Je hebt toch niks meer met je ex, zou ik me ook niet druk maken om zijn ouders.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:29 schreef Confashions_ het volgende:
Ongeveer een jaar geleden is mijn relatie van 2 jr op de klippen gelopen terwijl mijn vriend op stage was in het buitenland.
Vrij snel daarna had ik een nieuwe vriend, en dit werd me (en terecht) niet in dank afgenomen. Achteraf gezien was dit gewoon een rebound omdat ik niet met de gevoelens wilde dealen. Ik had mijn ex enorm gekwetst en hij heeft nooit meer met me willen praten. Tot afgelopen weekend.
Het was geen constructief gesprek en we waren beiden dronken en verweten elkaar alleen van alles. Maar in dit gesprek kwam ook naar voren dat ik het toentertijd ook heb verpest bij zijn ouders. En dat vind ik heel erg.
Tijdens mijn relatie met hem zat ik in de knoop met mezelf, ik had meer issues met vertrouwen en mensen toelaten dan ik zelf dacht en zijn ouders hebben me hier altijd ontzettend bij geholpen. Ik was er kind aan huis en zij waren echt een safe haven voor me. Ik begrijp dat zijn ouders na mijn gedrag toen ook klaar met me zijn, echter zit ik eraan te denken om ze een brief te sturen met mijn gevoelens en gedachten erin, en om ze te bedanken voor alles.
Is dit raar na een jaar tijd, of uberhaupt wel verstandig?
Geen verwachtingen, enkel 'de lucht klaren' omdat ze dus wel heel veel voor me betekent hebben.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:
Het ligt eraan wat je verwacht. Op zich vind ik het een mooi gebaar.
Ik zou het gewoon doen. En een brief is mooi.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:36 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Geen verwachtingen, enkel 'de lucht klaren' omdat ze dus wel heel veel voor me betekent hebben.
Zoals hierboven ook staat, ik denk dat mensen het over het algemeen meer waarderen als je het ze persoonlijk vertelt. In plaats van, toch wel wat lafjes, een brief te schrijven en daarmee klaar. Maar doe vooral wat je zelf het beste lijkt.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:36 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Geen verwachtingen, enkel 'de lucht klaren' omdat ze dus wel heel veel voor me betekent hebben.
Een persoonlijk gesprek vind ik denk ik 'te eng' en ik klap heel snel dicht als ik over gevoelens moet praten. Vandaar dat ik eraan dacht om een brief te schrijven.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk dat je beter die mensen kunt opbellen en ze vragen of je een persoonlijk gesprek met ze mag hebben.
Als je een brief schrijft, krijg je misschien geen antwoord en dan weet je nog niks.
Ik ook. Niet je verwachtingen hoog stellen, zorgen dat je brief geen klaagzang of goedpraterij wordt.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:
Was idd niet van plan iets over mijn ex te zeggen. Kan ik wel mijn gevoelens neerpennen over hoe ik me voelde op die momenten en dat ik in de knoop zat met mezelf of is dat ook al teveel uitleg?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mja, voor n brief staan ze ws meer open dan voor n gesprek. Tenminste, ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, bovendien heeft ze t verpest zegt ze en is er dus n kans dat ze haar simpelweg wegsturen.
En zorg ajb dat je niets over je ex zegt in die brief. Geen beschuldigingen, of uitleg waarom, gewoon excuses en aangeven dat je t niet netjes hebt aangepakt.
Zij staan achter hun zoon en hoeven niet te lezen waarom je hem zo hebt gekwetst.
Je kan ook eerst je gedachten en gevoelens op papier zetten, en dan persoonlijk voorlezen als je dat wilt.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:38 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Een persoonlijk gesprek vind ik denk ik 'te eng' en ik klap heel snel dicht als ik over gevoelens moet praten. Vandaar dat ik eraan dacht om een brief te schrijven.
Begin eens met een concept. Het heeft geen haast. Gewoon later nog eens rustig naar kijken.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:48 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Was idd niet van plan iets over mijn ex te zeggen. Kan ik wel mijn gevoelens neerpennen over hoe ik me voelde op die momenten en dat ik in de knoop zat met mezelf of is dat ook al teveel uitleg?
Waarom vindt je dat?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:47 schreef Woestijnvos het volgende:
Na al die tijd, kan je ze beter met rust laten.
zou ik niet doen, dat kúnnen ze lezen als goedpraten.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:48 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Was idd niet van plan iets over mijn ex te zeggen. Kan ik wel mijn gevoelens neerpennen over hoe ik me voelde op die momenten en dat ik in de knoop zat met mezelf of is dat ook al teveel uitleg?
Goed idee. Ik volg jou wel een beetje op Fok! en vind dat je altijd goede adviezen geeft. Zou ik het in een prive bericht naar je mogen sturen als ik klaar ben, dat je er wat feedback op geeft over de opzet?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Begin eens met een concept. Het heeft geen haast. Gewoon later nog eens rustig naar kijken.
Mag.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:53 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Goed idee. Ik volg jou wel een beetje op Fok! en vind dat je altijd goede adviezen geeft. Zou ik het in een prive bericht naar je mogen sturen als ik klaar ben, dat je er wat feedback op geeft over de opzet?
misschien niet, maar dan kan t voor TS nog wel prettig zijn. En dan gooien ze m ongeopend de prullenbak in, is ook geen probleem toch?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:53 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ze zitten er misschien, niet meer op te wachten na al die jaren.
quote:Op maandag 9 maart 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:
Wat deze dames zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook. Niet je verwachtingen hoog stellen, zorgen dat je brief geen klaagzang of goedpraterij wordt.
Controleer je tekst wel op taalfouten!quote:Op maandag 9 maart 2015 15:52 schreef Confashions_ het volgende:
[..]
Waarom vindt je dat?
Idd geen enkel probleem.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
misschien niet, maar dan kan t voor TS nog wel prettig zijn. En dan gooien ze m ongeopend de prullenbak in, is ook geen probleem toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |