abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:05:00 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150525610
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:49 schreef jackie12 het volgende:
Het is natuurlijk een beetje raar Ouder1 dat je jezelf blind staart op de bevindingen van Frank van de Groot.
"Gevallen in een rivierbedding met watervallen aan weerskanten waar je niet uit kunt komen."

En dat vlak voor de 1e quebrada waar geen gids,local,boer,indiaan, Sinaproccer ooit over gerept heeft.

Een half jaar geleden liepen de ouders daar en zeggen diverse keren dat je nergens kunt vallen.
Dat was toen net zo'n feit als Frank zijn feit nu

Je zal mij niet horen zeggen dat Frank liegt.
Wel heb ik hele grote vraagtekens bij zijn bevindingen omdat hij bevooroordeeld naar Panama ging op zoek naar een plek waar je kunt vallen.
Das natuurlijk niet zo moeilijk in een bergachtig gebied

De "val-locatie" is echter zo belangrijk in deze zaak dat velen, waaronder ik, na maanden speuren eerst bewijzen willen zien voordat we dat voor waar aannemen
Inderdaad. Als K. en L. daarvan zijn afgegleden, dan kunnen onderzoekers dat ook. En daar zou ik dus wel wat foto's en films van willen zien.
pi_150525636
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:49 schreef jackie12 het volgende:
Het is natuurlijk een beetje raar Ouder1 dat je jezelf blind staart op de bevindingen van Frank van de Groot.
"Gevallen in een rivierbedding met watervallen aan weerskanten waar je niet uit kunt komen."
Als je terug leest dan vind je mijn onderbouwing daarvoor en staat er duidelijk dat ook ik nog mijn vraagtekens heb. Ik benader dat alleen anders dan jij. Ik zie die vraagtekens niet direct als reden om aan te nemen dat de conclusie van FvdG niet mogelijk is. Ik probeer ook te denken hoe het wél mogelijk is. Gezien het 'tas' verhaal (hele brillen en ver gekomen) blijkt ook dat die benadering niet geheel verkeerd is. Het bleek uiteindelijk om een tas van waarschijnlijk waterdichte stof met verstevigingen en een speciaal gevoerd vakje voor zonnebrillen te gaan.
Ook zie ik het net als FvdG als een reële mogelijkheid en niet als wat er perse gebeurd moet zijn.
quote:
En dat vlak voor de 1e quebrada
Ook dat is weer een aanname die hier gemaakt is. Een voor de hand liggende maar nog steeds een aanname.
quote:
waar geen gids,local,boer,indiaan, Sinaproccer ooit over gerept heeft.
Een half jaar geleden liepen de ouders daar en zeggen diverse keren dat je nergens kunt vallen.
Dat was toen net zo'n feit als Frank zijn feit nu
Klopt en ik ben geloof ik ook de eerste geweest die daar op wees. Dat is ook één van mijn vraagtekens.
quote:
Je zal mij niet horen zeggen dat Frank liegt.
Wel heb ik hele grote vraagtekens bij zijn bevindingen omdat hij bevooroordeeld naar Panama ging op zoek naar een plek waar je kunt vallen.
Das natuurlijk niet zo moeilijk in een bergachtig gebied
Dat vind ik ook kwalijk maar ik sluit daardoor niet uit dat het kan.
Zo kan een roker ook longkanker krijgen doordat hij tientallen jaren met asbest gewerkt heeft.
quote:
De "val-locatie" is echter zo belangrijk in deze zaak dat velen, waaronder ik, na maanden speuren eerst bewijzen willen zien voordat we dat voor waar aannemen
Ik begrijp de emotie maar verwerp de conclusie. 'Pics or it didn't happen' zou, als je consequent bent bijna alle info die 'we' hier gekregen hebben twijfelachtig maken. En toch geloven de meesten hier Baru op zijn woord zonder enig bewijs dat hij is wie hij zegt te zijn.

Daarnaast heb ik zelf de aanname dat dat beeldmateriaal weldegelijk bestaat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat FvdG daar onderzoek gaat doen zonder beeldmateriaal te maken voor de mensen waarvoor hij dat onderzoek doet. De ommedraai in de denkwijze van HK geeft mij ook dat vermoeden; dat hij beeldmateriaal gezien heeft die het verhaal van FvdG ondersteund. Dan denk ik aan; het pad, de afvoergeulen, de rivierbedding met de rotswanden en de keien in de bedding en de watervallen.
Dat is mijn aanname. En al zou ik die beelden dolgraag willen zien; de familie toont ze niet. Dus of ze hebben ze niet of ze willen ze niet laten zien om welke reden dan ook. Jammer, zeker, maar dat heb ik maar te respecteren.
pi_150525666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wat ik mag en niet mag.

Bekend met het Whole brain model?
Jij bent blauw in deze zaak en ik dus niet.
Wat bedoel je met blauw? Toch niet 'nieuw' in de discussie hoop ik voor je?
pi_150525788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je terug leest dan vind je mijn onderbouwing daarvoor en staat er duidelijk dat ook ik nog mijn vraagtekens heb. Ik benader dat alleen anders dan jij. Ik zie die vraagtekens niet direct als reden om aan te nemen dat de conclusie van FvdG niet mogelijk is. Ik probeer ook te denken hoe het wél mogelijk is. Gezien het 'tas' verhaal (hele brillen en ver gekomen) blijkt ook dat die benadering niet geheel verkeerd is. Het bleek uiteindelijk om een tas van waarschijnlijk waterdichte stof met verstevigingen en een speciaal gevoerd vakje voor zonnebrillen te gaan.
Ook zie ik het net als FvdG als een reële mogelijkheid en niet als wat er perse gebeurd moet zijn.

[..]

Ook dat is weer een aanname die hier gemaakt is. Een voor de hand liggende maar nog steeds een aanname.

[..]

Klopt en ik ben geloof ik ook de eerste geweest die daar op wees. Dat is ook één van mijn vraagtekens.

[..]

Dat vind ik ook kwalijk maar ik sluit daardoor niet uit dat het kan.
Zo kan een roker ook longkanker krijgen doordat hij tientallen jaren met asbest gewerkt heeft.

[..]

Ik begrijp de emotie maar verwerp de conclusie. 'Pics or it didn't happen' zou, als je consequent bent bijna alle info die 'we' hier gekregen hebben twijfelachtig maken. En toch geloven de meesten hier Baru op zijn woord zonder enig bewijs dat hij is wie hij zegt te zijn.

Daarnaast heb ik zelf de aanname dat dat beeldmateriaal weldegelijk bestaat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat FvdG daar onderzoek gaat doen zonder beeldmateriaal te maken voor de mensen waarvoor hij dat onderzoek doet. De ommedraai in de denkwijze van HK geeft mij ook dat vermoeden; dat hij beeldmateriaal gezien heeft die het verhaal van FvdG ondersteund. Dan denk ik aan; het pad, de afvoergeulen, de rivierbedding met de rotswanden en de keien in de bedding en de watervallen.
Dat is mijn aanname. En al zou ik die beelden dolgraag willen zien; de familie toont ze niet. Dus of ze hebben ze niet of ze willen ze niet laten zien om welke reden dan ook. Jammer, zeker, maar dat heb ik maar te respecteren.
Op een paar nuances na zitten we bijna op 1 lijn
pi_150525946
De steep area houdt niet op bij de mirador. Die helling loopt helemaal door tot de paddocks waar Q2 er pas omheen kan. Het pad loopt er op Mata's kaart in het gedeelte zonder bereik weer langs. De rivierbedding aan de voet van de berg is van Q2. Die volgt de steep area benedenlangs tot hij er bij de paddocks omheen kan. Aan de tegenovergelegen oever gaat een andere helling weer omhoog. Het is op HERE niet te zien hoe diep het ingesleten is en hoe steil de wanden van de beekbedding zijn. Ik zie wel een paar potentiële watervallen op de andere oever. In een droge periode en met eventuele blessures is een relatief lage waterval mss al genoeg om ingesloten te raken. Het is allemaal best mogelijk daar imo.

Open eindje vind ik verblijf aan de waterkant en de meerdaagse telefoonactiviteit, wat in principe niet goed samengaat ivm onderkoeling. Met deze gegevens begint het speculeren over wat er gebeurd kan zijn. Was hun gevangenis toch wat groter? (moet wel omdat 542 en 550 niet gevonden zijn). Hoe komen ze dan beiden op de zelfde plek in het water? Wie was er iig nog mobiel en in staat om van 542 naar 550 te gaan? Hoe lang heeft zij overleeft? En de ander? Hebben ze samen een sprong gewaagd?

quote:
Humberto: .....wat zou er nog gebeurd kunnen zijn? Hebben jullie dat kunnen reconstrueren?

Frank: .... Ik denk niet dat je té ver moet gaan in het beredeneren wat er allemaal wel of niet gebeurd is. Dat is een vorm van suggestiviteit. Als ze daar gezeten hebben, hebben ze het geprobeerd, wij hebben het ook geprobeerd, ontvangst heb je niet. Dus ja, je kan alles verzinnen.
pi_150526054
De steep area is voor mij een enigma. En ik weet niet of de HERE kaart wel zo accuraat is.
pi_150526087
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:22 schreef RapaNui het volgende:
De steep area is voor mij een enigma. En ik weet niet of de HERE kaart wel zo accuraat is.
Hij is zo duidelijk als wat. F wijst hem aan op AFK. Baru heeft aangewezen waar F op dat moment staat. Kat in 't bakkie.
pi_150526332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met blauw? Toch niet 'nieuw' in de discussie hoop ik voor je?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:49 schreef jackie12 het volgende:
Het is natuurlijk een beetje raar Ouder1 dat je jezelf blind staart op de bevindingen van Frank van de Groot.
"Gevallen in een rivierbedding met watervallen aan weerskanten waar je niet uit kunt komen."

En dat vlak voor de 1e quebrada waar geen gids,local,boer,indiaan, Sinaproccer ooit over gerept heeft.

Een half jaar geleden liepen de ouders daar en zeggen diverse keren dat je nergens kunt vallen.
Dat was toen net zo'n feit als Frank zijn feit nu

Je zal mij niet horen zeggen dat Frank liegt.
Wel heb ik hele grote vraagtekens bij zijn bevindingen omdat hij bevooroordeeld naar Panama ging op zoek naar een plek waar je kunt vallen.
Das natuurlijk niet zo moeilijk in een bergachtig gebied

De "val-locatie" is echter zo belangrijk in deze zaak dat velen, waaronder ik, na maanden speuren eerst bewijzen willen zien voordat we dat voor waar aannemen
En dat kan IMO alleen door mogelijke hypothese's te vormen en te controleren en aan te passen. De mijne is er een, en ja misschien helemaal niet goed. Maar zo sluit een net zich wel.
Dat anderen een bewijzen willen zien, ja als het zo makkelijk was dan was deze zaak eind juni al gesloten... Soms zijn er geen bewijzen of moet je beter zoeken. Net zoals de tas, die ik afgelopen week gevonden had.
pi_150526424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij is zo duidelijk als wat. F wijst hem aan op AFK. Baru heeft aangewezen waar F op dat moment staat. Kat in 't bakkie.
Ja, dat begrijp ik. Alleen weet ik niet hoe die area is. Is het een pad? Hoe lang? Is het een helling? Waar eindigt het? Eindigt het in de 1e of 2eQ? Gezien de ligging ten opzichte van het pad richting Q1+2+paddocks, verwacht ik van niet. Daarom is het voor mij een enigma, een black box.

Dat K&L op de terugweg, via de mirador, per ongeluk die afslag kunnen hebben genomen ipv het pad naar Boquete, heb ik ook eerder geopperd. Een tegenargument daarvoor is dat ze sinds 13.39 steeds geen bereik hadden. Ze zouden rond 3 uur die steep area - afslag kunnen hebben genomen. En dan anderhalf uur later alarmnummer?
pi_150526542
Als ze op de terugweg het paadje van de steep area genomen hebben ipv het pad naar Boquete en al vrij snel een eind naar beneden gevallen zijn langs een steile helling, konden ze misschien niet meer omhoogklimmen.
Als het zo gegaan is kan het ook goed zijn dat ze niet beseften dat ze nog aan de noordkant dus de Bocas kant van de CD waren.
Dan zou het logisch kunnen lijken om verder naar beneden te gaan, wetende dat ze een verkeerd pad genomen hadden maar nog denkend dat ze de goede kant op gingen, richting Boquete.
pi_150526623
Whole Brain model:
laat zien dat er verschillende denkers zijn. Kort door de bocht, de een beredeneert uit feiten en een ander uit emotie en inlevingsgevoel. Dit botst in veel cases en op bedrijfsvloeren, en de blauwen proberen hun mening graag door te drukken als de manier. Samenwerken is het toverwoord, feiten zijn mooi. Maar er zijn meer manieren.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:33 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Alleen weet ik niet hoe die area is. Is het een pad? Hoe lang? Is het een helling? Waar eindigt het? Eindigt het in de 1e of 2eQ? Gezien de ligging ten opzichte van het pad richting Q1+2+paddocks, verwacht ik van niet. Daarom is het voor mij een enigma, een black box.

Dat K&L op de terugweg, via de mirador, per ongeluk die afslag kunnen hebben genomen ipv het pad naar Boquete, heb ik ook eerder geopperd. Een tegenargument daarvoor is dat ze sinds 13.39 steeds geen bereik hadden. Ze zouden rond 3 uur die steep area - afslag kunnen hebben genomen. En dan anderhalf uur later alarmnummer?
Ik vermoed, denk na aanleiding van de telefoongegevens dat zij pas de dag later, dus op 2 april geprobeerd hebben terug te gaan.
07:00 bellen vanuit de hut
07:10 gaan lopen
op de steile helling gaan poging doen tot bellen want bereik was er al uren niet, en dan? Doorgegeven aan centrale, we zijn verdwaald en we zien bomen.
Op de berg om 11:00 overvallen worden door de beving

Ik denk ook niet dat ze de Mirador zagen als de uitgang, ze wilden de CD over, en naar huis
pi_150526749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:37 schreef Grijzemassa het volgende:
Als ze op de terugweg het paadje van de steep area genomen hebben ipv het pad naar Boquete en al vrij snel een eind naar beneden gevallen zijn langs een steile helling, konden ze misschien niet meer omhoogklimmen.
Als het zo gegaan is kan het ook goed zijn dat ze niet beseften dat ze nog aan de noordkant dus de Bocas kant van de CD waren.
Dan zou het logisch kunnen lijken om verder naar beneden te gaan, wetende dat ze een verkeerd pad genomen hadden maar nog denkend dat ze de goede kant op gingen, richting Boquete.
Buiten een misdrijf, waren/zijn dit dus ook mijn gedachten, nadat het val-scenario in beeld is gekomen.
pi_150526836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:
op de steile helling gaan poging doen tot bellen want bereik was er al uren niet, en dan? Doorgegeven aan centrale, we zijn verdwaald en we zien bomen.
Dus de volgende ochtend niet terug via het bekende pad van de heenweg, maar een alternatief pad dat naar de steep area leidt?
pi_150526917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:47 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dus de volgende ochtend niet terug via het bekende pad van de heenweg, maar een alternatief pad dat naar de steep area leidt?
Op 1 april doorgelopen en overnacht in een hutje
Bij daglicht teruggelopen, en niet omhoog bij de Pianista (dezelfde route als dag ervoor) maar de geul van de steep area in. Aan de kant van de q's dus niet op de Mirador naar beneden.
pi_150526927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:44 schreef gynaika het volgende:

[..]

Buiten een misdrijf, waren/zijn dit dus ook mijn gedachten, nadat het val-scenario in beeld is gekomen.
Het zou wel verklaren waarom ze op een gegeven moment niet teruggegaan zijn, nl. omdat ze dachten dat ze al op de terugweg waren. Dat ze wel beseften dat ze een verkeerd pad genomen hadden en niet terug omhoog konden langs de steile helling. Op zoek gaan naar het echte pad naar Boquete, alleen niet wetend dat ze aan de verkeerde kant van de CD waren. Dan ben je wel echt verdwaald dus.
pi_150526934
Steep area is niet alleen bij de mirador. Het is een steile helling die helemaal tot aan de paddocks doorloopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150526966
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:50 schreef 11en30 het volgende:
Steep area is niet alleen bij de mirador. Het is een steile helling die helemaal tot aan de paddocks doorloopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
juist!
pi_150527041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:37 schreef Grijzemassa het volgende:
Als ze op de terugweg het paadje van de steep area genomen hebben ipv het pad naar Boquete en al vrij snel een eind naar beneden gevallen zijn langs een steile helling, konden ze misschien niet meer omhoogklimmen.
Als het zo gegaan is kan het ook goed zijn dat ze niet beseften dat ze nog aan de noordkant dus de Bocas kant van de CD waren.
Dan zou het logisch kunnen lijken om verder naar beneden te gaan, wetende dat ze een verkeerd pad genomen hadden maar nog denkend dat ze de goede kant op gingen, richting Boquete.
Dit is heel plausibel. Alleen nog steeds niet dudelijk waarom ze een kwartier na omgedraaid te zijn bij 1eQ, nog steeds geen bereik hadden, tot aan Mirador. Ze hebben nl nooit meer bereik gehad. (Behalve dan eventjes, op 2 april, als we de juiste info hebben!)

En: als die steep area letterlijk zo'n valkuil is voor toeristen:
- die area moet goed bekend zijn bij gidsen
- het is de eerste plek waar je gaat zoeken als iemand niet thuiskomt van een Pianista hike
- waarom heeft F. die plek niet onder de aandacht gebracht van de ouders?
- waarom zijn K&L nooit gevonden?
pi_150527127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:54 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit is heel plausibel. Alleen nog steeds niet dudelijk waarom ze een kwartier na omgedraaid te zijn bij 1eQ, nog steeds geen bereik hadden, tot aan Mirador. Ze hebben nl nooit meer bereik gehad. (Behalve dan eventjes, op 2 april, als we de juiste info hebben!)

En: als die steep area letterlijk zo'n valkuil is voor toeristen:
- die area moet goed bekend zijn bij gidsen
- het is de eerste plek waar je gaat zoeken als iemand niet thuiskomt van een Pianista hike
- waarom heeft F. die plek niet onder de aandacht gebracht van de ouders?
- waarom zijn K&L nooit gevonden?
Vanaf de Mirador loopt daar geen pad waarschijnlijk geen pad meer en kun je niet naar beneden.
Vanuit het dal omhoog (vanuit de q's), kun je misschien een heel eind omhoog komen.
Maar dat loopt dan dood, dus waarom zouden mensen daar naar toegaan?

edit: je loopt daar dus een fuik in waar je niet meer uitkomt, en qua tijd ook nog een aardbeving erbij
pi_150527168
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vanaf de Mirador loopt daar geen pad waarschijnlijk geen pad meer en kun je niet naar beneden.
Vanuit het dal omhoog (vanuit de q's), kun je misschien een heel eind omhoog komen.
Maar dat loopt dan dood, dus waarom zouden mensen daar naar toegaan?
Ik doel op scenario Grijzemassa. Dus terug via bekend pad, via mirador en steep area als afslag nemen ipv pianista pad naar Boquete. Je kunt op mirador per ongeluk de steep area nemen. F. riep: no no! Dan moet die plek als een vd eersten doorzocht worden. Waarom zijn ze daar niet gevonden?
pi_150527314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:54 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit is heel plausibel. Alleen nog steeds niet dudelijk waarom ze een kwartier na omgedraaid te zijn bij 1eQ, nog steeds geen bereik hadden, tot aan Mirador. Ze hebben nl nooit meer bereik gehad. (Behalve dan eventjes, op 2 april, als we de juiste info hebben!)

En: als die steep area letterlijk zo'n valkuil is voor toeristen:
- die area moet goed bekend zijn bij gidsen
- het is de eerste plek waar je gaat zoeken als iemand niet thuiskomt van een Pianista hike
- waarom heeft F. die plek niet onder de aandacht gebracht van de ouders?
- waarom zijn K&L nooit gevonden?
Weten we eigenlijk of ze de telefoons tijdelijk uit gezet hebben? Als je weet dat je geen bereik hebt kan je hem ook uitzetten om te voorkomen dat je beltegoed opgevreten wordt, hadden ze een locale prepaid kaart? Ik heb gelezen dat je met sommige locale providers wel meer bereik hebt daar maar dat gaat dan wel van je beltegoed af denk ik.

Verder is het inleven in hoe je daar kan verdwalen natuurlijk niet meteen een pasklaar antwoord op alle vragen. Zo makkelijk gaat dat niet er blijven bij elk scenario heel veel vragen over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 11-03-2015 13:08:55 ]
pi_150527344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:50 schreef Rapa het volgende:

[..]

- die area moet goed bekend zijn bij gidsen
- het is de eerste plek waar je gaat zoeken als iemand niet thuiskomt van een Pianista hike
- waarom heeft F. die plek niet onder de aandacht gebracht van de ouders?
- waarom zijn K&L nooit gevonden?
Het is niet eerder voorgekomen dus niet aan gedacht?

Ze doen nu dan wel een politieke poging om er een vinexjungle van te maken naar Nederlands model maar je kunt onmogelijk voor elke helling en sloot een bord of een hek zetten. Dit moet je toch niet willen? Blijf alsjeblieft thuis als je te stom bent om over een pad te lopen.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150527392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het is niet eerder voorgekomen dus niet aan gedacht?

Ze doen nu dan wel een politieke poging om er een vinexjungle van te maken naar Nederlands model maar je kunt onmogelijk voor elke helling en sloot een bord of een hek zetten. Dit moet je toch niet willen? Blijf alsjeblieft thuis als je te stom bent om over een pad te lopen.

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:? :? Dit schreef ik niet, ben je bij Doorgaan in de leer geweest :D
pi_150527396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:58 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Waarom zijn ze daar niet gevonden?
Vraag het aan FdG. Waarom heb je 542 en 550 niet gevonden? Nou?
pi_150527409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

:? :? Dit schreef ik niet, ben je bij Doorgaan in de leer geweest :D
Bug? Fixed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')