Ik heb zelf gekeken bij de IPO aan de Hogeschool Rotterdam, maar dit leek mij niet zo leuk omdat het te weinig richting het creatieve ging voor mijn smaak, ik studeer nu ook interactieve vormgeving waarbij ik weinig techniek doe.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:14 schreef Seastem het volgende:
Het grote verschil is dat de Design academy een kunstopleiding is en IPO is een techniek opleiding + je krijgt een .ing titel. De design academy kan iedereen van de havo doen en bij IPO is natuurkunde verplicht. Bij de design academy ben je echt een vormgever die vaak richting de kunst gaat. De toelating is strenger want ze willen alleen de beste. Alleen als je echt heel goed bent kan je miss een baan vinden maar er is veel competitie. IPO heeft wat betere baankansen (vooral als je de technische kant op gaat) maar wtb heeft meer baanskansen.
Het hangt er vooral vanaf of je echt een designer wilt zijn en wat zweverig en kunstzinnig bent of dat je de techniek ook leuk vind. Ben zelf bezig met afstuderen bij een IPO opleiding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |