Zo denk ik er ook over. Of hulp inschakelen als het zo'n groot probleem voor ze is en er samen niet uit kunnen komen.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:02 schreef jelfrikandel het volgende:
Je vriend kan er wel iets begripvoller mee omgaan, zo kweekt hij alleen maar meer onzekerheid bij jou heb ik het idee.
Hij lijkt net te doen alsof het niet zijn probleem is dat jij onzeker bent en jij dus maar hulp moet gaan zoeken.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:50 schreef Maaikevr het volgende:
Lucky2bastard: hij heeft gezegd dat hij graag nieuwe dingen wil uitproberen, want wat we nu altijd doen vindt hij saai worden. Dat begrijp ik wel van hem, maar ik vind het toch ontzettend moeilijk om seks te hebben en wat we nu doen is voor mij al bijzonder.
Angel-joy: hij weet natuurlijk dat ik onzeker ben op seksueel gebied en zegt altijd dat het nergens voor nodig is. En heeft wel eens geopperd dat ik misschien hulp moet zoeken om wat losser te worden.
Wat je van hem kunt vragen is geduld.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:10 schreef Maaikevr het volgende:
Oke dan schets ik een verkeerd beeld! Hij is heel begripvol, maar hij weet ook niet hoe hij mij kan helpen. Ik weet ook niet wat ik van hem kan vragen waardoor ik minder onzeker word, want het ligt helemaal aan mezelf. Dus ik begrijp wel dat hij er een beetje gek van wordt aangezien hij het heel anders is gewend op seksueel gebied. Ik weet niet aan wat voor hulp jij denkt, Lokasenna?
Nouja een jaar lang elke keer precies dezelfde manier seks hebben lijkt me ook wel saai worden. Misschien niet t beste om te communiceren op die manier, maar raar lijkt t me niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:15 schreef KnalPoenani het volgende:
Wat een rare actie van je vriend om te zeggen dat hij de seks met jou saai begint te vinden. Dat zeg je 'normaal gesproken' na járen seks te hebben gehad met dezelfde persoon maar niet al binnen een jaar.
Ik ben zelf gek op experimenteren, NU, maar toen ik een stuk jonger was stond ik daar echt nog niet voor open. Kan me voorstellen dat jij daar moeite mee hebt, zeker als het je eerste seksuele relatie is en jullie pas een jaar samen zijn. Laat je niet gekmaken hoor door je vriend. Als het een lief vriendje zou zijn zou hij er alles aan doen om je op je gemak te stellen in bed zodat je meer zelfvertrouwen krijgt en dan komt die behoefte naar experimenteren vanzelf wel over een tijdje? Door zijn gedrag en zijn woordem ga jij je alleen maar nóg onzekerder voelen lijkt mij? Alsof je niet goed genoeg zou zijn voor hem en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Als je het zelf niet begrijpt, kun je dat van hem ook niet verwachten hè.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:01 schreef Maaikevr het volgende:
Fera: we communiceren ook, maar soms heb ik het idee dat hij het niet helemaal begrijpt. Ik begrijp mezelf ook niet trouwens, want ik heb geen idee waar de angst/onzekerheid vandaan komt.
Ga eens naar een seksuoloog, want het gaat niet automagisch verbeteren.quote:Ik heb het alleen tijdens de seks, dus dat maakt het nog een stukje gecompliceerder. Ik kan me nooit laten gaan, ik voel me heel beperkt en onzeker. Dat is erg moeilijk te omschrijven, maar in tegenstelling tot de meeste mensen lijk ik moeite te hebben met seks. Terwijl ik wel heel blij ben met m'n vriend en me zeker op mijn gemak bij hem voel. Erg moeilijk dus!
Verstandig ja.quote:Op zondag 1 maart 2015 16:48 schreef Maaikevr het volgende:
Ik zit er wel over na te denken om hier professionele hulp voor te zoeken.
Nee, niet afschuiven op je leeftijd. En gebrek aan ervaring na een jaar relatie inclusief seks is ook bullshit. Het beperkt je, je voelt je erniet prettig bij, dus moet je er iets aan gaan doen.quote:maar misschien is het ook een leeftijdskwestie gecombineerd met het feit dat ik 0,0 ervaring heb. Misschien hoort het erbij..
Je bent je vriendinnen niet en je weet ook niet of ze misschien wel moeite met dingen hebben. Kijk naar wat jij en je vriend willen, dat is veel belangrijker.quote:Maar als ik dan weer verhalen van vriendinnen hoor.. Ze zijn allemaal stukken verder, durven veel meer en doen alles zonder moeite.
Mooi dat er iets aan vooruitgang is, maar het klopt niet dat je je zo verdrietig voelt als je eens iets anders probeert tussen de lakens. Ga naar een seksuoloog, daar zijn ze voor.quote:En als ik eens iets anders doe en dus mijn angst en onzekerheid negeer, ben ik daarna best verdrietig. Ik vind het inderdaad moeilijk om mezelf naakt te laten zien maar het gaat wel steeds makkelijker, dat wel!
Mee eensquote:Op zondag 1 maart 2015 16:53 schreef Tempora het volgende:
Zo'n vriendin heb ik ook weleens gehad, daar werd ik aardig gek van. Ik kon haar maar niet aan het verstand krijgen dat ik tijdens seks niet bezig was met vergelijken of cijfertjes uitdelen, maar juist contact met háár te krijgen. Maar zij zat dan zo in haar hoofd dat dat niet mogelijk was, waardoor het hele ongemakkelijke seks werd.
Geloof me, seks is geen wedstrijdje die je met z'n exen aan het voeren bent. Hij vindt jou duidelijk leuk, anders had hij allang geen relatie meer met je gehad. Het leuke aan seks is dan dat je je kwetsbaar naar elkaar kan opstellen en de ander op een hele andere manier kan leren kennen. Dat heeft niet veel met posities of pijptechniek te maken, maar wel of jij je los kan laten gaan.
De truc is dus om een manier te vinden waarop dat kan. Bijvoorbeeld: laat hem alleen maar op bed liggen en speel met hem op welke manier je maar wil. Of vinger jezelf als je naast hem ligt. Of loop een hele dag naakt rond in huis. Niet geforceerd naar kama sutra-standjes, maar zorg dat je jezelf veilig voelt als je naast hem in bed ligt.
Alsjeblieft zeg, een seksuoloog? Serieus?quote:Op zondag 1 maart 2015 16:56 schreef Scary_Mary het volgende:
Mooi dat er iets aan vooruitgang is, maar het klopt niet dat je je zo verdrietig voelt als je eens iets anders probeert tussen de lakens. Ga naar een seksuoloog, daar zijn ze voor.
quote:Op zondag 1 maart 2015 17:05 schreef Scary_Mary het volgende:
Hoewel ik erg voor zelfredzaamheid ben, lijkt het me in dit geval een goede zet. Ze is nu een jaar met haar vriend, dus dat is niet net beginnen. Daarnaast geeft ze aan niet te weten hoe het komt en verdrietig te worden als ze haar grenzen wel eens een keer verlegd, maar jij kan haar vast concrete tips dan just do it geven hoe ze dit verder positief kan ontwikkelen.
Soms kun je dingen (nog) niet zelf. Een sexuoloog klinkt mij in elk geval niet gek in de oren: waarom zelf aanmodderen terwijl er zat mensen zijn die je kunnen helpen?quote:Op zondag 1 maart 2015 16:59 schreef Tempora het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, een seksuoloog? Serieus?
Dit is zo'n veel voorkomend probleem, daar kan je heus wel zelf uitkomen als je dat wil. Wie is nou niet onzeker als ie net met seks begint? Daar is echt nog geen professionele hulp voor nodig hoor, je gaat nog wel meer problemen in je leven krijgen die je zelf moet gaan oplossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |