abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2015 @ 01:31:00 #26
88815 The_Emotion
98.3
pi_150448916
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:21 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Houten windmolens in zee zie jij als goede oplossing dan? Misschien moeten ze de ziel nog krijgen, aangezien de ziel van een product toch iets is wat door mensen gedefinieerd is kan ik mij voorstellen dat de generatie die is opgegroeid zonder moderne windturbines er heel anders tegen aan kijkt dan een klein kind dat doet die al op jonge leeftijd vol fascinatie kan kijken naar zo'n mooie metalen molen in het landschap.
Zaanse molens op zee zie ik ook niet zitten.
Ik ga naar het strand met het idee, dit is waar menselijke beschaving stopt en daar is het marine leven.
Leuk dat we als mensheid zo ver zijn gekomen door molens aan de horizon te plaatsen om ons van stroom te voorzien, maar als strandgast wil ik er niet mee geconfronteerd worden. Dat booreilandje wat er al toen al stond, kon ik nog van wegkijken, dat windmolenpark daar kom je niet doorheen.
Wat er aan de ziel mist, simpel, elke turbine ziet het hetzelfde uit en heeft 1 enkel doel, stroom genereren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_150449324
Die achterlijke witte torens met wieken eraan verpesten het uitzicht.

Beter maak je een open plek in bossen, of maak je complete bossen met deze dingen erin:

Verder kun je prima energie opwekken door middel van Stirlingmotoren te koppelen aan houtkachels of andere hittebronnen.

Enquête ingevuld.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 9 maart 2015 @ 04:53:43 #28
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150449848
Ik heb echt 'n hekel aan windmolens!

Hallon!
pi_150465150
terechte klacht ^O^
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 03:41:17 #30
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_150486345
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:56 schreef Remqo het volgende:

[..]

Als het maar in Friesland bleef, dan had ik er vrede mee.
Maar ik wil niet eens meer naar het strand omdat er windturbines aan de horizon draaien :r
Uitzicht over de molens op de Zaanse Schans daarintegen, vind ik weer schitterend.
Ik zie ook meer toekomst in zonnepanelen (en met mij de Duitse en Chinese overheid :D ), ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om afdoende energie op te wekken door plaatsing van zonnepanelen op alle daken in Nederland en Fryslan. Dan zijn wellicht windmolens niet nodig.

Heel erg mooi zijn windmolens in elk geval niet, maar we moeten wel overschakelen naar duurzame energie.
pi_150486384
Enquetebaak goede zaak
Play hard, go pro.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 03:46:52 #32
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_150486385
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 01:31 schreef Remqo het volgende:

[..]

Zaanse molens op zee zie ik ook niet zitten.
Ik ga naar het strand met het idee, dit is waar menselijke beschaving stopt en daar is het marine leven.
Leuk dat we als mensheid zo ver zijn gekomen door molens aan de horizon te plaatsen om ons van stroom te voorzien, maar als strandgast wil ik er niet mee geconfronteerd worden. Dat booreilandje wat er al toen al stond, kon ik nog van wegkijken, dat windmolenpark daar kom je niet doorheen.
Wat er aan de ziel mist, simpel, elke turbine ziet het hetzelfde uit en heeft 1 enkel doel, stroom genereren.
Kan ik me wel in vinden in je betoog. :D Mooi poëtisch uitgedrukt ook wel, bijna Goethe-achtig. :7 De bezieling al dan niet van de windturbine, prachtig, ik heb er zelf nooit zo over nagedacht. Maar je hebt gewoon gelijk. Er mist een ziel. Dat is gewoon ook zo. :{

Ook denk ik dat we gewoon ook minder energie moeten gaan verbruiken. Zonne-energie en getijde-energie zijn wellicht beter, waterenergie wordt lastig, daar we in Nederland nu niet echt watervallen kennen.
pi_150486468
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 03:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Kan ik me wel in vinden in je betoog. :D Mooi poëtisch uitgedrukt ook wel, bijna Goethe-achtig. :7 De bezieling al dan niet van de windturbine, prachtig, ik heb er zelf nooit zo over nagedacht. Maar je hebt gewoon gelijk. Er mist een ziel. Dat is gewoon ook zo. :{

Ook denk ik dat we gewoon ook minder energie moeten gaan verbruiken. Zonne-energie en getijde-energie zijn wellicht beter, waterenergie wordt lastig, daar we in Nederland nu niet echt watervallen kennen.
Denk eens na wat voor een besparing we zouden kunnen bereiken als je nu je computer uitzette.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2015 @ 04:08:11 #34
88815 The_Emotion
98.3
pi_150486473
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 03:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zonne-energie heeft hopelijk de toekomst, het is nu nog niet rendabel genoeg. Wat me ergens ook tegen de haren instrijkt; want voor niets gaat de zon op ;)
Waterenergie, het is een idee, we hebben geen watervallen, maar de Noordzee kent geulen met sterke onderstroming, maar dat zou het marine leven verpesten om daar generators te plaatsen, daar ben ik geen voorstander van.
Kernenergie is schoon, maar ik zie dat als een tijdelijk middel tot er iets beters gevonden wordt, als men zich aan de veiligheidsvoorschriften houden en niet op een breuklijn plaatsen ;)

Weet je hoe Goethe zijn betoog beëindigde?
Goet hè
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')