ah hahaha ja dat is een betere vergelijking :pquote:Op maandag 9 maart 2015 16:46 schreef datismijnmening het volgende:
Waarom zou je dat willen?
Klinkt trouwens totaal niet als een vliegtuig. Het klinkt als een optrekkende metro
hmm en is het mogelijk om het via de speakers te regelen?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:49 schreef RingBewoner het volgende:
Nee, heeft te maken met de versnellingsbak. Outlander werkt met een zogenaamde CVT-versnellingsbak en de golf heeft een versnellingsbak met 6 versnellingen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Continu_variabele_transmissie
De motor maakt dat geluid, weet niet hoe je er voor wil zorgen dat je het buiten niet hoort?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:52 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
hmm en is het mogelijk om het via de speakers te regelen?
dus dat je het alleen van binnenuit hoord?
Ja ik heb dat wel eens ergens gezien, dat wanneer je gas geeft, je alleen van binnen via de speakers het geluid hoord, nep natuurlijk. zal het ff proberen op te zoeken.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De motor maakt dat geluid, weet niet hoe je er voor wil zorgen dat je het buiten niet hoort?
Jij wil ín de auto een soort schakelgeluid hebben dus? Ik snap even niet wat je binnen in de auto zou willen horen.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:54 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Ja ik heb dat wel eens ergens gezien, dat wanneer je gas geeft, je alleen van binnen via de speakers het geluid hoord, nep natuurlijk. zal het ff proberen op te zoeken.
ik zou dus binnen in de auto het geluid willen horen wat je bij de auto van het filmpje ook hoort.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:55 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij wil ín de auto een soort schakelgeluid hebben dus? Ik snap even niet wat je binnen in de auto zou willen horen.
Is dacht ik geen optie bij de Outlander.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:01 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
ik zou dus binnen in de auto het geluid willen horen wat je bij de auto van het filmpje ook hoort.
alleen je hoort het daar omdat de motor dat geluid maakt. nu lijkt het mij vet of het geluid zou kunnen komen via de speakers. waardoor het van binnen in lijkt alsof het van de buitenkant komt
quote:Op maandag 9 maart 2015 17:09 schreef datismijnmening het volgende:
Jezus het is een Outlander geen Tesla
Is dat niet gewoon het motorgeluid van de electromotor?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:44 schreef Vlinderbom het volgende:
Goedenmiddag,
Laat ik als eerst even zeggen dat ik een leek ben als het over auto's gaat.
Ik weet vrijwel niets van auto's af dus sorry als ik domme opmerkingen of vragen stel.
Mijn vader heeft sinds n jaar een nieuwe auto, die deels elektrisch is. de outlander PHEV.
Nu is het zo dat als je gas geeft, en de auto staat op zijn elektrische stand. dat het dan lijkt alsof je in een opstijgend vliegtuig zit
is het mogelijk om dit geluid anders te maken? dus het zelfde wat ze bij de volkswagen GTE gedaan hebben:
vanaf 00:25
En dit, wanneer je het zat bent het geluid uit kan schakelen? :p
gr
juist dat bedoelde ik nou! thanks.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:10 schreef Fer het volgende:
http://www.soundracer.nl/
Het werkt dus alleen niet in hybrides, want die hebben een ander electrisch systeem. Waardoor het toerental van de motor niet opgemeten kan worden.
zou wel tof zijn :pquote:Op maandag 9 maart 2015 19:26 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat komt hierna, een nep rookwolk als je bij het stoplicht optrekt?
ja dat is inderdaad het motor geluid van de electromotorquote:Op maandag 9 maart 2015 18:45 schreef blup het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon het motorgeluid van de electromotor?
En waar baseer je dat op? Is gewoon een tsi met elektromotoren en een doodnormale dsg ertussen.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:31 schreef reeybehn het volgende:
wat je in de golf hoort is alleen in de "GTE" stand. dan gebruikt ie zowel de verbrandings als elektro motor samen om zo snel mogelijk te zijn. de "brom" die je hoort komt uit de speakers. In e-mode klinkt het ding ook als een stofzuiger en de motor zonder brom uit de speakers klinkt als een klein motortje dat heel hard aan t werk is. Daarbuiten is een golf GTE superieur aan een PHEV
goh, waar baseer ik dat niet op... Een gte is wel echt zuinig. Oneindig veel mooier om te zien dan zo'n hondenhok op stelten. Afwerking is subliem. En daarbuiten is een DSG een geweldige bak die absoluut fijner werkt dan een cvt en een motor met 1 versnelling die overeenkomt met een 5e versnelling wat als gevolg een kut herrie op de snelweg geeft.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Is gewoon een tsi met elektromotoren en een doodnormale dsg ertussen.
De etransmission van mitsu en de HSD van Toyota is verreweg superieur vergeleken met de gte.
1. "een gte is wel echt zuinig", de PHEV en de HSD niet dan?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:06 schreef reeybehn het volgende:
[..]
goh, waar baseer ik dat niet op... Een gte is wel echt zuinig. Oneindig veel mooier om te zien dan zo'n hondenhok op stelten. Afwerking is subliem. En daarbuiten is een DSG een geweldige bak die absoluut fijner werkt dan een cvt en een motor met 1 versnelling die overeenkomt met een 5e versnelling wat als gevolg een kut herrie op de snelweg geeft.
nee. Een phev is als de accu leeg is heel erg ver van zuinig. Ook met z'n stroom is ie niet zo heel zuinig trouwens. T blijft een grote logge auto.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
1. "een gte is wel echt zuinig", de PHEV en de HSD niet dan?
2. "veel mooier om te zien" daar geef ik je gelijk in, echter, igv de prius en de PHEV, de lexus varianten zijn stuk beter te behappen.
3. "DSG is een geweldige bak" igv Hybrid is een CVT (eigenlijk hebben ze niet eens een transmissie) veel beter.
4. "CVT bla bla 5e versnelling bla bla", hier ga ik niet eens serieus op in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |