Een vriend van mij heeft die, speelt ook lekker al is het scherm wel heel erg gespiegeld( is dat überhaupt een woord) dus als je buiten zit of überhaupt in fel licht kijkt hij niet zo lekker.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:15 schreef Dutchguy het volgende:
Ik lees ook wel positieve dingen over de Archos Gamepad 2. Alleen zouden de speakers niet geweldig zijn maar daar zou ik mee kunnen leven, dat zijn ze van een Nintendo 3DS namelijk ook niet.
Iemand ervaring met de Gamepad 2?
[ afbeelding ]
Alles t/m ps1 draait probleemloos.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:26 schreef Elan het volgende:
Ik ga ook voor de JXD - S7800B, komt uit alle testjes toch wel als beste value naar buiten.
Natuurlijk heeft de Nvidia handheld een shitload meer aan grafisch geweld en meer streamingfunctionaliteit maar who cares als je gewoon SNES en NES games wil spelen, bovendien is hij (als je hem al weet te) vinden vaak 2x zo duur.
Denk wel als je PS2 of PSP spellen wilt spelen dat je dan wellicht beter uit bent met de shield.
Ik heb de SNES-emulator van Robert Broglie geprobeerd en daarop werkte Yoshi's Island perfect. Gek genoeg lukt het mij niet om een filmpje te maken. Elke keer als ik screen recording aanzet, wordt mijn scherm zwart. Dit heb ik alleen bij de SNES-emulator en vreemd genoeg neemt hij wel alles gewoon op. Het is alleen een beetje moeilijk een gameplay video te maken als je niet ziet wat je doetquote:Op donderdag 2 april 2015 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Die chip was uniek voor de snes. Op de gba-port hebben ze dus eromheen moeten werken, om ongeveer dezelfde grafische effecten te kunnen bereiken. Met een technisch inferieur resultaat eigenlijk, het originele snes deel is beter.
Ben benieuwd hoe dat draait, een filmpje zou mooi zijn. Bedankt alvast!
Niet dat ik weet. Er is wel Dolphin, de Gamecube-emulator, maar die kan nog geen fullspeed draaien. Misschien op de X1-chip van de Shield Console (en hopelijk de nieuwe portable).quote:Op vrijdag 3 april 2015 05:46 schreef Rica het volgende:
[..]
Alles t/m ps1 draait probleemloos.Ik kan niet vergelijken met andere soortgelijke gametablets maar ik vind het een top apparaat.Zelfs met de ietwat brakke wifi. De grote roms zoals ps1 games doe ik sowieso via de pc dl. Een 32 gb kaartje volplempen met 30 a 40 games en je kunt even vooruit. Gebruik de interne opslag voor kleine games als GBA, (S)Nes ed en je hebt een enorme collectie.
ps. Bestaat er uberhaupt wel een werkende ps2 emu voor android?
In het level Touch Fuzzy, Get Dizzy is bijvoorbeeld te zien wat de FX chip kanquote:Op vrijdag 3 april 2015 09:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb de SNES-emulator van Robert Broglie geprobeerd en daarop werkte Yoshi's Island perfect. Gek genoeg lukt het mij niet om een filmpje te maken. Elke keer als ik screen recording aanzet, wordt mijn scherm zwart. Dit heb ik alleen bij de SNES-emulator en vreemd genoeg neemt hij wel alles gewoon op. Het is alleen een beetje moeilijk een gameplay video te maken als je niet ziet wat je doetAls troost heb ik wel een video van Yoshi's Island met de GBA-emulator kunnen maken. Ik kon weinig tot geen verschil merken tussen beide versies eerlijk gezegd:
Dat is inderdaad best een verschil. Ik ben nog nooit tot dat level gekomen, voornamelijk omdat ik Yoshi's Island nooit echt gespeeld heb. Ik zal het op de tablet eens proberen. Duurt het lang voordat ik bij dat level ben?quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In het level Touch Fuzzy, Get Dizzy is bijvoorbeeld te zien wat de FX chip kan
SNES-versie:
GBA-versie:
De SNES-versie vervormt het beeld soepeler en ook de achtergrond gaat mee, terwijl die op de GBA statisch blijft
Dat is inderdaad altijd een probleem.quote:Op zondag 5 april 2015 13:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is jammer dat Google en Apple elkaar niet kunnen luchten. De shield tablet zou perfect zijn voor Telltame games als The Walking Dead en The Wolf Among Us, maar heb echt geen zin om die opnieuw aan te schaffen.
Is hetzelfde met ports van oude pc games. Best veel die ik vroeger voor windows heb gekocht.quote:Op zondag 5 april 2015 13:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is jammer dat Google en Apple elkaar niet kunnen luchten. De shield tablet zou perfect zijn voor Telltame games als The Walking Dead en The Wolf Among Us, maar heb echt geen zin om die opnieuw aan te schaffen.
Klopt, maar dat principe snap ik nog iets meer. Een goede port van een console game op de Vita of Shield zou ik ook opnieuw kopen. Maar de iOS versie van The Walking Dead is identiek aan die van Android, met als verschil dat de Android-versie net iets goedkoper is.quote:Op maandag 6 april 2015 00:02 schreef Rica het volgende:
[..]
Is hetzelfde met ports van oude pc games. Best veel die ik vroeger voor windows heb gekocht.
Best een leuke juridische vraag want als je ooit een ouderwetsche vinyl LP hebt gekocht mag je er een legale digitale kopie van bezitten. Bij muziek iig is het niet de drager of het apparaat dat bepaalt maar de inhoud. Een LP kun je ook niet op een mp3 speler afspelen maar dat er een conversie of port plaats moet vinden maakt voor de gebruikerslicentie niks uit.quote:Op maandag 6 april 2015 00:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat principe snap ik nog iets meer. Een goede port van een console game op de Vita of Shield zou ik ook opnieuw kopen. Maar de iOS versie van The Walking Dead is identiek aan die van Android, met als verschil dat de Android-versie net iets goedkoper is.
Call of Duty: Strike Team heb ik overigens wel opnieuw gekocht voor Android, maar dat was ook alleen omdat die in de sale was voor 2,17 en ik de iOS-versie tijdens de kerstsale voor 89 cent heb gekocht. Dus voor beide versies samen heb ik dan nog niet de full price betaald, en zelfs dan vind ik het eigenlijk zonde om te betalen voor iets waar ik al voor betaald heb. Als het legaal is om roms te downloaden van spellen die je zelf hebt, vind ik dat het ook legaal moet zijn om Android-versies te sideloaden als je de iOS-versie gekocht hebt. Dat is alleen zo'n gekust.
De shield tablet kan Mario kart met 4 controllers aan. In theorie. Ik heb het alleen met twee controllers getestquote:Op maandag 13 april 2015 11:19 schreef Jungle_Jim het volgende:
Zijn er zulke tablets waarop je 2 controllers kunt aansluiten? Voor bijv. Mario kart
via bluetooth of usb?quote:Op maandag 13 april 2015 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De shield tablet kan Mario kart met 4 controllers aan. In theorie. Ik heb het alleen met twee controllers getest
Ik heb het met de shield controllers getest. Die zijn WiFi direct. Maar met Bluetooth controllers of bijvoorbeeld een wired Xbox 360 controller moet het ook kunnen.quote:
Wat apart. Werkt hij niet of kan je hem niet installeren? Misschien werkt sideloaden wel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:44 schreef Elan het volgende:
Heb mijn JXD - S7800B binnenzonder douanekosten dus geklaag lijkt te hebben geholpen
![]()
speelt erg fijn heb nu Frodo (c64) NES.emu Snes9x EX+ MD.emu erop. Speelt erg intuïtief, alleen joystick moet je soms eerst even correct configureren om lekker te kunnen spelen
Ook uitzendinggemist werkt alsmede Kijk (sbs net 5 etc) alleen RTL XL app kan er niet op.
Heb je geluk. Op mijn pakketje stond dat er een duikbril van 20 euro inzat. Dat heeft niet geholpen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:44 schreef Elan het volgende:
Heb mijn JXD - S7800B binnenzonder douanekosten dus geklaag lijkt te hebben geholpen
![]()
speelt erg fijn heb nu Frodo (c64) NES.emu Snes9x EX+ MD.emu erop. Speelt erg intuïtief, alleen joystick moet je soms eerst even correct configureren om lekker te kunnen spelen
Ook uitzendinggemist werkt alsmede Kijk (sbs net 5 etc) alleen RTL XL app kan er niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |