En dan geld weggooien door te gaan huren?quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:17 schreef _Arthur het volgende:
Tip van de week: verkoop eerst je huidige hok.
Een veel beter plan is inderdaad om gewoon nog een woning te kopen, dubbele lasten te betalen, en dan maar af te wachten of, en zo ja wanneer, je huidige woning dan verkocht is, want dát is goedkoper dan huren.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
En dan geld weggooien door te gaan huren?
Dat gaan we uiteraard doen. Maar ook wat informatie verzamelen via een ander kanaal lijkt mij niet heel raar.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:12 schreef Puala het volgende:
Waarom bel je niet gewoon een hypotheekadviseur voor zo'n vraag?
Inderdaad een tijdje huren. Misschien niet super leuk en handig, maar alsnog beter dan je oude hok maar niet verkocht krijgen en jaren ook die hypotheek lasten moeten dragen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
En dan geld weggooien door te gaan huren?
Ik zei niet dat het de oplossing is, probeerde slechts advocaat van de duivel te spelenquote:Op woensdag 11 maart 2015 08:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een veel beter plan is inderdaad om gewoon nog een woning te kopen, dubbele lasten te betalen, en dan maar af te wachten of, en zo ja wanneer, je huidige woning dan verkocht is, want dát is goedkoper dan huren.
Kom op zeg.
Dan ga je een tijdje op een vakantie-park hokken. Je zal niet de enige zijn die dat tijdelijk doet. Die 'geschikte woning', dat is je nieuwbouw woning; niet de tussenpaus natuurlijk. Daar moet je je maar even behelpen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vind ook maar eens een geschikte huurwoning.
Nou, het betreft in dat geval een tijdelijke woning. Dan moet je daar niet al teveel eisen aan stellen. Je wil blijkbaar een andere woning (niet jij nee), tja, prima, als je dan voor dit dilemma komt te staan dan zul je even moeten accepteren dat je tijdelijke huurwoning niet 'perfect' hoeft te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ik zei niet dat het de oplossing is, maar het is wel kiezen tussen 2 kwaden. Vind ook maar eens een geschikte huurwoning.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:12 schreef Puala het volgende:
Waarom bel je niet gewoon een hypotheekadviseur voor zo'n vraag?
Je kan ook DM-en ofzo? Ipv me publiekelijk zo aanspreken? Of je verwijdert het gewoon.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar komen al deze mensen telkens vandaan? Blijf alsjeblieft weg, ofzo.
Je stelt zelf zo'n vraag, dan vraag je er gewoon om. Als je niets van een forum snapt, moet je gewoon wegblijven. Verwijderen helpt blijkbaar niet, want we krijgen vaker dit soort ongein als fipo's.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan ook DM-en ofzo? Ipv me publiekelijk zo aanspreken? Lekkere mod ben je![]()
Ga je lekker met alles over 1 kam scheren? Ik post 1x wat als fipo. Meer niet. Als ik het nou stelselmatig deed ofzo ok. Maar damn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je stelt zelf zo'n vraag, dan vraag je er gewoon om. Als je niets van een forum snapt, moet je gewoon wegblijven. Verwijderen helpt blijkbaar niet, want we krijgen vaker dit soort ongein als fipo's.
Dus je spreekt iemand aan op wat ie doet, en blijkbaar moet dat kunnen maar als dat zelfde dan bij jou gebeurd dan is het ineens niet goed en moet dat in een PM? Beetje hypocriet.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ga je lekker met alles over 1 kam scheren? Ik post 1x wat als fipo. Meer niet. Als ik het nou stelselmatig deed ofzo ok. Maar damn.
Mwoah als je een bestaande woning koopt moet je ook veel slopen en nieuw erin zetten. Met nieuwbouw kan je tenminste ook nog de indeling veranderen en evt. opties in laten bouwen. Kabels netjes in muren weg stoppen, raam erbij of weg etc...quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef DroogDok het volgende:
Is het door bouwrente en bijkomende financieringskosten eigenlijk wel interessant om in een nieuwbouwproject te stappen vraag ik me weleens af? Je bent al aan het betalen voor een huis waar je nog niet in kan wonen. Plus dat je na oplevering een stuk meer kosten moet maken dan bij een een bestaande woning.
Grootste voordeel is dat het a: nieuw is (je zit niet met de klus-meuk van een vorige eigenaar) en b: je het geheel naar eigenwens direct kan afwerken. En natuurlijk de eerste jaren minimaal onderhoud.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef DroogDok het volgende:
Is het door bouwrente en bijkomende financieringskosten eigenlijk wel interessant om in een nieuwbouwproject te stappen vraag ik me weleens af? Je bent al aan het betalen voor een huis waar je nog niet in kan wonen. Plus dat je na oplevering een stuk meer kosten moet maken dan bij een een bestaande woning.
Waarom, volkomen terechte reply.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar komen al deze mensen telkens vandaan? Blijf alsjeblieft weg, ofzo.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, volkomen terechte reply.
Als iemand een topic opent omdat hij bloed in zijn ontlasting heeft zeg je ook ga naar je huisarts
Bij veel banken is de vergoeding net zo hoog als de te betalen rente. Soms zit er een procentpunt verschil tussen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:58 schreef TryX het volgende:
Op het moment dat je bij de notaris geweest bent start je hypotheek. Dus dan ga je gewoon je normale hypotheek betalen.
Voorbeeld,(puur fictief, waardes kloppen niet)
Je betaald 1000 euro hypotheek.
Na aftrek, 750
Daarnaast heb je een bouwdepot waar 150.000(bedrag voor betaling grond is er al af) in zit. Hierover krijg je rente.
+/- 250 euro. Daar wanneer de bouw start het bedrag kleiner wordt, krijg je steeds minder rente per maand uitgekeerd. Dus het netto bedrag zal hoger worden.
Verdiep je ook even in het feit of je 2 hypotheken tegelijkertijd kan betalen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:18 schreef Ichiko het volgende:
Nog nog maar eens meer verdiepen in dat renteverlies dan...
Misschien een open deur, maar het lijkt erop dat je er nu vanuit gaat dat je je oude huis precies verkocht hebt op het moment dat je in je nieuwe huis kunt. Je calculeert alleen (oplopende) dubbele lasten tijdens de bouw.quote:Op donderdag 12 maart 2015 07:33 schreef Ichiko het volgende:
@mods:
Het antwoord op mijn vraag is gegeven. Althans, die paar mensen die gelukkig wel het idee achter een community als Fok begrijpen hebben mij de juiste richting opgestuurd. Daarna heb ik het zelf aangevuld. ;-)
Draadje kan gesloten worden.
Bij koop van een bestaande woning betaal je extra tov een nieuwbouwhuis 2% overdrachtsbelasting en het transport van de koopakte. Vroeger toen die eerste nog 6% was, zei men dat die kosten ongeveer gelijk waren aan de bouwrente. Nu zouden de kosten een bestaande woning dan een paar % lager uitvallen, afgezien van de verbouwkosten en groot onderhoud.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef DroogDok het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |