abonnement Unibet Coolblue
pi_150855577
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:06 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Van mij had Frank in seizoen 2 niet al direct president hoeven te worden. Frank in de aanval is het mooiste dat er is.
Ik vermoed dat hij de verkiezingen gaat verliezen in het volgende seizoen waarna wij inderdaad Frank de pitbull te zien krijgen.
Conscience do cost.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 01:33:09 #127
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_150873865
Warning! Deze review bevat spoilers van House of Cards Season 3, als je nog van plan bent om te gaan kijken, ontwijk dan deze recensie!

House of Cards season 3 afgekeken. Ik moet ik zeggen dat die laatste episode wel een beetje geforceerd en gehaast aanvoelde, alsof alle belangrijke dingen per se in die laatste episode moesten gebeuren. De hele aanloop naar die laatste episode vond ik minder, en ook het verhaal vond ik minder dan in de eerste 2 seizoenen. De cliffhanger was dan opzich nog niet nog niet zo slecht maar het voelde geforceerd en dit is wat mij betreft gewoon 'n grote doorn in het oog, jammer.... De rest van het seizoen was eigenlijk gewoon best sterk, al kwam het niet in de buurt van de eerste twee seizoenen.. Heb ookal op de interwebs rondgestruind ik merk dat ik niet de enige ben met deze gemengde gevoelens over season 3... En wat mij nog wel het meest tegenzit is we nooit iets over het privéleven van Frank Underwood buiten de politiek om te weten komen, of dat ze er nooit zijn achtergekomen (spoiler!) dat ie Zoë Barnes heeft vermoord (wat sowieso eigenlijk al moeilijk te achterhalen is) Tsjaaa... i'm ready for season 4 i think... maar dit keer iets dieper ingegaan op persoonlijke zaken en iets minder richten op het hele campagne voeren rondom de nieuwe presidentsverkiezingen en dergelijke.. De politieke smerige spelletjes van vorige 2 seizoenen ontbraken jammer genoeg gewoon.

Nog probs to Doug in dit seizoen die het gelukkig toch wist te redden, heb steeds meer sympathie gekregen voor hem in dit seizoen.

Conclusie:
Season 3 wilt héul veel vertellen in slechts 13 episodes maar tegelijkertijd verteld het ook weer heel weinig... En dat is eigenlijk m'n échte probleem ermee.

Cijfer per seizoen (own opinion)
Season 1 = 10*
Season 2 = 9.5*
Season 3 = 8*
Try to save myself but myself keeps slipping away
  zaterdag 21 maart 2015 @ 03:49:55 #128
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_150875093
ik vind juist de focus op het campagne voeren sterk, mogen ook wel wat persoonlijke schandaaltjes in voor komen (bi-seks, abortus, etc) maar Rachel/Doug vond ik echt slecht, terwijl Doug echt een baas is.
Deathlift or Die.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:13:36 #129
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_150877578
Dat einde vond ik trouwens niet verrassend. Ik kijk via Netflix en daar zie je bij elke aflevering een plaatje uit die aflevering staan. Bij de laatste aflevering was dat Claire met jas aan en tas bij zich, en dat zag eruit alsof ze wegliep. Dus gezien de ontwikkelingen gedurende het seizoen en de teasers die voorafgaand aan het seizoen al stuurden op een verslechterende relatie tussen Claire en Frank, had ik dit stiekem al verwacht.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:58:36 #130
164755 Mss
kutHOEr
pi_150881371
Seizoen 1 in 1.5e week tijd gekeken en ik ben om. Top serie!

Nu 2 & 3 kijken en dan kan ik meelezen _O-
Aids.
pi_150886247
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:58 schreef Mss het volgende:
Seizoen 1 in 1.5e week tijd gekeken en ik ben om. Top serie!

Nu 2 & 3 kijken en dan kan ik meelezen _O-
ekte bazen kijken 3 seizoen in 3 dagen :7
pi_150887005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij de verkiezingen gaat verliezen in het volgende seizoen waarna wij inderdaad Frank de pitbull te zien krijgen.
Ik heb inderdaad ook zo'n voorgevoel. Ik hoop het eigenlijk ook, om de serie verrassend te houden :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:08:19 #133
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150889311
Wat was nou het geheim van die abortus? Het is een jaar geleden dat ik seizoen 1 en 2 gezien heb...
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:53:09 #134
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_150890617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:08 schreef Coelho het volgende:
Wat was nou het geheim van die abortus? Het is een jaar geleden dat ik seizoen 1 en 2 gezien heb...
Ze heeft 3 abortussen gehad waarvan ze er eentje heeft toegegeven. Ze heeft echter verteld dat die zwangerschap veroorzaakt was door de verkrachting en ze daarom de abortus heeft laten plegen.
Dit klopt echter niet want de abortus vond plaats tijdens Franks campagne. Toen hadden ze geen tijd om een kind op te voeden. Een standpunt wat toch een stuk gevoeliger ligt dan een kind niet willen vanwege een verkrachting.
Uit het dagboek van de arts die de abortus pleegde is op te maken dat de datum van de abortus niet overeen komt met het verhaal van Claire.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zondag 22 maart 2015 @ 02:43:10 #135
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_150902707
Ligt het aan mij of is elk personage in seizoen 3 heel anders dan in 1 en 2?

Bijvoorbeeld Frank:
Seizoen 1 en 2: iemand die bereikt wat hij wil door iedereen te bespelen, maar wel z'n charme behoudt
Seizoen 3: botte schreeuwer die 9 van de 10 keer de "ik ben de president, dus je doet wat ik zeg"-tactiek hanteert

Dan Jackie, was in seizoen 2 toch geïntroduceerd als een soort vrouwelijke equivalent van Frank, nu plots een schoothondje dat zich simpel laat wegzetten in een debat. Ook Remy die vanuit het niets glazig voor zich uit gaat staren en opstapt. En dan Claire... Die werd juist heel duidelijk neergezet als niet de Claire die ze nu ineens is 8)7 . Raar allemaal.

Daarnaast was de verhaallijn ook heel erg simpel.

Tegenvaller. Toch kijk ik wel uit naar seizoen 4.

[ Bericht 6% gewijzigd door Merkie op 22-03-2015 02:49:26 ]
2000 light years from home
pi_150907410
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 02:43 schreef Merkie het volgende:
Ligt het aan mij of is elk personage in seizoen 3 heel anders dan in 1 en 2?

Bijvoorbeeld Frank:
Seizoen 1 en 2: iemand die bereikt wat hij wil door iedereen te bespelen, maar wel z'n charme behoudt
Seizoen 3: botte schreeuwer die 9 van de 10 keer de "ik ben de president, dus je doet wat ik zeg"-tactiek hanteert

Dan Jackie, was in seizoen 2 toch geïntroduceerd als een soort vrouwelijke equivalent van Frank, nu plots een schoothondje dat zich simpel laat wegzetten in een debat. Ook Remy die vanuit het niets glazig voor zich uit gaat staren en opstapt. En dan Claire... Die werd juist heel duidelijk neergezet als niet de Claire die ze nu ineens is 8)7 . Raar allemaal.

Daarnaast was de verhaallijn ook heel erg simpel.

Tegenvaller. Toch kijk ik wel uit naar seizoen 4.
Ik vond dat juist allemaal wel goed op elkaar aansluiten. Verder vind ik het ook altijd makkelijk om te gaan zeiken op een serie (kijk maar eens in the walking dead topic :') ). Ik heb house of cards gewoon weer in één adem uitgekeken, dat is voor mij goed genoeg om er niet op te gaan haten.
  zondag 22 maart 2015 @ 13:04:31 #137
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_150908001
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:42 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik vond dat juist allemaal wel goed op elkaar aansluiten. Verder vind ik het ook altijd makkelijk om te gaan zeiken op een serie (kijk maar eens in the walking dead topic :') ). Ik heb house of cards gewoon weer in één adem uitgekeken, dat is voor mij goed genoeg om er niet op te gaan haten.
Nou, daar zeg je ook wat. Ik dacht HoC er wel ff in een driedaags weekend doorheen te jagen, maar ik heb er dus twee weken over gedaan. En dat vond ik inderdaad ook wel wat zeggen. Nu haten is alleen sterk overdreven, want vooral i.c.m. S01 en S02 is het nog steeds een uitstekende serie. En waarschijnlijk (of hopelijk) straks met S04 erbij helemaal weer.
  zondag 22 maart 2015 @ 13:10:25 #138
259274 Aestivate
Fake awake
pi_150908180
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 02:43 schreef Merkie het volgende:
Ligt het aan mij of is elk personage in seizoen 3 heel anders dan in 1 en 2?

Bijvoorbeeld Frank:
Seizoen 1 en 2: iemand die bereikt wat hij wil door iedereen te bespelen, maar wel z'n charme behoudt
Seizoen 3: botte schreeuwer die 9 van de 10 keer de "ik ben de president, dus je doet wat ik zeg"-tactiek hanteert

Dan Jackie, was in seizoen 2 toch geïntroduceerd als een soort vrouwelijke equivalent van Frank, nu plots een schoothondje dat zich simpel laat wegzetten in een debat. Ook Remy die vanuit het niets glazig voor zich uit gaat staren en opstapt. En dan Claire... Die werd juist heel duidelijk neergezet als niet de Claire die ze nu ineens is 8)7 . Raar allemaal.

Daarnaast was de verhaallijn ook heel erg simpel.

Tegenvaller. Toch kijk ik wel uit naar seizoen 4.
Precies dit vond ik ook.
De dynamiek is heel anders in seizoen 3 t.o.v. 1 en 2. Niet perse kritiek of haten. Verder had seizoen 3 niet zoveel of vergelijkbare ontwikkelingen als de eerdere seizoenen. Het is mij nog niet duidelijk waar ze heen willen met zijn rol, America Works en Rusland. Ben benieuwd waar seizoen 4 zich op zal richten (verkiezingen). Blijft desondanks een vermakelijke serie en ik blijf zeker wel kijken.
pi_150909284
S3 heldenseiaown
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 23 maart 2015 @ 14:51:56 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150949048
Zonder verder iets terug gelezen te hebben.
Wij zijn 2 weken geleden begonnen met kijken van deze House of Cards, terwijl ik nog volop herinneringen had aan de Britse versie van de jaren 80.

Maar wat is dit goed!
Jagen de afleveringen er in een redelijk hoog tempo doorheen en zijn intussen aanbeland bij serie 3 aflevering 3.

Wat wordt er goed geacteerd en wat een leuke plottwists zitten er tussen. _O_

Fan dus! *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_151100713
Heb alleen de gesprekken van Frank rechtstreeks in de camera wel gemist dit seizoen, gebeurde veel te weinig!
Verder vind ik het wel een sterke serie, goed seizoen en verveelt nog steeds niet!
pi_151101508
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:10 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Precies dit vond ik ook.
De dynamiek is heel anders in seizoen 3 t.o.v. 1 en 2.
Dat heeft ook iets te maken met het feit dat Frank nu president en dus vol in the picture staat en de eindverantwoordelijke is voor vrijwel alles. In seizoen 1 en 2 had hij de luxe dat dat niet het geval was. Eerst kon hij iedereen door slimmigheden tegen elkaar uitspelen (en dat gebeurt nog steeds min of meer dit seizoen) maar nu wijzen de vingers uiteindelijk altijd naar hemzelf. Het is een heel ander scenario voor Frank en, ookal issie geniaal, daar moet hij eerst een beetje op oefenen.

Ik begrijp wat je bedoelt verder maar hoe hoger je op de politieke ladder komt, hoe makkelijker het is om te falen.
Conscience do cost.
  zondag 29 maart 2015 @ 23:36:58 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_151177041
Zeer matig seizoen, belooft wat voor seizoen 4, want dat kan haast alleen maar beter.

Ik vind het een verschrikkelijke tijdsverspilling (een seizoen, 2 jaar tussen 2 en 4) dat vrijwel geen enkele verhaallijn behoorlijke progressie heeft gehad.

Het plot van de schrijver, leuk hoor, maar het leidt concreet tot niets. Dougs plot, leuk hoor, maar waar eind van seizoen 2 rachel een probleem was waar hij mee ging afrekenen, is dat ook de samenvatting van seizoen 3. De hele verhaallijn met de UN/rusland. Ook allemaal leuk, maar we zijn uiteindelijk helemaal niets opgeschoten. De verhaallijn met de verkiezingen, driekwart seizoen hebben we het over de voorronde tegen Dunbar en de conclusie? In één staat is die strijd gestreden en volgend seizoen gaan we doodleuk verder met de voorronde tegen Dunbar.

Het enige waar wél progressie is geboekt is het GTST-gehalte, de relatie. Door een karakter te verneuken en te dramatiseren hebben ze er lekker in kunnen schrijven dat ze nu willen scheiden. Wat haaks staat op eerdere seizoenen overigens.
Laffe huichelaar
pi_151222390
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:35 schreef MaJo het volgende:
Nou ik ben ook helemaal bij en snap niet zo goed waarom jullie dit seizoen minder vinden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Deels mee eens, al waren het wel heel veel mislukkingen opeens.
Overigens verwacht ik niet dat het goed gaat komen. Het heet niet voor niets house of cards.

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:01:57 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_151223802
Klaar met seizoen 3.
Onverwachts einde wel en mooie cliffhanger voor een volgend seizoen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:59:00 #146
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151323975


Niet onverwacht, maar wel zeer welkom ^O^
pi_151325222
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[..]

Precies, hij heeft nu het hoogst haalbare, het kan alleen nog maar mis gaan.
  vrijdag 3 april 2015 @ 12:57:10 #148
133369 Jivis
Critikut
pi_151325693
Ik dacht dat seizoen 4 sowieso wel een zekerheidje was na die cliffhanger.
Amen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:28:26 #149
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151328555
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:57 schreef Jivis het volgende:
Ik dacht dat seizoen 4 sowieso wel een zekerheidje was na die cliffhanger.
Gezien de kijkcijfers is het niet echt een verrassing maar het hebben van een cliffhanger is zeker geen reden om series te stoppen. Genoeg series te vinden zonder afgesloten verhaal.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_151328824
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:28 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Gezien de kijkcijfers is het niet echt een verrassing maar het hebben van een cliffhanger is zeker geen reden om series te stoppen. Genoeg series te vinden zonder afgesloten verhaal.
Wat zijn de kijkcijfers dan? Netflix maakt ze volgens mij nog steeds niet bekend.

Series die afgebroken worden ondanks cliffhanger scoren over het algemeen slecht in de kijkcijfers (en dan vooral in de belangrijke doelgroep) en vallen reclame inkomsten tegen. Netflix heeft de luxe dat kijkcijfers er niet echt toe doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')