abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150214566
Hai,

Ik heb gisteren een lichte aanrijding gehad. Ik ben zelf de schuldige en heb hem WA verzekerd.Dus ik moet het zelf betalen. Mijn motorkap en linkerkoplamp is er wel door ontzet.

Hoe duur gaat dat mij ongeveer kosten? Of is het zelf misschien te repareren?
Groot fan van User Wotte
pi_150214610
dit is dezelfde vraag als: 'wat kost een nieuwe auto'. Iets meer informatie over type, bouwjaar, foto van de schade, etc moet je op zn minst wel posten zodat IEMAND er wat zinnigs over kan zeggen.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:48:59 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_150214639
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:47 schreef Jotwoo het volgende:
dit is dezelfde vraag als: 'wat kost een nieuwe auto'. Iets meer informatie over type, bouwjaar, foto van de schade, etc moet je op zn minst wel posten zodat IEMAND er wat zinnigs over kan zeggen.
Helemaal mee eens, echter geldt deze uitspraak altijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150214698
toevallig tegen een zilverkleurige megane aan? :)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_150214723
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:52 schreef gianni61 het volgende:
toevallig tegen een zilverkleurige megane aan? :)
nee
Groot fan van User Wotte
pi_150214733
Ik heb toen een motorkap in kleur, koplamp bumper en radiator op de sloop voor 400 euro gehaald.
pi_150214773
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:47 schreef Jotwoo het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, echter geldt deze uitspraak altijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fiat punto uit 2005

ik zou zo even kijken of ik een foto kan maken
Groot fan van User Wotte
pi_150216476
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:56 schreef Tjacka het volgende:

[..]

[..]

fiat punto uit 2005

ik zou zo even kijken of ik een foto kan maken
wel doen, anders kunnen wij ook lastig advies geven (anders dan ga naar de garage).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_150216482
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:49 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

wel doen, anders kunnen wij ook lastig advies geven (anders dan ga naar de garage).

[ Bericht 100% gewijzigd door Tjacka op 02-03-2015 15:55:44 ]
Groot fan van User Wotte
pi_150216846
niks aan doen, gewoon ermee doorrijden, je kan het zelf ook proberen het wat rechter te maken.
bovenstaand is enkel mijn mening, voor zulke kleine dingen zou ik geen geld aan spenderen voor een punto'tje.

je moet dan wel even naar de garage om je lichtbeeld te laten fixen want die zal wel fucked zijn.
pi_150216936
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:57 schreef eXplorer1 het volgende:
niks aan doen, gewoon ermee doorrijden, je kan het zelf ook proberen het wat rechter te maken.

bovenstaand is enkel mijn mening, voor zulke kleine dingen zou ik geen geld aan spenderen voor een punto'tje.
alleen die stand van die rechterlamp is dat niet een probleem
Groot fan van User Wotte
pi_150216961
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:58 schreef Tjacka het volgende:

[..]

alleen die stand van die rechterlamp is dat niet een probleem
hmm, ninja edit was net te laat ;(
  Forum Admin maandag 2 maart 2015 @ 16:16:12 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_150217859
Zolang je motorkap goed sluit zou ik me daar inderdaad ook niet druk over maken. De koplamp zal bijgesteld moeten worden.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:16:16 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150217862
Daar zit nog wel wat meer rommel achter.. tussenbalk zal ook ingedrukt zijn.. misschien radiateur steuntjes afgebroken, fan klem.. Dat wordt geen vakantie dit jaar ;(

Gaat de kap nog wel open en weer goed dicht?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150219437
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:16 schreef Sounddragon het volgende:
Daar zit nog wel wat meer rommel achter.. tussenbalk zal ook ingedrukt zijn.. misschien radiateur steuntjes afgebroken, fan klem.. Dat wordt geen vakantie dit jaar ;(

Gaat de kap nog wel open en weer goed dicht?
ja hij gaat wel nog goed open en dicht

op eerste gezicht lijkt er niet zoveel mis met radiateur etc. mijn lieve vader gaat hem dit weekend even checken.
Groot fan van User Wotte
  maandag 2 maart 2015 @ 17:05:05 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150220116
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

ja hij gaat wel nog goed open en dicht

op eerste gezicht lijkt er niet zoveel mis met radiateur etc. mijn lieve vader gaat hem dit weekend even checken.
Vaak zijn radiatoren gedeeltelijk van kunststof, en die hebben pootjes die bij het minste of geringste afbreken.. even goed checken, je wilt niet dat dat ding een beetje gaat zwerven onder je motorkap ;)

Als de kap nog goed open en dicht gaat kan het allemaal nog best meevallen :)

Wel zoals gezegd even de verlichting laten richten, want dat is wel heel vervelend voor medeweggebruikers.. en je hebt zelf ook je licht liever op de weg voor je als in de bomen naast de weg denk ik..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150220785
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vaak zijn radiatoren gedeeltelijk van kunststof, en die hebben pootjes die bij het minste of geringste afbreken.. even goed checken, je wilt niet dat dat ding een beetje gaat zwerven onder je motorkap ;)

Als de kap nog goed open en dicht gaat kan het allemaal nog best meevallen :)

Wel zoals gezegd even de verlichting laten richten, want dat is wel heel vervelend voor medeweggebruikers.. en je hebt zelf ook je licht liever op de weg voor je als in de bomen naast de weg denk ik..
Dat is helemaal waar.

Bedankt voor de hulp. :)
Groot fan van User Wotte
pi_150231477
Is er wat mis met die motorkap?

Denk eerder gewoon dat ie bumper wat naar achteren staat aan de bestuurderkant. Zitten de lampen nog vast of zijn de bevestigingen gebroken?

Misschien ben je er wel met een nieuwe bumpersteuntje eronder schroeven.
.
pi_150249408
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:36 schreef Fer het volgende:
Is er wat mis met die motorkap?

Denk eerder gewoon dat ie bumper wat naar achteren staat aan de bestuurderkant. Zitten de lampen nog vast of zijn de bevestigingen gebroken?

Misschien ben je er wel met een nieuwe bumpersteuntje eronder schroeven.
Er lijkt weinig mis met de motorkap nee.

Heb hem op marktplaats gezet maar heb tot nu toe geen reactie gehad.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:17:02 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_150276617
Totallos
pi_150277186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef T42 het volgende:
Totallos
:(
Groot fan van User Wotte
pi_150291356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef T42 het volgende:
Totallos
Als jij je wagen totallos rijdt, mag je hem bij mij op de oprit parkeren. Dan heb ik een wagen voor niets met enkel cosmetische schade.
pi_150297548
Ben je handig TS?
Dit is best zelf te fixen als je wat steeksleutels kan vasthouden....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_150302107
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:21 schreef junkiexp het volgende:
Ben je handig TS?
Dit is best zelf te fixen als je wat steeksleutels kan vasthouden....
Mijn pa wel. Ik ga zaterdag even met hem kijken.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:53:54 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150302898
Bumper eraf, koplamp eruit, even goed kijken, want er is wel ergens iets ingedrukt linksvan het midden waar de bumper op vastzit.. dat knoop je met iets stevigs (sleepkabel, ketting, spanband dubbel) aan iets nóg stevigers (boom? trekhaak van een andere stevige auto) vast, en je rolt de auto met de hand rustig achteruit zodat je een rukje krijgt.. dit kun je naar gelang noodzaak uiteraard ook met iets meer geweld doen, zodat je de boel weer iets uittrekt tot het gelijk is aan de andere kant.... Spul weer terugmonteren als alles nog goed is.. nog steeds je verlichting (laten afstellen) en klaar istie weer.. Kan ook iets subtieler als je per ongeluk de beschikking hebt over een kettingtakeltje of een pulliftje ofzo, maar dat heeft de gemiddelde klussert niet in de schuur liggen.

Met als voetnootje dat het stuk wat nu ingedrukt was, dus wel zwakker blijft als daarvoor, dus kreukelshit is een beetje zachter geworden mocht je ooit weer ergens tegenaan vlammen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 16:41:53 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_150319058
Vaduz ik rij niks totallos ;) mijn auto,s hebben cosmetisch/economisch al lang geen waarde, ik rij met ratten
pi_150358847
koplampen zijn afgebroken dus moeten nieuwe koplampen in

de rest is een kwestie van bumper naar voren schuiven en klaar

valt nog mee
Groot fan van User Wotte
pi_150358941
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:21 schreef Tjacka het volgende:
koplampen zijn afgebroken dus moeten nieuwe koplampen in

de rest is een kwestie van bumper naar voren schuiven en klaar

valt nog mee
Lijmen, plakken beugel eraan schroeven?
.
pi_150359057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Lijmen, plakken beugel eraan schroeven?
mijn pa had het er over dat ze er wel aan vast moeten zitten op de normale manier voor de apk
Groot fan van User Wotte
pi_150359421
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:27 schreef Tjacka het volgende:

[..]

mijn pa had het er over dat ze er wel aan vast moeten zitten op de normale manier voor de apk
Electrische verstelling moet werken en lichtbeeld normaal.
.
pi_150360002
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:42 schreef Fer het volgende:

[..]

mm ga het proberen :)

dank je
Groot fan van User Wotte
pi_150360097
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 23:53 schreef Sounddragon het volgende:
Bumper eraf, koplamp eruit, even goed kijken, want er is wel ergens iets ingedrukt linksvan het midden waar de bumper op vastzit.. dat knoop je met iets stevigs (sleepkabel, ketting, spanband dubbel) aan iets nóg stevigers (boom? trekhaak van een andere stevige auto) vast, en je rolt de auto met de hand rustig achteruit zodat je een rukje krijgt.. dit kun je naar gelang noodzaak uiteraard ook met iets meer geweld doen, zodat je de boel weer iets uittrekt tot het gelijk is aan de andere kant.... Spul weer terugmonteren als alles nog goed is.. nog steeds je verlichting (laten afstellen) en klaar istie weer.. Kan ook iets subtieler als je per ongeluk de beschikking hebt over een kettingtakeltje of een pulliftje ofzo, maar dat heeft de gemiddelde klussert niet in de schuur liggen.

Met als voetnootje dat het stuk wat nu ingedrukt was, dus wel zwakker blijft als daarvoor, dus kreukelshit is een beetje zachter geworden mocht je ooit weer ergens tegenaan vlammen.
Wow

heb deze hele reactie helemaal gemist

ga het morgen zeker zo proberen

dank je :)
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:53:39 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150363710
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:08 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wow

heb deze hele reactie helemaal gemist

ga het morgen zeker zo proberen

dank je :)
Als het lukt, kun je in de verkoopadvertentie zetten dattie kampstyle is uitgedeukt :)
pi_150363760
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als het lukt, kun je in de verkoopadvertentie zetten dattie kampstyle is uitgedeukt :)
ik ga er weer lekker mee door rijden natuurlijk

fijn autootje is het immers
Groot fan van User Wotte
pi_150383518
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 23:53 schreef Sounddragon het volgende:

Gelukt _O_

nu voorbumper etcetera weer er op knallen
Groot fan van User Wotte
pi_150383769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Ook gelukt _O_
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')