abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2015 @ 10:41:24 #1
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150171842
Ik gebruik nu Head & Shoulders, maar daarvan wordt gezegd dat ie erg agressief is, hoewel hij wel goed helpt. Ik wil dus liever een andere antiroosshampoo. Ik was 1 keer in de drie dagen mijn haar. En eigenlijk jeukt mijn hoofdhuid op de derde dag en heb ik van die witte dingetjes.

Is er niet een middel waardoor ik definitief van de roos afkom, zonder elke dag mijn haar te moeten wassen met antiroosshampoo? Of is het een feit dat als je eenmaal roos hebt je er nooit meer vanaf komt?
  Miss 200.000.000! zondag 1 maart 2015 @ 10:44:32 #2
367000 roos94
pi_150171904
Antiroosshampoo is agressief maar wel nodig. Volgensmij zijn er niet echt andere manieren om ervan af te komen. Die antiroos van Andrelon is ook wel goed en minder agressief.
pi_150173321
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 10:41 schreef Dondergat het volgende:
Ik gebruik nu Head & Shoulders, maar daarvan wordt gezegd dat ie erg agressief is, hoewel hij wel goed helpt. Ik wil dus liever een andere antiroosshampoo. Ik was 1 keer in de drie dagen mijn haar. En eigenlijk jeukt mijn hoofdhuid op de derde dag en heb ik van die witte dingetjes.

Is er niet een middel waardoor ik definitief van de roos afkom, zonder elke dag mijn haar te moeten wassen met antiroosshampoo? Of is het een feit dat als je eenmaal roos hebt je er nooit meer vanaf komt?
Weet je zeker dat het roos is, en geen huidschilfers? Dat zijn schijnbaar twee verschillende dingen. Antiroosshampoo zou juist averechts werken bij de laatste.
pi_150173446
Deze doet bij mij wonderen!

Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 1 maart 2015 @ 12:27:10 #5
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150174032
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:56 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het roos is, en geen huidschilfers? Dat zijn schijnbaar twee verschillende dingen. Antiroosshampoo zou juist averechts werken bij de laatste.
Het is ooit eens gevraagd door een kapster. ("Die witte dingen is dat roos of huidschilfers?") Ik antwoordde roos, toen zei ze: "Nee huidschilfers." Maar antiroosshampoo werkt wel. Dus ik weet het niet. Wat zou ik moeten gebruiken als het huidschilfers zouden zijn?
pi_150175567
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:27 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Het is ooit eens gevraagd door een kapster. ("Die witte dingen is dat roos of huidschilfers?") Ik antwoordde roos, toen zei ze: "Nee huidschilfers." Maar antiroosshampoo werkt wel. Dus ik weet het niet. Wat zou ik moeten gebruiken als het huidschilfers zouden zijn?
Apart. Als ik het goed begrijp wist die kapster wat het was, ondanks dit vroeg ze wat het was? Mij is juist verteld door een kapster (niet een van Brainwash o.i.d. :+ ) dat huidschilfers ontstaan door een gevoelige hoofdhuid, en dat mensen denken dat dat roos is, waardoor ze Head and Shoulders en dat soort dingen gaan gebruiken terwijl dat juist averechts werkt. Dit inderdaad omdat HS agressief is, en je bij huidschilfers een pH-neutrale shampoo nodig hebt.

Maar goed, zoals ik al zei, dat is hoe een kapster het aan mij vertelde, en dit lijkt in tegenspraak te zijn met wat die van jou aan jou vertelde. :? Voorbeelden van pH-neutrale shampoos zijn overigens Neutral en SebaMed. Kapsalons hebben overigens wel van die shampoos maar die kosten meer dan ¤25,- per flacon.
pi_150186477
euhmm roos is toch meerdere huidschilfers samen waardoor je ze ziet.
pi_150187411
Neem een shampoo met tea tree olie (zoals de tea tree oil shampoo van Dr. Organic) of koop tea tree oil en druppel elke keer tijdens het douchen wat van de olie samen met je shampoo in je handpalm en was daarmee je haar. Hielp bij mij.
  zondag 1 maart 2015 @ 19:22:30 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150187568
http://www.mediceuticals.eu/nl/

En dan met name de Scalp Therapies. Ook verkrijgbaar bij de betere kappers. Wel wat duurder dan een Head and Shoulders, maar ook stukken effectiever en zachter voor haar en hoofdhuid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150187765
Ik heb ook regelmatig van die schilfers, vooral als ik wat gestrest ben.
Op advies van mijn kapper gebruik ik dan Joico Daily Care Treatment, best prijzig maar het werkt wel.
Tijdens het wassen de schilfers voorzichtig loskrabben / wrijven met de vingertoppen en goed uitspoelen.

Maar goed, ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde probleem heb als ik, bij mij is het zeker geen roos.
pi_150190799
Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuis en dus ook vaak "roos". Hier helpt shampoo's van Lush met honing :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 2 maart 2015 @ 08:38:56 #13
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150204925
Kan een kapper bekijken of het roos of huidschilfers is/zijn? Ik heb informatie opgezocht over het verschil en daar werd gezegd dat roos geel is en dikke plakkaten zijn. Bij mij zijn het kleine witte dingetjes. Ik zal er over twee dagen een foto van proberen te maken.
  maandag 2 maart 2015 @ 08:41:34 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_150204962
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:38 schreef Dondergat het volgende:
Kan een kapper bekijken of het roos of huidschilfers is/zijn? Ik heb informatie opgezocht over het verschil en daar werd gezegd dat roos geel is en dikke plakkaten zijn. Bij mij zijn het kleine witte dingetjes. Ik zal er over twee dagen een foto van proberen te maken.
Misschien een dagje eerder wassen en een zachte shampoo gebruiken?
Berkenwater doet ook wonderen. Wordt in Duitsland veel gebruikt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 maart 2015 @ 09:17:55 #15
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_150205525
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Misschien een dagje eerder wassen en een zachte shampoo gebruiken?
Berkenwater doet ook wonderen. Wordt in Duitsland veel gebruikt.
Ik wil juist vanwege het groeien van mijn haar zo min mogelijk (om de drie dagen) wassen.
pi_150205813
Bij de Tuinen.

Anti-dandruff Shampoo Gentle Clean:

Of waar ik persoonlijk goede ervaring mee heb (en in de aanbieding)
Dode Zee Shampoo:
pi_150206052
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:38 schreef Dondergat het volgende:
Mijn kapper heeft inderdaad gecontroleerd wat het was en volgens haar was het geen roos.
Het is een soort van psoriasis geloof ik, ik heb er ook niet altijd evenveel last van.
Zit het er bij jou altijd? Bij mij soms wekenlang niet en dan ineens is het terug.
pi_150288140
Het is er altijd na een dag of drie, evenals de jeuk. Ik zal de volgende keer als ik bij de kapper kom even vragen wat zij denken dat het is.
pi_150952896
Ik heb altijd zulk droog haar na het wassen. Maar dag 3 ziet het er weer uit alsof het nat is (oftewel vet dus). :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')