misschien heb ik al vele uren op internet gesurft maar is er eigenlijk niks over te vinden wat ongeveer de kosten zijn van een dispuuthuis?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:16 schreef datismijnmening het volgende:
Misschien leren ze je wel om google te gebruiken
Loop eens langs een stamkroeg of bel er eentje.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:29 schreef reco123 het volgende:
[..]
misschien heb ik al vele uren op internet gesurft maar is er eigenlijk niks over te vinden wat ongeveer de kosten zijn van een dispuuthuis?
Nee, dat is heel begrijpelijk. Het probleem is alleen dat een richtlijn niet te geven is. De ene jongen slaat een paar duizend per maand stuk gewoon omdat het kan, een ander meisje houdt het bij een paar honderd per maand. Het is maar net wie je spreekt en hoe gek je het zelf wil maken. Wanneer geld echt best wel een ding is, is het misschien wel verstandig om ook naar andere verenigingen te kijken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:42 schreef reco123 het volgende:
dat ik mijzelf afvraag wat het gaat kosten wil niet per direct zeggen dat ik het niet kan betalen, het is toch niet heel raar dat ik een bepaalde richtlijn wil hebben?
dat het jasje dasje is en met regels is weet ik maar mijn vraag was meer bedoeld, hoe corporaal ze nou echt zijn.
Nee snap ik, zo bedoelde ik het ook niet. Vond het gewoon een beetje raar wanneer je je af gaat vragen of USC corporaal is en of er regeltjes zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:42 schreef reco123 het volgende:
dat ik mijzelf afvraag wat het gaat kosten wil niet per direct zeggen dat ik het niet kan betalen, het is toch niet heel raar dat ik een bepaalde richtlijn wil hebben?
dat het jasje dasje is en met regels is weet ik maar mijn vraag was meer bedoeld, hoe corporaal ze nou echt zijn.
ik had het inderdaad verkeerd verwoord, ik vroeg me meer af of het er echt zo hard aan toe ging (voor de eerste jaars) als bijvoorbeeld op televisie (Feuten)quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:47 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Nee snap ik, zo bedoelde ik het ook niet. Vond het gewoon een beetje raar wanneer je je af gaat vragen of USC corporaal is en of er regeltjes zijn.
Anyway qua kosten, voor de KMT is er een bepaald inschrijfbedrag en je moet vaak wat spulletjes kopen. Verder is er een lidmaatschapsgeld, bij mijn vereniging was dit 15 euro per maand maar bedenk wel dat bier maar 1 euro is vaak, dus als je een beetje je best doet drink je dit er wel uit. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt; als je naar elke activiteit gaat kost het wel wat knaken, verder als je naar een gala gaat moet je een rok aanschaffen etc., dit is ook een redelijk onverwachte kostenpost. Het is maar net wat je ervoor over hebt. De een gaat naar alles en de ander blijft liever een avondje thuis.
Verder denk ik wel dat het bij elke vereniging zo ongeveeer gaat, al verwacht ik wel dat het lidmaatschapsgeld van USC wat meer is dan wat ik aangaf. Als je in een lustrumjaar zit betaal je ook lustrumcontributie etc. Ik zou het vergelijken met lid worden van een sportvereniging qua kosten.
Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor studie TS wil doen. Met studies als rechten en psychologie is het makkelijk te combineren maar als je een hardcore betastudie wil doen zou ik eerder in het tweede jaar lid worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef bamibij het volgende:
Studeren is combineren he.
Corporale driehoek: 8 uur studeren, 8 uur feesten en 8 uur slapen.
ik wil HBO Technische bedrijfskunde gaan doen,quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:52 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor studie TS wil doen. Met studies als rechten en psychologie is het makkelijk te combineren maar als je een hardcore betastudie wil doen zou ik eerder in het tweede jaar lid worden.
Ik ben al wel 18 jaar als ik ga studeren maar het is misschien toch niet onverstandig als ik een jaartje wacht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:55 schreef Ryon het volgende:
Ik zou sowieso pas in het tweede jaar lid worden als je een positieve BSA binnen hebt. Je bent dan een jaartje ouder en al wat wereldwijzer. Daarnaast heb je dan ook een beter beeld gekregen van het verenigingsleven en weet je in grote lijnen wat je kan verwachten en waar je op moet letten.
Tegenwoordig mag je als 17-jarige ook niet meer lid worden (en 18 vind ik ook wel erg jong) dus veel studenten zullen sowieso even moeten wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |