Omdat ik een nieuwe auto nodig heb. Met de kilometers die ik per jaar rijd (25.000 - 30.000) wil ik een auto die wat comfort biedt en waar ik een paar jaar goed mee vooruit kan zonder vol in het onderhoud te lopen. Wat onvermijdbaar is met een goede occasion. Voor een goede occasion die voldoet aan wat ik wil, ben ik zo 7000-8000 euro kwijt. En dat geld heb ik niet. En door een barrel te kopen kom ik van de regen in de drup.quote:
Ik twijfelde tussen een VW Polo en Seat Ibiza. Maar de Ibiza heeft standaard meer opties en de Polo is zonder opties zelfs duurder. Dus ik ga voor de Ibiza.quote:
Jijquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Kom hier alsjeblief niet grappig doen. klb is verderop. bye
Dit is serieus bedoeld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Kom hier alsjeblief niet grappig doen. klb is verderop. bye
Je snapt toch wel dat TS een NIEUWE wagen bedoelde.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is serieus bedoeld.
575 is een hartstikke mooie wagen.![]()
Zeker in vergelijking met een Polo of Ibiza
Nee sorry dat kon ik niet opmaken uit de OP.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat TS een NIEUWE wagen bedoelde.
Alleen krijg je als je een occasion inruilt nog wel geld en bij je private lease niet. Die 4000, wat volgens mij veel te weinig is, gooi je eigenlijk gewoon weg. Na 3 jaar sta je met lege handen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:21 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Omdat ik een nieuwe auto nodig heb. Met de kilometers die ik per jaar rijd (25.000 - 30.000) wil ik een auto die wat comfort biedt en waar ik een paar jaar goed mee vooruit kan zonder vol in het onderhoud te lopen. Wat onvermijdbaar is met een goede occasion. Voor een goede occasion die voldoet aan wat ik wil, ben ik zo 7000-8000 euro kwijt. En dat geld heb ik niet. En door een barrel te kopen kom ik van de regen in de drup.
Als ik van de leaseprijs alle kosten aftrek die ik anders ook zou hebben (verzekering, wegenbelasting, pechhulp, afschrijving, onderhoud, reparaties etc) kost de auto me 120 euro per maand en dat kan ik prima missen. Na drie jaar heeft de auto me dus (maar) 4000 euro gekost. Daarvoor rijd ik drie jaar in een nieuwe auto die alles te bieden heeft wat ik wil/nodig heb. Datzelfde geld was ik anders ook kwijt geweest aan een occasion, die ik na drie jaar ook weer inruil. Dus het is om het even.
.
Dat dus.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Private lease
Als je dan toch boven je stand gaat autorijden wees dan verstandig en neem een lening bij de bank. Dan heb je na de looptijd tenminste nog iets wat van jezelf is.
Dit inderdaad. Geen 8000 euro hebben, maar wel een nieuwe auto 'nodig' hebben. Alsof je dat niet al jaren aan ziet komen en daar dan geld voor opzij gaat zetten, als je 'm zo 'nodig' hebt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Private lease
Als je dan toch boven je stand gaat autorijden wees dan verstandig en neem een lening bij de bank. Dan heb je na de looptijd tenminste nog iets wat van jezelf is.
Door zelf een tweedehands te kopen loop je veel meer risico. Het kan zomaar dat je met 5k aan reparaties wordt geconfronteerd of dat je auto total-loss wordt gereden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef junkiexp het volgende:
TS, hoeveel geld heb je wel?
Want je kan nog beter dan 8K lenen en daar een auto van kopen.
Als je een Ibiza of Corsa oid van een paar jaar oud koopt dan kan je weinig gebeuren.
Ik bedoel, je gaat nu iets van 350 euro per maand betalen gok ik?
Wij hebben 1.5 jaar terug een Corsa gekocht van 2010 (toen dus 3 jaar oud) voor 9K, half jaar garantie en een prima auto.
Af en toe een beurt en nieuw banden, thats it.
TS vraagt niet of het verstandig is om private lease te gaan rijden maar naar ervaringen er mee. Ik begrijp best dat je heel graag: "Hihi, jij bent dom want duur" wil roepen maar daar wordt én niet om gevraagd én misschien ben je niet de juiste persoon om dat te doen als je UI een Breitling logo is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:00 schreef CoolGuy het volgende:
Dit inderdaad. Geen 8000 euro hebben, maar wel een nieuwe auto 'nodig' hebben. Alsof je dat niet al jaren aan ziet komen en daar dan geld voor opzij gaat zetten, als je 'm zo 'nodig' hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
Het kan zomaar ja, maar het kan zomaar ook niet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Door zelf een tweedehands te kopen loop je veel meer risico. Het kan zomaar dat je met 5k aan reparaties wordt geconfronteerd of dat je auto total-loss wordt gereden.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:40 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
TS vraagt niet of het verstandig is om private lease te gaan rijden maar naar ervaringen er mee. Ik begrijp best dat je heel graag: "Hihi, jij bent dom want duur" wil roepen maar daar wordt én niet om gevraagd én misschien ben je niet de juiste persoon om dat te doen als je UI een Breitling logo is.Neuh. Die heb ik omdat ik een Breitling heb, gekocht zonder rare constructies, maar gewoon omdat ik genoeg geld heb, net als ik mn andere klokken gewoon gekocht heb, omdat 't kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als jij graag de flinke jongen uit wil hangen, dan moe tje dat even gaan doen tegen iemand die wel financieel onhandige keuzes maakt, maar daar hoor ik niet bij.Breitling - Instruments for Professionals
Nou, dan weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh. Die heb ik omdat ik een Breitling heb, gekocht zonder rare constructies, maar gewoon omdat ik genoeg geld heb, net als ik mn andere klokken gewoon gekocht heb, omdat 't kan.
Dus als jij graag de flinke jongen uit wil hangen, dan moe tje dat even gaan doen tegen iemand die wel financieel onhandige keuzes maakt, maar daar hoor ik niet bij.
Private lease is exclusief brandstof hè. Die betaal je toch, bij een eigen auto of bij een private lease bak. Verder, 8k voor een goede tweede hands, komt nog 4 jaar onderhoud, verzekering+MRB en al die ongein bij. "Gooi" je ook weg.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:40 schreef Tinos85 het volgende:
Alleen krijg je als je een occasion inruilt nog wel geld en bij je private lease niet. Die 4000, wat volgens mij veel te weinig is, gooi je eigenlijk gewoon weg. Na 3 jaar sta je met lege handen.
Een lening voor een auto is eigenlijk echt heel erg onverstandig. Private lease trouwens ook. Je moet aflossen / je maandlasten betalen, en zult weinig geld overhouden om te sparen en zelf een auto te kopen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef junkiexp het volgende:
TS, hoeveel geld heb je wel?
Want je kan nog beter dan 8K lenen en daar een auto van kopen.
Als je een Ibiza of Corsa oid van een paar jaar oud koopt dan kan je weinig gebeuren.
Ik bedoel, je gaat nu iets van 350 euro per maand betalen gok ik?
Wij hebben 1.5 jaar terug een Corsa gekocht van 2010 (toen dus 3 jaar oud) voor 9K, half jaar garantie en een prima auto.
Af en toe een beurt en nieuw banden, thats it.
Wow. Een unicum: Ik ben het 100% met je eens!!!quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:00 schreef NieuweNier het volgende:
en lening voor een auto is eigenlijk echt heel erg onverstandig.
Ligt eraan. Zo'n Seat abonnement is volgens mij niet duur, zo'n nieuwe Mii (even full option als basis) is voor 30 k per jaar en 36 maanden 329 euro per maand. Moet je alleen nog brandstof kopen, kost je 11.844 euro totaal, zeg maar 4000 euro per jaar. Daar wordt: De wegenbelasting betaald (zou je tussen de 850 en 984 euro voor kwijt zijn in 3 jaar tijd), de verzekering geregeld (ik neem even iemand uit Zoeterwoude, 10 schadevrije jaren en geboren op 1 januari 1980, die is per maand zo'n 25 euro kwijt. 900 voor 3 jaar), het onderhoud geregeld: Basisonderhoud (kleine/grote beurt) 15.000 km a 139 in 2014 en 30.000 a 199, dus 2x 199 en 3x 139, zitten we alweer over de 800 euro. Dan zit er nog een 60.000 km inspectie in a 20 euro. APK heb je geen last van, maar je zal in 90.000 km wel een set banden verslijten, wellicht een setje remblokken en al die andere poepelegein die erbij komt kijken.Anyhow, ik heb met even zoeken al 3k aan vaste kosten waar je niets van terug ziet gevonden. Schrijf je feitelijk dus maximaal 9k af in 3 jaar tijd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:00 schreef NieuweNier het volgende:
Private lease trouwens ook. Je moet aflossen / je maandlasten betalen, en zult weinig geld overhouden om te sparen en zelf een auto te kopen.
Waarom doe je dat dan zelf ook?quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een lening voor een auto is eigenlijk echt heel erg onverstandig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |