Ik zou "gewoon" overstappen naar de bachelor econometrie, het niveau verschil is heel groot.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:31 schreef Aethereal het volgende:
Op de EUR moet je wel je deficiency mbt wiskunde wegwerken voordat je aan de premaster econometrie mag beginnen als ik het me goed herinner. Dit betekent dat je tijdens je EBE studie analyse 1 en 2 en lineare algebra 1 en 2 moet halen.
zie: http://www.eur.nl/ese/inf(...)ogramma_econometrie/
Waarom ben je overgestapt naar econometrie?quote:Op maandag 9 maart 2015 23:59 schreef ibri het volgende:
[..]
Ik zou "gewoon" overstappen naar de bachelor econometrie, het niveau verschil is heel groot.
Ik doe zelf econometrie en er zijn genoeg mensen die econometrie te moeilijk vonden en nu EBE volgen en dit heel erg gemakkelijk vinden.
En misschien moet je die vakken halen, maar dat betekent niet dat je op hetzelfde niveau zit qua wiskunde en logisch nadenken. Na 3 jaar is het verschil in wiskundige vaardigheden niet zo snel meer bij te spijkeren.
dat zegt hij helemaal niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:04 schreef uvastudentje het volgende:
[..]
Waarom ben je overgestapt naar econometrie?
Klopt,quote:
Op de EUR is econometrie minder technisch dan op de RuG. Uiteraard blijft het verschil tussen economie en econometrie behoorlijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:17 schreef ibri het volgende:
[..]
Klopt,
De minder goede mensen van econometrie gaan naar EBE. Ik hoorde van hen dat het een enorm niveau verschil is. Het eerste jaar is aan de RUG bijna gelijk aan technische wiskunde qua vakken (finance en micro zijn de enige economische vakken).
Een overstap van EBE naar technische wiskunde raad bijna iedereen af. Maar nu gaat het om ECONOMEtrie wat qua naam lijkt op economie dus zou het wel ' makkelijk' zijn. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is voor een EBE'er maar ik denk wel dat een bachelor EBE -> master econometrie (met een paar eerstejaars vakken econometrie) je niet op hetzelfde niveau zit als een econometrist na 3 jaar.
Studieadviseur heeft er nog niks over gezegd omdat ik er nog niet geweest ben, wel al een afspraak gemaakt.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:53 schreef Pandarus het volgende:
Wat zei je studieadviseur? Niemand weet meer over dit soort switches dan zij/hij.
Waarom kun je niet gewoon die econometrie vakken gaan doen? Desnoods vanaf september. Snap het probleem niet zo. Staat dat echt allemaal los van elkaar zodat je echt vrijstellingen moet krijgen, of 70% dubbel moet doen?
En die vraag over of het te doen is. Tja, dat is vissen van jouw naar reacties die je beslissing bevestigen. Niemand hier weet hoe goed jij in wiskunde kan worden en hoeveel moeite je daar in wil gaan steken. Als je meer uitdaging wilt en meer wilt rekenen is econometrie natuurlijk de logische stap. Dus snap de twijfel niet. Waarom zo bang om te falen? Ga je gewoon een les en een deuk in je ego rijker terug naar je oude opleiding.
Dat is ook heel verstandig, gelukkig had ik dat tijdens het vwo gedaan. Als ik op econometrie zou falen, zou ik altijd nog EBE kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:30 schreef Barkanaz het volgende:
[..]
Studieadviseur heeft er nog niks over gezegd omdat ik er nog niet geweest ben, wel al een afspraak gemaakt.
Wat betreft zomaar vakken gaan doen is de Erasmus nogal moeilijk, zo heb ik bijvoorbeeld dit jaar twee 8-punts vakken gehaald die econometrie ook heeft. Die moet ik volgend jaar gewoon opnieuw doen als ik met econometrie begin.
En verder is het niet zo dat ik vol twijfel zit en heel bang ben om te falen, ik probeer me gewoon zo goed mogelijk te informeren voordat ik een keuze maak. Lijkt me alleen maar verstandig toch?
Nee maakt niet uit, hij is geen 'nieuwe' student... Hij heeft ooit al een keer stufi gekregen namelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:39 schreef ludovico het volgende:
Is een nieuwe studie starten niet vet onvoordelig nu? Kijk even naar die regels..
Ik heb er tijdens het vwo ook goed over nagedacht en heb in mijn ogen ook niet ''verkeerd gekozen'', vind de studie ook interessant. Het is meer dat ik het veel makkelijker vind dan gedacht en graag het onderste uit de kan wil halen. Met deze nieuwe bevindingen kies ik opnieuw.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:35 schreef ibri het volgende:
[..]
Dat is ook heel verstandig, gelukkig had ik dat tijdens het vwo gedaan. Als ik op econometrie zou falen, zou ik altijd nog EBE kunnen doen.
Precies dezelfde inhoud en hetzelfde niveau?
Koop een aantal boeken van het pre-master programma en subscribe je via blackboard. Ik heb dat ook gedaan voordat ik een aantal vakken van het pre-master programma heb gevolgd en gekeken of het niveau haalbaar was.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:47 schreef Barkanaz het volgende:
[..]
Ik heb er tijdens het vwo ook goed over nagedacht en heb in mijn ogen ook niet ''verkeerd gekozen'', vind de studie ook interessant. Het is meer dat ik het veel makkelijker vind dan gedacht en graag het onderste uit de kan wil halen. Met deze nieuwe bevindingen kies ik opnieuw.
Ja, deze twee vakken zijn bij beide studies precies hetzelfde. We hadden bij deze vakken ook college en tentamens samen met econometriestudenten. Vanwege de 60-punten BSA is er echter nooit vrijstellig mogelijk voor eerstejaarsvakken bij de EUR.
Dat is inderdaad de optie met de minste risico's, echter denk ik dat je na analyse 1 & 2 en linear algebra 1 & 2 lang niet op het niveau zit van een econometrist na drie jaar. Als je het vakkenpakket bijvoorbeeld op de EUR ziet dan zijn dit 4 /14 eerstejaars vakken. Econometrie en economie hebben niet zo veel overlap hoor, misschien 15% max.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:52 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Koop een aantal boeken van het pre-master programma en subscribe je via blackboard. Ik heb dat ook gedaan voordat ik een aantal vakken van het pre-master programma heb gevolgd en gekeken of het niveau haalbaar was.
Weet je zeker dat hier geen manier om heen te vinden is? Ik studeer zelf BSc2 Econometrics/Economics en heb deze vakken ook maar 1 keer hoeven volgen. Ik ken ook meerdere mensen die soortgelijke trajecten (IBEB > Ectrics) hebben gevolgd en deze vakken niet weer hoefden te doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:47 schreef Barkanaz het volgende:
[..]
Ik heb er tijdens het vwo ook goed over nagedacht en heb in mijn ogen ook niet ''verkeerd gekozen'', vind de studie ook interessant. Het is meer dat ik het veel makkelijker vind dan gedacht en graag het onderste uit de kan wil halen. Met deze nieuwe bevindingen kies ik opnieuw.
Ja, deze twee vakken zijn bij beide studies precies hetzelfde. We hadden bij deze vakken ook college en tentamens samen met econometriestudenten. Vanwege de 60-punten BSA is er echter nooit vrijstellig mogelijk voor eerstejaarsvakken bij de EUR.
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/showpos?opleiding=4655quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:56 schreef uvastudentje het volgende:
Kan iemand iets vertellen over het wiskunde niveau in de verschillende steden.
Ik hoor hier iemand zeggen dat de RuG technischer is dan de EUR. Ik ben het eventueel van plan om aan de UvA te studeren. Is deze minder technisch of technischer (d.w.z. meer diepgaande wiskunde) dan de RuG en EUR? Ik ben namelijk wel beetje opzoek naar een goede uitdaging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |