abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2002 @ 11:14:44 #1
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6672531
Als net beginnende werknemer heb ik nog niet veel inzicht in of verstand van financiele/belastingvoordelen. Er draait binnenkort een PC-Prive op de zaak en op zich is een eigen pc wel een enorm voordeel, alleen zal dit uitlopen op een combinatie van vakantiedagen, 13e maand en maandelijkse bijdrages aangezien ik hier pas sinds kort werk en dus niet veel vakantiedagen heb of een grote 13e maand... Wegen de voordelen dan nog wel op tegen een 'normale' pc kopen???
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6672616
Hangt ervan af hoe een pc-prive project binnen jouw organisatie geregeld is. Het voordeel zit hem vaak in brutoloon en zoals jij zegt in je vakantiedagen en 13e maand. Ik adviseer je om daar met de afdeling P&O contact over op te nemen, aangezien wij hier op Fok! geen inzicht hebben in de regelingen van de CAO en jouw salaris en vakantiedagen.

Daar kunnen ze je vast ook vertellen wat voor jou de voordelen en nadelen zijn.
Succes ermee

pi_6674854
Marshall.... ik heb een leuk bestandje voor je, stuur me even een mail op mark_dds@dds.nl

[sub] kleine hint, gaat over een topic dat net gesloten is [/sub]
Sjit, waarom werken die niet meer??

donderdag 7 november 2002 @ 14:19:43 #4
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6675821
Bij ons betaal je de pc met vakantiedagen in de komende 3 jaar. En wij kregen ook nog 1000 piek subsidie. Je betalt dan bruto je pc en bent dus netto goedkoper uit. maar ik zou ff naar perzoneelszaken gaan van het bedrijf om jullie regelingen te vragen.
Tsja .....
pi_6676250
quote:
Op donderdag 7 november 2002 14:19 schreef ghettoman het volgende:
Bij ons betaal je de pc met vakantiedagen in de komende 3 jaar. En wij kregen ook nog 1000 piek subsidie. Je betalt dan bruto je pc en bent dus netto goedkoper uit. maar ik zou ff naar perzoneelszaken gaan van het bedrijf om jullie regelingen te vragen.
Dit soort regelingen zie je zowat overal omdat dan maximaal gebruik wordt gemaakt van fiscale ruimte. Je moet allereerst kijken of je wel een PC nodig hebt, en zo ja, dan zijn dit soort regelingen zeer voordelig.
pi_6686045
Vraag 1: heb je een nieuwe PC nodig?

Als het antwoord op deze vraag nee is, dan is het niet voordelig, maar dom om een nieuwe te kopen.

Als je antwoord op deze vraag ja is, dan is het voordelig om het via een PC prive project te kopen, want je betaalt uit je bruto loon. En dat betekent dat zo'n 1/3 van je PC eigenlijk betaald wordt door de belasting.

vrijdag 8 november 2002 @ 10:07:38 #7
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6691825
nodig, nodig... wat is nodig? Ik wil al wel lange tijd een pc hebben, aan gezien het erg makkelijk en erg fijn is om een tekstverwerker en een game-emgine in huis te hebben. Maar nodig? Heb je een auto nodig? een stereo? in zoverre heb ik dus ook een PC nodig, zuiver luxe en ik ben nou eenmaal een 'gamer'.

Verder omtrent de regelingen:
(copy/paste)

PAYMENT
There are four ways to pay the configuration ordered:
1. Waive (part of) your extra 13th month salary in December 2002
2. Waive one or more holidays
3. A maximum of 6 monthly instalments from your gross monthly salary
4. Combination of 1, 2 and 3
Whatever combination is chosen, the configuration has to be paid off within six months after ordering.

Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6693214
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 10:07 schreef Marshall_2002 het volgende:
nodig, nodig... wat is nodig? Ik wil al wel lange tijd een pc hebben, aan gezien het erg makkelijk en erg fijn is om een tekstverwerker en een game-emgine in huis te hebben. Maar nodig? Heb je een auto nodig? een stereo? in zoverre heb ik dus ook een PC nodig, zuiver luxe en ik ben nou eenmaal een 'gamer'.

Verder omtrent de regelingen:
(copy/paste)

PAYMENT
There are four ways to pay the configuration ordered:
1. Waive (part of) your extra 13th month salary in December 2002
2. Waive one or more holidays
3. A maximum of 6 monthly instalments from your gross monthly salary
4. Combination of 1, 2 and 3
Whatever combination is chosen, the configuration has to be paid off within six months after ordering.

Beetje summier he?
Ga maar ff naar personeelszaken daar kunnen ze je beter adviseren
pi_6696992
Mogelijkheid 1 en 3 zijn eigenlijk hetzelfde. Mogelijkheid 2 betekent dagen omzetten in geld werkt vervolgens alweer hetzelfde als mogelijkheid 1. Echte verschillen in voordeel zitten er niet tenzij je verwacht in 2003 veel meer te gaan verdienen. Als dat het geval is moet je het doen in maandelijkse termijnen. Dat is dan het voordeligste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')