abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 20:57:48 #26
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_151872099
Is traditioneel zwak, de interne bouw bij HTC. De externe bouw kun je overigens ook over discussieren. De stevigheid is afhankelijk van het aluminium van de body. Weinig denderends dus, iets dat we nu ook bij de S6 van Samsung zien. Dit terwijl die S5 met dat stalen frame juist enorm stevig was. Anyway, 'premium materialen' vs bouwkwaliteit-verhaal dus. Overigens hebben ze tov de M8 wel wat betere keuzes gemaakt voor de M9 qua externe bouw. Niet meer die lelijke plastic rand/frame om het scherm, als ik het goed zie, die ook nog eens slecht gelijmd was.

Anyway, ik lever de HTC's de afgelopen drie jaar ook alleen als klanten er specifiek om vragen en raad het in eerste instantie af. Die interne bouw is traditioneel slecht, en de manier waarop HTC's bij Dynafix gerepareerd worden, wil je ook niet van afhankelijk zijn.
pi_151877724
Laat me niet lachen traditioneel zwak. Ik gebruik alleen maar HTC's al sinds de TyTn en die windows mobile ongein ervoor. Meeste zelfs 2e hands en daarna gebruiken m'n ouders het soms 3e hands. Nog NOOIT heeft een HTC het begeven, zowel intern als extern niet, op de standaard gebruikerssporen na. Als je aan kan tonen dat HTC's vaker stuk gaan dan ben ik geïnteresseerd naar de cijfers maar ik geloof het niet. Of de interne bouw is net zo zwak als bij alle andere toestellen, maar dan is het gewoon normaal. Natuurlijk ken ik ook mensen waarbij de HTC het begeven heeft, maar goed dat hoor je bij Samsung en Apple ook, het blijft elektronica.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:56:03 #28
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_151891541
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Laat me niet lachen traditioneel zwak. Ik gebruik alleen maar HTC's al sinds de TyTn en die windows mobile ongein ervoor. Meeste zelfs 2e hands en daarna gebruiken m'n ouders het soms 3e hands. Nog NOOIT heeft een HTC het begeven, zowel intern als extern niet, op de standaard gebruikerssporen na. Als je aan kan tonen dat HTC's vaker stuk gaan dan ben ik geïnteresseerd naar de cijfers maar ik geloof het niet. Of de interne bouw is net zo zwak als bij alle andere toestellen, maar dan is het gewoon normaal. Natuurlijk ken ik ook mensen waarbij de HTC het begeven heeft, maar goed dat hoor je bij Samsung en Apple ook, het blijft elektronica.
Ja, maar dit is je persoonlijke ervaring. En bedenk je dat het meestal niet fout gaat. Maar ik lever mobiele oplossingen voor mijn onderneminkje en heb gewoon vaker problemen met HTC's dan met andere toestellen. Verder kun je het topic van de M8 en welicht de M7 doorlezen voor ervaringen met hoe vaak slecht gerepareerde toestellen teruggekomen zijn. In minimaal twee gevallen dat ik het me kan herinneren heb ik er vooraf over gehad en kwam een toestel slecht terug bij mede-Fokkers.

Verder is de toon van je post dermate dat het vreemd is dat je mij beticht van subjectiviteit. Ik heb nooit een Samsung-telefoon gehad, en pas sinds kort een weer een Apple-telefoon waar ik helemaal niet tevreden over ben en die dus amper gebruik. Mijn primairy drivers zijn een Blackberry Z10 en een HTC One M8.

Dat de interne bouw van het toestel zwak is kun je naast de reacties op community websites zien in de iFixit teardowns. Als jij er tevreden mee bent, is dat natuurlijk prima. Ik reageerde slechts op wat Djoetma aangaf.
pi_152041197
Weet iemand of je de inhoud van een whatsappnotificatie kunt verbergen bij een HTC telefoon? Ik had hiervoor een Samsung en daarbij was dit wel mogelijk via notificatie-instelllingen meen ik. Ook bij de iPhone is zoiets makkelijk te regelen las ik. Misschien zie ik wat over het hoofd bij de HTC.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_152042096
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 15:18 schreef Fascination het volgende:
Weet iemand of je de inhoud van een whatsappnotificatie kunt verbergen bij een HTC telefoon? Ik had hiervoor een Samsung en daarbij was dit wel mogelijk via notificatie-instelllingen meen ik. Ook bij de iPhone is zoiets makkelijk te regelen las ik. Misschien zie ik wat over het hoofd bij de HTC.
Omdat ik weet dat je een m7 hebt: DIG / HTC ONE M7 #17

:* dat topic is ook drukker dan deze
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_155016486
hier ook maar even posten, wellicht kan iemand mij helpen met mijn M7-probleem :)

DIG / HTC One M7 / telefoonopslag benaderen
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_159594576
update naar Android 6.0 is hier (KPN) bezig met installeren :s)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:56:21 #33
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_159600693
Ik loop nu nog steeds met een M7 rond, en zit te kijken naar een m9. Hoewel de m7 mij nog prima bevalt, wil ik toch weer eens iets nieuwers. Het geluid van de m7 was toen al behoorlijk goed, is dat nog steeds zo bij de m9?

Ik heb al jaren HTC en wil wel bij HTC blijven, al maakt Huawei tegewoordig ook leuke dingen. Dus zit nog wat te twijfelen.
pi_159600829
edit
pi_159603597
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:56 schreef .Neovo. het volgende:
Ik loop nu nog steeds met een M7 rond, en zit te kijken naar een m9. Hoewel de m7 mij nog prima bevalt, wil ik toch weer eens iets nieuwers. Het geluid van de m7 was toen al behoorlijk goed, is dat nog steeds zo bij de m9?

Ik heb al jaren HTC en wil wel bij HTC blijven, al maakt Huawei tegewoordig ook leuke dingen. Dus zit nog wat te twijfelen.
Geluid is prima, maar de M9 heeft een Snapdragon 810 die nogal eens opwarmt met een zeer warm toestel tot gevolg evenals een throttelende SoC. Dus je kan beter naar wat anders uitkijken. Huawei heeft een paar aardige opties, maar als je een top-SoC wil zou je verder moeten kijken aangezien Huawei in de regel de eigen Kirin gebruikt.

Overigens komen de toestellen met de 820 zeer binnenkort uit, dus wellicht dat je even kunt wachten?
pi_159608241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 19:42 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Geluid is prima, maar de M9 heeft een Snapdragon 810 die nogal eens opwarmt met een zeer warm toestel tot gevolg evenals een throttelende SoC. Dus je kan beter naar wat anders uitkijken. Huawei heeft een paar aardige opties, maar als je een top-SoC wil zou je verder moeten kijken aangezien Huawei in de regel de eigen Kirin gebruikt.

Overigens komen de toestellen met de 820 zeer binnenkort uit, dus wellicht dat je even kunt wachten?
de m7 wordt soms ook best warm
htc heeft die issue blijkbaar nooit gefixt
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 21:46:57 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159608353
M9 is een leuk dingetje hoor, ben er op zich tevreden mee. Maar idd het toestel wordt zeker heet. Het is dat ik hem gratis kreeg, anders zou ik het toestel niet zo snel hebben aangeschaft.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159614257
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:56 schreef .Neovo. het volgende:

Of je upgrade bescheiden naar de M8.
Batterij is prima, wordt niet heet. Budgettair ook leuk.
Heb ik al ruim een jaar, prima toestel.

De M10 blijft nog in nevelen gehuld.
Misschien eind van het jaar wel interessant -als hij tenminste een betere batterij heeft dan de M9.
@borisz: krijgen is natuurlijk altijd leuk. :Y
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_159625030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef shiftsix het volgende:

[..]

de m7 wordt soms ook best warm
htc heeft die issue blijkbaar nooit gefixt
De M8 ook. Ik heb een paar maanden geleden eens genavigeerd en tegelijkertijd radiogeluisterd via Tunein. Kon mijn toestel niet meer vasthouden.

Maar met de M9 heeft het dus echt te maken met de 810 waardoor hij dus oncomfortabel warm wordt terwijl je alleen maar aan het gamen bent bijv.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 03:34 schreef svann het volgende:

[..]

Of je upgrade bescheiden naar de M8.
Batterij is prima, wordt niet heet. Budgettair ook leuk.
Heb ik al ruim een jaar, prima toestel.
Updates houden alleen wel op. De 6.0 update zal waarschijnlijk de laatste grote update zijn. Denk dat een toestel als de LG G4, Sony Z5 Compact of Galaxy S6 die beiden niet veel duurder zijn, een veel betere keus is. Snellere SoC, nieuwer dus langer updates, en betrouwbaarder.
Wil je op het niveau van de 801 zitten wat de M8 ook heeft, dan de S5 Neo (eveneens nieuwer dus langer updates, waterdicht, verwisselbare accu, ALOMED-scherm. Nadeel is misschien de plastic bouw al maakt de metalen frame dat de algemene bouwkwaliteit in termen van robuustheid beter is) of One Plus X, al zit je dan wel aan de nadelen van de import. Is echter wel een mooi toestel, nieuwer dus langer updates en een stuk goedkoper.
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:45:48 #40
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_159637606
Indien ik voor de m8 zou kiezen: Is de camera een beetje ok? Had begrepen dat met film opnemen de m7 beter was dan de m8 (zonder schokken filmen).
pi_159646488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:20 schreef Djoetma het volgende:

[..]

De M8 ook. Ik heb een paar maanden geleden eens genavigeerd en tegelijkertijd radiogeluisterd via Tunein. Kon mijn toestel niet meer vasthouden.

Maar met de M9 heeft het dus echt te maken met de 810 waardoor hij dus oncomfortabel warm wordt terwijl je alleen maar aan het gamen bent bijv.

[..]

Updates houden alleen wel op. De 6.0 update zal waarschijnlijk de laatste grote update zijn. Denk dat een toestel als de LG G4, Sony Z5 Compact of Galaxy S6 die beiden niet veel duurder zijn, een veel betere keus is. Snellere SoC, nieuwer dus langer updates, en betrouwbaarder.
Wil je op het niveau van de 801 zitten wat de M8 ook heeft, dan de S5 Neo (eveneens nieuwer dus langer updates, waterdicht, verwisselbare accu, ALOMED-scherm. Nadeel is misschien de plastic bouw al maakt de metalen frame dat de algemene bouwkwaliteit in termen van robuustheid beter is) of One Plus X, al zit je dan wel aan de nadelen van de import. Is echter wel een mooi toestel, nieuwer dus langer updates en een stuk goedkoper.
Waarom vind je updates belangrijk? Ik heb root met custom kernel dus ik kan sowieso al best lang niet updaten. Mis denk ik ook niks.
pi_159646832
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef .Neovo. het volgende:
Indien ik voor de m8 zou kiezen: Is de camera een beetje ok? Had begrepen dat met film opnemen de m7 beter was dan de m8 (zonder schokken filmen).
Ik heb de m7 en m8 gehad. De ois van de m7 merk je wel, maar de fotokwaliteit van de m8 is een stuk beter. Het issue met de paarse waas is een m7 kwaaltje en dat heeft de m8 niet meer.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_159652533
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef .Neovo. het volgende:
Nee, die is ronduit kut. Naar de standaarden van 2 jaar geleden en helemaal naar de standaarden van nu. Het is prima voor een fotootje, maar vergelijk het met de gemiddelde telefoon van een ander merk dat een traditionele camera gebruik uit de mid en high end, en je zult zien dat je daar veel betere resultaten krijgt.

De M7 heeft een betere camera dan de M8, met name omdat daar optische stabilisatie in zit waar de M8 het moet doen met digitale stabilisatie omdat ze daar dachten dat het een tof idee was die waardeloze tweede camera in te bouwen voor een 3D-effect.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 11:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
. Het issue met de paarse waas is een m7 kwaaltje en dat heeft de m8 niet meer.
Is dat met die paarse waas nooit opgelost dan? Overigens heeft de M8 ook een probleem het de krasvrije laag voor het glas van de lens.

Hoe dan ook, als je de camera belangrijk vind, moet je niet voor de M7, 8 of 9 kiezen. Vind je een 'ok' camera genoeg, dan is de M9 ok.
pi_159664578
Als je echt mooie foto's wil maken leg je elke telefoon aan de kant en pak je een fotocamera.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_159666605
Uiteraard, maar als ik mijn camera (M9) vergelijk met andere, iphone, s6, lg, dan blijft het zeer matig. Kleuren zijn wel natuurgetrouw dat wel, vooral Samsung maakt de kleuren heel overdreven.

Vandaag de Android 6.0 update... duurde ff met installeren zeg pfff. In twee delen zelfs. Maar dan heb je ook wat..... denk ik :P
pi_159669301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag de Android 6.0 update... duurde ff met installeren zeg pfff. In twee delen zelfs. Maar dan heb je ook wat..... denk ik :P
ja, die nam even wat tijd in beslag. en deel 2 was volgens mij even 1,26GB :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_159673199
Iedereen lacht me uit met HTC... hebben jullie dat ook? Het lijkt wel alsof iedereen iPhones of Samsungs heeft en HTC vinden ze triest. Heb m'n hele leven alleen maar HTC's gebruikt en er is er nog nooit eentje stuk gegaan.
pi_159674020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Iedereen lacht me uit met HTC... hebben jullie dat ook? Het lijkt wel alsof iedereen iPhones of Samsungs heeft en HTC vinden ze triest. Heb m'n hele leven alleen maar HTC's gebruikt en er is er nog nooit eentje stuk gegaan.
ik heb een Desire HD en een One M7 gehad en heb nu een One M9, ben al sinds het begin zeer tevreden! ook nooit (grote) problemen gehad, over 1,5 jaar gewoon weer kijken naar een nieuwe HTC :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_159678145
Ik lach mensen met een Samsung uit. Schapengedrag. Bijna niemand kiest Samsung vanwege een specs keuze, maar omdat "iedereen dat heeft." ik werk in die branche overigens. HTC is echt een zeeer goed merk. Geen enkele telefoon is perfect.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_159678424
opelijk kunnen we in de toekomst nog bij HTC terecht voor smartphones: http://tweakers.net/nieuw(...)lverlies-op-rij.html

quote:
De Taiwanese smartphonefabrikant lijkt zelf ook geen toekomst meer te zien in zijn smartphones. In januari vertelde directeur Cher Wang dat de virtualreality-headset Vive belangrijker is voor het bedrijf. HTC brengt de Vive in april op de markt.
:'(
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')