Vlinderbom | maandag 9 maart 2015 @ 16:44 |
Goedenmiddag, Laat ik als eerst even zeggen dat ik een leek ben als het over auto's gaat. Ik weet vrijwel niets van auto's af dus sorry als ik domme opmerkingen of vragen stel. Mijn vader heeft sinds n jaar een nieuwe auto, die deels elektrisch is. de outlander PHEV. Nu is het zo dat als je gas geeft, en de auto staat op zijn elektrische stand. dat het dan lijkt alsof je in een opstijgend vliegtuig zit ![]() is het mogelijk om dit geluid anders te maken? dus het zelfde wat ze bij de volkswagen GTE gedaan hebben: vanaf 00:25 En dit, wanneer je het zat bent het geluid uit kan schakelen? :p gr | |
datismijnmening | maandag 9 maart 2015 @ 16:46 |
Waarom zou je dat willen? ![]() Klinkt trouwens totaal niet als een vliegtuig. Het klinkt als een optrekkende metro ![]() | |
Vlinderbom | maandag 9 maart 2015 @ 16:46 |
ah hahaha ja dat is een betere vergelijking :p | |
RingBewoner | maandag 9 maart 2015 @ 16:49 |
Nee, heeft te maken met de versnellingsbak. Outlander werkt met een zogenaamde CVT-versnellingsbak en de golf heeft een versnellingsbak met 6 versnellingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Continu_variabele_transmissie | |
Vlinderbom | maandag 9 maart 2015 @ 16:52 |
hmm en is het mogelijk om het via de speakers te regelen? dus dat je het alleen van binnenuit hoord? | |
RingBewoner | maandag 9 maart 2015 @ 16:52 |
De motor maakt dat geluid, weet niet hoe je er voor wil zorgen dat je het buiten niet hoort? | |
Vlinderbom | maandag 9 maart 2015 @ 16:54 |
Ja ik heb dat wel eens ergens gezien, dat wanneer je gas geeft, je alleen van binnen via de speakers het geluid hoord, nep natuurlijk. zal het ff proberen op te zoeken. | |
RingBewoner | maandag 9 maart 2015 @ 16:55 |
Jij wil ín de auto een soort schakelgeluid hebben dus? Ik snap even niet wat je binnen in de auto zou willen horen. | |
Vlinderbom | maandag 9 maart 2015 @ 17:01 |
ik zou dus binnen in de auto het geluid willen horen wat je bij de auto van het filmpje ook hoort. alleen je hoort het daar omdat de motor dat geluid maakt. nu lijkt het mij vet of het geluid zou kunnen komen via de speakers. waardoor het van binnen in lijkt alsof het van de buitenkant komt ![]() | |
datismijnmening | maandag 9 maart 2015 @ 17:09 |
Jezus het is een Outlander geen Tesla ![]() | |
RingBewoner | maandag 9 maart 2015 @ 17:18 |
Is dacht ik geen optie bij de Outlander. | |
Robuust-koekje | maandag 9 maart 2015 @ 17:18 |
| |
Fer | maandag 9 maart 2015 @ 18:10 |
http://www.soundracer.nl/ Het werkt dus alleen niet in hybrides, want die hebben een ander electrisch systeem. Waardoor het toerental van de motor niet opgemeten kan worden. | |
borbit | maandag 9 maart 2015 @ 18:25 |
Beste Onderwerp Opener. Waarom steek je trommelvliezen niet uit met een ijspriem. Sinds ik dit gedaan heb, heb ik totaal geen last meer van motor geluid. | |
blup | maandag 9 maart 2015 @ 18:45 |
Is dat niet gewoon het motorgeluid van de electromotor? | |
Mr.Ping | maandag 9 maart 2015 @ 19:26 |
Wat komt hierna, een nep rookwolk als je bij het stoplicht optrekt? | |
Vlinderbom | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:20 |
juist dat bedoelde ik nou! thanks. jammer dat het niet op hybrides kan.... ![]() | |
Vlinderbom | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:20 |
zou wel tof zijn :p | |
Vlinderbom | dinsdag 10 maart 2015 @ 12:21 |
ja dat is inderdaad het motor geluid van de electromotor | |
reeybehn | zondag 22 maart 2015 @ 14:31 |
wat je in de golf hoort is alleen in de "GTE" stand. dan gebruikt ie zowel de verbrandings als elektro motor samen om zo snel mogelijk te zijn. de "brom" die je hoort komt uit de speakers. In e-mode klinkt het ding ook als een stofzuiger en de motor zonder brom uit de speakers klinkt als een klein motortje dat heel hard aan t werk is. Daarbuiten is een golf GTE superieur aan een PHEV ![]() | |
eXplorer1 | zondag 22 maart 2015 @ 14:57 |
En waar baseer je dat op? Is gewoon een tsi met elektromotoren en een doodnormale dsg ertussen. De etransmission van mitsu en de HSD van Toyota is verreweg superieur vergeleken met de gte. | |
reeybehn | zondag 22 maart 2015 @ 21:06 |
goh, waar baseer ik dat niet op... Een gte is wel echt zuinig. Oneindig veel mooier om te zien dan zo'n hondenhok op stelten. Afwerking is subliem. En daarbuiten is een DSG een geweldige bak die absoluut fijner werkt dan een cvt en een motor met 1 versnelling die overeenkomt met een 5e versnelling wat als gevolg een kut herrie op de snelweg geeft. | |
eXplorer1 | zondag 22 maart 2015 @ 21:34 |
1. "een gte is wel echt zuinig", de PHEV en de HSD niet dan? 2. "veel mooier om te zien" daar geef ik je gelijk in, echter, igv de prius en de PHEV, de lexus varianten zijn stuk beter te behappen. 3. "DSG is een geweldige bak" igv Hybrid is een CVT (eigenlijk hebben ze niet eens een transmissie) veel beter. 4. "CVT bla bla 5e versnelling bla bla", hier ga ik niet eens serieus op in ![]() | |
reeybehn | zondag 22 maart 2015 @ 21:59 |
nee. Een phev is als de accu leeg is heel erg ver van zuinig. Ook met z'n stroom is ie niet zo heel zuinig trouwens. T blijft een grote logge auto. Ik heb beide gereden en was absoluut enthousiast over t dsg systeem in de gte. Schakelen voel je niet eens (behalve bij vol gas ofcourse). Waarom kan je niet inhoudelijk reageren op mijn laatste punt? |