abonnement Unibet Coolblue
pi_150544274
Na de kleine lettertjes hebben door gepluisd van de giro wilde ik even weten of mijn berekening klopt. Ik ben van plan om Amerikaanse aandelen te gaan verhandelen. Informatie die ik hierover kan vinden:
- 0.50 euro + 0.004 USD per aandeel
- 10% korting in dien je gebruikt maakt van een limit hit order
- 0.10 % voor de valuta

Nu ga ik waarschijnlijk geen gebruik maken van limit hit orders maar het is natuurlijk wel aantrekkelijk om toch die 10% korting mee te pakken.
Wanneer ik de kosten bereken van een transactie doe ik dit dus met de volgende formule:
0,5+(Totale_Waarde_aandelen*0,001)+(0,004*Aantal_Aandelen)

Voor de makkelijkheid heb ik geen onderscheid gemaakt tussen USD en EUR.
Echter zijn dit wel de totale kosten?
of is dit alleen voor het openen en moet je voor het sluiten dit bedrag nog een keer betalen? Wordt bij de Totale_Waarde_Aandelen de waarde achteraf gepakt of bij aankoop?
Zorgt de 0.10% van valuta kosten ervoor dat ik geen valutarisico heb? want dat is nogal een big issue nu met de huidige EUR/USD koers.

Ja ik heb nogal veel vragen maar ik probeer dan ook voor zo min mogelijk onverwachtse kosten komen te staan. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
pi_150563022
Het is goedkoper als je eerst zelf je euro's converteert naar dollars, dat zeggen ze zelf ook.
Want als je een order invoert voor een Amerikaans aandeel trigger je de zogeheten automatic currency swap, dus kan gaat DeGiro automatisch voor je converteren naar dollars.

Je loopt sowieso valutarisico, als je een dollar positie open hebt staan, en dat heb je dan. Je kunt dit afdekken, maar dit is niet voor de leek.

Tip: mijdt OTC aandelen, en mijdt aandelen beneden de 1 dollar, want dan tikken de 0,004 USD kosten wel relatief aan.
pi_150571387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:30 schreef Homey het volgende:
Het is goedkoper als je eerst zelf je euro's converteert naar dollars, dat zeggen ze zelf ook.
Want als je een order invoert voor een Amerikaans aandeel trigger je de zogeheten automatic currency swap, dus kan gaat DeGiro automatisch voor je converteren naar dollars.

Je loopt sowieso valutarisico, als je een dollar positie open hebt staan, en dat heb je dan. Je kunt dit afdekken, maar dit is niet voor de leek.

Tip: mijdt OTC aandelen, en mijdt aandelen beneden de 1 dollar, want dan tikken de 0,004 USD kosten wel relatief aan.
Bedankt voor je reactie,
Ik mijd sowieso OTC aandelen en aandelen onder de 20 dollar. Verder ben ik een swingtrader die zijn aandelen nooit meer dan 5 dagen houd. Is het dan ook verstandig om dollars te kopen ipv het laten regelen door de Automatic currency swap?
pi_150596065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:32 schreef Rengar het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie,
Ik mijd sowieso OTC aandelen en aandelen onder de 20 dollar. Verder ben ik een swingtrader die zijn aandelen nooit meer dan 5 dagen houd. Is het dan ook verstandig om dollars te kopen ipv het laten regelen door de Automatic currency swap?
Ik weet niet wat precies het verschil qua kosten is tussen de automatische swap en zelf doen. Dit zou je kunnen vragen aan DeGiro.

Of je continu dollars aan wilt houden hangt af hoe actief je bent met handelen. Ik zit bij zelf bij IB en heb continu dollar posities open.
pi_150601534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik weet niet wat precies het verschil qua kosten is tussen de automatische swap en zelf doen. Dit zou je kunnen vragen aan DeGiro.

Of je continu dollars aan wilt houden hangt af hoe actief je bent met handelen. Ik zit bij zelf bij IB en heb continu dollar posities open.
Ik doe gemiddeld 16 trades per maand. met een gemiddelde waarde per trade van 4000. Wat is volgens jou dan het slimste wat ik kan doen? verder krijg ik ook niet gevonden wat het verschil in kosten is wanneer je het automatisch per trade laat regelen of zelf omzet.
pi_150689875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:49 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ik doe gemiddeld 16 trades per maand. met een gemiddelde waarde per trade van 4000. Wat is volgens jou dan het slimste wat ik kan doen? verder krijg ik ook niet gevonden wat het verschil in kosten is wanneer je het automatisch per trade laat regelen of zelf omzet.
Ja ok maar hoe groot is je dollar positie gemiddeld op een dag? In hoeverre wil je valutarisico lopen?
pi_150695010
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:44 schreef Homey het volgende:

[..]

Ja ok maar hoe groot is je dollar positie gemiddeld op een dag? In hoeverre wil je valutarisico lopen?
Dat verschilt heel erg. Soms zie ik 5 goede trades. maar er zijn ook wel eens weken dat ik er maar eentje heb. dus dat kan uitlopen van 4000 tot ongeveer 15000 maximaal.
pi_150727479
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:40 schreef Rengar het volgende:

[..]

Dat verschilt heel erg. Soms zie ik 5 goede trades. maar er zijn ook wel eens weken dat ik er maar eentje heb. dus dat kan uitlopen van 4000 tot ongeveer 15000 maximaal.
Ok, nou dan kan je toch manual dollars kopen op de giro rekening en daarmee de stukken kopen? Je hebt wel een continu open dollar positie, maar als 15k max is zou ik mee daar niet heel druk om maken. Desnoods koop je een eur/usd long etf genoteerd in euro's om het af te dekken.
pi_150742822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:09 schreef Homey het volgende:

[..]

Ok, nou dan kan je toch manual dollars kopen op de giro rekening en daarmee de stukken kopen? Je hebt wel een continu open dollar positie, maar als 15k max is zou ik mee daar niet heel druk om maken. Desnoods koop je een eur/usd long etf genoteerd in euro's om het af te dekken.
Maar dan kan ik toch altijd beter die eur/usd long etf kopen? het enige wat ik dan verlies maak zijn de transactie kosten voor het openen van die positie toch?
pi_150767195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:50 schreef Rengar het volgende:

[..]

Maar dan kan ik toch altijd beter die eur/usd long etf kopen? het enige wat ik dan verlies maak zijn de transactie kosten voor het openen van die positie toch?
Als je op deze manier hedged wel ja. Volgens mij zijn ETF's via de DeGiro zelfs gratis, maar weet niet zeker. Bedenk wel dat een 100% hedge niet bestaan, je dollar positie zal wat schommelen, en je euro positie ook. Maar je kan wel 90% afdekken sowieso.
pi_150777554
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:22 schreef Homey het volgende:

[..]

Als je op deze manier hedged wel ja. Volgens mij zijn ETF's via de DeGiro zelfs gratis, maar weet niet zeker. Bedenk wel dat een 100% hedge niet bestaan, je dollar positie zal wat schommelen, en je euro positie ook. Maar je kan wel 90% afdekken sowieso.
Bedankt voor je advies! Ik denk dat ik dit ga doen zodat ik me niet extra zorgen hoef te maken over mijn reële rendement.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')