abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2015 @ 15:57:34 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_150461936
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:29 schreef Confashions_ het volgende:

of uberhaupt wel verstandig?
Of het verstandig is hangt sterk er vanaf wat je precies ermee wil bereiken en of dat doel dan dichterbij komt door die brief te schrijven..

doe je het voor jezelf? verwacht je 'vergeving' of doe je het om iets voor die ex te bereiken?

Aangezien de aanleiding kennelijk een dronken ruzie is vol verwijten toen je je ex tegenkwam, denk ik dat het doel vooral iets voor jezelf is... Mischien deels ook de shock dat jouw gedrag (mogelijk ook dat je beseft dat het voroal jouw fouten waren) gevolgen had voor het beld dat anderen hadden.

waarom dan niet gewoon die brief wel schrijven, maar ook om voor jezelf wat dingetjes op een rijtje te zetten...?

versturen hoef je hem niet en eerlijk gezegd denk ik dat je daarvan ook niet veel hoeft te verwachten (ik denk zeker niet dat die ouders of je ex met 'vergeving' aankomen, als je erg zielig in zulk een brief doet)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_150462216
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Of het verstandig is hangt sterk er vanaf wat je precies ermee wil bereiken en of dat doel dan dichterbij komt door die brief te schrijven..

doe je het voor jezelf? verwacht je 'vergeving' of doe je het om iets voor die ex te bereiken?

Aangezien de aanleiding kennelijk een dronken ruzie is vol verwijten toen je je ex tegenkwam, denk ik dat het doel vooral iets voor jezelf is... Mischien deels ook de shock dat jouw gedrag (mogelijk ook dat je beseft dat het voroal jouw fouten waren) gevolgen had voor het beld dat anderen hadden.

waarom dan niet gewoon die brief wel schrijven, maar ook om voor jezelf wat dingetjes op een rijtje te zetten...?

versturen hoef je hem niet en eerlijk gezegd denk ik dat je daarvan ook niet veel hoeft te verwachten (ik denk zeker niet dat die ouders of je ex met 'vergeving' aankomen, als je erg zielig in zulk een brief doet)
Misschien egoistisch maar ik doe het dan voor mezelf. Ik heb mensen gekwetst die veel voor me betekenen en ik wil niet dat ze denken dat ik niks om hen gaf. Het enige dat ik wil is mijn excuses aanbieden en ze bedanken voor alles, maar ik verwacht niet een respons of wat dan ook.

Meer een afsluiting.
"The critics and doubters will stab me in the chest but you best believe your ass that I will write poetry with the blood"
pi_150462402
Zolang het geen manier is om je ex terug te proberen te krijgen zou ik het zeker doen :Y
blablablabla
pi_150462671
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef Confashions_ het volgende:

[..]

Misschien egoistisch maar ik doe het dan voor mezelf. Ik heb mensen gekwetst die veel voor me betekenen en ik wil niet dat ze denken dat ik niks om hen gaf. Het enige dat ik wil is mijn excuses aanbieden en ze bedanken voor alles, maar ik verwacht niet een respons of wat dan ook.

Meer een afsluiting.
Is het ook echt een afsluiting als je er geen of zelfs een slechte respons op krijgt?
Wat sluit het werkelijk af? Dat jij jezelf kan wijsmaken dat zij niet meer slecht over jou denken na je excuses?

Ik vind het best een mooi gebaar, maar vraag mij af of je datgene ermee bereikt wat je wil bereiken.
Pas er idd mee op dat het geen goedpraterij of zwartmakerij van de situatie met je ex wordt. Volgens mij gaat het namelijk wel snel die kant op als je meer in die brief gaat zetten dan alleen 'sorry'.
pi_150463073
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:16 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Is het ook echt een afsluiting als je er geen of zelfs een slechte respons op krijgt?
Wat sluit het werkelijk af? Dat jij jezelf kan wijsmaken dat zij niet meer slecht over jou denken na je excuses?

Ik vind het best een mooi gebaar, maar vraag mij af of je datgene ermee bereikt wat je wil bereiken.
Pas er idd mee op dat het geen goedpraterij of zwartmakerij van de situatie met je ex wordt. Volgens mij gaat het namelijk wel snel die kant op als je meer in die brief gaat zetten dan alleen 'sorry'.
Nadat ik erachter kwam dat die jongen na hem een rebound was had ik door dat ik heel veel emoties nog moet verwerken. Nu, een jaar later, denk ik nog veel aan ze. Ik wil mijn ex niet terug, daarvoor is er teveel gebeurd maar ik koester ook geen wrok naar hem. Hij wel naar mij.

Buiten hem om zijn zijn ouders nog steeds mensen die mijn leven hebben veranderd en me, ondanks mijn lastige karakter, opgenomen hadden als hun eigen dochter. Zelfs toen mijn vriend op stage was bleef ik daar slapen, zo sterk was de band. En het zijn de puurste mensen die ik ken, ik zit met mezelf in de knoop omdat ik hun heb gekwetst. Dat wil ik afsluiten.
"The critics and doubters will stab me in the chest but you best believe your ass that I will write poetry with the blood"
pi_150463320
Kun je niet gewoon bij ze langsgaan?

Of hun gangen nagaan wanneer ze boodschappen doen en dan 'per ongeluk' tegenkomen in de supermarkt of op de parkeerplaats (meer privacy)?
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 9 maart 2015 @ 16:38:39 #32
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_150463505
Het gehele proces loopt dus al een jaar. Het komt op een dagje dus niet aan. Redelijk impulsief na een vervelend gesprek met je ex een kunstmatig haast gevoel hebben is onzinig.

Ga rustig zitten, schrijf de brief. Lees hem eens rustig door. En over een paar dagen nog een keer. Ben je er tevreden mee kan hij voor het eind van de maand op de post.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_150463586
Dus zij waren boos omdat je toen het uit was kort een andere vriend heb gehad? Daar hebben zijn ouders toch geen fuck mee te maken? Je ex ook niet trouwens, want het was uit. Dan had hij het niet uit moeten maken.
pi_150463708
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:38 schreef abraham het volgende:
Het gehele proces loopt dus al een jaar. Het komt op een dagje dus niet aan. Redelijk impulsief na een vervelend gesprek met je ex een kunstmatig haast gevoel hebben is onzinig.

Ga rustig zitten, schrijf de brief. Lees hem eens rustig door. En over een paar dagen nog een keer. Ben je er tevreden mee kan hij voor het eind van de maand op de post.
Ik heb zeker geen haast gevoel en het is misschien ook beter om idd een paar weken te wachten.
pi_150463792
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dus zij waren boos omdat je toen het uit was kort een andere vriend heb gehad? Daar hebben zijn ouders toch geen fuck mee te maken? Je ex ook niet trouwens, want het was uit. Dan had hij het niet uit moeten maken.
Het was niet netjes hoe snel het ging en ook naar zijn ouders toe niet fair die zoveel tijd in mij hebben gestoken en er altijd voor me zijn geweest.
Geloof me, ik ben fout in deze.
pi_150463840
Een brief.. Ik vind het nogal wat. Kan je het niet kwijt op een simpel kaartje met Bedankt voorop oid?
  maandag 9 maart 2015 @ 16:56:44 #37
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_150464183
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:44 schreef Confashions_ het volgende:

[..]

Ik heb zeker geen haast gevoel en het is misschien ook beter om idd een paar weken te wachten.
Je hoeft er ook geen weken op te broeden hoor ;)

Iets als "Spijtig dat het met de relatie niet goed is afgelopen, maar hartelijk bedankt voor de goede zorgen" en "heeft even geduurd maar na 'scheiding' toch ongebruikelijk voor ex om contact op te nemen met schoonouders", "meer dan alleen maar schoonouders geweest.."

en meer hoeft het niet te zijn toch?
If at first you fail, re-define your objective.
pi_150464930
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:26 schreef Confashions_ het volgende:

[..]

Nadat ik erachter kwam dat die jongen na hem een rebound was had ik door dat ik heel veel emoties nog moet verwerken. Nu, een jaar later, denk ik nog veel aan ze. Ik wil mijn ex niet terug, daarvoor is er teveel gebeurd maar ik koester ook geen wrok naar hem. Hij wel naar mij.

Buiten hem om zijn zijn ouders nog steeds mensen die mijn leven hebben veranderd en me, ondanks mijn lastige karakter, opgenomen hadden als hun eigen dochter. Zelfs toen mijn vriend op stage was bleef ik daar slapen, zo sterk was de band. En het zijn de puurste mensen die ik ken, ik zit met mezelf in de knoop omdat ik hun heb gekwetst. Dat wil ik afsluiten.
Werkelijk? Begrijp me niet verkeerd, en ik kan er kilometers naast zitten, maar ik heb nu wel een beetje de indruk dat je het contact met je ex-schoonouders wilt herstellen omdat je ze mist.
En stel dat het gaat zoals jij wilt. Ze willen jou een kans geven om dingen uit te praten en er dan een punt achter zetten in de beste verstandhouding. Maar verder geen contact meer met je wensen.
Dat zul je voor jezelf moeten uitmaken wat je precies wilt.

Stuur ze een lief kaartje waarin je kort uitlegt dat je spijt hebt hun gekwetst te hebben en stuur ze een mooi boeket oid.
  maandag 9 maart 2015 @ 17:24:43 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150465219
Ze kan in haar brief toch precies uitleggen wat ze wil bereiken met haar brief? Dat ze dit graag wil zeggen omdat ze tot dit inzicht is gekomen en verder niet.

Ik ga ervan uit dat ze excuses wil aanbieden voor hoe ze hen heeft gekwetst en dat ze haar waardering wil uitspreken voor dat ze destijds goed voor haar zijn geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150465278
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Werkelijk? Begrijp me niet verkeerd, en ik kan er kilometers naast zitten, maar ik heb nu wel een beetje de indruk dat je het contact met je ex-schoonouders wilt herstellen omdat je ze mist.
En stel dat het gaat zoals jij wilt. Ze willen jou een kans geven om dingen uit te praten en er dan een punt achter zetten in de beste verstandhouding. Maar verder geen contact meer met je wensen.
Dat zul je voor jezelf moeten uitmaken wat je precies wilt.

Stuur ze een lief kaartje waarin je kort uitlegt dat je spijt hebt hun gekwetst te hebben en stuur ze een mooi boeket oid.
Ik mis ze, maar mijn doel is niet om het contact te herstellen.
pi_150465293
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Ze kan in haar brief toch precies uitleggen wat ze wil bereiken met haar brief? Dat ze dit graag wil zeggen omdat ze tot dit inzicht is gekomen en verder niet.

Ik ga ervan uit dat ze excuses wil aanbieden voor hoe ze hen heeft gekwetst en dat ze haar waardering wil uitspreken voor dat ze destijds goed voor haar zijn geweest.
Dit precies, goed verwoord :)
  maandag 9 maart 2015 @ 17:29:07 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150465346
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:
Het ligt eraan wat je verwacht. Op zich vind ik het een mooi gebaar.
Dit. Niets mis mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 9 maart 2015 @ 17:32:31 #43
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_150465461
Ik zeg: doen! Mooie geste. En houd de tekst simpel. Zoiets als: "Ik vind het jammer hoe ik mij gedragen heb tegenover jullie toentertijd. Jullie hebben namelijk veel voor mij betekend en daar heb ik jullie eigenlijk nooit voor bedankt. Dus hierbij!".

Niet reppen over je ex verder, zoals anderen ook al zeggen. Probeer ook niet zoveel te zeggen over hoe jij je toen voelde aangezien zij daar geen boodschap aan hebben.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_150465736
Gewoon die brief sturen. Zullen ze zeker wel waarderen. En zo niet, dan weten ze in ieder geval dat zij iets goeds gedaan hebben;
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 9 maart 2015 @ 17:49:35 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_150465944
Ik zou je boze ex niet gelijk geloven trouwens, hij zei het omdat hij boos was en zijn ouders wilden hem destijds gewoon steunen, kan best zijn dat ze er nu 100% neutraal in staan en dat het ze echt geen reet meer kan schelen.
Resistance is futile.
  maandag 9 maart 2015 @ 17:53:18 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150466043
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:49 schreef Seven. het volgende:
Ik zou je boze ex niet gelijk geloven trouwens, hij zei het omdat hij boos was en zijn ouders wilden hem destijds gewoon steunen, kan best zijn dat ze er nu 100% neutraal in staan en dat het ze echt geen reet meer kan schelen.
Is het relevant of het ze een reet kan schelen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_150466183
Ik zou inderdaad een niet al te diepgaande brief schrijven en deze met een weekje ofzo nogmaals doorlezen om te kijken of je je er nog steeds goed bij voelt.

Ikzelf ben zoeen die na een breakup de schoonouders een appje of smsje stuurt om ze te bedanken ook al zijn ze bijv. strontvolk eerste klas geweest. Maar een jaar later is een appje of smsje wel erg knullig en komt een brief beter over.

Goed initiatief ik denk echt dat zoiets wel kan helpen voor je zelf dat vervelende gevoel los te laten
When nodody hates you, you're doing something wrong
pi_150475861
Gaat vooral om het motief. Als het motief schuldgevoel is jegens je ex zijn ouders zou ik het niet doen.

Als het gaat om ze te bedanken, dan is het raar dat je er nu pas mee komt, maar goed. Het is in ieder geval na een gesprek met je ex en ik weet niet of dat nu de best reden is om jouw gevoelens over de schutting bij veilige haven die je bevuild hebt te gooien.
pi_150477484
Mijn ex heeft nadat de relatie na 5 jaar was beëindigd mijn ouders een kaart gestuurd om ze te bedanken voor alle goede zorgen in die 5 jaar. Super lief en mijn ouders vonden het helemaal geweldig. Helaas denken ze nu wel dat ze de ideale schoonouders zijn ;) . Ik zou het gewoon doen, maar net zoals de anderen al aangeven niet te uitgebreid.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 9 maart 2015 @ 22:07:02 #50
172848 chrisr
nom nom nom
pi_150478084
Wel handgeschreven hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')