abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 maart 2015 @ 03:07:33 #201
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150449660
Ik vind het ook maar slappe hap.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150449736
Wat een kulargumenten. :') En die advocaat van de coureurs die zich er ook mee bemoeit, damn. Van der Garde heeft een contract met Sauber, niet met de andere coureurs. Laat hen het lekker uitvechten met Sauber als Van der Garde deze rechtszaak wint, zoals ze ook zeggen te gaan doen.

04:15 Nederlandse tijd gaan ze weer verder. Ik neem aan dat het contract van Van der Garde gerespecteerd zal moeten worden, de beargumentering van Sauber is zwak en Giedo had als eerste het contract. Lees morgen wel hoe het afgelopen is, ben benieuwd. :)
pi_150449887
Nou, deze 'formaliteit' duurt nog vrij lang.
pi_150449987
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.

Banco do Brasil zal toch ook op zijn zachts gezegd not amused te zullen zijn met deze situatie? Technisch is de Sauber blijkbaar weer een stuk sterker dan vorig jaar, maar op het zakelijke vlak ramelt het denk ik nog aan alle kanten. En dit gaat nog lang duren ben ik bang.

Hoe een team zo kan afglijden zeg :|W
pi_150450018
Uitspraak is woensdagochtend pas

Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:05:25 .@SCVSupremeCourt will hand down decision at 10am Wednesday in driver Giedo van der Garde's case against @SauberF1Team. #7NewsMelb reageer retweet
  maandag 9 maart 2015 @ 07:09:30 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150450030
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.

Banco do Brasil zal toch ook op zijn zachts gezegd not amused te zullen zijn met deze situatie? Technisch is de Sauber blijkbaar weer een stuk sterker dan vorig jaar, maar op het zakelijke vlak ramelt het denk ik nog aan alle kanten. En dit gaat nog lang duren ben ik bang.

Hoe een team zo kan afglijden zeg :|W
1 woord: Monisha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150450117
Sauber heeft weinig andere keus dan door de sauer apfle te bijten en Giedo een smak geld mee geven.
Giedo zal dit seizoen nooit een fatsoenlijke backing gaan krijgen na deze zaak.

F1 loopbaan is over en uit.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 9 maart 2015 @ 08:15:07 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150450474
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:25 schreef Spooky4u het volgende:
Sauber heeft weinig andere keus dan door de sauer apfle te bijten en Giedo een smak geld mee geven.
Giedo zal dit seizoen nooit een fatsoenlijke backing gaan krijgen na deze zaak.

F1 loopbaan is over en uit.
dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.
  maandag 9 maart 2015 @ 08:15:25 #209
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150450478
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.

Als team heb je daar ook niet zoveel aan. Zeker niet als Giedo het hele jaar moet rijden. Ze zullen toch punten willen halen.

Gezien de argumenten die ik van Sauber heb langs zien komen, geef ik hen geen schijn van kans in deze zaak.
in a crowd you lose humanity
  maandag 9 maart 2015 @ 08:20:04 #210
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150450515
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat laatste was toch al duidelijk maar ik vind het op zich wel goed dat hij zover gaat.
Contract is contract.
Nu hebben er weinig er in kunnen lezen en het kunnen begrijpen maar dat moet gerespecteerd worden.
Ook al was het andersom het geval.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150450874
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Contract is contract.
Nu hebben er weinig er in kunnen lezen en het kunnen begrijpen maar dat moet gerespecteerd worden.
Ook al was het andersom het geval.
Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150450916
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
Maar Arrows ging failliet, en Jos kreeg nog geen geld volgens mij.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 9 maart 2015 @ 08:50:38 #213
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150450937
SCVSupremeCourt twitterde op maandag 09-03-2015 om 07:04:33 Judgment reserved in F1 driver Giedo van der Garde dispute against Sauber, to Wed, 10am, @F1 @ausgrandprix reageer retweet
in a crowd you lose humanity
  maandag 9 maart 2015 @ 08:51:43 #214
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_150450954
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 06:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ALS ze Giedo al laten rijden, dat er iets gevonden gaat worden dat hij met technisch mankementen de race niet uit zal kunnen rijden, heeft hij net 10 rondjes gereden en dan de auto die aan de kant gezet moet worden.
Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.
Maar GvdG en zijn management zullen wel hun gelijk willen halen en er wellicht een zak geld uit willen slepen, een zak geld die hij in 2014 ongetwijfeld naar dat team heeft gebracht als testrijder, met uitzicht op een racezitje in 2015.

En wie weet neemt hij die zak geld gewoon mee naar Manor (als die het redden).
  maandag 9 maart 2015 @ 08:53:21 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150450975
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een contract zegt weinig in de F1. Meestal wordt dat afgekocht. Zoals Button ooit zijn contract bij Williams afkocht. En blijkbaar is dat bij Giedo niet gebeurd. Dus terecht dat hij een rechtszaak begint. Deed Jos Verstappen ooit ook tegen Arrows.
Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.
  maandag 9 maart 2015 @ 08:54:41 #216
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150450991
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het blijft vreemd dat Sauber het zover laat komen, het lijkt me niet zo moeilijk, die andere gasten brengen gewoon meer geld in het laatje maar dan is het toch wel logisch dat je hem uitkoopt.
Dat idd.
Sauber heeft hier flink zitten blunderen.
in a crowd you lose humanity
  maandag 9 maart 2015 @ 08:59:50 #217
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150451057
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik zie GvdG hoe dan ook niet rijden in Australië. De relatie tussen hem en het management van Sauber is geen vruchtbare grond voor een fatsoenlijke samenwerking.
Maar GvdG en zijn management zullen wel hun gelijk willen halen en er wellicht een zak geld uit willen slepen, een zak geld die hij in 2014 ongetwijfeld naar dat team heeft gebracht als testrijder, met uitzicht op een racezitje in 2015.

En wie weet neemt hij die zak geld gewoon mee naar Manor (als die het redden).
Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_150451074
De advocaten van Nasr en Ericsson gaven al aan dat ze Sauber zouden aanklagen als ze niet kunnen rijden. Niet echt een verrassing, maar goed.

De argumenten van Sauber zijn trouwens door de verdediging van Van der Garde allemaal van tafel geveegd.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:09:58 #219
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_150451206
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
In het slechtste geval wordt dit trouwens echt een dramaseizoen. Het is nog maar de vraag of Manor het een heel seizoen uithoudt, Sauber staat dus echt op springen en van Force India zijn de geluiden ook nog steeds niet bepaald hoopgevend. Als alles fout gaat, dan rijden er aan het eind van het seizoen nog maar 14 auto's.

En als dat gebeurt, dan is het nog maar de vraag of de circuits nog wel genoeg kaarten verkopen om de races te kunnen organiseren. Domino-effect.
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel? :?
  maandag 9 maart 2015 @ 09:14:57 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150451270
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel? :?
re 3 F1 is een mondiale sport dus dat toestaan lijkt me niet handig omdat drempel verlaging uiteindelijk tot minder opbrengst leidt en verder is het ook een tv sport, het gaat niet om die paar mensen (relatief gezien tov tv kijkers) die naar zo'n race gaan.
pi_150451386
Wat heb je aan een derde auto die wel een sloot geld kost om te produceren maar nooit punten zal kunnen halen voor het kampioenschap?

Teams zullen het daar nooit over eens worden, want zelfs nu kon een Marussia nog een puntje halen, met 3 ferrari's/mercedessen/mclarens/red bulls/williamsen gaat dat natuurlijk helemaal nooit meer gebeuren in een tijd dat auto's al relatief weinig uitvallen.

Dus dan krijg je nutteloze veldvulling; leuk om een jonge coureur op te leiden, maar geen serieuze coureur die daar aan zal beginnen. Dan is nog de vraag of sponsoren bereid zijn om bedragen neer te leggen voor een auto die niet meedoet aan het kampioenschap en zo nee dan zullen er een stuk meer paydrivers zijn. Wat het niveau weer omlaag brengt... Wat weer kans geeft op het afhaken van sponsoren en fans, minder inkomsten, minder teams en straks hou je 5 teams met 4 auto's over. Waardoor de fabrieksteams afhaken etc etc..
  maandag 9 maart 2015 @ 09:27:34 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_150451463
Races in Verweggistan afschaffen en terugkeren naar Europa is ook een stuk goedkoper lijkt me. Dus gewoon weer racen op Imola, Estoril, Magny-Cours en Jerez ipv India, Korea, Abu Dhabi en China.
  maandag 9 maart 2015 @ 09:29:35 #223
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150451505
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik vind het wel typisch dat Manor nog steeds geen tweede rijder hebben aangekondigd. Ik begin steeds meer te vermoeden dat direct na de uitspraak Giedo bevestigd wordt bij Manor.
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150452220
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel? :?
3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 10:17:00 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150452247
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

3 bolides per team betekent dat er nog minder teams punten kunnen halen en er dus nog sneller teams zullen verdwijnen.
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')