abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150540782
Ik heb sinds gisteren mijn NVIDIA Shield Portable binnen en ben helemaal verkocht. Ik ben altijd al meer een fan geweest van handheld gaming dan console gaming, maar was altijd vrij snel uitgekeken op de consoles. De NVIDIA Shield Portable doet waar ik al naar op zoek ben sinds ik PSX roms op de PSP speelde en een GP2X kocht voor emulators: alle spellen die ik zou willen spelen verzamelen op een enkele handheld. De Shield is niet perfect, maar tot nu toe komt het het dichtst in de buurt van wat ik zoek en is het naar mijn mening de beste handheld console op de markt.

Wat is de Shield?
De Shield Portable is de eerste console van NVIDIA's console lineup. Gelanceerd in 2013 met voor die tijd beestachtige specificaties:

- 5" 720p IPS touchscreen
- Tegra 4 1,9GHz quadcore processor en 72-core GPU
- 2GB RAM
- 16GB ROM, uitbreidbaar via microSD
- Console kwaliteit controls met dual analog sticks en alle knoppen die je nodig hebt om console games te spelen
- Android 4.2.1 (nu 4.4.2 met de upgrade naar Android 5.0 gepland voor deze maand)

De NVIDIA Shield onderscheidde zich van andere Android handheld consoles als de Xperia Play "gaming phone", de Archos Gamepad en de vele chineze consoles met een clamshell design dat meer nadruk legde op controls en ergonomie dan draagbaarheid en high end specificaties en bouwkwaliteit. De hardware was dus indrukwekkend, maar wat kon je er nu eigenlijk mee?

Wat doet de Shield?
Bij de lancering was de Shield vooral een erg mooi proof of concept: goede hardware, maar Android bood niet echt de kwaliteit in games die een 3DS of PS Vita boden, en vrijwel alle spellen kon je ook gewoon op je Android-telefoon spelen met een third party controller. De shield beloofde wel wireless mirroring van PC games, maar dat werkte alleen als je ook een knappe gaming PC had met de juiste NVIDIA kaarten. Niets voor mij dus. In de kleine twee jaar heeft NVIDIA echter behoorlijk zijn best gedaan om het Shield-platform neer te zetten als volwaardige gaming optie. Eerst met de krachtige Shield Tablet en binnenkort met de Shield console, die console kwaliteit games naar Android belooft te brengen. En het mooie is dat de Shield Portable daarvan mee mag genieten. In 2013 was de Shield Portable misschien nog vol belofte, maar anno 2015 begint het ding zijn belofte behoorlijk in te lossen. De afgelopen dagen heb ik drie aspecten van portable gaming uitgeprobeerd waarin de Shield naar mijn mening uitblinkt:

High end Android games
NVIDIA heeft speciaal voor de Shield games als Portal en Half Life 2 naar Android geport en hoewel beiden inmiddels al enkele jaren oud zijn, steken die spellen nog steeds met kop en schouders uit boven wat de Vita en de 3DS in het genre bieden. De schaamteloze clones van Gameloft spelen opeens een stuk lekkerder met echte controls. En klassieke consolespellen als Star Wars: KOTOR, GTA San Andreas en Vice City, Oddworld: Stranger's Wrath en Max Payne spelen net zoals ze op de Xbox en PS2 speelden. Met een beetje moeite krijg je een vergelijkbaar effect op je smartphone met een third party controller, maar geen van die controllers voelt zo solide aan als de Shield Portable, en persoonlijk vind ik een dedicated handheld wel fijn. Het is in ieder geval een stuk gunstiger op mijn batterij.

High end console games via NVIDIA GRID

NVIDIA heeft vorige week de Shield Console aangekondigd en daarmee ook NVIDIA GRID, een cloudbased gaming dienst in de lijn van Netflix, waarbij je met een vast abonnement high end console games kunt streamen. Het mooie is dat dit ook op de Shield Portable werkt. Ik heb het geprobeerd met Saints Row IV, Batman: Arkham Asylum, Borderlands 2, Dead Island en Alan Wake en het werkt echt goed. Het enige wat je nodig hebt is een Shield Portable en Wifi en je kunt aan de slag.

Emulators

Android leent zich goed voor emulators en er zijn maar weinig apparaten beter geschikt om emulators op te spelen dan de Shield Portable. De meest indrukwekkende emulator vind ik Drastic, die voor 4,49 een NDS emulator biedt die helemaal naar smaak in te richten valt en vrijwel alle games op full speed afspeelt. Met het mooiere scherm en de meer ergonomische controls is het bijna beter dan op een echte DS spelen.

De PSP-emulator (PPSSPP) heeft wat meer moeite met zware games, maar met een beetje tweaken speelt ook die het grootste deel van de spellen wel.

De PS1-emulator werkt perfect. Beter nog dan PS1-games op de PSP deden.

De Dreamcast emulator (Reicast) kost wat moeite om in te stellen, maar speelt vervolgens wel vrijwel alle Dreamcast games zonder enige probleem af. De Dreamcast was een van mijn favoriete consoles, dus dat maakt mij een blije gamer.

Oudere consoles als de SNES, Mega Drive, GBA, NES, Game Gear etc. zijn op elke hardware wel goed te emuleren en spelen ook op de Shield erg goed als je de juiste emulator gevonden hebt.

Al met al is die de meest veelzijdige handheld die ik gehad heb en denk ik dat ik deze, in tegenstelling tot veel andere gadgets, ook daadwerkelijk nog een hele tijd ga gebruiken.

NVIDIA Shield ^O^
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:25:15 #2
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150541280
Grid lijkt me echt veel belovend. Zeker omdat je OVERAL kan gamen. Dezelfde games onderweg als op de bank of in bed. Dat is echt heel fijn. Wel zit ik graag achter mijn pc en dat kan dan net weer niet :(

Als Nvidia Grid beschikbaar maakt voor Nvidia videokaarten ben ik in ieder geval direct over en gaat waarschijnlijk mijn AMD videokaart een nieuwe eigenaar vinden.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150541522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:25 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Grid lijkt me echt veel belovend. Zeker omdat je OVERAL kan gamen. Dezelfde games onderweg als op de bank of in bed. Dat is echt heel fijn. Wel zit ik graag achter mijn pc en dat kan dan net weer niet :(

Als Nvidia Grid beschikbaar maakt voor Nvidia videokaarten ben ik in ieder geval direct over en gaat waarschijnlijk mijn AMD videokaart een nieuwe eigenaar vinden.
Is de NVIDIA console dan niets voor je? De Shield Portable kan je overigens met HDMI ook aan de televisie hangen en met de Shield controller gebruiken als home console.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:34:50 #4
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150541628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Is de NVIDIA console dan niets voor je? De Shield Portable kan je overigens met HDMI ook aan de televisie hangen en met de Shield controller gebruiken als home console.
Nee. Ik wil gewoon mijn PC zelf kunnen upgraden. Het aanbod van Nvidia is nog niet zo volledig dat ik mijn traditionele hardware achter kant laten.

Zodra het overbodig wordt om zelf goede hardware te hebben doe ik dit hoor ;) Maar voor ik op het niveau zit wat ik wil moet daarvoor mijn internet eerst omhoog gekrikt worden, het game aanbod en de kwaliteit.

Wel vind ik het een super interessante ontwikkeling, want het betekend dat een laptop/tablet van 200 euro even goed games kan draaien als een pc van 2000 euro.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:53:45 #5
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_150542378
De Shield Portable is toch niet meer op de markt?

Voor een handheld die geëmuleerde games draait zijn de GCW Zero en de JXD S7800b misschien interessant.
pi_150543787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:53 schreef DemonRage het volgende:

Voor een handheld die geëmuleerde games draait zijn de GCW Zero en de JXD S7800b misschien interessant.
Die zijn beiden underpowered in vergelijking met de Shield. Als je de form factor van de Shield niets vindt, kun je beter deze nemen:

7" 1080p IPS scherm
Tegra 4
2GB RAM
  Donald Duck held woensdag 11 maart 2015 @ 21:23:44 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_150544077
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:53 schreef DemonRage het volgende:

GCW Zero heb ik, leuk ding. Prima geschikt voor oude emulatie, dat is ook precies waarvoor ik het gekocht heb.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_150544469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

GCW Zero heb ik, leuk ding. Prima geschikt voor oude emulatie, dat is ook precies waarvoor ik het gekocht heb.
Waar heb je die besteld? Daar heb ik ook naar gekeken inderdaad
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:35:49 #9
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_150544771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:29 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hier is die nog op voorraad. (UK)
  Donald Duck held woensdag 11 maart 2015 @ 21:36:24 #10
46149 __Saviour__
pi_150544794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:29 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die heb ik van dragonbox.de
Voor 149 euro, kwam nog 12 euro aan verzenden bij met UPS.
Maar op dit moment niet meer in voorraad
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:52:48 #11
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_150549206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die heb ik van dragonbox.de
Voor 149 euro, kwam nog 12 euro aan verzenden bij met UPS.
Maar op dit moment niet meer in voorraad
Hmm, dat is wel prijzig. Met die verzendkosten erbij was ik drie tientjes meer kwijt aan de Shield.
  Donald Duck held woensdag 11 maart 2015 @ 23:04:19 #12
46149 __Saviour__
pi_150549890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hmm, dat is wel prijzig. Met die verzendkosten erbij was ik drie tientjes meer kwijt aan de Shield.
Het is ook ontzettend veel kleinschaliger allemaal natuurlijk, ze kunnen zo minder kosten-efficiënt werken. Het is geen miljoenenbedrijf dat enorme optimalisatie kan bereiken. De GCW Zero begon als Kickstarterproject met een beperkte productie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:53:09 #13
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_150725525
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is ook ontzettend veel kleinschaliger allemaal natuurlijk, ze kunnen zo minder kosten-efficiënt werken. Het is geen miljoenenbedrijf dat enorme optimalisatie kan bereiken. De GCW Zero begon als Kickstarterproject met een beperkte productie.
Dat begrijp ik, en ik begrijp ook dat je dan niet dezelfde kwaliteit kunt verwachten als van een miljoenenbedrijf. Ik vraag me in dit soort situaties alleen altijd af waarom dat voor jou als consument. Een argument zou zijn om genoegen te nemen met matige specificaties.

De GCW Zero is een leuk ding, en voor de helft van de prijs had hij waarschijnlijk al in de kast gestaan, maar niet voor 150 euro. Niet anno 2015, waarin het kleine, lowres scherm gewoon niet meer kan in die prijsklasse. Ik snap dat de consoles die je emuleert geen hogere resolutie aan kunnen, maar upscalen gaat ook prima op de Shield, dus zou op andere consoles ook prima kunnen werken. Toegegeven, het zijn twee totaal verschillende apparaten (de Shield stop je bijvoorbeeld in geen enkele broek- of jaszak), maar het minieme prijsverschil zou de keuze makkelijk moeten maken. Toen ik in 2005 (2006?) de GP2X kocht, was dat nog een van de weinige apparaten waarop je behoorlijk 16 bits emulators kon spelen. Tegenwoordig kan dat op elke smartphone, dus zou een dedicated emulator scherper geprijsd moeten zijn. En de kinderen van tegenwoordig hebben ook geen respect meer voor Mario die niet op twee schermen tegelijk verschijnt (om nog maar te zwijgen over Sonic, die "gewoon stom" is :( ).

Ik heb de Dreamcast emulator inmiddels aan de praat gekregen en deze werkt bijna perfect. Bij sommige spellen stoort het scherm een beetje, maar alles draait full speed en met goed geluid. En wat was dat toch een machtig leuke console. Sonic Adventure is, met name door de slechte camera, een stuk minder leuk dan ik me kan herinneren, maar DOA, Soul Calibur en Street Fighter Alpha zijn nog steeds erg goed spelende fighters. Voor Shenmue had ik vroeger nooit het geduld, is dat wat?

De GBA emulators werken qua geluid nog niet echt lekker. Misschien ligt het aan mijn instellingen. Of de roms die ik heb.

Drastic blijft de perfecte emulator. Speelt elk DS spel wat ik geprobeerd heb perfect en het switchen tussen beide schermen gaat snel en simpel. Touchscreen imput is foutloos. De Shield is een betere DS dan de DS zelf. Veel duurder ook, dus gelukkig kan hij meer dan alleen DS spellen draaien.

Ik heb de afgelopen week meer gebruik gemaakt van Grid dan ik had verwacht toen ik de Shield kocht. Ik dacht eerst dat dit meer een gimmick zou zijn dan echt goed zou werken, helemaal op een eerste generatie apparaat, maar buiten wat problemen met mijn WiFi (dat gewoon ruk is, op al mijn apparaten), is de ervaring naadloos. Ik weet niet wanneer NVidia hier een paid service van gaat maken. Tot nu toe speel ik gratis, maar bevalt het mij goed genoeg om ook een betaald abonnement te nemen. Ik heb 1080p output met een wireless controller geprobeerd en dat werkt ook. Je hebt af en toe wat lag, maar niets noemenswaardigs. Als nvidia dat met de Shield console verhelpt, zou dit best een ommezwaai in gaming kunnen betekenen. Waarom nog 500 euro voor een console en 60 euro per spel uitgeven wanneer je alles uit de cloud kunt spelen met een console van 199 euro?

Android games blijven de zwakste schakel, maar ook hier zitten toppers tussen, en nvidia belooft daar een hoop high end games aan toe te voegen. Half Life 2 had ik nog nooit gespeeld en de laatste shooters die ik uitgespeeld had, waren de gameloft shooters N.O.V.A. 3 en Modern Combat 4. Wat een wereld van verschil! Ik heb op IGN en andere sites wel eens gezien dat Half Life 2 als de beste FPS ooit beschouwd wordt en hoewel ik daar niet genoeg verstand van heb om een oordeel over te vellen, vind ik het wel een fantastische game. De graphics zijn het beste wat ik op een handheld gezien heb (beter dan alles op de Vita), de gameplay is soepel, veelzijdig en uitdagend en het verhaal is goed. In mijn herinnering was Escape from Butcher Bay leuker, maar dat kan ook nostalgie zijn.

Touchscreen only games zijn minder leuk om te spelen, portrait games draaien wel maar spelen voor geen meter. Kleine minpunten die weinig afdoen aan de Shield in zijn geheel. Wat een krachtig dingetje, echt een fijne aankoop.
  maandag 23 maart 2015 @ 07:23:38 #14
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150938511
Ik heb de JXD - S7800B besteld. Komende zomer wat retro games spelen :) Hoewel PSP games amper retro te noemen zijn.

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 23 maart 2015 @ 09:27:41 #15
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_150940107
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:23 schreef Rica het volgende:
Ik heb de JXD - S7800B besteld. Komende zomer wat retro games spelen :) Hoewel PSP games amper retro te noemen zijn.

[ afbeelding ]
PSP games zullen waarschijnlijk niet draaien op de S7800. Die draaien op de Shield al niet lekker en de S7800 heeft flink minder power. Wel een erg leuk ding, waarop alles tot aan de PSP wel goed draait. Ga je veel plezier van hebben denk ik :)

Waar heb je die S7800 besteld en wat was je ervoor kwijt? Ik zoek voor mijn moeder ook nog iets dergelijks en aangezien zij toch alleen maar Mario en Sonic wil spelen, heeft zij niet per se de kracht van de Shield nodig. Nu heb ik mijn broertje wel zo ver dat hij de Shield Tablet bestelt en aangezien hij nog thuis woont, kan ze die pakken. Maar het lijkt mij praktischer als ze een eigen apparaat heeft en dan is de S7800 volgens mij een mooi alternatief.

[ Bericht 18% gewijzigd door Splackavellie02 op 23-03-2015 09:54:33 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 22:01:17 #16
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150966068
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

PSP games zullen waarschijnlijk niet draaien op de S7800. Die draaien op de Shield al niet lekker en de S7800 heeft flink minder power. Wel een erg leuk ding, waarop alles tot aan de PSP wel goed draait. Ga je veel plezier van hebben denk ik :)

Waar heb je die S7800 besteld en wat was je ervoor kwijt? Ik zoek voor mijn moeder ook nog iets dergelijks en aangezien zij toch alleen maar Mario en Sonic wil spelen, heeft zij niet per se de kracht van de Shield nodig. Nu heb ik mijn broertje wel zo ver dat hij de Shield Tablet bestelt en aangezien hij nog thuis woont, kan ze die pakken. Maar het lijkt mij praktischer als ze een eigen apparaat heeft en dan is de S7800 volgens mij een mooi alternatief.
Hier vandaan: http://www.lightinthebox.(...)player_p2201696.html

Is ook mijn eerste keer daar vandaan trouwens. Hij is onderweg inmiddels dus hopen dat het een beetje snel gaat.

Als het alleen om Mario en Sonic ed. gaat zijn er ook nog wel goedkopere alternatieven.
http://www.lightinthebox.com/nl/c/spelcomputers_27066

Ik wilde perse die 2 gig ram om wat ruimte te hebben bij grote games.

Ben erg benieuwd. Ding krijgt wel goede reviews. Van de klachten die er wel zijn gaan negen van de tien over het te ingewikkeld vinden. Of dat de stock file explorer onhandig werkt. Op mijn huidige tablet draai ik ook al PS1 roms dus dat zal wel loslopen.
Ga wel verslag doen over of en hoe PSP games draaien. Misschien is er nog wel iets prestatie te winnen via resolutie of bitrate oid aan te passen?

:)
Your games are death
With every breath
  Donald Duck held maandag 23 maart 2015 @ 22:06:21 #17
46149 __Saviour__
pi_150966348
Omdat het nu toch al over meerdere apparaten gaat...misschien een idee om hier een algemeen topic van te maken over opensource handhelds?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 23 maart 2015 @ 22:14:11 #18
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_150966757
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:01 schreef Rica het volgende:

[..]

Hier vandaan: http://www.lightinthebox.(...)player_p2201696.html

Is ook mijn eerste keer daar vandaan trouwens. Hij is onderweg inmiddels dus hopen dat het een beetje snel gaat.

Als het alleen om Mario en Sonic ed. gaat zijn er ook nog wel goedkopere alternatieven.
http://www.lightinthebox.com/nl/c/spelcomputers_27066

Ik wilde perse die 2 gig ram om wat ruimte te hebben bij grote games.

Ben erg benieuwd. Ding krijgt wel goede reviews. Van de klachten die er wel zijn gaan negen van de tien over het te ingewikkeld vinden. Of dat de stock file explorer onhandig werkt. Op mijn huidige tablet draai ik ook al PS1 roms dus dat zal wel loslopen.
Ga wel verslag doen over of en hoe PSP games draaien. Misschien is er nog wel iets prestatie te winnen via resolutie of bitrate oid aan te passen?

:)
Ik ben erg benieuwd. Mocht je het wel werkend krijgen, zou je dan kunnen laten weten welke settings je gebruikt?

Ik denk dat ik er voor mijn moeder uit ben. De 7" JXD is net wat te groot, maar een 5" is in principe ideaal. Ik ben nu uitgekomen op de GPD-G58: Android 4.4.2, 5" scherm met 800x480, 16GHz quadcore A9-processor, voor 89 dollar. En hij lijkt op de PS Vita, wat prima is:

Lijkt me meer dan prima voor 16 bit emulatie. En dan moet Dreamcast misschien nog net lukken. Ze wil ook via de tv kunnen spelen, dus HDMI-out is ook een pre.
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat het nu toch al over meerdere apparaten gaat...misschien een idee om hier een algemeen topic van te maken over opensource handhelds?
Prima idee ^O^

Ik heb sinds de Shield toch een beetje het gadget virus te pakken, dus als iemand nog leuke open source handhelds weet, laat het vooral weten. Ik ga die GPD voor mijn moeder bestellen en zit ook naar de Much 78P01 te kijken, maar die is prijzig..

[ Bericht 4% gewijzigd door Splackavellie02 op 23-03-2015 22:20:16 ]
pi_151072629
Ik weet niet hoe het kan, maar ik had constant moeite met de PSP emulator als ik 3D spellen wilde spelen. Ik heb vandaag uit frustratie m'n Shield helemaal gewist en alles opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe loopt elk spel wat ik geprobeerd heb op full speed, inclusief grote 3D-spellen:

Viewtiful Joe
Need for Speed Most Wanted
Ratchett & Clank: Size Matters
Daxter
Asterix XXL
Killzone: Liberation
Metal Gear Solid: Portable Ops

Ik heb God of War nog niet geprobeerd, die zorgt doorgaans voor de meeste problemen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:07:11 #20
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151078962
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb sinds de Shield toch een beetje het gadget virus te pakken, dus als iemand nog leuke open source handhelds weet, laat het vooral weten. Ik ga die GPD voor mijn moeder bestellen en zit ook naar de Much 78P01 te kijken, maar die is prijzig..
Heb je nog een besteld? Die Much is harstikke leuk maar je hebt al een shield toch?

Ik kon mijne vandaag eindelijk ophalen bij het postkantoor. Lag er al twee dagen maar donderdags is het koopavond. Op het briefje van de bezorger stond al dat ik 39,76 moest betalen. Wist ineens weer waarom ik dit soort artikelen liever in Nederland ipv China koop. Ene keer slipt het erdoor andere keer moet je flink dokken. Had dus pech in dit geval.

Thuisgekomen heb ik hem net uitgepakt. Eerste indruk is uitstekend. Ziet er uit en voelt aan als een A-merk product. Het is net een hele grote psp. Kabeltjes, oordopjes otg adaptor, lader ed. allemaal in orde behalve dat de lader een nema (Amerikaanse) stekker heeft. En het is geen usb lader maar heeft een apart stekkertje. Kan ik hem niet opladen. Zal vast wel ergens een adapter hebben liggen maar waar? Wacht mijn living colors lamp heeft net zo'n plugje! Voltages en amperes hetzelfde? Check. Mooi is die lamp toch nog ergens goed voor geweest.

Ligt nu aan de lader. Batterij was helemaal leeg dus laat hem eerst helemaal opladen. Morgen eens verder kijken :)
Your games are death
With every breath
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:35:47 #21
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151079594
Ik ben erg benieuwd. Dat van de lader had ik ook gelezen inderdaad. Bijzonder irritant. Zit er helemaal geen USB bij, ook niet voor synchronisatie?

Ik heb die Much niet besteld nog, weet ook niet of ik wel zoveel geld uit wil geven voor de heb. De Shield Tablet intrigeert mij wel als vervanger voor mijn iPad, helemaal met de multimedia capaciteiten van dat ding. Maar voorlopig staan er op de Shield Portable al meer spellen dan ik tijd heb om te spelen, dus misschien laat ik het wel even.

Ik ben nog wel op zoek naar een goedkope handheld emulator voor mijn moeder. Het is jammer dat de psp die m'n broertje heeft liggen geen memorystick heeft, anders had ik het daarop kunnen proberen. Geen idee of dat een beetje loopt
  Donald Duck held vrijdag 27 maart 2015 @ 00:48:23 #22
46149 __Saviour__
pi_151079802
Deze kwam ik ook nog tegen door eens verder te kijken naar aanleiding van dit topic: Pyra
Nog volop in ontwikkeling op dit moment. Deze gaat meer voor het DS-model ipv PSP.
Het is een soort micro-laptop die gaat draaien op een bepaalde Linux versie

Het is de opvolger van de OpenPandora, die jaren terug al op de markt kwam:

Ziet er wel interessant uit, door de enorm portable vormgeving. Dichtklappen en het ding kan overal mee. Toetsenbord maakt ook dingen als Dosbox mogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 27 maart 2015 @ 00:50:45 #23
46149 __Saviour__
pi_151079842
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
Prima idee
Titelwijziging aanvragen eventueel? Trekt misschien meer geïnteresseerden .
Jouw topic natuurlijk, jij beslist.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:34:52 #24
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151080408
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ben erg benieuwd. Dat van de lader had ik ook gelezen inderdaad. Bijzonder irritant. Zit er helemaal geen USB bij, ook niet voor synchronisatie?

Ik heb die Much niet besteld nog, weet ook niet of ik wel zoveel geld uit wil geven voor de heb. De Shield Tablet intrigeert mij wel als vervanger voor mijn iPad, helemaal met de multimedia capaciteiten van dat ding. Maar voorlopig staan er op de Shield Portable al meer spellen dan ik tijd heb om te spelen, dus misschien laat ik het wel even.

Ik ben nog wel op zoek naar een goedkope handheld emulator voor mijn moeder. Het is jammer dat de psp die m'n broertje heeft liggen geen memorystick heeft, anders had ik het daarop kunnen proberen. Geen idee of dat een beetje loopt
Er zijn best veel emulators voor PSP/PS Vita dus dat kan ook idd. Misschien wel waard om een mem stick voor te halen. Goedkoop kaartje op marktplaats ofzo.

Ja zit een micro usb op de JXD maar die is alleen voor data, niet om te laden. Het is wel handig dat je ook tijdens (bij)laden de usb vrij hebt maar zo'n apart plugje maakt het erg irritant. Koop wel een paar USB naar die DC plug kabeltjes, kan ik gewoon mijn usb laders gebruiken.
Your games are death
With every breath
  vrijdag 27 maart 2015 @ 02:00:26 #25
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151080574
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze kwam ik ook nog tegen door eens verder te kijken naar aanleiding van dit topic: Pyra
Nog volop in ontwikkeling op dit moment. Deze gaat meer voor het DS-model ipv PSP.
Het is een soort micro-laptop die gaat draaien op een bepaalde Linux versie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is de opvolger van de OpenPandora, die jaren terug al op de markt kwam:
[ afbeelding ]

Ziet er wel interessant uit, door de enorm portable vormgeving. Dichtklappen en het ding kan overal mee. Toetsenbord maakt ook dingen als Dosbox mogelijk.
Veelbelovend inderdaad, maar helaas nog geen release dat. Daarnaast ben ik bang dat dit ding net zo duur gaat worden als zijn voorganger, de Pandora. Daar is ook een topic voor trouwens: GAM / De Pandora en de Dragonbox Pyra handhelds #5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')