abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151301527
Ik ga ook voor de JXD - S7800B, komt uit alle testjes toch wel als beste value naar buiten.
Natuurlijk heeft de Nvidia handheld een shitload meer aan grafisch geweld en meer streamingfunctionaliteit maar who cares als je gewoon SNES en NES games wil spelen, bovendien is hij (als je hem al weet te) vinden vaak 2x zo duur.

Denk wel als je PS2 of PSP spellen wilt spelen dat je dan wellicht beter uit bent met de shield.
blablablabla
pi_151301827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:15 schreef Dutchguy het volgende:
Ik lees ook wel positieve dingen over de Archos Gamepad 2. Alleen zouden de speakers niet geweldig zijn maar daar zou ik mee kunnen leven, dat zijn ze van een Nintendo 3DS namelijk ook niet.
Iemand ervaring met de Gamepad 2?

[ afbeelding ]
Een vriend van mij heeft die, speelt ook lekker al is het scherm wel heel erg gespiegeld( is dat überhaupt een woord) dus als je buiten zit of überhaupt in fel licht kijkt hij niet zo lekker.

De archos gamepad 1 was trouwens absoluut stront :') .
blablablabla
  vrijdag 3 april 2015 @ 05:46:46 #53
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151319115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:26 schreef Elan het volgende:
Ik ga ook voor de JXD - S7800B, komt uit alle testjes toch wel als beste value naar buiten.
Natuurlijk heeft de Nvidia handheld een shitload meer aan grafisch geweld en meer streamingfunctionaliteit maar who cares als je gewoon SNES en NES games wil spelen, bovendien is hij (als je hem al weet te) vinden vaak 2x zo duur.

Denk wel als je PS2 of PSP spellen wilt spelen dat je dan wellicht beter uit bent met de shield.
Alles t/m ps1 draait probleemloos. :) Ik kan niet vergelijken met andere soortgelijke gametablets maar ik vind het een top apparaat.Zelfs met de ietwat brakke wifi. De grote roms zoals ps1 games doe ik sowieso via de pc dl. Een 32 gb kaartje volplempen met 30 a 40 games en je kunt even vooruit. Gebruik de interne opslag voor kleine games als GBA, (S)Nes ed en je hebt een enorme collectie.

ps. Bestaat er uberhaupt wel een werkende ps2 emu voor android?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 3 april 2015 @ 09:32:13 #54
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151320582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Die chip was uniek voor de snes. Op de gba-port hebben ze dus eromheen moeten werken, om ongeveer dezelfde grafische effecten te kunnen bereiken. Met een technisch inferieur resultaat eigenlijk, het originele snes deel is beter.
Ben benieuwd hoe dat draait, een filmpje zou mooi zijn. Bedankt alvast!
Ik heb de SNES-emulator van Robert Broglie geprobeerd en daarop werkte Yoshi's Island perfect. Gek genoeg lukt het mij niet om een filmpje te maken. Elke keer als ik screen recording aanzet, wordt mijn scherm zwart. Dit heb ik alleen bij de SNES-emulator en vreemd genoeg neemt hij wel alles gewoon op. Het is alleen een beetje moeilijk een gameplay video te maken als je niet ziet wat je doet :P Als troost heb ik wel een video van Yoshi's Island met de GBA-emulator kunnen maken. Ik kon weinig tot geen verschil merken tussen beide versies eerlijk gezegd:

Verder heb ik nog een aantal andere emulators geprobeerd en wat Shield optimized games. Ik merk wel dat screen recording niet bevorderend is voor de prestaties, zeker niet in de PSP emulator. En in Half Life 2 heb je meer en langere laadtijden als je 1080p screen recording aan hebt staan. Maar goed, een impressie van wat de Shield Tablet zoal draait:

vrijdag 3 april 2015 @ 09:36:38 #55
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151320660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 05:46 schreef Rica het volgende:

[..]

Alles t/m ps1 draait probleemloos. :) Ik kan niet vergelijken met andere soortgelijke gametablets maar ik vind het een top apparaat.Zelfs met de ietwat brakke wifi. De grote roms zoals ps1 games doe ik sowieso via de pc dl. Een 32 gb kaartje volplempen met 30 a 40 games en je kunt even vooruit. Gebruik de interne opslag voor kleine games als GBA, (S)Nes ed en je hebt een enorme collectie.

ps. Bestaat er uberhaupt wel een werkende ps2 emu voor android?
Niet dat ik weet. Er is wel Dolphin, de Gamecube-emulator, maar die kan nog geen fullspeed draaien. Misschien op de X1-chip van de Shield Console (en hopelijk de nieuwe portable).
  Donald Duck held zaterdag 4 april 2015 @ 17:04:16 #56
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_151361736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb de SNES-emulator van Robert Broglie geprobeerd en daarop werkte Yoshi's Island perfect. Gek genoeg lukt het mij niet om een filmpje te maken. Elke keer als ik screen recording aanzet, wordt mijn scherm zwart. Dit heb ik alleen bij de SNES-emulator en vreemd genoeg neemt hij wel alles gewoon op. Het is alleen een beetje moeilijk een gameplay video te maken als je niet ziet wat je doet :P Als troost heb ik wel een video van Yoshi's Island met de GBA-emulator kunnen maken. Ik kon weinig tot geen verschil merken tussen beide versies eerlijk gezegd:

In het level Touch Fuzzy, Get Dizzy is bijvoorbeeld te zien wat de FX chip kan
SNES-versie:

GBA-versie:

De SNES-versie vervormt het beeld soepeler en ook de achtergrond gaat mee, terwijl die op de GBA statisch blijft
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 5 april 2015 @ 12:15:18 #57
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151383467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In het level Touch Fuzzy, Get Dizzy is bijvoorbeeld te zien wat de FX chip kan
SNES-versie:

GBA-versie:

De SNES-versie vervormt het beeld soepeler en ook de achtergrond gaat mee, terwijl die op de GBA statisch blijft
Dat is inderdaad best een verschil. Ik ben nog nooit tot dat level gekomen, voornamelijk omdat ik Yoshi's Island nooit echt gespeeld heb. Ik zal het op de tablet eens proberen. Duurt het lang voordat ik bij dat level ben?
  zondag 5 april 2015 @ 13:42:32 #58
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151385794
Het is jammer dat Google en Apple elkaar niet kunnen luchten. De shield tablet zou perfect zijn voor Telltame games als The Walking Dead en The Wolf Among Us, maar heb echt geen zin om die opnieuw aan te schaffen.
pi_151402239
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is jammer dat Google en Apple elkaar niet kunnen luchten. De shield tablet zou perfect zijn voor Telltame games als The Walking Dead en The Wolf Among Us, maar heb echt geen zin om die opnieuw aan te schaffen.
Dat is inderdaad altijd een probleem.

Over twee maandjes de E3 alweer. Ik weet niet of Nvidia daar een stand heeft maar ik hoop op nieuws over de Shield Portable 2.
  maandag 6 april 2015 @ 00:02:02 #60
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151407663
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is hetzelfde met ports van oude pc games. Best veel die ik vroeger voor windows heb gekocht. :)
Your games are death
With every breath
  maandag 6 april 2015 @ 00:09:40 #61
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151407864
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 00:02 schreef Rica het volgende:

[..]

Is hetzelfde met ports van oude pc games. Best veel die ik vroeger voor windows heb gekocht. :)
Klopt, maar dat principe snap ik nog iets meer. Een goede port van een console game op de Vita of Shield zou ik ook opnieuw kopen. Maar de iOS versie van The Walking Dead is identiek aan die van Android, met als verschil dat de Android-versie net iets goedkoper is.

Call of Duty: Strike Team heb ik overigens wel opnieuw gekocht voor Android, maar dat was ook alleen omdat die in de sale was voor 2,17 en ik de iOS-versie tijdens de kerstsale voor 89 cent heb gekocht. Dus voor beide versies samen heb ik dan nog niet de full price betaald, en zelfs dan vind ik het eigenlijk zonde om te betalen voor iets waar ik al voor betaald heb. Als het legaal is om roms te downloaden van spellen die je zelf hebt, vind ik dat het ook legaal moet zijn om Android-versies te sideloaden als je de iOS-versie gekocht hebt. Dat is alleen zo'n gekust.

Ik ben trouwens op zoek naar een goede controller waar de Shield Tablet in kan. De Shield controller is ideaal voor console mode of als je de tablet op tafel zet, maar onderweg of 's avonds in bed is het niet praktisch. De iPega is een leuk idee, maar ziet er kwalitatief niet echt goed uit. Aan de andere kant is 30 euro ook niet veel geld, als het wel werkt. Ik zoek eigenlijk iets als de Mad Catz LYNX 7, maar dan een alternatief wat niet 300 euro (!!) moet kosten:

Mad Catz heeft wel de goedkopere LYNX 3 aangekondigd, maar ik kan niet vinden of die ook formaat Shield Tablet ondersteunt:

[ Bericht 24% gewijzigd door Splackavellie02 op 06-04-2015 00:16:23 ]
  maandag 6 april 2015 @ 00:48:06 #62
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151408689
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 00:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat principe snap ik nog iets meer. Een goede port van een console game op de Vita of Shield zou ik ook opnieuw kopen. Maar de iOS versie van The Walking Dead is identiek aan die van Android, met als verschil dat de Android-versie net iets goedkoper is.

Call of Duty: Strike Team heb ik overigens wel opnieuw gekocht voor Android, maar dat was ook alleen omdat die in de sale was voor 2,17 en ik de iOS-versie tijdens de kerstsale voor 89 cent heb gekocht. Dus voor beide versies samen heb ik dan nog niet de full price betaald, en zelfs dan vind ik het eigenlijk zonde om te betalen voor iets waar ik al voor betaald heb. Als het legaal is om roms te downloaden van spellen die je zelf hebt, vind ik dat het ook legaal moet zijn om Android-versies te sideloaden als je de iOS-versie gekocht hebt. Dat is alleen zo'n gekust.

Best een leuke juridische vraag want als je ooit een ouderwetsche vinyl LP hebt gekocht mag je er een legale digitale kopie van bezitten. Bij muziek iig is het niet de drager of het apparaat dat bepaalt maar de inhoud. Een LP kun je ook niet op een mp3 speler afspelen maar dat er een conversie of port plaats moet vinden maakt voor de gebruikerslicentie niks uit.

Ik heb gister TR1 gedowload van de playstore. Die was slechts 99 cent dus ach. Maar de GTA games zijn een stuk duurder en ik heb III, VC en IV op pc en VC stories had ik voor mijn psp. Als je die optelt begint het een ander verhaal te worden. :)

Ik heb de iPega al eens eerder voorbij zien komen maar kan je niks zeggen over kwaliteit. Misschien zijn er reviews? Voor dat bedrag kun je iig geen grote buil vallen.
Your games are death
With every breath
  woensdag 8 april 2015 @ 16:55:13 #63
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151487421
Voor de geïnteresseerden in Android handhelds:

De Gametab One staat te koop bij Gamemania voor 50 euro. 1.9GHz quadcore, 7" tablet met afneembare controller. Het zal niet top zijn, maar voor 50 euro kan het bijna geen miskoop zijn. Misschien neem ik hem gewoon mee, iemand die hem eventueel voor kostprijs weer over wil nemen?

zondag 12 april 2015 @ 19:41:07 #64
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151620881
Ik heb hem gehaald :+

Leuk dingetje wel. Goede, solide bouwkwaliteit en het scherm heeft een lage resolutie, maar wel goede kleuren en kijkhoeken. Het is geen Shield Tablet, maar ik ben echt vol verbazing over wat je voor die vijf tientjes krijgt. Even een korte opsomming van de plus- en minpunten

Plus:
- Goede bouwkwaliteit tablet
- Scherm heeft goede kleuren en kijkhoeken
- Controller werkt goed, zowel in controller supported games en emulators
- Controllerknoppen zijn eenvoudig te mappen
- HDMI output werkt prima
- Tablet is opmerkelijk snel. Grafisch intensievere apps zullen niet top draaien, maar met een GTA San Andreas heeft hij geen enkele moeite
- Emulators tot aan N64 en PSX lopen top
- Combi van tablet en controller is erg fijn voor gaming
- 16GB geheugen en micro SD kaartslot bieden genoeg ruimte

Min:
- Scherm heeft een lage resolutie voor het formaat (kan de resolutie nergens vinden, zegt al genoeg)
- Controller heeft geen eigen batterij, trekt dus de accu van de tablet leeg
- Bouwkwaliteit van de controller is matig. Dit valt mee als de tablet erin zit
- HDMI-output werkt niet als de tablet aan de lader zit
- Aparte aansluiting voor de lader. Ben er nog niet achter of laden via USB ook mogelijk is
- Geluid is mono en de speaker zit aan de achterkant.

Geen hoogvlieger dus, maar voor mensen die goedkoop iets willen hebben om emulators op te spelen, of die kinderen hebben die ze niet vertrouwen met hun dure iPad of tablet, kan ik niet snel een betere deal bedenken.

Ik denk dat ik de PSP van moeders weer terug pak en haar een stuk blijer maak met dit ding 😊

Overigens hoop ik echt dat NVidia een soortgelijke form factor kiest voor de tweede generatie shield. Een 7" Full HD tablet met dedicated controls zou echt ver zijn.

Een beetje zoals de Matrimax iPlay op de vorige pagina. Dat, met 64GB, 3-4GB RAM en de nieuwe Tegra X1-chip en het is een instabuy voor mij.

Rica, ben jij nog steeds tevreden met je JXD?
pi_151639527
Zijn er zulke tablets waarop je 2 controllers kunt aansluiten? Voor bijv. Mario kart
Wie dit leest is hek.
  maandag 13 april 2015 @ 11:32:02 #66
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151639832
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:19 schreef Jungle_Jim het volgende:
Zijn er zulke tablets waarop je 2 controllers kunt aansluiten? Voor bijv. Mario kart
De shield tablet kan Mario kart met 4 controllers aan. In theorie. Ik heb het alleen met twee controllers getest
pi_151639896
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De shield tablet kan Mario kart met 4 controllers aan. In theorie. Ik heb het alleen met twee controllers getest
via bluetooth of usb?
Wie dit leest is hek.
  maandag 13 april 2015 @ 11:36:53 #68
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151639958
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:34 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

via bluetooth of usb?
Ik heb het met de shield controllers getest. Die zijn WiFi direct. Maar met Bluetooth controllers of bijvoorbeeld een wired Xbox 360 controller moet het ook kunnen.
pi_151680471
Heb mijn JXD - S7800B binnen *O* zonder douanekosten dus geklaag lijkt te hebben geholpen O-)
speelt erg fijn heb nu Frodo (c64) NES.emu Snes9x EX+ MD.emu erop. Speelt erg intuïtief, alleen joystick moet je soms eerst even correct configureren om lekker te kunnen spelen

Ook uitzendinggemist werkt alsmede Kijk (sbs net 5 etc) alleen RTL XL app kan er niet op.
blablablabla
  vrijdag 17 april 2015 @ 14:00:11 #70
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151772716
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:44 schreef Elan het volgende:
Heb mijn JXD - S7800B binnen *O* zonder douanekosten dus geklaag lijkt te hebben geholpen O-)
speelt erg fijn heb nu Frodo (c64) NES.emu Snes9x EX+ MD.emu erop. Speelt erg intuïtief, alleen joystick moet je soms eerst even correct configureren om lekker te kunnen spelen

Ook uitzendinggemist werkt alsmede Kijk (sbs net 5 etc) alleen RTL XL app kan er niet op.
Wat apart. Werkt hij niet of kan je hem niet installeren? Misschien werkt sideloaden wel.

Ik heb mijn Shield Tablet eindelijk kunnen rooten. Nu kan ik de GTA games tenminste naar m'n SD kaart gooien. Heb nu toch een stuk of tien echte high end Android games op de Shield staan die hem, naast de emulators, echt meerwaarde geven over de iPad. Zelfs met een MFi controller: Half Life 2 > Bioshock. Al zou ik die laatste ook graag Shield optimized naar Android zien komen.

De batterij gaat in performance mode wel snel leeg: max 4 uur met games als half life, max 3 uur met Nvidia Grid. Al steek je hem dan gewoon in de lader.

Iemand nog aanraders?
  zaterdag 18 april 2015 @ 05:21:12 #71
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151794350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:44 schreef Elan het volgende:

Heb je geluk. Op mijn pakketje stond dat er een duikbril van 20 euro inzat. Dat heeft niet geholpen. :{

Leuk ding he? :) Eigenlijk alles speelt zonder te hoeven configureren. Paar keer wat beeldinstellingen aangepast is het enige.
Your games are death
With every breath
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:09:50 #72
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151798891
Ik ben nu een beetje aan het spelen met high resolution textures voor de N64. Sommigen geven echt een compleet andere look aan klassieke N64 spellen, zoals deze voor Mario Kart met Paper Mario-style graphics:

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 22 april 2015 @ 10:36:12 #73
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151916916
Heeft iemand Yabause, een emulator voor de Sega Saturn, al werkend kunnen krijgen? Bij mij crasht hij steeds op het moment dat ik een spel probeer te laden. Op YouTube zie ik wel video's waarin hij soepel loopt.

De Saturn is waarschijnlijk mijn alltime favoriete console, als ik die een goed werkend krijg, ben ik erg happy.
pi_159016492
Even een schopje omhoog. Ik kwam laatst op forums dit ding tegen:

De JXD s192. Hij is met $269,- erg prijzig voor een chinese handheld, maar de specs zijn heel interessant:

- 7"1080p IPS-scherm
- Tegra K1-processor
- 32GB ROM, uitbreidbaar met microSD
- 2GB RAM
- 10,000 mAh batterij

Op papier dus een Shield Tablet met iets kleiner scherm en geïntegreerde controls. Klinkt als een topper, maar ik heb nog nergens reviews kunnen vinden. Iemand die zich eraan wil wagen en dit ding wil proberen? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')