Dit wil ik ook heel graag zeggen.. en toch he, er kriebelt altijd iets als vrouwen het zonder reden niet eens proberen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik zag net dit artikel op fb. Leek me wel actueel in deze discussie:
http://kroost.org/de-allerkleinsten/zure-druiven/
Ik zou ook graag willen dat er geen wij-zij is, maar in de praktijk blijkt dat het zo'n gevoelig onderwerp is, dat het lastig is om onbevooroordeeld te zijn of je iig zo te uiten. Ik vind elke keus goed als de de keus gemaakt is op basis van de juiste informatie en de ouders erachter staan.
Haha, zie mijn editquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:37 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dit wil ik ook heel graag zeggen.. en toch he, er kriebelt altijd iets als vrouwen het zonder reden niet eens proberen.
dit terwijl het mij niet persoonlijk raakt.
Veroordelen, ik doe er aan helaas.
Dit is waarquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het ook zou schelen als niet iedereen zich altijd meteen persoonlijk aangesproken / aangevallen voelt.
Mocht dit ook over mijn opmerking gaan, ik voelde mij helemaal niet aangesproken. Ik geef zelf nog steeds borstvoeding dus het had geen betrekking op mij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het ook zou schelen als niet iedereen zich altijd meteen persoonlijk aangesproken / aangevallen voelt.
nee hoor, was gewoon een algemene forumbrede observatiequote:Op donderdag 19 maart 2015 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mocht dit ook over mijn opmerking gaan, ik voelde mij helemaal niet aangesproken. Ik geef zelf nog steeds borstvoeding dus het had geen betrekking op mij.
Wij zijn het in grote lijnen met elkaar eens. Maar wanneer er staat "i feel sorry for them" dan lees ik dat alsof je medelijden moet hebben met moeders die fv geven. Een beetje zo van ocherm, die weten niet beter. M.i. heeft het niets met politiek correctheid te maken als ik vind dat dit een wij- en zij cultuurtje creëert.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Toch fijn dat je zelfs in het borstvoedingstopic politiek correct moet zijn...
Imo is de wereld heel simpel.
Flesvoeding is in heel veel aspecten inferieur aan borstvoeding. Kan je lang en kort over zijn, maar als je sec ernaar kijkt, zonder complicaties eromheen is dit zo.
Ben je slechte ouders (de vader is ook heel belangrijk!) als je kiest om geen borstvoeding (meer) te geven? Nee
Hou je minder van je kind als het geen borstvoeding krijgt? Nee
Is het totaal impertinent en kwetsend om ouders te veroordelen en bekritiseren om het feit dat ze in "jouw" ogen te kort of geen borstvoeding hebben gegeven? Ja. Hun kind, hun keuze. Heeft de rest van de wereld geen zak mee te maken. Je weet niet hoe ze zijn gekomen tot de keuze om te stoppen (of starten) met borstvoeding. Ze hoeven aan niemand verantwoording af te leggen over de opvoeding van hun kind. Ben ik best principieel in.
Ik vind het trouwens net zo impertinent om te zeggen dat het wel klaar moet zijn met die borstvoeding. Ongeacht of dat nou naar drie maanden is of na een jaar. Gaat de ander wederom geen zak aan. Is een privéaangelegenheid.
Ik kan er niet veel meer van maken dan dat ik verschillende keren achter elkaar op jouw tenen ben gaan staan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Whut? Nou, het is wel duidelijk dat mijn punt totaal niet overkomt hier.
Met die tekst ja. Ik vond dat filmpje mooi en dus in schril contrast staan met het plaatje dat je gisteren postte.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan er niet veel meer van maken dan dat ik verschillende keren achter elkaar op jouw tenen ben gaan staan.
Dat kan, maar er wordt hier echt al tijden gewoon op een normale, open en genuanceerde manier over bv gesproken, dan wordt er een keer een wellicht ietwat ongelukkig plaatje gepost en dan is er ineens een wij tegen zij cultuur?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zit me echt kapot te ergeren, sorry
Je kan toch gewoon keihard jubelen voor je eigen bv zonder "i feel sorry for them" hoeft te gebruiken? En het woord hypocriet heb ik al helemaal niet gebruikt, ik geef alleen het contrast aan.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 19 maart 2015 17:11 schreef Skittles het volgende:
Ik snap wel wat Spees bedoelt. Prima dat bv bejubeld wordt, dat het leuk is en met de tijd steeds leuker en beter wordt, maar dan hoeft fv nog niet gedenigreerd te worden in dezelfde zin/plaatje/verhaal. Laat die fv gewoon buiten beschouwing en wees blij en trots op je keuze. Net als dat moeders die fv geven ook daarop trots mogen zijn. Zolang de baby maar voeding binnenkrijgt is het goed toch?
That having said las ik dat niet op die manier in het plaatje, maar meer als een "bv is makkelijker 's nachts want Hoppa aan de tiet, kind stil en goan met die banaan ipv je warme bedje uit om een fles op te warmen" manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |