abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150384102
Mijn moeder is gestoord, nou ja heeft psyschische problemen die behoorlijk erg zijn.
Ze is niet een gevaar voor anderen in de zin van ze doet mensen iets aan, maar we lijden er psychisch wel onder.

Ze is eigenaar voor de helft van het ouderlijk huis waar ik nog in woon omdat ik niet genoeg verdien om te verhuizen, mijn ouders zijn al lang gescheiden maar vanwege financiële redenenen zijn we nog niet verhuist.

Ik probeer al zo'n 10 jaar dat ze hulp zoekt, en haar moeder probeert dat al zo'n 50 jaar misschien zelfs langer maar vrijwillig wilt ze niks.

Zo vertelde ze me een keer dat ze naar de politie is gestapt met de reden dat er vogels in haar straat rondvliegen die bezeten zouden zijn door een pastoor.
De politie zei dat ze wisten over het bestaan van die vogels maar dat ze het niet aan een rechter moest voorleggen omdat die je voor gek verklaren. :')

Ze zegt vaker dat ze vergiftigd word, en dat ik niks moet eten alleen nog maar uit gesloten verpakkingen en dan direct moet weggooien.
Dat haar kleren door vogels worden gestolen, en dat die bezeten zijn door de duivel dus dan gaat ze naar buiten en roept ze satan wijk satan wijk.
Dat er huurmoordenaars achter haar aan zitten en dat ze vogels inzetten om haar te pakken te krijgen.
Dat er homos haar in haar kont willen neuken nee serieus....

Gek genoeg geloof ik nog dat de politie haar gelijk geeft omdat no offense de politie hier eigenlijk er zo snel mogelijk van af willen zijn en haar dan maar gelijk geven.
Volgens mij gaat ze elke dag daar langs om haar waanzin te vertellen.

Als een huisarts begint over dat ze hulp nodig heeft zegt ze dat hij gek is en gaat ze naar een andere huisarts.

Tegen mij is ze ook niet zo aardig daar kan ik topics over volmaken maar laten we het daar maar bij.
Zoals ik al zei ze doet geen vlieg kwaad maar ze schreeuwt en zegt dingen die echt gek zijn.

Nu vraag ik me af welke mogelijkheden zijn er om haar op te laten nemen of enigzins hulp te laten zoeken?

Het gaat er dus om dat zij hulp krijgt niet dat we het probleem half oplossen door te verhuizen al doen we dat waarschijnlijk ook.

Voor legale redenen is dit dus puur hypothetisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door hmmmmmmm op 07-03-2015 14:01:00 ]
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:48:45 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_150384226
Wauw, klinkt als een bizar verhaal. Hoe oud ben je zelf eigenlijk?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_150384249
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:48 schreef imikethat het volgende:
Wauw, klinkt als een bizar verhaal. Hoe oud ben je zelf eigenlijk?
19.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:51:17 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_150384285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:49 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

19.
Dan zal jeugdzorg ook niet veel kunnen betekenen lijkt me. Is er geen familie waar je terecht kan?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_150384295
Nee. Gedwongen opnemen kan enkel als ze een gevaar voor haar zelf of anderen is. Sterkte!
pi_150384329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:44 schreef hmmmmmmm het volgende:
Mijn moeder is gestoord, nou ja heeft psyschische problemen die behoorlijk erg zijn.
Ze is niet een gevaar voor anderen in de zin van ze doet mensen iets aan, maar we lijden er psychisch wel onder.

Ze is eigenaar voor de helft van het ouderlijk huis waar ik nog in woon omdat ik niet genoeg verdien om te verhuizen, mijn ouders zijn al lang gescheiden maar vanwege financiële redenenen zijn we nog niet verhuist.

...

Tegen mij is ze ook niet zo aardig daar kan ik topics over volmaken maar laten we het daar maar bij.
Zoals ik al zei ze doet geen vlieg kwaad maar ze schreeuwt en zegt dingen die echt gek zijn.

Nu vraag ik me af welke mogelijkheden zijn er om haar op te laten nemen of enigzins hulp te laten zoeken?

Eigenlijk wil je dus het huis voor jezelf alleen
pi_150384360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:53 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je dus het huis voor jezelf alleen
Nee mijn vader woont er ook.

Huis is onverkoopbaar en ze wil ook niet verkopen helft huis van vader helft huis van moeder.
pi_150384384
Vraag in ieder geval een woonpas voor jezelf aan zodat je op jezelf kan gaan wonen met de tijd.
pi_150384455
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:51 schreef imikethat het volgende:

[..]

Dan zal jeugdzorg ook niet veel kunnen betekenen lijkt me. Is er geen familie waar je terecht kan?
Dat is het probleem niet ik ben het wel redelijk gewend hoe ze zich gedraagt en waarschijnlijk gaan we over een paar maanden toch verhuizen.

Maar dan zitten we nog steeds met haar opgescheept of we moeten een omgangsverbod aanvragen.
Haar familie zit er dan ook nog mee.

Het gaat er om dat zij hulp krijgt.

Ik ben er eigenlijk wel aan gewend.
pi_150384613
Kan je zelf geen gesprek met je huisarts hebben om evt te kijken wat er voor mogelijkheden zijn. Hij/zij zal vast beter de weg kennen
pi_150384655
Mijn god.
pi_150384659
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan je zelf geen gesprek met je huisarts hebben om evt te kijken wat er voor mogelijkheden zijn. Hij/zij zal vast beter de weg kennen
Ik kan het proberen.
pi_150384707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dit.

Gedwongen opname is alleen mogelijk bij fysiek gevaar voor haarzelf en/of anderen.

Klotesituatie, man. Sterkte.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150384948
Lastig voor jou en je moeder. Als zij zelf niet opgenomen wil worden dan hou je alleen een maatregel (IBS of RM) over. lees hier meer over op https://www.dwangindezorg.nl/

Ze gaat die maatregel alleen krijgen in geval van gevaar voor zichzelf voor anderen, voortkomend uit haar ziekte en die niet op een andere manier dan door opname verholpen kan worden. Daar zijn bepaalde regels voor en die zijn best streng (en terecht). Kan lastig worden als zij alleen maar 'lastig' is met haar achterdocht en verhalen over vogels.

Ik denk (weet het dus niet zeker) dat de politie meegaat in haar verhaal omdat het bij mensen met waanidee geen zin heeft om hier tegen in te gaan. Als je moeder echt ziek is dan denkt ze het niet alleen, voor haar is het écht waar. Haar wanen ontkennen heeft weinig zin op dat moment. Ik vermoed dat politie wel is opgeleid om met dit soort situaties om te gaan.

Ik zou toch proberen met je moeder naar een (huis)arts te gaan en kijken of ze zich eventueel poliklinisch wil laten behandelen, ze hoeft niet gelijk opgenomen te worden natuurlijk. Win in de tussentijd ook wat meer info in over die gedwongen opnames/maatregelen maar ik zou er als ik jou was niet direct op in zetten. Alleen als het uit de hand loopt.

Heel veel sterkte en succes!
pi_150384968
ten eerste zo gauw mogelijk het huis uit gaan en op je eigen gaan wonen
  zaterdag 7 maart 2015 @ 14:51:29 #16
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_150385416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:44 schreef hmmmmmmm het volgende:
-knip-
Ga zo snel mogelijk uit dat huis weg, voor je eigen geestelijke gezondheid!

Ga op kamers en/of neem contact op met de woningbouw mbt inschrijving en eventuele mogelijkheden tot urgentie.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 14:55:59 #17
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_150385513
Wat vindt je vader dan? Die woont er immers ook mee samen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_150385522
Dit verklaart wel een deel van jouw eigen angsten en dwangen TS, waar je tig reeksen voor nodig had in R&P.

Als je moeder geen gevaar voor zichzelf of anderen is kan niemand haar tot een behandeling dwingen, dus ik hoop dat jij intussen zelf stappen hebt gezet en psychische hulp hebt gezocht zodat je vaker dan één keer per maand het huis uit durft. En weer bezig bent met een opleiding of baan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150385561
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:09 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik kan het proberen.
Die zin heb ik vaker van je gelezen. Voor jezelf durfde je een poos geleden geen doorverwijzing te vragen, wat maakt dat dit je wel zou lukken, nu het om je moeder gaat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150385758
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:51 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ga zo snel mogelijk uit dat huis weg, voor je eigen geestelijke gezondheid!

Ga op kamers en/of neem contact op met de woningbouw mbt inschrijving en eventuele mogelijkheden tot urgentie.
Geen geld maar waarschijnlijk kunnen we over een paar maanden wel wat huren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:55 schreef ShevaJB het volgende:
Wat vindt je vader dan? Die woont er immers ook mee samen.
Dat ze ook gek is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die zin heb ik vaker van je gelezen. Voor jezelf durfde je een poos geleden geen doorverwijzing te vragen, wat maakt dat dit je wel zou lukken, nu het om je moeder gaat?
Omdat ik andere medische klachten heb maar dan lichamelijke.
Dus ik kom er nu vaker.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:11:19 #21
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_150385800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:08 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Geen geld maar waarschijnlijk kunnen we over een paar maanden wel wat huren.

Eigen ervaring. Ik had ook geen geld, wel gedaan. Beste beslissing ooit. Anders blijf je meegezogen worden in de negatieve spiraal.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_150385819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Nee. Gedwongen opnemen kan enkel als ze een gevaar voor haar zelf of anderen is. Sterkte!
Als het gaat om een IBS, voor spoedsituaties. Een rechtelijke machtiging - veel lastiger te verkrijgen - kan ook met als argumentatie als 'risico op maatschappelijke teloorgang'.
pi_150385907
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:08 schreef hmmmmmmm het volgende:

Omdat ik andere medische klachten heb maar dan lichamelijke.
Je moeders klachten kunnen ook best lichamelijk in oorsprong zijn. Hydrocefalie bijvoorbeeld. Maar dat moet een neuroloog bepalen; dus haar meekrijgen naar een arts (en laten meewerken aan onderzoeken) is wel vrij essentieel...

Met de kanttekening dat "weten wat ze heeft" helaas niet altijd hetzelfde is als "ze kunnen haar genezen".
pi_150385984
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je moeders klachten kunnen ook best lichamelijk in oorsprong zijn. Hydrocefalie bijvoorbeeld. Maar dat moet een neuroloog bepalen; dus haar meekrijgen naar een arts (en laten meewerken aan onderzoeken) is wel vrij essentieel...

Met de kanttekening dat "weten wat ze heeft" helaas niet altijd hetzelfde is als "ze kunnen haar genezen".
Een hydrocefalus als oorzaak van - wat zo op het oog - vooral psychotische symptomen zijn? Lijkt me niet waarschijnlijk, hoewel het uiteraard goed is dat lichamelijke oorzaken worden uitgesloten. De kans dat er lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen wordt wel klein als dit de moeder van TS al 50 jaar zich zo gedraagt.
pi_150385997
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:11 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Eigen ervaring. Ik had ook geen geld, wel gedaan. Beste beslissing ooit. Anders blijf je meegezogen worden in de negatieve spiraal.
Hoe kan ik dan iets huren zonder geld?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:20 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een hydrocefalus als oorzaak van - wat zo op het oog - vooral psychotische symptomen zijn? Lijkt me niet waarschijnlijk, hoewel het uiteraard goed is dat lichamelijke oorzaken worden uitgesloten. De kans dat er lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen wordt wel klein als dit de moeder van TS al 50 jaar zich zo gedraagt.
Ze is een tijdje redelijk normaal geweest maar dan weer lange periodes vreemd etc maar nooit echt normaal.

Het is soms minder erg zeg maar alleen de afgelopen 10 jaar zijn behoorlijk erg geweest vrijwel geen enkel moment dat ze normaal gedraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')