Voor zover ik weet is er geen directe aanleiding tot mijn "moodswitch". Ik ben nog maar 19, dus misschien ligt het nog aan de hormoontjes? Ik weet het niet zo, mijn libido is ook zeer sterk verlaagd.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:52 schreef Willoow het volgende:
Je weet zelf het beste of er nog potentie in je relatie zit. Je staat er niet om te springen om het uit te maken, maar geeft ook aan dat de gevoelens veel minder zijn. Of het een fase is, is moeilijk te beoordelen.
Je libido in het algemeen, of met betrekking tot je vriendin? Want je schrijft dat je wel wil flirten etc.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:56 schreef InformaQ het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er geen directe aanleiding tot mijn "moodswitch". Ik ben nog maar 19, dus misschien ligt het nog aan de hormoontjes? Ik weet het niet zo, mijn libido is ook zeer sterk verlaagd.
De reden dat ik neiging heb tot flirten is omdat ik nieuwsgierig ben naar andere vrouwen, hun karakter, stem, lichaam,...quote:Op zondag 8 maart 2015 16:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Je libido in het algemeen, of met betrekking tot je vriendin? Want je schrijft dat je wel wil flirten etc.
Bij mezelf heb ik in relaties opgemerkt dat ik na wat maanden in een andere fase kom, waarbij ik beoordelen moet voor mezelf of ik mezelf kan toeleggen op een volgende stap in de relatie. Zo niet, dan merk ik dat op vrijwel alle fronten mijn interesse in die ander afneemt, ook seksueel. Zo wel, dan leef ik weer helemaal op in de relatie, na enkele dagen/weken van teruggetrokken zijn geweest.
Misschien werkt het voor jou ook wel zo?
Gevoel met name. Soms Vaak wordt pas later duidelijk voor mij wat voor mij schort aan de relatie, en of dat opweegt tegen hoe leuk ik het met haar heb.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:17 schreef InformaQ het volgende:
[..]
De reden dat ik neiging heb tot flirten is omdat ik nieuwsgierig ben naar andere vrouwen, hun karakter, stem, lichaam,...
Op basis waarvan evalueer je je relatie dan?
Dusdanig dat je de liefde in de verleden tijd omschrijft.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:37 schreef InformaQ het volgende:
Ik heb nu gedurende 9 maanden een vriendin, waar ik altijd dolverliefd of was en superveel van hield. Nu is dat de laatste tijd plotseling heel wat minder geworden.
En wat voor fouten heb je het dan over? Gaat het om de fouten zelf of dat het blijft gebeuren?quote:Ze maakt nogal veel fouten, en daar heb ik vroeger nooit wat om gegeven maar nu ik zo wat objectiever tegenover mijn eigen relatie staat wordt dat wel anders.
En weer verleden tijd. Is er nog zo weinig over dat je alleen terug kan kijken naar het verleden om nog eventueel door te willen gaan?quote:Ik sta nou namelijk niet te springen om het uit te maken, want we hebben echt altijd een supertijd gehad.
Och jezus, je hormonen de schuld op je 19e geven terwijl je wel andere vrouwtjes uitcheckt.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:56 schreef InformaQ het volgende:
Ik ben nog maar 19, dus misschien ligt het nog aan de hormoontjes? Ik weet het niet zo, mijn libido is ook zeer sterk verlaagd.
Volkomen natuurlijk. Verliefdheid duurt gemiddeld 1 jaar. Soms gaat de roze bril er sneller af, soms duurt het zo'n 2 jaar...quote:Op zondag 8 maart 2015 15:37 schreef InformaQ het volgende:
Beste FOKkers,
Ik heb nu gedurende 9 maanden een vriendin, waar ik altijd dolverliefd of was en superveel van hield. Nu is dat de laatste tijd plotseling heel wat minder geworden.
Ik merk dat die gevoelens in mijn hoofd abrupt zeer sterk geminderd zijn, waardoor ik ook veel sneller geërgerd raak aan haar tov het feit dat ik vroeger altijd alles deed om te zorgen dat het goedkwam. Ze maakt nogal veel fouten, en daar heb ik vroeger nooit wat om gegeven maar nu ik zo wat objectiever tegenover mijn eigen relatie staat wordt dat wel anders. Ook merk ik dat ik mezelf in het uitgaansleven vaak moet tegenhouden om niet met andere meisjes te flirten en ik fantaseer ook veel meer over andere meisjes, iets dat ik vroeger niet meer deed.
Is dit een fase in je relatie? Of denken jullie dat dit blijvend is? Ik sta nou namelijk niet te springen om het uit te maken, want we hebben echt altijd een supertijd gehad.
We hebben al vaak aan onze relatie gewerkt, en ze blijft dezelfde fouten herhalen. Zoals ik al beschreef zijn mijn gvoelens sterk geminderd, vandaar de verleden tijd.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dusdanig dat je de liefde in de verleden tijd omschrijft.
[..]
En wat voor fouten heb je het dan over? Gaat het om de fouten zelf of dat het blijft gebeuren?
[..]
En weer verleden tijd. Is er nog zo weinig over dat je alleen terug kan kijken naar het verleden om nog eventueel door te willen gaan?
[..]
Och jezus, je hormonen de schuld op je 19e geven terwijl je wel andere vrouwtjes uitcheckt.
Het is ook wel tekenend dat je eigenlijk alleen vraagt of dit een fase is. Geen gedachte om eens aan je relatie te gaan werken? Je weet wel, samen enzo..
Of is iets ondernemen/beslissen algemeen een probleem voor je?
Ik houd zeer veel van der, we hadden gister een discussie omdat ik alle interesse in haar ben verloren (door de verliefdheid die weg is), en toen merktte ik hoe veel ze voor me betekent en hoe leuk we het altijd hebben. Het schoktte me gewoon nogal erg hoe ik plots van een bom verliefdheid en geilheid naar een emotieloze zak terugviel.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:40 schreef moi.Gracia het volgende:
praten jullie hierover met elkaar?
Verliefdheid is in mijn ogen heel iets anders dan houden van. Hou je echt van haar of was je alleen verliefd?
Als je van haar houdt kan ik me alleen maar voorstellen dat je open naar haar wilt zijn over het verdwijnen van de verliefdheid en over je twijfels.
"verliefdheid" duurt gemiddeld maar 9 maanden... Uitschieters naar langer en korter mogelijk. Grappig het? Hoe lang duurt het gemiddeld om een kind te produceren... Je bent weer klaar voor de volgende of je accepteert dat het nu 'houden van' behoort te zijn of worden en blijft bij haar. Maar je gaat echt niet meer verliefd worden op haar. Sorry.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:37 schreef InformaQ het volgende:
Beste FOKkers,
Ik merk dat die gevoelens in mijn hoofd abrupt zeer sterk geminderd zijn, waardoor ik ook veel sneller geërgerd raak aan haar tov het feit dat ik vroeger altijd alles deed om te zorgen dat het goedkwam. Ze maakt nogal veel fouten, en daar heb ik vroeger nooit wat om gegeven maar nu ik zo wat objectiever tegenover mijn eigen relatie staat wordt dat wel anders. Ook merk ik dat ik mezelf in het uitgaansleven vaak moet tegenhouden om niet met andere meisjes te flirten en ik fantaseer ook veel meer over andere meisjes, iets dat ik vroeger niet meer deed.
Is dit een fase in je relatie? Of denken jullie dat dit blijvend is? Ik sta nou namelijk niet te springen om het uit te maken, want we hebben echt altijd een supertijd gehad.
Ah, bullshit. Waarom zou hij niet (samen met haar) hun liefde opnieuw kunnen reinventen en 'weer' verliefd kunnen worden? Ik voel me nog echt heel verliefd elke dag als ik naast m'n vriend wakker word en dat gevoel heb ik nog steeds na 6 jaar. Dus no way dat jij (of iemand in dit topic) mij gaat vertellen dat je niet verliefd kan blijven/opnieuw verliefd kan worden op iemand. Het is maar de vraag of je er wel moeite voor wil doen en samen eruit wil komen, zo niet.. Tsja, dan is het beter als hij de relatie beëindigd.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:27 schreef Maharajah het volgende:
[..]
"verliefdheid" duurt gemiddeld maar 9 maanden... Uitschieters naar langer en korter mogelijk. Grappig het? Hoe lang duurt het gemiddeld om een kind te produceren... Je bent weer klaar voor de volgende of je accepteert dat het nu 'houden van' behoort te zijn of worden en blijft bij haar. Maar je gaat echt niet meer verliefd worden op haar. Sorry.
Mijn punt is meer dat je een eventuele basis om door te vechten baseert op liefdesgevoelens die je volledig in verleden tijd schrijft. Dat komt over alsof het meer het idee is wat je niet kwijt wil, dan de persoon zelf.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:22 schreef InformaQ het volgende:
We hebben al vaak aan onze relatie gewerkt, en ze blijft dezelfde fouten herhalen. Zoals ik al beschreef zijn mijn gvoelens sterk geminderd, vandaar de verleden tijd.
Nou ik snap dit puntje niet goed. Jullie hebben een relatie van 9 maanden, waarbij jullie al meerdere keren aan die relatie gewerkt hebben en zij fouten maakt. Maar er is niks mis zogenaamd. Als jij vindt dat het gewoon zo maar even gevoelsmatig weg is gegaan, dan vindt je ook moeilijk iets om wel aan te werken. En dat lijkt me vrij bizar als je haar fouten vindt maken en in 9 maanden al meerdere keren aan je relatie moet werken.quote:Je laatste puntje snap ik niet zo goed, er is niks mis in onze relatie, ik werd gewoon op een dag wakker en voelde niet meer diezelfde verliefdheid die ik elke dag gevoeld had.
Zo komt het niet over en je hebt het in je OP ook alleen in verleden tijd over die zogenaamde liefde van je.quote:
Lekkere discussie man: "Ik ben niet meer verliefd en niet meer geinteresseerd in je schat", "Ja maar..."quote:we hadden gister een discussie omdat ik alle interesse in haar ben verloren (door de verliefdheid die weg is)
Hoera, tegenwoordige tijd van leuk hebben! Wel één hele keer genoemd nu!quote:toen merktte ik hoe veel ze voor me betekent en hoe leuk we het altijd hebben.
Lijdend voorwerp gespot.quote:Het schoktte me gewoon nogal erg hoe ik plots van een bom verliefdheid en geilheid naar een emotieloze zak terugviel.
Mijn vriendin was in het verleden nou niet bepaald relatiemateriaal, daarnaast heeft ze ook nog een enorm felle bek, waardoor we vaak in discussie gingen. Vandaar dat ik vermeldde dat we vaak aan onze relatie hebben moeten werken en zei dat ze veel fouten maakt.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:59 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zo komt het niet over en je hebt het in je OP ook alleen in verleden tijd over die zogenaamde liefde van je.
[..]
Lekkere discussie man: "Ik ben niet meer verliefd en niet meer geinteresseerd in je schat", "Ja maar..."
Valt dit in jouw categorie van aan je relatie werken?
[..]
Hoera, tegenwoordige tijd van leuk hebben! Wel één hele keer genoemd nu!
[..]
Lijdend voorwerp gespot.
Ja, en daarom stip ik ook aan dat je zo'n beetje alles wat positief is aan d'r zou zijn in de verleden tijd omschrijft. Dus niet alleen wat betreft die verliefdheid, wat normaal is dat het na wat maanden weg trekt. Maar dan zou je als basis wel enige liefde over moeten hebben en dat komt eigenlijk maar in één post in de tegenwoordige tijd naar boven.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef InformaQ het volgende:
Ook refereer ik naar de verliefdheid in de verleden tijd omdat ik het nu niet meer voel, en dat is nou waar het net om gaat.
Zo is het niet, de verliefdheid is weg, maar alle plezier blijft nog. Uiteraard zeg ik ook dat ook niet allemaal zo tegen haar, ik ben namelijk geen mongool.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:32 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, en daarom stip ik ook aan dat je zo'n beetje alles wat positief is aan d'r zou zijn in de verleden tijd omschrijft. Dus niet alleen wat betreft die verliefdheid, wat normaal is dat het na wat maanden weg trekt. Maar dan zou je als basis wel enige liefde over moeten hebben en dat komt eigenlijk maar in één post in de tegenwoordige tijd naar boven.
Het geeft te denken dat je haar vertelt dat je alle interesse in haar kwijt bent, dat dan aan het gebrek aan verliefdheid wijt. Dan mag zij een felle bek hebben misschien, maar dit is ook geen charmante opmerking. Lijkt me best kwetsend, want het komt over alsof er dus geen vriendschap of zelfs maar genegenheid over is en dat terwijl je je dan wel bedenkt dat je toch wel van d'r houd. Is zij de enige die fouten maakt?
Anywho, koester die goede herinneringen en ga alleen nieuwe proberen te maken als je in tegenwoordige tijd van d'r houdt en positieve dingen over haar kan noemen. Anders heb je een te karige basis en zit je gewoon in de uitmaakfase.
Je houdt heel veel van haar maar hebt geen interesse meer in haar omdat je niet meer verliefd bentquote:Op maandag 9 maart 2015 08:26 schreef InformaQ het volgende:
[..]
Ik houd zeer veel van der, we hadden gister een discussie omdat ik alle interesse in haar ben verloren (door de verliefdheid die weg is),
Aldus Mr Perfect.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef InformaQ het volgende:
[..]
Mijn vriendin was in het verleden nou niet bepaald relatiemateriaal, daarnaast heeft ze ook nog een enorm felle bek, waardoor we vaak in discussie gingen. Vandaar dat ik vermeldde dat we vaak aan onze relatie hebben moeten werken en zei dat ze veel fouten maakt.
Ook refereer ik naar de verliefdheid in de verleden tijd omdat ik het nu niet meer voel, en dat is nou waar het net om gaat.
Ik houd niet van mijn familie, maar dat heeft andere redenenquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je houdt heel veel van haar maar hebt geen interesse meer in haar omdat je niet meer verliefd bent![]()
Heel raar dat. Je hebt toch ook interesse in mensen van wie je houdt? Vrienden en familie bijvoorbeeld. En daar ben je, ga ik voor het gemak even vanuit, ook niet verliefd op.
Belange na niet, heb ik ook nooit gezegd. Maar het is gewoon een feit dat ze veel vaker fouten maakt dan ik. Ik denk nou eenmaal na voor ik iets doe in het echte leven.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |