twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:05:25 .@SCVSupremeCourt will hand down decision at 10am Wednesday in driver Giedo van der Garde's case against @SauberF1Team. #7NewsMelb reageer retweet
1 woord: Monishaquote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Banco do Brasil zal toch ook op zijn zachts gezegd not amused te zullen zijn met deze situatie? Technisch is de Sauber blijkbaar weer een stuk sterker dan vorig jaar, maar op het zakelijke vlak ramelt het denk ik nog aan alle kanten. En dit gaat nog lang duren ben ik bang.
Hoe een team zo kan afglijden zeg
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.quote:Op maandag 9 maart 2015 07:25 schreef Spooky4u het volgende:
Sauber heeft weinig andere keus dan door de sauer apfle te bijten en Giedo een smak geld mee geven.
Giedo zal dit seizoen nooit een fatsoenlijke backing gaan krijgen na deze zaak.
F1 loopbaan is over en uit.
Als team heb je daar ook niet zoveel aan. Zeker niet als Giedo het hele jaar moet rijden. Ze zullen toch punten willen halen.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Contract is contract.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Contract is contract.
Nu hebben er weinig er in kunnen lezen en het kunnen begrijpen maar dat moet gerespecteerd worden.
Ook al was het andersom het geval.
Maar Arrows ging failliet, en Jos kreeg nog geen geld volgens mij.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
twitter:SCVSupremeCourt twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:04:33 Judgment reserved in F1 driver Giedo van der Garde dispute against Sauber, to Wed, 10am, @F1 @ausgrandprix reageer retweet
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.quote:Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
Dat idd.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.
Maar GvdG en zijn management zullen wel hun gelijk willen halen en er wellicht een zak geld uit willen slepen, een zak geld die hij in 2014 ongetwijfeld naar dat team heeft gebracht als testrijder, met uitzicht op een racezitje in 2015.
En wie weet neemt hij die zak geld gewoon mee naar Manor (als die het redden).
Voor de toekomst:quote:Op zondag 8 maart 2015 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
In het slechtste geval wordt dit trouwens echt een dramaseizoen. Het is nog maar de vraag of Manor het een heel seizoen uithoudt, Sauber staat dus echt op springen en van Force India zijn de geluiden ook nog steeds niet bepaald hoopgevend. Als alles fout gaat, dan rijden er aan het eind van het seizoen nog maar 14 auto's.
En als dat gebeurt, dan is het nog maar de vraag of de circuits nog wel genoeg kaarten verkopen om de races te kunnen organiseren. Domino-effect.
re 3 F1 is een mondiale sport dus dat toestaan lijkt me niet handig omdat drempel verlaging uiteindelijk tot minder opbrengst leidt en verder is het ook een tv sport, het gaat niet om die paar mensen (relatief gezien tov tv kijkers) die naar zo'n race gaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...quote:Op maandag 9 maart 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |