Of het verstandig is hangt sterk er vanaf wat je precies ermee wil bereiken en of dat doel dan dichterbij komt door die brief te schrijven..quote:
Misschien egoistisch maar ik doe het dan voor mezelf. Ik heb mensen gekwetst die veel voor me betekenen en ik wil niet dat ze denken dat ik niks om hen gaf. Het enige dat ik wil is mijn excuses aanbieden en ze bedanken voor alles, maar ik verwacht niet een respons of wat dan ook.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Of het verstandig is hangt sterk er vanaf wat je precies ermee wil bereiken en of dat doel dan dichterbij komt door die brief te schrijven..
doe je het voor jezelf? verwacht je 'vergeving' of doe je het om iets voor die ex te bereiken?
Aangezien de aanleiding kennelijk een dronken ruzie is vol verwijten toen je je ex tegenkwam, denk ik dat het doel vooral iets voor jezelf is... Mischien deels ook de shock dat jouw gedrag (mogelijk ook dat je beseft dat het voroal jouw fouten waren) gevolgen had voor het beld dat anderen hadden.
waarom dan niet gewoon die brief wel schrijven, maar ook om voor jezelf wat dingetjes op een rijtje te zetten...?
versturen hoef je hem niet en eerlijk gezegd denk ik dat je daarvan ook niet veel hoeft te verwachten (ik denk zeker niet dat die ouders of je ex met 'vergeving' aankomen, als je erg zielig in zulk een brief doet)
Is het ook echt een afsluiting als je er geen of zelfs een slechte respons op krijgt?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Misschien egoistisch maar ik doe het dan voor mezelf. Ik heb mensen gekwetst die veel voor me betekenen en ik wil niet dat ze denken dat ik niks om hen gaf. Het enige dat ik wil is mijn excuses aanbieden en ze bedanken voor alles, maar ik verwacht niet een respons of wat dan ook.
Meer een afsluiting.
Nadat ik erachter kwam dat die jongen na hem een rebound was had ik door dat ik heel veel emoties nog moet verwerken. Nu, een jaar later, denk ik nog veel aan ze. Ik wil mijn ex niet terug, daarvoor is er teveel gebeurd maar ik koester ook geen wrok naar hem. Hij wel naar mij.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:16 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Is het ook echt een afsluiting als je er geen of zelfs een slechte respons op krijgt?
Wat sluit het werkelijk af? Dat jij jezelf kan wijsmaken dat zij niet meer slecht over jou denken na je excuses?
Ik vind het best een mooi gebaar, maar vraag mij af of je datgene ermee bereikt wat je wil bereiken.
Pas er idd mee op dat het geen goedpraterij of zwartmakerij van de situatie met je ex wordt. Volgens mij gaat het namelijk wel snel die kant op als je meer in die brief gaat zetten dan alleen 'sorry'.
Ik heb zeker geen haast gevoel en het is misschien ook beter om idd een paar weken te wachten.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:38 schreef abraham het volgende:
Het gehele proces loopt dus al een jaar. Het komt op een dagje dus niet aan. Redelijk impulsief na een vervelend gesprek met je ex een kunstmatig haast gevoel hebben is onzinig.
Ga rustig zitten, schrijf de brief. Lees hem eens rustig door. En over een paar dagen nog een keer. Ben je er tevreden mee kan hij voor het eind van de maand op de post.
Het was niet netjes hoe snel het ging en ook naar zijn ouders toe niet fair die zoveel tijd in mij hebben gestoken en er altijd voor me zijn geweest.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dus zij waren boos omdat je toen het uit was kort een andere vriend heb gehad? Daar hebben zijn ouders toch geen fuck mee te maken? Je ex ook niet trouwens, want het was uit. Dan had hij het niet uit moeten maken.
Je hoeft er ook geen weken op te broeden hoorquote:Op maandag 9 maart 2015 16:44 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Ik heb zeker geen haast gevoel en het is misschien ook beter om idd een paar weken te wachten.
Werkelijk? Begrijp me niet verkeerd, en ik kan er kilometers naast zitten, maar ik heb nu wel een beetje de indruk dat je het contact met je ex-schoonouders wilt herstellen omdat je ze mist.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:26 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Nadat ik erachter kwam dat die jongen na hem een rebound was had ik door dat ik heel veel emoties nog moet verwerken. Nu, een jaar later, denk ik nog veel aan ze. Ik wil mijn ex niet terug, daarvoor is er teveel gebeurd maar ik koester ook geen wrok naar hem. Hij wel naar mij.
Buiten hem om zijn zijn ouders nog steeds mensen die mijn leven hebben veranderd en me, ondanks mijn lastige karakter, opgenomen hadden als hun eigen dochter. Zelfs toen mijn vriend op stage was bleef ik daar slapen, zo sterk was de band. En het zijn de puurste mensen die ik ken, ik zit met mezelf in de knoop omdat ik hun heb gekwetst. Dat wil ik afsluiten.
Ik mis ze, maar mijn doel is niet om het contact te herstellen.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Werkelijk? Begrijp me niet verkeerd, en ik kan er kilometers naast zitten, maar ik heb nu wel een beetje de indruk dat je het contact met je ex-schoonouders wilt herstellen omdat je ze mist.
En stel dat het gaat zoals jij wilt. Ze willen jou een kans geven om dingen uit te praten en er dan een punt achter zetten in de beste verstandhouding. Maar verder geen contact meer met je wensen.
Dat zul je voor jezelf moeten uitmaken wat je precies wilt.
Stuur ze een lief kaartje waarin je kort uitlegt dat je spijt hebt hun gekwetst te hebben en stuur ze een mooi boeket oid.
Dit precies, goed verwoordquote:Op maandag 9 maart 2015 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Ze kan in haar brief toch precies uitleggen wat ze wil bereiken met haar brief? Dat ze dit graag wil zeggen omdat ze tot dit inzicht is gekomen en verder niet.
Ik ga ervan uit dat ze excuses wil aanbieden voor hoe ze hen heeft gekwetst en dat ze haar waardering wil uitspreken voor dat ze destijds goed voor haar zijn geweest.
Dit. Niets mis mee.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:
Het ligt eraan wat je verwacht. Op zich vind ik het een mooi gebaar.
Is het relevant of het ze een reet kan schelen?quote:Op maandag 9 maart 2015 17:49 schreef Seven. het volgende:
Ik zou je boze ex niet gelijk geloven trouwens, hij zei het omdat hij boos was en zijn ouders wilden hem destijds gewoon steunen, kan best zijn dat ze er nu 100% neutraal in staan en dat het ze echt geen reet meer kan schelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |