quote:Op zondag 8 maart 2015 08:27 schreef OoitEenPartner het volgende:
[..]
Haha, prachtig! Ik voel de explosie aan haat/frustratie jegens mij helemaal achter mijn beeldscherm (en dat op de vroege ochtend)! Magistrale post! Ben overigens geen wannabe corpsballetje.
Jij bent zeker wel zo'n wannabe bètastudent die zichzelf helemaal geweldig denkt te vinden maar daar toch niet zo zeker van is. Een persoon die voortdurend opzoek is naar erkenning en bewondering van de buitenwereld omdat hij immers degene is die een bèta studie doet of poogt te doen. Echter, de wereld blijkt bij nader inzien toch iets anders in elkaar te steken, die rot alfastudenten hebben het ook allemaal zoveel beter en makkelijker, doch ik ben toch degene die elke dag van die moeilijke algebra formules weet op te lossen?
Diep van binnen weet jij ook wel dat je het liefst rechten wilt gaan studeren of in ieder geval bèta af, wie wilt er nou geen advocaat worden of iets doen wat hij echt leuk vindt? Een goede basis voor een politieke carrière leggen en/of nog TAL van andere opties (het leven lacht je toe; dat nog niet eens voor een dubbeltje, die rechten studie is zo makkelijk joh!). Lang leve De Nieuwe Universiteit!
Sommige mensen kiezen voor een studie omdat ze die leuk vinden, en tevens omdat ze het beroepsperspectief (bijvoorbeeld advocaat worden) wel zien zitten. Niet omdat ze zich dan wel of niet kunnen profileren als het zijnde bèta, gamma of blokker.
Hey zuurpruim, dat allemaal terzijde, wellicht doen we er goed aan om jou posts door een psycholoog nader onder de loep te laten nemen (hier zit namelijk meer achter)? Ik wil je redden nu het nog kan. Oh ja, edelgrootachtbare bètastudent, ik ben erg onder de indruk van je studiekeuze en van hetgeen jij zo leuk vindt om te doen, jammer dat die bewondering niet wederzijds is.
NB: ik ga er dan maar (voorzichtig) van uit dat je ook daadwerkelijk een bèta nerd bent, het blijft wel het internet hé, je posts doen toch het ergste vermoeden.. (met name (te) veel frustratie, kan nooit goed zijn voor een mens)
Jij kunt nu wel cool lopen doen, maar verder dan je e-pik zal het nooit komen. Uiteindelijk zijn het de rechtenstudenten die strak in maatpak de dames mee naar huis nemen. Jullie puisterige autisten belanden waarschijnlijk ergens als "systeembeheerder" en moeten het hebben van vrienden op Tweakers.quote:Op zondag 8 maart 2015 10:10 schreef TheSolution het volgende:
[..]![]()
Gassie, het feit dat je er zo'n lap tekst aan wijdt zegt genoeg over je eigen onzekerheid. Ik snap je autisme, daar niet van, ik raad je alleen aan je taalgebruik iets minder debiel te maken. Nu zal iedereen die je teksten leest met een '''' gezicht zitten.
Overigens, ''algebra formules oplossen''x 1000
Zegt genoeg dat je hier zoveel de nadruk op legt, want dit was helemaal niet de kern van de discussie. Rechten stelt als studie geen flikker voor in vergelijking met andere wo-studie, dat was het punt.quote:Op zondag 8 maart 2015 10:16 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Jij kunt nu wel cool lopen doen, maar verder dan je e-pik zal het nooit komen. Uiteindelijk zijn het de rechtenstudenten die strak in maatpak de dames mee naar huis nemen. Jullie puisterige autisten belanden waarschijnlijk ergens als "systeembeheerder" en moeten het hebben van vrienden op Tweakers.
Helemaal mee eens. Ik denk dat er zeker wel niveau verschillen zijn tussen studies. Neem een studie Duits of zo, zal als een simpele studie gezien worden en is waarschijnlijk ook niet de pittigste, maar al ben je super intelligent...als jij een zware dyslect bent...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een gemiddelde student van een TU is geeneens in staat een krant te verkopen. Dus het hangt maar van je invalshoek af.
Hier ben ik het mee eens. Als jurist kan je 36 uur per week bij DAS werken of op de zuidas en artikelen publiceren. De echte toppers zie je wel bij het werkzame leven.quote:Op zondag 8 maart 2015 10:24 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Maargoed, het gaat er vooral om of je interesse hebt in je studie/baan, anders zal je deze nooit fatsoenlijk kunnen doen.
Komt het vaak voor dat starters na een korte periode ontslagen/niet verlengd worden?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:46 schreef eriksd het volgende:
Ach, het kaf wordt later wel van het koren gescheiden in het werkveld.
quote:Op zondag 8 maart 2015 11:05 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat de student met het meeste wiskunde in zijn curriculum moge winnen.
Nee, want dat mag niet van de Orde.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Komt het vaak voor dat starters na een korte periode ontslagen worden?
quote:Op zondag 8 maart 2015 11:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Komt het vaak voor dat starters na een korte periode ontslagen/niet verlengd worden?
Natuurlijk wel na je advocaat-stagiair tijd, dus na 3-3,5 jaar. Weet niet of Ties dat ook een korte periode vindt.quote:
Ja, dankje Vquote:Op zondag 8 maart 2015 11:40 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk wel na je advocaat-stagiair tijd, dus na 3-3,5 jaar. Weet niet of Ties dat ook een korte periode vindt.
Ik vind drie jaar niet kort. Stel je voor dat je drie jaar lang met mij opgescheept zit. Dat is niet mis Valid.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:40 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk wel na je advocaat-stagiair tijd, dus na 3-3,5 jaar. Weet niet of Ties dat ook een korte periode vindt.
Met uitzondering van rechtsgeleerdheid natuurlijk. De Erasmus Universiteit adverteert zelfs nadrukkelijk met de mogelijkheid je bachelor in 3 jaar deeltijdstudie te halen naast je werk - iets dat door talloze mensen uit alle lagen van de bevolking die graag wat hogerop willen komen ook daadwerkelijk gedaan wordt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:32 schreef Ryon het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat voor een "gemiddeld" persoon alle wo studies "moeilijk" zijn in de "termen van" benodigde tijd, moeite en intelligentie. Slechts één van de redenen waarom "gemiddelde" personen geen academisch onderwijs volgen en het onderwijs ook niet op "gemiddelde" personen is ingericht.
Het is inderdaad door de bank genomen een redelijk magere studie. Wel leuk en het werkveld nog veel leuker, waar ook de oneindige uitdaging zit. Ideaal dus. Echt heerlijk, een soort semi-beroepsopleiding waar je wordt opgeleid voor een prachtig vak. Richting in je leven en mogelijkheid om te floreren. Wat wil een mens nog meer.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Met uitzondering van rechtsgeleerdheid natuurlijk. De Erasmus Universiteit adverteert zelfs nadrukkelijk met de mogelijkheid je bachelor in 3 jaar deeltijdstudie te halen naast je werk - iets dat door talloze mensen uit alle lagen van de bevolking die graag wat hogerop willen komen ook daadwerkelijk gedaan wordt.
Daar is ook niets mis mee. Ik wijs er slechts op dat de claim dat alle WO studies "moeilijk" zijn voor de "gemiddelde" mens niet geheel opgaat voor rechten.quote:Op zondag 8 maart 2015 11:54 schreef Ryon het volgende:
Om eerlijk te zijn zie ik ook niet het probleem als een studie de mogelijkheid biedt aan alle lagen van de bevolking om hogerop te komen. Klinkt vrij democratisch / meritocratisch verantwoord
Met de uitdrukking "alle lagen van de bevolking" wordt iets anders bedoeld dan de "gemiddelde" mens héquote:Op zondag 8 maart 2015 11:58 schreef Kassamiep het volgende:
Daar is ook niets mis mee. Ik wijs er slechts op dat de claim dat alle WO studies "moeilijk" zijn voor de "gemiddelde" mens niet geheel opgaat voor rechten.
Haha! Nu ben ik het 'gassie' en om je eigen onzekerheid die ik reeds heb aangekaart te verbergen opent men gelijk het vuur door te jij-bakken. Ik ben blij dat mijn post precies hetgeen heeft gedaan dat ik had verwacht, tevens doet het mij deugd om te zien dat ik een juiste inschatting heb gemaakt (wellicht ga ik volgend jaar psychologie studeren i.p.v. rechten, heb ik dan meer recht van spreken of staan er dan nog niet genoeg getallen achter de komma meneer bèta?)quote:Op zondag 8 maart 2015 10:10 schreef TheSolution het volgende:
[..]![]()
Gassie, het feit dat je er zo'n lap tekst aan wijdt zegt genoeg over je eigen onzekerheid. Ik snap je autisme, daar niet van, ik raad je alleen aan je taalgebruik iets minder debiel te maken. Nu zal iedereen die je teksten leest met een '''' gezicht zitten.
Overigens, ''algebra formules oplossen''x 1000
Je laat je wel makkelijk uit de tent lokken voor iemand die in de advocatuur werkzaam wil zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 12:20 schreef OoitEenPartner het volgende:
[..]
Haha! Nu ben ik het 'gassie' en om je eigen onzekerheid die ik reeds heb aangekaart te verbergen opent men gelijk het vuur door te jij-bakken. Ik ben blij dat mijn post precies hetgeen heeft gedaan dat ik had verwacht, tevens doet het mij deugd om te zien dat ik een juiste inschatting heb gemaakt (wellicht ga ik volgend jaar psychologie studeren i.p.v. rechten, heb ik dan meer recht van spreken of staan er dan nog niet genoeg getallen achter de komma meneer bèta?)
Je begint te leren grote vriend! ''Maargoed, het gaat er vooral om of je interesse hebt in je studie/baan, anders zal je deze nooit fatsoenlijk kunnen doen.'' Je bent toch slimmer dan ik dacht voor zo'n bèta ventje!
NB: ik ben inderdaad erg onzeker :-(, ik doe immers geen bètastudie, help wat nu!?
Je denkt toch niet dat ik in de praktijk sta te springen om te reageren op dergelijke reactiesquote:Op zondag 8 maart 2015 12:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je laat je wel makkelijk uit de tent lokken voor iemand die in de advocatuur werkzaam wil zijn.
quote:Op zondag 8 maart 2015 12:20 schreef OoitEenPartner het volgende:
[..]
Haha! Nu ben ik het 'gassie' en om je eigen onzekerheid die ik reeds heb aangekaart te verbergen opent men gelijk het vuur door te jij-bakken. Ik ben blij dat mijn post precies hetgeen heeft gedaan dat ik had verwacht, tevens doet het mij deugd om te zien dat ik een juiste inschatting heb gemaakt (wellicht ga ik volgend jaar psychologie studeren i.p.v. rechten, heb ik dan meer recht van spreken of staan er dan nog niet genoeg getallen achter de komma meneer bèta?)
Je begint te leren grote vriend! ''Maargoed, het gaat er vooral om of je interesse hebt in je studie/baan, anders zal je deze nooit fatsoenlijk kunnen doen.'' Je bent toch slimmer dan ik dacht voor zo'n bèta ventje!
NB: ik ben inderdaad erg onzeker :-(, ik doe immers geen bètastudie, help wat nu!?
Dan maak je best veel kans als je ondernemingsrecht volgt en financiering 1 hebt gehaald :pquote:Op zondag 8 maart 2015 11:05 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat de student met het meeste wiskunde in zijn curriculum moge winnen.
En jij bent recruiter? Of heb je een andere bron dan jezelf? Licht eens toequote:Op maandag 9 maart 2015 22:26 schreef MsLorelei het volgende:
Nijmeegse studenten zijn erg in trek bij de kantoren tegenwoordig
Gemerkt tijdens verschillende stages/inhousedagen. Met als reden dat in Nijmegen op een veel hoger niveau ondernemingsrecht & goederenrecht wordt gegeven.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:31 schreef underground1009 het volgende:
[..]
En jij bent recruiter? Of heb je een andere bron dan jezelf? Licht eens toe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |