dat zou mooi zijnquote:Op maandag 9 maart 2015 19:28 schreef Lavenderr het volgende:
Interessant topic. Ik denk overigens dat er ook zonder de Shemitah grote veranderingen op komst zijn. En dan vooral op het gebied van geloof.
Maar wat had Rwanda dan precies fout gedaan. Ieder jaar zijn er wel rampen en oorlogen. Ik zie nog niet helemaal hoe er elke 7 jaar iets 'speciaal' misgaat. De grootste rampen en oorlogen van de afgelopen tijd zijn namelijk niet in een van die jaren gebeurd (ik neem de tsunami van een aantal jaren terug als voorbeeld).quote:Op maandag 9 maart 2015 20:36 schreef theguyver het volgende:
Even kijken naar 7 jaar er voor .. het grootste nieuws was toch de Rwandese genocide. Gedurende deze genocide werden naar schatting 500.000 tot 1 miljoen mensen vermoord.
Daarna de uitschakeling van Nederland in de kwartfinale.
dit jaar is er ook een zonsverduistering!
20 maart en ook erg goed in Nederland te zien, heeft dat er ook iets mee te maken?
Ja klopt, ik mis ook even die link..quote:Op maandag 9 maart 2015 20:41 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Maar wat had Rwanda dan precies fout gedaan. Ieder jaar zijn er wel rampen en oorlogen. Ik zie nog niet helemaal hoe er elke 7 jaar iets 'speciaal' misgaat. De grootste rampen en oorlogen van de afgelopen tijd zijn namelijk niet in een van die jaren gebeurd (ik neem de tsunami van een aantal jaren terug als voorbeeld).
Jawel, omdat de VS leider is van de huidige wereldeconomie. En de VS= New Jerusalem.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:21 schreef TitusPullo het volgende:
Al die gebeurtenissen zijn voorafgegaan door allerlei ontwikkelingen van langdurige aard. Daarbij, wetten die voor Israel golden zijn toch niet meer geldig voor de huidige wereldeconomie?
Waarom wordt alles opgehangen aan Godsdienstige retoriek? Zo lust is er nog wel een paarquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:50 schreef vigilant7 het volgende:
Jawel, omdat de VS leider is van de huidige wereldeconomie. En de VS= New Jerusalem.
Heb je nog andere vragen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom wordt alles opgehangen aan Godsdienstige retoriek? Zo lust is er nog wel een paar
Geloof je in God en in de Bijbel als Gods woord?quote:
Ik geloof in een hogere macht die men God noemt. De bijbel kan handig zijn als geschiedenis en beeld op de toekomst. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een bijbel of thora gelezen. Ik geloof wel in een duizendjarig rijk dat er ooit zal komen op aarde.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Geloof je in God en in de Bijbel als Gods woord?
Maar de aankomende zonsverduistering staat er beetje los van?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:32 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Ik geloof in een hogere macht die men God noemt. De bijbel kan handig zijn als geschiedenis en beeld op de toekomst. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een bijbel of thora gelezen. Ik geloof wel in een duizendjarig rijk dat er ooit zal komen op aarde.
Ik geloof niet dat sterren alles voorspellen. Al denk ik wel dat er een verbondenheid tussen grootste gebeurtenissen op aarde en de kosmos kan zijn. Dat de kosmos een bepaalde werking heeft op de aarde.
Ja, dat bedoel ik nu juist: in het oude Israel had zo'n voorschrift zin - er zal destijds ook wel een zekere verknoping van handelsbelangen hebben bestaan, maar zeker niet in de mate zoals die er nu er is - , maar nu niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:50 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Jawel, omdat de VS leider is van de huidige wereldeconomie. En de VS= New Jerusalem.
Apart dan dat je zoveel waarde hecht aan juist deze mix van verhalen en gebeurtenissen uit deze 2 grote Abrahamitische religies.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:32 schreef vigilant7 het volgende:
Ik geloof in een hogere macht die men God noemt. De bijbel kan handig zijn als geschiedenis en beeld op de toekomst. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een bijbel of thora gelezen. Ik geloof wel in een duizendjarig rijk dat er ooit zal komen op aarde.
Gecombineerd met een enkeltje brandstapelquote:Ik geloof niet dat sterren alles voorspellen. Al denk ik wel dat er een verbondenheid tussen grootste gebeurtenissen op aarde en de kosmos kan zijn. Dat de kosmos een bepaalde werking heeft op de aarde.
Ach, er zijn wel vreemdere dingen voorbij gekomen in F&L lijkt me.quote:
De VS zijn expliciet niet op God's wetten gebaseerd.quote:De VS wordt door verschillende historici aanzien als het nieuwe Israël. Een land dat op Gods wetten gebaseerd is en zodoende het rijkste en machtigste land ooit geworden is.
Zo hé, twee datapunten. Laat er eens een statistische analyse op los en bewijs dat de kans dat het zo gespreid is kleiner is dan 0.05, en ik zal je geloven/quote:WTC torens die aangevallen worden in 2001 (met bijhorende beurscrash nadien)
7 jaar later
Grote banken en financiële crisis van 2008
7 jaar later
Nu dus, 2015 in combinatie nog met een astrologisch verschijnsel van de vier bloedmanen (vier maansverduisteringen in één jaar)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |