Zaanse molens op zee zie ik ook niet zitten.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:21 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Houten windmolens in zee zie jij als goede oplossing dan? Misschien moeten ze de ziel nog krijgen, aangezien de ziel van een product toch iets is wat door mensen gedefinieerd is kan ik mij voorstellen dat de generatie die is opgegroeid zonder moderne windturbines er heel anders tegen aan kijkt dan een klein kind dat doet die al op jonge leeftijd vol fascinatie kan kijken naar zo'n mooie metalen molen in het landschap.
Ik zie ook meer toekomst in zonnepanelen (en met mij de Duitse en Chinese overheidquote:Op maandag 9 maart 2015 00:56 schreef Remqo het volgende:
[..]
Als het maar in Friesland bleef, dan had ik er vrede mee.
Maar ik wil niet eens meer naar het strand omdat er windturbines aan de horizon draaien
Uitzicht over de molens op de Zaanse Schans daarintegen, vind ik weer schitterend.
Kan ik me wel in vinden in je betoog.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:31 schreef Remqo het volgende:
[..]
Zaanse molens op zee zie ik ook niet zitten.
Ik ga naar het strand met het idee, dit is waar menselijke beschaving stopt en daar is het marine leven.
Leuk dat we als mensheid zo ver zijn gekomen door molens aan de horizon te plaatsen om ons van stroom te voorzien, maar als strandgast wil ik er niet mee geconfronteerd worden. Dat booreilandje wat er al toen al stond, kon ik nog van wegkijken, dat windmolenpark daar kom je niet doorheen.
Wat er aan de ziel mist, simpel, elke turbine ziet het hetzelfde uit en heeft 1 enkel doel, stroom genereren.
Denk eens na wat voor een besparing we zouden kunnen bereiken als je nu je computer uitzette.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 03:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kan ik me wel in vinden in je betoog.Mooi poëtisch uitgedrukt ook wel, bijna Goethe-achtig.
De bezieling al dan niet van de windturbine, prachtig, ik heb er zelf nooit zo over nagedacht. Maar je hebt gewoon gelijk. Er mist een ziel. Dat is gewoon ook zo.
![]()
Ook denk ik dat we gewoon ook minder energie moeten gaan verbruiken. Zonne-energie en getijde-energie zijn wellicht beter, waterenergie wordt lastig, daar we in Nederland nu niet echt watervallen kennen.
Zonne-energie heeft hopelijk de toekomst, het is nu nog niet rendabel genoeg. Wat me ergens ook tegen de haren instrijkt; want voor niets gaat de zon opquote:Op dinsdag 10 maart 2015 03:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kan ik me wel in vinden in je betoog.Mooi poëtisch uitgedrukt ook wel, bijna Goethe-achtig.
De bezieling al dan niet van de windturbine, prachtig, ik heb er zelf nooit zo over nagedacht. Maar je hebt gewoon gelijk. Er mist een ziel. Dat is gewoon ook zo.
![]()
Ook denk ik dat we gewoon ook minder energie moeten gaan verbruiken. Zonne-energie en getijde-energie zijn wellicht beter, waterenergie wordt lastig, daar we in Nederland nu niet echt watervallen kennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |