abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150243631
quote:
Een op de zeven mensen die seksuele spelletjes spelen met bijvoorbeeld touw of zweep, heeft na afloop wel eens de dokter bezocht vanwege opgelopen letsel.

Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) liet onderzoek doen onder mensen die een profiel hadden aangemaakt op sites voor sm en bondage en schrijft daarover een brief aan de Tweede Kamer.

Nederland kent een harde kern van naar schatting 5.000 tot 10.000 actieve beoefenaren, blijkt uit het onderzoek.

Van de bijna zeshonderd respondenten gaf bijna een kwart aan met misstanden te maken te hebben gehad. Vaak gaat het om het overtreden van gemaakte "spelregels".

De kans dat iemand in deze setting misbruik ervaart, is het grootst voor vrouwen en minderjarige debutanten. Misbruik wordt meestal besproken met gelijkgestemden en afgedaan als een vervelende ervaring.
nu.nl

Fokkertjes die hier ervaring mee hebben en dit willen delen?
Kom maar op met de verhalen. ;)
De echte waarheid claimt zichzelf niet.
pi_150243675
Opstelten :') Heeft hij geen grotere problemen om op te lossen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150243733
Dit gaat alleen maar oplopen na die kut film. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:56:03 #4
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_150244024
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:45 schreef dimmak het volgende:
Dit gaat alleen maar oplopen na die kut film. :')
Wat een pussyfilm zeg. Half vrouwelijk NL gaat nu claimen van SM te houden maar doet aangifte bij de eerste choke.
pi_150244822
Nu.nl als nieuwsmedium gebruiken. Dat is hetzelfde als de Telegraaf voor waar aannemen :')
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:25:35 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150244884
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:42 schreef Moppieee het volgende:
De kans dat iemand in deze setting misbruik ervaart, is het grootst voor vrouwen
Surprise surprise.

Eerst toestemming geven en aansporen omdat het zo spannend is, dan gaat het mis en is het ineens achteraf gezien misbruik.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  FOK!mycroftheld dinsdag 3 maart 2015 @ 12:49:52 #7
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_150245572
Ik had dit op de FP hierover gepost:

quote:
Ik vind de uitkomst van het 'onderzoek' overigens niet zo vreemd. Sommige onderschatten de gevaren van vastbinden wel eens, als je daar weinig ervaring mee hebt en niet weet wat je doet kun je mensen daar ernstig mee verwonden.
Ik denk daarbij dat je niet kunt voorkomen dat er wel eens dingen misgaan. Zo kun je ook wel een onderzoek starten naar fatale parachutesprongen. Dit soort dingen kunnen makkelijk misgaan als je geen of weinig ervaring hebt.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:56:27 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_150245737
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:44 schreef Rezania het volgende:
Opstelten :') Heeft hij geen grotere problemen om op te lossen?
Het begint echt bizarre vormen aan te nemen nu. Wil die man ook nog meekijken in de kelder en met zijn vingertje wijzen dat SM maar verboden moet worden of belast? Die man is ziekelijk bemoeizuchtig.

Zou hij al een database aangemaakt hebben?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:01:18 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_150245865
Zal sm nu gedoogd gaan worden in Nederland?? ;(
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_150245873
Dit is inderdaad wel ziek ja:

quote:
Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) liet onderzoek doen onder mensen die een profiel hadden aangemaakt op sites voor sm en bondage en schrijft daarover een brief aan de Tweede Kamer.
Hoe zou dat onderzoek tot stand zijn gekomen?
  FOK!mycroftheld dinsdag 3 maart 2015 @ 13:03:42 #11
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_150245936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:01 schreef Moppieee het volgende:

[..]

Gewoon even wat reviews lezen op Fetlife natuurlijk. Ik verwacht niet dat dit een heel uitgebreid en geloofwaardig onderzoek is. Maar ja, dat geldt voor alle onderzoeken die Opstelten laat uitvoeren. Als het maar in hun eigen voordeel is.
pi_150245978
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:01 schreef Moppieee het volgende:

[..]

Er zijn oa bijna 600 enquetes afgenomen op BDSM sites, er zijn experts en BDSM beoefenaars geinterviewd. Het rapport en de brief aan de kamer zijn hier te vinden http://www.tweedekamer.nl(...)03642&did=2015D07506
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:05:18 #13
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_150245983
Waarom doet de minister van justitie hier onderzoek naar??? Is dit niet meer iets voor de minister van gezondheid??
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  FOK!mycroftheld dinsdag 3 maart 2015 @ 13:09:11 #14
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_150246125
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:05 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Er zijn oa bijna 600 enquetes afgenomen op BDSM sites, er zijn experts en BDSM beoefenaars geinterviewd. Het rapport en de brief aan de kamer zijn hier te vinden http://www.tweedekamer.nl(...)03642&did=2015D07506
Uit het stuk:

quote:
De resultaten van het onderzoek dienen als indicatief te worden beschouwd; de mate van representativiteit is immers niet bekend.
Opstelten kennende interpreteert hij het ietsje anders.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:13:55 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_150246281
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:05 schreef MPC60 het volgende:
Waarom doet de minister van justitie hier onderzoek naar??? Is dit niet meer iets voor de minister van gezondheid??
Opstelten is zelf een masochist, zoveel mogelijk plezier bij anderen weghalen en verzieken.
pi_150246295
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Surprise surprise.

Eerst toestemming geven en aansporen omdat het zo spannend is, dan gaat het mis en is het ineens achteraf gezien misbruik.
Dit :')
-XOXO-
pi_150246324
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:09 schreef bondage het volgende:

[..]

Uit het stuk:

[..]

Opstelten kennende interpreteert hij het ietsje anders.
Zie je het echt zo donker in ? Volgens mij zegt die brief; we hoeven geen extra wetten en regels te maken en wat betreft familie die tegen een BDSMrelatie zijn van volwassen wilsbekwame BDSMers en de politie willen inschakelen; die hebben pech.
pi_150246507
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Surprise surprise.

Volgens Opstelten dan.

Want:

quote:
Misbruik wordt meestal besproken met gelijkgestemden en afgedaan als een vervelende ervaring.
De "slachtoffers" voelen zich dus niet zulke slachtoffers. Misschien moet Opstelten mensen gewoon voor zichzelf laten denken. Op z'n hoogst zou je mensen kunnen laten weten dat er altijd aangifte gedaan kan worden van echt misbruik(ook bij dat soort spelletjes moeten grenzen aangegeven kunnen worden), maar ik zie niet in hoe dit hierbij anders is dan bij al het andere.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:29:38 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150246819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Volgens Opstelten dan.

Want:

[..]

De "slachtoffers" voelen zich dus niet zulke slachtoffers. Misschien moet Opstelten mensen gewoon voor zichzelf laten denken. Op z'n hoogst zou je mensen kunnen laten weten dat er altijd aangifte gedaan kan worden van echt misbruik(ook bij dat soort spelletjes moeten grenzen aangegeven kunnen worden), maar ik zie niet in hoe dit hierbij anders is dan bij al het andere.
Het zijn 2 zinnen die elkaar niet per se uitsluiten. Maar die 2e zin bevat inderdaad wel een raar stuur-element waarin de schrijver (subtiel) doet voorkomen dat mensen zichzelf voor de gek aan het houden zijn als ze denken dat ze niet misbruikt zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  FOK!mycroftheld dinsdag 3 maart 2015 @ 13:33:30 #20
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_150246947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:14 schreef Silkster het volgende:

[..]

Zie je het echt zo donker in ? Volgens mij zegt die brief; we hoeven geen extra wetten en regels te maken en wat betreft familie die tegen een BDSMrelatie zijn van volwassen wilsbekwame BDSMers en de politie willen inschakelen; die hebben pech.
Alles waar de naam Opstelten in voorkomt zie ik duister in. Kijk alleen al naar de rare wetten betreft cannabis en growshops. Ik kijk nergens meer vreemd van op.
pi_150247102
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:33 schreef bondage het volgende:

[..]

Alles waar de naam Opstelten in voorkomt zie ik duister in. Kijk alleen al naar de rare wetten betreft cannabis en growshops. Ik kijk nergens meer vreemd van op.
Ach ja, hij kan toch niet meekijken naar wat jij in de slaapkamer doet ;)
  FOK!mycroftheld dinsdag 3 maart 2015 @ 13:40:09 #22
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_150247160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef Moppieee het volgende:

[..]

Nog niet inderdaad.
pi_150247851
Het is maar goed ook dat hij niet mee kan kijken, stel je voor dat het hem leuk lijkt..

Vraag me wel af met wat voor verwondingen mensen zich dan bij een arts melden. 1 op de 7 is aardig wat.

Overigens vind ik het wel een nobel doel om meer begrip te kweken voor bdsm bij politie en aanverwanten. Het zal je gebeuren dat je aangifte gaat doen en ze flauwe grapjes gaan maken over handboeien..
live like tomorrow doesn't exist
pi_150248436
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef Moppieee het volgende:

[..]

Nou ja, niet alle BDSM speelt zich af in de slaapkamer. Bij sommige dingen, zoals bondage, is het wel een veilig idee om daar ook wat instructie in te krijgen via bv workshops/bondage groepen.
Op feestjes is er sociale controle en daarom kan het een veiliger omgeving zijn om met een nieuw iemand af te spreken om voor het eerst aan BDSM te doen dan om dat gelijk thuis te doen. Etc.
In de praktijk wordt het organiseren van dergelijke activiteiten trouwens steeds moeilijker omdat gemeenten meer de neiging hebben dit te willen dwarsbomen door een muur van regels op te werpen. Wat dat betreft bemoeit de overheid zich wel met het seksleven van de burger.

Mocht je beeldmateriaal van jezelf maken in de slaapkamer dan moet je daar ook mee oppassen, in België is er onlangs nog een stel veroordeeld die samen aan BDSM deden, het bewijs tegen hen waren hun eigen opnamen. Nota bene; geen van beiden had de ander aangeklaagd, maar de overheid vond het niet legaal wat ze deden, want je mag een ander geen pijn doen, punt.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141118_01383574

Wanneer je de brief aan de kamer leest dan staat daarin;
quote:
Pijn en/of licht letsel als gevolg van BDSM-beoefening met instemming van alle
betrokken partijen is in Nederland niet strafbaar als eenvoudige mishandeling.
Wederzijdse instemming is echter niet zonder meer een rechtvaardigingsgrond bij
mishandeling met (mogelijk) zwaar lichamelijk letsel. In theorie kunnen politie en
justitie in dergelijke gevallen vervolgen op grond van mishandeling.
Iemand kan dus wel instemmen met bv gespankt worden, maar bij activiteiten die mogelijk zwaarder lichamelijk letsel tot gevolg zouden kunnen hebben zou justitie in theorie wel kunnen vervolgen, ook als er wederzijdse instemming is. In de praktijk is er nog niet zo'n zaak vervolgd maar ik vind het wel een vervelend idee dat bij bv een ongeluk de andere partij vervolgd zou kunnen worden, al waren alle partijen op de hoogte van de risico's en bereid die te nemen.

.
pi_150249513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:56 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Wat een pussyfilm zeg. Half vrouwelijk NL gaat nu claimen van SM te houden maar doet aangifte bij de eerste choke.
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')