abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150319135
Mooi topic :)

Je kan het festivals ook niet kwalijk nemen dat ze zo veilig boeken. Veel mensen willen wel naar een Dotan of Kensington gaan als die om de hoek staan. Of het nou gratis of voor een paar tientjes is, maakt dan ook niet veel uit. Als ik nu de straat op zou gaan met de pinkpop poster en aan willekeurige mensen vraag welke namen ze leuk vinden, zou ik vaker Dotan horen dan Muse of Faith No More.
Als ik een festival zou organiseren, zou ik meteen Kensington boeken. Een Nederlandse band is niet heel duur en heeft veel meer naamsbekendheid dan even dure bandjes uit een ander land.

Hoe komt het eigenlijk dat Dotan en Kensington zo groot zijn? Zo groot waren Go Back To The Zoo of Kane bijvoorbeeld nooit, terwijl ze van hetzelfde niveau zijn. Draagt 3fm tegenwoordig veel vaker muziek van Nederlandse artiesten dan een paar jaar terug? :O
pi_150319290
Kane wel hoor, die hebben ook gewoon in de Kuip gestaan, wat nog groter is dan een Ziggo Dome. En Kane had ook airplay op zo'n beetje iedere zender, iets wat Kensington (en in mindere mate Dotan) ook heeft. Go Back To The Zoo stukken minder inderdaad :Y
pi_150319518
Kane :')
pi_150320484
Ik denk dat we ook een goed platform missen zoals MTV destijds. Je hebt nu wel Youtube en dergelijke, maar daar ga je toch naar dingen op zoek wat je al kent of binnen je interesse ligt. Veel mensen gaan niet op zoek naar nieuwe muziek en moeten dat toegereikt krijgen. Zo'n Kensington en Dotan krijgt gewoon veel support voor Nederlandse media zoals 3FM en DWDD. MTV zou vandaag de dag ook wel Kensington uitzenden hoor, maar je kreeg gewoon een videoclip te zien en die vind je dan wel of niet goed. En niet dat hele hosanna er om heen. Een Royal Blood bijvoorbeeld had destijds misschien ook gewoon op MTV gekomen, en stukken groter kunnen zijn dan dat ze nu zijn. Om maar even wat te noemen.
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 20:01:20 #55
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150325690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk dat we ook een goed platform missen zoals MTV destijds. Je hebt nu wel Youtube en dergelijke, maar daar ga je toch naar dingen op zoek wat je al kent of binnen je interesse ligt. Veel mensen gaan niet op zoek naar nieuwe muziek en moeten dat toegereikt krijgen. Zo'n Kensington en Dotan krijgt gewoon veel support voor Nederlandse media zoals 3FM en DWDD. MTV zou vandaag de dag ook wel Kensington uitzenden hoor, maar je kreeg gewoon een videoclip te zien en die vind je dan wel of niet goed. En niet dat hele hosanna er om heen. Een Royal Blood bijvoorbeeld had destijds misschien ook gewoon op MTV gekomen, en stukken groter kunnen zijn dan dat ze nu zijn. Om maar even wat te noemen.
Royal Blood krijgt ook wel erg weinig aandacht vind ik zelf.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')