abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:31:27 #1
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150343212
Bij onze verbouwing moeten we nu beslissen waar we alle stopcontacten en schakelaars willen.
In onze slaapkamer vind ik dat nog wel moeilijk, vandaar de vraag om advies.
Ons bed komt tegen onderstaande wand te staan. Muur is 3 m breed, bed is 1.70 breed. We hebben twee nachtskastjes van 40 cm breed.

Ons huidige plan is als volgt:

- Aan weerszijden van het bed op standaardhoogte (30cm?) hoogte drie stopcontacten. (Lampje + oplader + 1 extra)
- Schakelaar voor de lamp midden boven ons bed

Andere opties/gedachten:
- Stopcontacten kunnen ook op hoogte van nachtkastjes, dan zit je bijv. niet met je oplader te kutten.
- Schakelaar in het midden boven het bed is misschien niet zo mooi. Zou ook aan weerszijden van het bed kunnen (maar dan niet bij de grond natuurlijk). Of we laten hem weg, dan maar uit bed stappen.
- Optie is ook nog dat we in de toekomst het bed wellicht een kwartslag willen draaien (weten nog niet wat fijn is aangezien we er nog niet wonen.) Is niet te doen om daar al rekening mee te houden natuurlijk, maar toch.

Wat zouden jullie doen?!
  PR/Manusje van alles vrijdag 6 maart 2015 @ 09:51:04 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150343645
Links en rechts 3 stuks op 30 cm
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:19:55 #3
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150344335
En de schakelaar van de lamp boven het bed?
pi_150344372
Waarom op 30cm? Dan moet je steeds bukken. Ik zou ze boven de nachtkastjes doen.
De schakelaar trouwens altijd bij de ingang. Voor het gemak misschien een 2de bij het bed.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:26:07 #5
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150344485
Schakelaar inderdaad ook bij de ingang.
Nooit een schakelaar bij ons bed gehad, werd ons aangeraden voor het gemak idd. Maar we vragen ons af wat de meerwaarde is. Het ziet er volgens ons niet echt mooi uit.
Bij de nachtkastjes zijn we daar ook bang voor, ziet dat er wel mooi uit?
pi_150345274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:26 schreef Jiggle het volgende:
Nooit een schakelaar bij ons bed gehad, werd ons aangeraden voor het gemak idd. Maar we vragen ons af wat de meerwaarde is. Het ziet er volgens ons niet echt mooi uit.
Wij hebben een 'trekschakelaar' boven het bed (aan touwtje trekken om licht aan/uit te doen) en dat is wel heel makkelijk: je hoeft niet eerst uit bed om licht aan/uit te doen. Maar wij hebben geen nachtlampjes, dus dan heeft het misschien minder meerwaarde.

Zou stopcontact op 30 cm doen, uit het zicht. Je kan er altijd nog een verlengsnoer aan hangen (of zo'n hip ikea nachtkastje met ingebouwde oplader aan hangen :P. http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/wireless-charging
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:14:48 #7
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150345730
Dat is de keuze dus een beetje: uit het zicht vs gebruikersgemak

En dat gebruikersgemak vind ik moeilijk op waarde te schatten omdat ik niet anders gewend ben dan stopcontacten laag, en de lamp uitdoen voordat je in bed stapt.
pi_150346257
Als je je bed ooit nog wil draaien kan je ook 1 dubbelstopcontact maken in de hoeken en een stekkerdoos onder het bed schroeven ter hoogte van de nachtkastjes, dan ben je flexibeler.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150347024
2x2 30 cm bij het bed, aan muur overzijde hetzelfde ivm tv/tv acc

Wellicht nog combo schakelaar/stopcontact bij deur ivm stofzuigen :-), ideaal af en toe een hoog stopcontact

Beter 1 teveel dan te weinig, geen zorgen...je doet altijd fout bij het plaatsen van contact dozen :-), maar je kan het nu nog gemakkelijk doen en overal bij. Zelf ook bijna overal dimmer achter elke lichtschakelaar gezet...nog geen seconde spijt van gehad ^O^
I am a Koala who Stretches :P
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:32:33 #10
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_150348429
Wcd midden onder het bed voor nachtlampje + bewegingssensor. Als je 's nachts uit bed moet, gaat het licht gelijk aan als je je voet op de vloer zet, en maak je je partner niet wakker omdat enkel de vloer verlicht wordt.
pi_150350298
Voor de schakelaar klik aan klik uit gebruiken. Kun je achteraf bepalen waar je die wilt.

Als je nog een lampje op je nachtkastje zet leest die ook fijner en heb je geen schakelaar nodig. Wel een extra stopcontact
  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:51:25 #12
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150350626
Dat is ook nog een optie ja. Schakelaar laten zitten, omdat dat in de toekomst draadloos zal gaan.

Dat je het toch altijd fout doet realiseer ik me ook ja :). Ik vind het probleem van een keer moeten bukken ook niet zo groot eigenlijk. Maar wil iig overal ff over nagedacht hebben.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:43:52 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_150359468
Extra stopcontact aan kant waar vrouw slaapt ;)
Dat vindt Tarzan wel zo fijn :+ :7
pi_150798947
Stopcontact + lampknop bij de ingang, 2+lampknop aan beide kanten boven het nacht kastje. Ideaal lijkt me dat
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 08:52:40 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150802698
Misschien ook nog 1 of 2 stopcontacten tegenover het bed, mocht je TV werken gaan kijken vanuit bed?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150825664
De kamer ziet er relatief vierkant uit, waardoor je inderdaad de indeling makkelijk een kwartslag kunt draaien.

Mijn keuze zou zijn om in elke hoek een dubbel stopcontact te maken. Dan heb je altijd een dubbel stopcontact in de buurt van je nachtkastjes en tegenover je bed heb je dan stopcontacten voor bijvoorbeeld een TV of een werkplek.
pi_150826532
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:26 schreef Jiggle het volgende:
Een schakelaar in het midden van het bed is inderdaag geen porem, en met een trektouwtje al helemaal niet.
Dat is zo 1975 _O-

Ik heb ongeveer 30 cm boven de nachtkastjes (aan allebei de kanten dus) een dubbel stopcontact en een lichtschakelaar.
Dat zijn dus 3 schakelaars waarmee ik het licht in de slaapkamer kan bedienen, en dat is verrekte makkelijk.
Daarvoor heb je een kruisschakeling nodig, op 1 van de 3 plekken waar een schakelaar moet komen, komt dan de kruisschakelaar, op de 2 andere plekken een wisselschakelaar.
Dat kost een paar tientjes aan materiaal maar dan heb je wel al het schakelmateriaal in 1 stijl en geen losse afstandsbediening ofzo.

Tevens heb ik nog een dubbel stopcontact achter het bed, op 10 cm van de vloer ofzo.
Deze gebruik ik voor het elektrisch verstelbare bed, misschien heb je dat nu niet maar wat niet is kan nog komen en het kost maar een ¤ extra.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')