
motown | maandag 2 juni 2003 @ 01:35 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:26 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..] dance valley 2001 was met 90.000 bezoekers het grootste betaalde outdoor feest ooit 
En toch ga ik dit jaar voor Mysteryland, aangezien dat zowat in mijn achtertuin wordt gehouden (op het Floriade-terrein bij Hoofddorp).  |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 01:40 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:35 schreef motown het volgende:[..] En toch ga ik dit jaar voor Mysteryland, aangezien dat zowat in mijn achtertuin wordt gehouden (op het Floriade-terrein bij Hoofddorp). 
I'll be there...  |
Uncle_Eric | maandag 2 juni 2003 @ 01:45 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:09 schreef ilona-scuderia het volgende: motown, zet je tv even op RTL5 nu, Duncan Stutterheim in gesprek met Harry Mens...
Jij groupie  Ga lekker naar Bloomingdale ipv ons hier lastig te vallen met je Duncangelul  |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 01:46 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:45 schreef Uncle_Eric het volgende:[..] Jij groupie  Ga lekker naar Bloomingdale ipv ons hier lastig te vallen met je Duncangelul 
 |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 01:49 |
Q-dance is trouwens gewoon een zuster bedrijf van ID-T.... 
|
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 01:57 |
Interview met Duncan, Juni 2000 De meest invloedrijke man binnen de dance-scene heet Duncan Stutterheim van id&t Entertainment. Hij is van organisator van dance-partys uitgegroeid tot specialist in belevingscommunicatie voor jongeren. Met een scala aan dance- en music-events die gesegmenteerd zijn naar smaakgroepen met elk een eigen stijl, omvang, bereik en positionering. Al deze events zijn bovendien gekoppeld aan andere dragers van communicatie, zoals een blad, een radiostation, cds en tournees. id&t Entertainment heeft rond elke variant in de dance-stroming brands ontwikkeld: concepten voor beleveniscommunicatie, die gestalte krijgen via muziek, media en evenementen. De brands zijn in feite pasklare formats voor bedrijven die met jongeren willen communiceren. Brands Enkele brands van id&t, die algemene bekendheid genieten, zijn Thunderdome en Mysteryland. Mysteryland bestaat al zeven jaar en is het grootste, oudste en enige open-air nachtelijk dance-festival van Nederland. Het evenement heeft reeds op verschillende locaties in Nederland plaatsgevonden en trekt 35.000 bezoekers. Mysteryland is een festival met een breed aanbod aan muziek en entertainment. Van het evenement worden jaarlijks vele cds verkocht. Mysteryland is een merkconcept: het trekt verschillende smaakgroepen onder de jongeren van 16 tot 26 aan: van trendsettend, trendvolgend tot mainstream. Deze jonge bezoekers, iets meer mannen dan vrouwen, zijn geïnteresseerd in mode, muziek, films, design, consumer electronics en trends. Het zijn kritische consumenten met een aanzienlijke koopkracht. Tijdens het evenement vindt segmentatie plaats op basis van muziek en entertainment. Van underground tot gevestigde muziekstroming Zo heeft id&t nog tien concepten voor evenementen, allemaal geïnspireerd op vertakkingen binnen de dance. Dance is de verzamelnaam voor alle varianten van house. Tien jaar geleden begon de house als undergroundcultuur. Tegenwoordig is dance een muziekstroming die bij de hedendaagse jongeren hoort zoals disco synoniem is voor de jaren zeventig en rock n roll past bij de jaren vijftig. Discotheken draaien tegenwoordig alleen nog maar dance. «We hebben zoveel concepten, dat tachtig procent van de merken hun naam aan een evenement van ons kan linken», is de overtuiging van Sander Groet, General Manager van id&t Events. Opvallend zijn inderdaad het grote bereik en de grote naamsbekendheid van het bedrijf onder jongeren. Uit een marktonderzoek van de Ticketbox blijkt dat id&t onder jongeren van 12-19 bekender is dan Mojo Concerts. Jaarlijks bezoeken meer dan 500.000 jongeren de evenementen van id&t Entertainment. Nachtvergunningen De dance-feesten trekken elke week tienduizenden feestende jongeren, die uit het hele land komen. De feesten gaan de hele nacht door, tot de eerste treinen op zondagochtend weer rijden. Nachtvergunningen van grote locaties zijn daarom van eminent belang. «In de rai en in de Jaarbeurs hebben we elk één van de twee jaarlijkse nachtvergunningen, terwijl we in het Beursgebouw in Eindhoven en de Statenhal in Den Haag zelfs alle vier nachtvergunningen hebben», vertelt Sander Groet. «De nachtvergunningen hebben als voordeel dat gasten zelf het tijdstip kunnen uitkiezen waarop het feest is afgelopen», vertelt Duncan Stutterheim, oprichter van id&t Entertainment Group. Dat heeft ook een logistiek voordeel. Duncan Stutterheim: «Het aanbod aan muziek en entertainment tijdens onze evenementen is zo breed dat aankomst en vertrek van de gasten verspreid zijn over een aantal uren.» Dat bleek onlangs tijdens Massive, een evenement van id&t, dat 20.000 jongeren naar de Jaarbeurs trok. (Voor de kenners van dance: Massive staat voor trance vermengd met een beetje club en ligt qua positionering tussen Beach Power en Innercity). De massale stroom jongeren leverde nauwelijks wachttijden voor bezoekers of irritaties voor de omgeving op. «We hebben inderdaad geen klachten gehad van omwonenden», bevestigt Account Manager Business Events van de Jaarbeurs Peter van de Veer. «En we hadden niet anders verwacht. Het gaat al jaren goed tussen id&t en ons; een kwestie van goede organisatie aan beide kanten.» Marktinformatie Tijdens de evenementen verzamelt id&t door middel van enquêtes marktinformatie van de bezoekers. «Door informatie te verzamelen over opleiding, bestedingspatroon, leefomgeving, uitgaan, enzovoort, kunnen we hen steeds gerichter informeren over toekomstige evenementen», vertelt Arthur Sabandar, marketing & communications director van id&t. «Tevens kunnen we de bezoekersprofielen tonen aan merken die een communicatieplatform zoeken voor de verschillende jonge doelgroepen. Overigens weten we veel van deze jongeren. Praktisch alle vijftig medewerkers van id&t behoren zelf tot de doelgroep waarvoor we formats en concepten bedenken. Wij spreken dus dezelfde taal als de doelgroep en pikken de signalen op. Zo hoort het ook. Marketing behoort bottom-up in plaats van topdown te werken. Wij communiceren over onze evenementen met hen via internet, e-mail, (digi)flyers, sms-berichten en het platform Slam.» Beleveniscommunicatie Doordat de evenementen van id&t in feite merken zijn, met een eigen muziek en een eigen leefwereld, ontstaat een platform voor beleveniscommunicatie met jongeren, waar grote merken instappen, zoals Southern Comfort, MTV en Grolsch. «Jongeren zijn voor Grolsch een belangrijke doelgroep», vertelt Wouter Jansen van Velzen, Hoofd Sponsoring en Evenementen van Grolsch. «Tussen de 18 en 25 jaar zitten mensen in de beslisfase voor hun merkkeuze. Aan het biermerk dat ze in die fase kiezen, blijven ze de volgende decennia heel loyaal. Deze evenementen zijn heel geschikt om jongeren te bereiken.» Valkuilen Bereiken is de eerste kunst, (be)raken is de volgende. «Daarvoor organiseren we wel eens fun-activiteiten, zoals een mobiele bioscoop, die een jongerenevenement een toegevoegde waarde geven», vertelt Wouter Jansen van Velzen. «Voor de rest manifesteren we ons bewust low profile. Ons logo staat op het drukwerk vermeld, maar verder beperken we ons tot een productconfrontatie. Uit onderzoeken en voorbeelden uit de praktijk blijkt dat een te manifeste aanwezigheid van een sponsor op een jongerenevenement averechts werkt. Jongeren ergeren zich aan vlaggen, posters en commercials van sponsors.» Bedrijven die daar te licht over denken, trappen in een valkuil, zoals Heineken merkte bij het jongerenevenement Heinekens Horizon, dat eind april dramatisch weinig jongeren trok. «Jongeren zitten niet te wachten op iemand die hen iets wil verkopen. Ze prikken er meteen doorheen als een sponsor of adverteerder hen iets wil opdringen», vertelt Ilco van der Linde van Music Trends Events (mte), een bureau dat zich specialiseert in communicatie met jongeren via muziekevenementen. Hedonistisch Ilco van der Linde: «Om niet te opdringerig over te komen, schieten sponsors ook nog wel eens door naar de andere kant: ze willen té hip, trendy en cool zijn. Dat werkt evenmin: jongeren hebben het meteen door als er over een speciaal voor hen bedoeld concept te diep is nagedacht. Jonge mensen zijn heel kritisch. Ze zijn opgegroeid met de moderne media, zijn daardoor heel goed geïnformeerd en weten dat er alternatieven genoeg zijn. Ze zijn scherp in hun keuzes en radicaal in hun afwijzingen. Daarnaast zijn jongeren hedonistisch. Ze vinden dat ze leven om te genieten. Wie hen via een evenement wil bereiken zal hen op dat gebied iets moeten bieden. Dat vereist een integere benadering.». Muziek is de drager Die integere benadering begint meestal bij de juiste muziekkeuze. De drager van de boodschap bij de meeste jongerenevenementen is muziek. «Elke doelgroep heeft zijn eigen muziek», vertelt Ilco van der Linde. «Met de juiste muziekkeuze voor de juiste doelgroep dwingt een organisator respect af bij jongeren. Dan ontstaat bij jongeren het gevoel deze club heeft door wat ik leuk vind in plaats van deze club wil me iets verkopen. Pas daarna kan de organisator aan zijn eigen boodschap gaan werken.» Als voorbeeld geeft Ilco van der Linde het evenement Melk. De Witte Motor. Freedom Party dat op 5 mei plaatsvond, een coproductie van het Nederlands Zuivelbureau met mte. «Het zal duidelijk zijn dat het Joris Driepinter-imago niet meer aanslaat bij de hedendaagse jongeren», vertelt Anja van Leeuwen, Communicatie Manager van het Nederlands Zuivelbureau. «In plaats van jongeren proberen iets op te leggen, hebben we ze de gelegenheid gegeven te kiezen voor iets leuks, voor fun. Tijdens de Melk. De Witte Motor. Freedom Party zijn drie waarden aan elkaar gekoppeld: een gezond product, freedom en dance.» Bevrijdingsfestivals Dat kreeg op 5 mei gestalte door een tournee van vier nationale top-djs Erik E, Mark van Dale, Jean en Natarcia. In een colonne van witte limousines trokken zij op deze dag langs vier bevrijdingsfestivals in Groningen, Almere, Haarlem en Amsterdam waar ze de freedom mix presenteerden, een dynamische dance-mix waarin door middel van quotes en tracks het thema van 5 mei is verweven. Voor de slotparty traden zij, samen met top-dj Michel de Hey en de Franse dance-goeroe Laurent Garnier op in Nighttown, dat compleet wit werd aangekleed. Jongeren konden er de hele nacht terecht voor een neon tattoo of om witte highlights in het haar te laten spuiten. Jonge trendy vjs lieten hun dynamische videokunst zien waarbij ze zich lieten inspireren door het thema van deze Melk. De Witte Motor. Freedomparty. «Via dit soort evenementen en via Melk. De Witte Motor. National Fungames proberen we te communiceren dat melk de energie en de kracht geeft om door te blijven gaan», zegt Anja van Leeuwen. «Dat past bij jongeren die in het leven staan.» Ilco van der Linde: «Heel belangrijk bij jongeren is dat ze tijdens zon evenement ervaren wat hen via andere media is beloofd. Dat is natuurlijk de functie van elk evenement, maar bij jongeren geldt dit extra sterk omdat ze sterk zintuiglijk zijn ingesteld.» Zelf organiseren of aanhaken? mte heeft op die manier via evenementen met jongeren kunnen communiceren over zware onderwerpen als racisme (via het muziekevenement Racism beat it) en herdenking (via het Bevrijdingspopfestival). Opvallend is dat de oprichters van id&t en van mte zelf uit de dance- en music-scene komen en dat ze uitsluitend werken met jong, hoogopgeleid personeel dat nauw contact heeft met de jonge doelgroep. Dat roept de vraag op of de organisatie van jongerenevenementen een vak apart is of dat grote merken ook zelf evenementen voor jongeren kunnen organiseren. Daarover lopen de meningen uiteen. «Wij laten het liefst eigen evenementen voor jongeren organiseren», vertelt Anja van Leeuwen van het Nederlands Zuivelbureau. «Door zelf de regie te voeren kun je dichter op de huid van jongeren zitten. Je kunt je doelgroep heel nauwgezet omschrijven en je kunt de gewenste beleving helemaal regisseren waardoor je maximaal profijt trekt van je evenement.» Duncan Stutterheim, oprichter van id&t, is daar lang niet zeker van: «Veel sponsors, vooral titelsponsors, lopen een groot risico als ze hun naam aan een jongerenevenement verbinden. Ze lopen het risico dat ze een beeld afbreken in plaats van opbouwen.» Want de valkuilen zijn legio. Ilco van der Linde kan er nog wel een paar opnoemen. «De communicatie met het dance-publiek luistert heel nauw. Het lettertype op de flyer onthult al precies de muziek en de sfeer van een evenement. Een verkeerde flyer kan al desastreuze gevolgen hebben, net zoals het laten uitdelen van de flyers door meisjes met de verkeerde uitstraling, of in de verkeerde platen- en kledingzaken, de verkeerde clubs, enzovoort. Zodra jongeren het gevoel hebben dat een sponsor zijn naam zomaar ergens aan plakt zonder bewust een keuze voor hen gemaakt te hebben, zit het niet goed.» Buikgevoel Maar welke evenementen horen nu bij welke merken? Daar is geen pasklaar antwoord op te geven. «Daarvoor volgen trends en hypes elkaar soms iets te snel op», vertelt Erik Dercksen van Xperience, een Amsterdamse bureau dat gespecialiseerd is in media-, lifestyle-, dance- en publieks-evenementen. «Dat is ook de reden waarom de discotheekbranche het zo moeilijk heeft. Vroeger gingen jongeren naar een discotheek om een vriendje of vriendinnetje te ontmoeten, tegenwoordig gaan ze voor een beleving. Welk merk past bij welk evenement is vooral een kwestie van buikgevoel.» Dat is misschien lastig, maar jongeren blijven wel een interessante doelgroep. Dat beseffen niet alleen grote merken, maar ook overheden. «Jongerenevenementen worden steeds meer ingezet voor citymarketing, arbeidsmarktcommunicatie en bij allerlei maatschappelijke projecten», vertelt Ilco van der Linde. «Steeds meer steden organiseren evenementen om jongeren te behouden. Want wie jongeren aan zich bindt, behoudt kennis en aanbod van personeel en dat trekt weer de vestiging van bedrijven. Bovendien zijn jongeren relatief big spenders. Ze hebben meer te besteden dan bijvoorbeeld tien jaar geleden, omdat ze vrijwel allemaal bijbaantjes hebben in de dienstensector.» En de sleutel om hen te bereiken blijft de muziek. Het vakblad voor de uitgaanswereld Bassic Groove (BG) Magazine riep Duncan Stutterheim enkele maanden geleden uit tot de meest invloedrijke man in de party scene van Nederland. De pas 28-jarige Duncan richtte acht jaar geleden ID&T Entertainment op, een dance-imperium met een omzet van inmiddels dertig miljoen gulden. Het bedrijf organiseert evenementen voor jongvolwassenen (16-35 jaar), geeft cds uit en het platform Slam, bestaande uit magazine, slam-radio en de portal www.slam.nl. Daarmee zijn de ambities van Duncan nog niet gestild. Hij wil met ID&T naar de beurs en wil uitgroeien tot de Motown van de dance. Zijn activiteiten nemen een internationale vlucht: het evenement Innercity gaat een tour maken langs Brussel, Keulen en Eilat (Israël). Ook komt er een nieuw evenement aan: Sensation, een dance-feest in de Amsterdam ArenA op 1 juli voor 40.000 jongeren met een accent op een mooie show met veel laser, licht en live performances. Duncan Stutterheim is een selfmade man, die zijn school niet afmaakte en de vereiste managementkennis leerde van zijn vader, voorzitter van de Raad van Bestuur van CMG. Op zijn achttiende begon Duncan een koeriersbedrijf en twee jaar later organiseerde hij, samen met zijn broer Miles, een eindejaarsfeest voor tienduizend jongeren. Dat was de start van zijn bedrijf, waar inmiddels vijftig mensen werken. Wat tien jaar geleden als subcultuur begon als house is tegenwoordig onder jongeren een gevestigde vorm van vermaak, die bekend staat onder de naam dance. Bedrijven kunnen met jongeren communiceren via de dance-cultuur, een cultuur met een eigen muziek, omgang, beeld, taal en uitgaansleven. Dance is onder te verdelen in onder meer hardcore, techno, club, trance, garage, jungle, ambient, drum n bass, triphop en big beat. ID&T Entertainment heeft de dance tot commercie gemaakt en heeft rond al deze vertakkingen brands ontwikkeld: dat zijn concepten voor belevingscommunicatie, die gestalte krijgen in verschillende communicatiedragers zoals events, cds, een muziekblad en tournees. Elke brand heeft zijn eigen positionering, stijl, bereik en omvang. Enkele van deze brands: Innercity, Mysteryland, Thunderdome, Massive, Beach Power, Trance Energy, Convertible, Shockers, Shadowlands en binnenkort Sensation. Elke brand past bij een andere community, bij een groep jongeren met dezelfde interesses en een gemeenschappelijks lifestyle. «Op die manier creëren we platforms, leefomgevingen met muziek, mode en uitgaan als dragers, waar jongeren in- en uit kunnen stappen», aldus Duncan Stutterheim. (Bron: http://www.highprofile.nl/events/eventartikel.asp_Q_id_E_49 ) |
CrackUpDaSound | maandag 2 juni 2003 @ 01:59 |
Zeg Ilona Scuderia. Die Duncan van jou interesseert ons geen hol. |
Tomaz | maandag 2 juni 2003 @ 02:01 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:57 schreef ilona-scuderia het volgende: Interview met Duncan, Juni 2000
Goed werk  |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 02:02 |
Ik mocht Duncan eerst ook niet, maar ik moet zeggen, nadat ik hem gesproken heb heb ik wel respect voor hem gekregen... |
Tomaz | maandag 2 juni 2003 @ 02:03 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:02 schreef E_Motion het volgende: Ik mocht Duncan eerst ook niet, maar ik moet zeggen, nadat ik hem gesproken heb heb ik wel respect voor hem gekregen...
Waar heb je 'm gesproken dan? |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 02:04 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:03 schreef Tomaz het volgende:[..] Waar heb je 'm gesproken dan?
Hij gaf een lezing bij ons op school... Heb em na afloop nog ff aangesproken en ff 10 minuten ofzo gepraat... |
Uncle_Eric | maandag 2 juni 2003 @ 02:04 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:03 schreef Tomaz het volgende:[..] Waar heb je 'm gesproken dan?
Op de plee tijdens het  |
Tomaz | maandag 2 juni 2003 @ 02:05 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:04 schreef E_Motion het volgende:[..] Hij gaf een lezing bij ons op school... Heb em na afloop nog ff aangesproken en ff 10 minuten ofzo gepraat...
Interessant! |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 02:06 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:05 schreef Tomaz het volgende:[..] Interessant!
Klopt, best wel wat dingen te weten gekomen die ' het grote publiek' pas veel later wist  |
Tomaz | maandag 2 juni 2003 @ 02:06 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:04 schreef Uncle_Eric het volgende:[..] Op de plee tijdens het [afbeelding]
 |
motown | maandag 2 juni 2003 @ 02:07 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:02 schreef E_Motion het volgende: Ik mocht Duncan eerst ook niet, maar ik moet zeggen, nadat ik hem gesproken heb heb ik wel respect voor hem gekregen...
Hij is gewoon een zakenman die het slim heeft aangepakt.[Dit bericht is gewijzigd door motown op 02-06-2003 02:07] |
SunChaser | maandag 2 juni 2003 @ 02:07 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:06 schreef E_Motion het volgende:[..] Klopt, best wel wat dingen te weten gekomen die ' het grote publiek' pas veel later wist 
Dat ze jullie het geld de broek uit praten met al die thunderdome cd's? |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 02:07 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:01 schreef Tomaz het volgende:[..] Goed werk 
Ja, dat dacht ik ook toen ik het las Nogmaals petje af voor Duncan...  |
Uncle_Eric | maandag 2 juni 2003 @ 02:08 |
-edit- - Dit bericht is gewijzigd door een mod om 2 uur nog wat _
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Eric op 02-06-2003 02:16] |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 02:09 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:04 schreef Uncle_Eric het volgende:[..] Op de plee tijdens het [afbeelding]
Dat zegt meer over jou...  |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 02:09 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 01:57 schreef ilona-scuderia het volgende: Interview met Duncan, Juni 2000De meest invloedrijke man binnen de dance-scene heet Duncan Stutterheim van id&t Entertainment. Hij is van organisator van dance-partys uitgegroeid tot specialist in belevingscommunicatie voor jongeren. Met een scala aan dance- en music-events die gesegmenteerd zijn naar smaakgroepen met elk een eigen stijl, omvang, bereik en positionering. Al deze events zijn bovendien gekoppeld aan andere dragers van communicatie, zoals een blad, een radiostation, cds en tournees. id&t Entertainment heeft rond elke variant in de dance-stroming brands ontwikkeld: concepten voor beleveniscommunicatie, die gestalte krijgen via muziek, media en evenementen. De brands zijn in feite pasklare formats voor bedrijven die met jongeren willen communiceren. Brands Enkele brands van id&t, die algemene bekendheid genieten, zijn Thunderdome en Mysteryland. Mysteryland bestaat al zeven jaar en is het grootste, oudste en enige open-air nachtelijk dance-festival van Nederland. Het evenement heeft reeds op verschillende locaties in Nederland plaatsgevonden en trekt 35.000 bezoekers. Mysteryland is een festival met een breed aanbod aan muziek en entertainment. Van het evenement worden jaarlijks vele cds verkocht. Mysteryland is een merkconcept: het trekt verschillende smaakgroepen onder de jongeren van 16 tot 26 aan: van trendsettend, trendvolgend tot mainstream. Deze jonge bezoekers, iets meer mannen dan vrouwen, zijn geïnteresseerd in mode, muziek, films, design, consumer electronics en trends. Het zijn kritische consumenten met een aanzienlijke koopkracht. Tijdens het evenement vindt segmentatie plaats op basis van muziek en entertainment. Van underground tot gevestigde muziekstroming Zo heeft id&t nog tien concepten voor evenementen, allemaal geïnspireerd op vertakkingen binnen de dance. Dance is de verzamelnaam voor alle varianten van house. Tien jaar geleden begon de house als undergroundcultuur. Tegenwoordig is dance een muziekstroming die bij de hedendaagse jongeren hoort zoals disco synoniem is voor de jaren zeventig en rock n roll past bij de jaren vijftig. Discotheken draaien tegenwoordig alleen nog maar dance. «We hebben zoveel concepten, dat tachtig procent van de merken hun naam aan een evenement van ons kan linken», is de overtuiging van Sander Groet, General Manager van id&t Events. Opvallend zijn inderdaad het grote bereik en de grote naamsbekendheid van het bedrijf onder jongeren. Uit een marktonderzoek van de Ticketbox blijkt dat id&t onder jongeren van 12-19 bekender is dan Mojo Concerts. Jaarlijks bezoeken meer dan 500.000 jongeren de evenementen van id&t Entertainment. Nachtvergunningen De dance-feesten trekken elke week tienduizenden feestende jongeren, die uit het hele land komen. De feesten gaan de hele nacht door, tot de eerste treinen op zondagochtend weer rijden. Nachtvergunningen van grote locaties zijn daarom van eminent belang. «In de rai en in de Jaarbeurs hebben we elk één van de twee jaarlijkse nachtvergunningen, terwijl we in het Beursgebouw in Eindhoven en de Statenhal in Den Haag zelfs alle vier nachtvergunningen hebben», vertelt Sander Groet. «De nachtvergunningen hebben als voordeel dat gasten zelf het tijdstip kunnen uitkiezen waarop het feest is afgelopen», vertelt Duncan Stutterheim, oprichter van id&t Entertainment Group. Dat heeft ook een logistiek voordeel. Duncan Stutterheim: «Het aanbod aan muziek en entertainment tijdens onze evenementen is zo breed dat aankomst en vertrek van de gasten verspreid zijn over een aantal uren.» Dat bleek onlangs tijdens Massive, een evenement van id&t, dat 20.000 jongeren naar de Jaarbeurs trok. (Voor de kenners van dance: Massive staat voor trance vermengd met een beetje club en ligt qua positionering tussen Beach Power en Innercity). De massale stroom jongeren leverde nauwelijks wachttijden voor bezoekers of irritaties voor de omgeving op. «We hebben inderdaad geen klachten gehad van omwonenden», bevestigt Account Manager Business Events van de Jaarbeurs Peter van de Veer. «En we hadden niet anders verwacht. Het gaat al jaren goed tussen id&t en ons; een kwestie van goede organisatie aan beide kanten.» Marktinformatie Tijdens de evenementen verzamelt id&t door middel van enquêtes marktinformatie van de bezoekers. «Door informatie te verzamelen over opleiding, bestedingspatroon, leefomgeving, uitgaan, enzovoort, kunnen we hen steeds gerichter informeren over toekomstige evenementen», vertelt Arthur Sabandar, marketing & communications director van id&t. «Tevens kunnen we de bezoekersprofielen tonen aan merken die een communicatieplatform zoeken voor de verschillende jonge doelgroepen. Overigens weten we veel van deze jongeren. Praktisch alle vijftig medewerkers van id&t behoren zelf tot de doelgroep waarvoor we formats en concepten bedenken. Wij spreken dus dezelfde taal als de doelgroep en pikken de signalen op. Zo hoort het ook. Marketing behoort bottom-up in plaats van topdown te werken. Wij communiceren over onze evenementen met hen via internet, e-mail, (digi)flyers, sms-berichten en het platform Slam.» Beleveniscommunicatie Doordat de evenementen van id&t in feite merken zijn, met een eigen muziek en een eigen leefwereld, ontstaat een platform voor beleveniscommunicatie met jongeren, waar grote merken instappen, zoals Southern Comfort, MTV en Grolsch. «Jongeren zijn voor Grolsch een belangrijke doelgroep», vertelt Wouter Jansen van Velzen, Hoofd Sponsoring en Evenementen van Grolsch. «Tussen de 18 en 25 jaar zitten mensen in de beslisfase voor hun merkkeuze. Aan het biermerk dat ze in die fase kiezen, blijven ze de volgende decennia heel loyaal. Deze evenementen zijn heel geschikt om jongeren te bereiken.» Valkuilen Bereiken is de eerste kunst, (be)raken is de volgende. «Daarvoor organiseren we wel eens fun-activiteiten, zoals een mobiele bioscoop, die een jongerenevenement een toegevoegde waarde geven», vertelt Wouter Jansen van Velzen. «Voor de rest manifesteren we ons bewust low profile. Ons logo staat op het drukwerk vermeld, maar verder beperken we ons tot een productconfrontatie. Uit onderzoeken en voorbeelden uit de praktijk blijkt dat een te manifeste aanwezigheid van een sponsor op een jongerenevenement averechts werkt. Jongeren ergeren zich aan vlaggen, posters en commercials van sponsors.» Bedrijven die daar te licht over denken, trappen in een valkuil, zoals Heineken merkte bij het jongerenevenement Heinekens Horizon, dat eind april dramatisch weinig jongeren trok. «Jongeren zitten niet te wachten op iemand die hen iets wil verkopen. Ze prikken er meteen doorheen als een sponsor of adverteerder hen iets wil opdringen», vertelt Ilco van der Linde van Music Trends Events (mte), een bureau dat zich specialiseert in communicatie met jongeren via muziekevenementen. Hedonistisch Ilco van der Linde: «Om niet te opdringerig over te komen, schieten sponsors ook nog wel eens door naar de andere kant: ze willen té hip, trendy en cool zijn. Dat werkt evenmin: jongeren hebben het meteen door als er over een speciaal voor hen bedoeld concept te diep is nagedacht. Jonge mensen zijn heel kritisch. Ze zijn opgegroeid met de moderne media, zijn daardoor heel goed geïnformeerd en weten dat er alternatieven genoeg zijn. Ze zijn scherp in hun keuzes en radicaal in hun afwijzingen. Daarnaast zijn jongeren hedonistisch. Ze vinden dat ze leven om te genieten. Wie hen via een evenement wil bereiken zal hen op dat gebied iets moeten bieden. Dat vereist een integere benadering.». Muziek is de drager Die integere benadering begint meestal bij de juiste muziekkeuze. De drager van de boodschap bij de meeste jongerenevenementen is muziek. «Elke doelgroep heeft zijn eigen muziek», vertelt Ilco van der Linde. «Met de juiste muziekkeuze voor de juiste doelgroep dwingt een organisator respect af bij jongeren. Dan ontstaat bij jongeren het gevoel deze club heeft door wat ik leuk vind in plaats van deze club wil me iets verkopen. Pas daarna kan de organisator aan zijn eigen boodschap gaan werken.» Als voorbeeld geeft Ilco van der Linde het evenement Melk. De Witte Motor. Freedom Party dat op 5 mei plaatsvond, een coproductie van het Nederlands Zuivelbureau met mte. «Het zal duidelijk zijn dat het Joris Driepinter-imago niet meer aanslaat bij de hedendaagse jongeren», vertelt Anja van Leeuwen, Communicatie Manager van het Nederlands Zuivelbureau. «In plaats van jongeren proberen iets op te leggen, hebben we ze de gelegenheid gegeven te kiezen voor iets leuks, voor fun. Tijdens de Melk. De Witte Motor. Freedom Party zijn drie waarden aan elkaar gekoppeld: een gezond product, freedom en dance.» Bevrijdingsfestivals Dat kreeg op 5 mei gestalte door een tournee van vier nationale top-djs Erik E, Mark van Dale, Jean en Natarcia. In een colonne van witte limousines trokken zij op deze dag langs vier bevrijdingsfestivals in Groningen, Almere, Haarlem en Amsterdam waar ze de freedom mix presenteerden, een dynamische dance-mix waarin door middel van quotes en tracks het thema van 5 mei is verweven. Voor de slotparty traden zij, samen met top-dj Michel de Hey en de Franse dance-goeroe Laurent Garnier op in Nighttown, dat compleet wit werd aangekleed. Jongeren konden er de hele nacht terecht voor een neon tattoo of om witte highlights in het haar te laten spuiten. Jonge trendy vjs lieten hun dynamische videokunst zien waarbij ze zich lieten inspireren door het thema van deze Melk. De Witte Motor. Freedomparty. «Via dit soort evenementen en via Melk. De Witte Motor. National Fungames proberen we te communiceren dat melk de energie en de kracht geeft om door te blijven gaan», zegt Anja van Leeuwen. «Dat past bij jongeren die in het leven staan.» Ilco van der Linde: «Heel belangrijk bij jongeren is dat ze tijdens zon evenement ervaren wat hen via andere media is beloofd. Dat is natuurlijk de functie van elk evenement, maar bij jongeren geldt dit extra sterk omdat ze sterk zintuiglijk zijn ingesteld.» Zelf organiseren of aanhaken? mte heeft op die manier via evenementen met jongeren kunnen communiceren over zware onderwerpen als racisme (via het muziekevenement Racism beat it) en herdenking (via het Bevrijdingspopfestival). Opvallend is dat de oprichters van id&t en van mte zelf uit de dance- en music-scene komen en dat ze uitsluitend werken met jong, hoogopgeleid personeel dat nauw contact heeft met de jonge doelgroep. Dat roept de vraag op of de organisatie van jongerenevenementen een vak apart is of dat grote merken ook zelf evenementen voor jongeren kunnen organiseren. Daarover lopen de meningen uiteen. «Wij laten het liefst eigen evenementen voor jongeren organiseren», vertelt Anja van Leeuwen van het Nederlands Zuivelbureau. «Door zelf de regie te voeren kun je dichter op de huid van jongeren zitten. Je kunt je doelgroep heel nauwgezet omschrijven en je kunt de gewenste beleving helemaal regisseren waardoor je maximaal profijt trekt van je evenement.» Duncan Stutterheim, oprichter van id&t, is daar lang niet zeker van: «Veel sponsors, vooral titelsponsors, lopen een groot risico als ze hun naam aan een jongerenevenement verbinden. Ze lopen het risico dat ze een beeld afbreken in plaats van opbouwen.» Want de valkuilen zijn legio. Ilco van der Linde kan er nog wel een paar opnoemen. «De communicatie met het dance-publiek luistert heel nauw. Het lettertype op de flyer onthult al precies de muziek en de sfeer van een evenement. Een verkeerde flyer kan al desastreuze gevolgen hebben, net zoals het laten uitdelen van de flyers door meisjes met de verkeerde uitstraling, of in de verkeerde platen- en kledingzaken, de verkeerde clubs, enzovoort. Zodra jongeren het gevoel hebben dat een sponsor zijn naam zomaar ergens aan plakt zonder bewust een keuze voor hen gemaakt te hebben, zit het niet goed.» Buikgevoel Maar welke evenementen horen nu bij welke merken? Daar is geen pasklaar antwoord op te geven. «Daarvoor volgen trends en hypes elkaar soms iets te snel op», vertelt Erik Dercksen van Xperience, een Amsterdamse bureau dat gespecialiseerd is in media-, lifestyle-, dance- en publieks-evenementen. «Dat is ook de reden waarom de discotheekbranche het zo moeilijk heeft. Vroeger gingen jongeren naar een discotheek om een vriendje of vriendinnetje te ontmoeten, tegenwoordig gaan ze voor een beleving. Welk merk past bij welk evenement is vooral een kwestie van buikgevoel.» Dat is misschien lastig, maar jongeren blijven wel een interessante doelgroep. Dat beseffen niet alleen grote merken, maar ook overheden. «Jongerenevenementen worden steeds meer ingezet voor citymarketing, arbeidsmarktcommunicatie en bij allerlei maatschappelijke projecten», vertelt Ilco van der Linde. «Steeds meer steden organiseren evenementen om jongeren te behouden. Want wie jongeren aan zich bindt, behoudt kennis en aanbod van personeel en dat trekt weer de vestiging van bedrijven. Bovendien zijn jongeren relatief big spenders. Ze hebben meer te besteden dan bijvoorbeeld tien jaar geleden, omdat ze vrijwel allemaal bijbaantjes hebben in de dienstensector.» En de sleutel om hen te bereiken blijft de muziek. Het vakblad voor de uitgaanswereld Bassic Groove (BG) Magazine riep Duncan Stutterheim enkele maanden geleden uit tot de meest invloedrijke man in de party scene van Nederland. De pas 28-jarige Duncan richtte acht jaar geleden ID&T Entertainment op, een dance-imperium met een omzet van inmiddels dertig miljoen gulden. Het bedrijf organiseert evenementen voor jongvolwassenen (16-35 jaar), geeft cds uit en het platform Slam, bestaande uit magazine, slam-radio en de portal www.slam.nl. Daarmee zijn de ambities van Duncan nog niet gestild. Hij wil met ID&T naar de beurs en wil uitgroeien tot de Motown van de dance. Zijn activiteiten nemen een internationale vlucht: het evenement Innercity gaat een tour maken langs Brussel, Keulen en Eilat (Israël). Ook komt er een nieuw evenement aan: Sensation, een dance-feest in de Amsterdam ArenA op 1 juli voor 40.000 jongeren met een accent op een mooie show met veel laser, licht en live performances. Duncan Stutterheim is een selfmade man, die zijn school niet afmaakte en de vereiste managementkennis leerde van zijn vader, voorzitter van de Raad van Bestuur van CMG. Op zijn achttiende begon Duncan een koeriersbedrijf en twee jaar later organiseerde hij, samen met zijn broer Miles, een eindejaarsfeest voor tienduizend jongeren. Dat was de start van zijn bedrijf, waar inmiddels vijftig mensen werken. Wat tien jaar geleden als subcultuur begon als house is tegenwoordig onder jongeren een gevestigde vorm van vermaak, die bekend staat onder de naam dance. Bedrijven kunnen met jongeren communiceren via de dance-cultuur, een cultuur met een eigen muziek, omgang, beeld, taal en uitgaansleven. Dance is onder te verdelen in onder meer hardcore, techno, club, trance, garage, jungle, ambient, drum n bass, triphop en big beat. ID&T Entertainment heeft de dance tot commercie gemaakt en heeft rond al deze vertakkingen brands ontwikkeld: dat zijn concepten voor belevingscommunicatie, die gestalte krijgen in verschillende communicatiedragers zoals events, cds, een muziekblad en tournees. Elke brand heeft zijn eigen positionering, stijl, bereik en omvang. Enkele van deze brands: Innercity, Mysteryland, Thunderdome, Massive, Beach Power, Trance Energy, Convertible, Shockers, Shadowlands en binnenkort Sensation. Elke brand past bij een andere community, bij een groep jongeren met dezelfde interesses en een gemeenschappelijks lifestyle. «Op die manier creëren we platforms, leefomgevingen met muziek, mode en uitgaan als dragers, waar jongeren in- en uit kunnen stappen», aldus Duncan Stutterheim. (Bron: http://www.highprofile.nl/events/eventartikel.asp_Q_id_E_49 )
Flinke lap tekst Ilona  |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 02:09 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:07 schreef SunChaser het volgende:[..] Dat ze jullie het geld de broek uit praten met al die thunderdome cd's?
Ik koop geen ID&T CD's  Nee maar bijvoorbeeld dat ze alleen Sensation en nog twee feesten willen overhouden, dat de rest geschrapt wordt.... |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 02:10 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:09 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..] Flinke lap tekst Ilona 
Heb je het gelezen? |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 02:10 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:10 schreef ilona-scuderia het volgende:[..] Heb je het gelezen?
nee nog niet  |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 02:11 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:10 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..] nee nog niet 
Zou je dat dan even willen doen? |
Uncle_Eric | maandag 2 juni 2003 @ 02:12 |
Hey mod, sorry voor de offtopic reactie  Ontopic: Nee, hij heeft niet een te grote positie en het is al helemaal niet monopool. Arcade doet hetzelfde. 
|
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 02:16 |
Ik ga muziek luisteren...  |
Tomaz | maandag 2 juni 2003 @ 02:19 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:16 schreef ilona-scuderia het volgende: Ik ga muziek luisteren... 
ID&T Radio 
 |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 02:21 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:11 schreef ilona-scuderia het volgende:[..] Zou je dat dan even willen doen?
 ben bezig |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 02:50 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:21 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]  ben bezig
Klaar  |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 02:51 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..] Klaar 
Meningen? Conclusies? |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 02:54 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:51 schreef E_Motion het volgende:[..] Meningen? Conclusies?
mwah ach..standaard verhaaltje....objectief....niet echt interessant  |
TripleM | maandag 2 juni 2003 @ 03:12 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 02:09 schreef E_Motion het volgende: Nee maar bijvoorbeeld dat ze alleen Sensation en nog twee feesten willen overhouden, dat de rest geschrapt wordt....
Woei da's schokkend nieuws.. Hele normale manier van zakendoen hoor.. Je zet een aantal produkten op de markt, de één verkoopt uiteraard beter dan de andere.. Je haalt na een bepaalde tijd de minder presterende produkten van de markt en maximaliseert daarmee je winst.. Afhankelijk van hoeveel verlies je de afgelopen tijd hebt geleden kun je besluiten om nieuwe produkten op de markt te zetten of een andere markt te betreden..Ik heb overigens nog steeds niet gehoord hoe ID&T de topicstarter tegenwerkt, ben ik wel benieuwd naar.. Heb wel meer gehoord over dat ze dit doen en ook hoe, maar ik ben benieuwd.. |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 03:14 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 03:12 schreef TripleM het volgende:[..] Woei da's schokkend nieuws.. Hele normale manier van zakendoen hoor.. Je zet een aantal produkten op de markt, de één verkoopt uiteraard beter dan de andere.. Je haalt na een bepaalde tijd de minder presterende produkten van de markt en maximaliseert daarmee je winst.. Afhankelijk van hoeveel verlies je de afgelopen tijd hebt geleden kun je besluiten om nieuwe produkten op de markt te zetten of een andere markt te betreden.. Ik heb overigens nog steeds niet gehoord hoe ID&T de topicstarter tegenwerkt, ben ik wel benieuwd naar.. Heb wel meer gehoord over dat ze dit doen en ook hoe, maar ik ben benieuwd..
Nee het is niet schokkend, maar om het uit de mond van de grote baas zelf te horen was toch wel interessant.. En een andere markt betreden zijn ze ook erg druk mee |
TripleM | maandag 2 juni 2003 @ 03:17 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 03:14 schreef E_Motion het volgende: Nee het is niet schokkend, maar om het uit de mond van de grote baas zelf te horen was toch wel interessant.. En een andere markt betreden zijn ze ook erg druk mee
Uiteraard zijn ze daar erg druk mee.. Het ging de afgelopen tijd heel erg slecht bij ID&T, financieel gezien, dus moeten ze inkrimpen en dan eventueel weer uitbreiden, een andere kant op.. |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 03:17 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 03:17 schreef TripleM het volgende:[..] Uiteraard zijn ze daar erg druk mee.. Het ging de afgelopen tijd heel erg slecht bij ID&T, financieel gezien, dus moeten ze inkrimpen en dan eventueel weer uitbreiden, een andere kant op..
Klopt, vraag me af hoe dat uit gaat pakken  |
TheWilliedockSaints | maandag 2 juni 2003 @ 03:29 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 03:17 schreef E_Motion het volgende:[..] Klopt, vraag me af hoe dat uit gaat pakken 
ik ook |
E_Motion | maandag 2 juni 2003 @ 03:32 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 03:29 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..] ik ook
Is die nieuwe tent op het Rembrandtplein er nou al  |
motown | maandag 2 juni 2003 @ 19:06 |
Uit het nogal lange artikel gepost door ilona-scuderia:quote: Hij wil met ID&T naar de beurs en wil uitgroeien tot de Motown van de dance.
Heheh, dat mocht hij willen.  |
ilona-scuderia | maandag 2 juni 2003 @ 19:32 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 19:06 schreef motown het volgende: Uit het nogal lange artikel gepost door ilona-scuderia: [..]Heheh, dat mocht hij willen. 
 |
Disorder | maandag 2 juni 2003 @ 19:34 |
ID&T = Microsoft van de dancewereld  |
DeKeuv | vrijdag 28 november 2003 @ 17:53 |
ID&T is goed bezig... ze hebben een markt gevonden en hebben er op ingespeeld. Ze hebben de beste feesten op hun naam staan. Oke ze zijn wat duur maar dan heb je ook wat. Maar wat denk je van UDC en B2S die hebben ook goede feesten en zijn concurrenten van ID&T, ook zij hebben een moeilijke start gehad. Dus als je echte goede feesten op weet te zetten kan je misschien wel ooit een mee concurreren. ID&T mag van mij doorgaan zoals het is |
mabit | vrijdag 28 november 2003 @ 20:25 |
quote: Op vrijdag 28 november 2003 17:53 schreef DeKeuv het volgende: ID&T is goed bezig... ze hebben een markt gevonden en hebben er op ingespeeld. Ze hebben de beste feesten op hun naam staan. Oke ze zijn wat duur maar dan heb je ook wat.Maar wat denk je van UDC en B2S die hebben ook goede feesten en zijn concurrenten van ID&T, ook zij hebben een moeilijke start gehad. Dus als je echte goede feesten op weet te zetten kan je misschien wel ooit een mee concurreren. ID&T mag van mij doorgaan zoals het is
Van waar deze mega kick?Bovendien is het onzin wat er in je post staat: 1) De snelheid waarmee de kaarten verkocht worden loopt aanzienlijk terug, het is gewoon moeilijker om 40.000 mensen te vinden die 50 euro voor een kaartje lappen. 2) ID-T Radio draait voor geen meter, de luister cijfers dalen maand op maand. Er is een boycot bezig van mensen op t id-t forum omdat ze vinden dat er teveel R'n'B wordt gedraaid. 3) Dance is een hele trend en seizoen gevoelige activiteit. De hoogtij dagen van dance lopen gelijk met de hoogtij dagen in de economie (toen het goed ging met de economie en er megaveel feestjes waren ging t goed met de dance-scene) 4) Dance is sowieso niet structureel aanwezig, hetzelfd geldt overigens voor alle andere muzieksoorten (pop uitgezonderd). Het is best mogelijk dat over 10 jaar de klassieke muziek helemaal hot is, waardoor we in Spaarnwoude geen Dancevalley meer hebben maar een philharmonisch orkest. |
DeKeuv | zondag 30 november 2003 @ 09:47 |
quote: Van waar deze mega kick? Bovendien is het onzin wat er in je post staat:1) De snelheid waarmee de kaarten verkocht worden loopt aanzienlijk terug, het is gewoon moeilijker om 40.000 mensen te vinden die 50 euro voor een kaartje lappen. 2) ID-T Radio draait voor geen meter, de luister cijfers dalen maand op maand. Er is een boycot bezig van mensen op t id-t forum omdat ze vinden dat er teveel R'n'B wordt gedraaid. 3) Dance is een hele trend en seizoen gevoelige activiteit. De hoogtij dagen van dance lopen gelijk met de hoogtij dagen in de economie (toen het goed ging met de economie en er megaveel feestjes waren ging t goed met de dance-scene) 4) Dance is sowieso niet structureel aanwezig, hetzelfd geldt overigens voor alle andere muzieksoorten (pop uitgezonderd). Het is best mogelijk dat over 10 jaar de klassieke muziek helemaal hot is, waardoor we in Spaarnwoude geen Dancevalley meer hebben maar een philharmonisch orkest.
Vanwaar die mega kick... ik begrijp dat het vreemd is dat er ineens een out topic ergens bovenin komt te staan maar er bestaat nog altijd zoiets als een zoekfunctie en het is nooit te laat om je mening te geven over een onderwerp.Ik zal even reageren op jouw post. 1) De kaartverkoop loopt zeker minder goed... of in ieder geval minder snel, maar hoe wil je verklaren dat de minder grote evenementen van vorig jaar nu wel uitverkocht raken, en de alom bekende evenementen van ID&T ook steeds door grote getalen bezocht worden. Schijnbaar is er wel degelijk een groei in de markt. 2) Mensen op het ID&T forum zijn vaak de mensen met de grootste mond, die willen alle muziekstijlen afkraken en boycotten... behalve hardcore want dat is ID&T toch? (Denken zij) De radiozender mag dan misschien iets minder lopen maar dat komt echt niet alleen door het RnB gehalte, het is gewoon een zender voor een te moeilijk te bereiken doelgroep. 3) Er zijn nog steeds "megaveel" feestjes, niemand hoeft iets tekort te komen wat dat betreft. Want er worden alleen maar meer feesten georganiseerd. En natuurlijk is de Dance scene afhankelijk van de trends... maar het verdwijnt niet, het gaat met de tijd mee. Mensen zullen dus dit soort feesten blijven bezoeken. 4) Dat vind ik dus onzin! Dance Structureel aanwezig? komop zeg... die woorden slaan dus nergens op! Klassieke muziek is HOT, nu al... dat zou jij dus moeten weten want zo te zien ben je een expert in voorspellingen maken... En noem een post nooit onzin, geef kritiek maar houd het leuk... |
motown | maandag 1 december 2003 @ 00:18 |
Ik merk eerlijk gezegd inderdaad dat het niveau van ID&T Radio de laatste tijd echt steeds meer afdaalt. Ik zet die zender tegenwoordig tijdens het computeren standaard aan bijna zonder er bij na te denken en na een tijd denk ik steeds vaker "wat draaien ze nu al een hele tijd lang kutmuziek!". Te weinige lekkere vlotte muziek. Met name de hoeveelheid trance is heel erg veel afgenomen. En dat "zondag is strict voor lounge en chill-out muziek" mogen ze wat mij betreft ook heus wel afzwakken, hoor. Dat gaat ook vervelen. En dan inderdaad de steeds groter wordende hoeveelheid zendtijd die wordt verspild aan R&B. Geachte DJ's: als ik Destiny's Child wil horen, dan luister ik wel naar andere zenders. R&B hoort niet thuis op een zender dat pretendeert een dance-zender te zijn!  Ik heb ID&T misschien wel eens de hand boven het hoofd gehouden, maar ook ik begin het steeds minder leuk te vinden. "Vroegah" was het gewoon een leukere zender. En "Slam! FM" heb ik trouwens ook altijd een coolere naam gevonden dan "ID&T Radio".  Goed, genoeg stoom afgeblazen. Dat lucht op, zeg.  |
Sh4keM | maandag 1 december 2003 @ 00:26 |
quote: Op donderdag 7 november 2002 13:28 schreef mabit het volgende:[..] maar idd id&t is binnenkort de nederlandse berlusconi... ver gevorderde plannen voor een tv zender, daarnaast hij ie al een landelijke radiozender, strandtent, restaurant, discotheken, platenmaatschappij, tijdschrift, en de poll of je op id&t als politieke partij zou gaan stemmen komt ook neit helemaal uit de lucht vallen... kijk maar uit...
Denk eens na man.....dat hebben we toch al lang met de jongens van EndeMol..... wordt wakker.. Vind dat die gasten het goed doen en ze hebben overal een vinger in de pap. Dat is slim. Jammer voor je bedrijfje... maar ik denk dat je je doelgroep iets anders moet pakken. Begin met kleine feesten (waar zeker wel vraag naar is). En zo kun je doorgroeien en de hegemonie van ID&T verbreken.. succes!  |
Glacius | maandag 1 december 2003 @ 00:35 |
quote: Op maandag 2 juni 2003 19:34 schreef Disorder het volgende: ID&T = Microsoft van de dancewereld 
Daar ben ik het best wel mee eens. |
DeKeuv | maandag 1 december 2003 @ 21:54 |
Hmm ja misschien wel de Microsoft van de Dancewereld maar lang niet zo gehaat door de mensen die er gebruik van maken  Microsoft wordt door vrijwel iedereen gebruikt... maar iedereen zeurt... stap dan over zo hoor ik dus geen klachten van ID&T (ja alleen over de prijzen af en toe) |