abonnement Unibet Coolblue
pi_150136495
Genoeg deprimerend nieuws voor vandaag, ik ga Star Trek kijken. Eerste drie seizoenen gedownload...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150136660
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 04:03 schreef crystal_meth het volgende:
Genoeg deprimerend nieuws voor vandaag, ik ga Star Trek kijken. Eerste drie seizoenen gedownload...
Veel plezier en kop op, het is maar ellende van anderen.

Moet je maar jezelf voor de gek houden.
pi_150137772
Dubai’s deal with Kiev includes no weapons supplies – UAE Foreign Ministry
quote:
The United Arab Emirates is not selling military equipment to Ukraine, despite earlier statements by Kiev officials, the UAE Foreign Ministry said.

“An agreement on cooperation in defense technologies the UAE and Ukraine signed recently does not stipulate any contracts for deliveries of weaponry to the Ukrainian side,” said Faraj Faris al-Mazrouei, adviser to UAE Foreign Minister Abdullah bin Zayed Al Nahyan.

The deal was only one element in a future system of cooperation between the two countries in the field of defense technologies, RIA Novosti reported al-Mazrouei as saying, citing the Emarat Al-Yawm news portal.

The UAE and Ukraine signed a memorandum of understanding on military-technical cooperation during the IDEX-2015 defense exhibition in Abu Dhabi earlier this week.

After the signing, an advisor to Ukrainian Interior Minister Arsen Avakov, Anton Gerashchenko, wrote on social networks that this cooperation would include “the supply of certain types of arms and military equipment to Ukraine” by the UAE.

“The types and volumes of supplies, as you can imagine, are not for disclosure on Facebook,” Gerashchenko said.

The advisor stressed that “unlike Europeans and Americans, the Arabs aren’t afraid of Putin’s threats of a third world war starting in case of arms and ammunition supplies to Ukraine.”

Gerashchenko declared that weapons supplies to Ukraine will be UAE’s “little revenge” to Moscow, which, he alleged, Abu Dhabi blames for the recent drop in oil prices.

Ukrainian President Petro Poroshenko has claimed that Kiev signed about 20 contracts on arms supplies at the recent International Defense Exhibition fair, IDEX-2015.

“Deals to supply of defensive weapons to Ukraine have been signed with European, American and Middle Eastern companies,” Poroshenko said.

Kiev has signed new military contracts, despite the a military conflict in Eastern Ukraine with withdrawal of heavy weaponry currently being under way there in accordance with the Minsk-2 peace deal from February 11.

Earlier this month, US President Barack Obama also said that his administration is considering arming Ukrainian troops fighting against the rebels in Donetsk and Lugansk Regions.

The Ukrainian military conflict began in April 2014, after Kiev sent its military to southeastern regions of the country that refused to recognize the new coup-imposed authorities in the capital. Nearly a year of fighting has led to least 5,793 killed and another 14,595 people wounded, according to UN estimates.
Poroshenko zat dus weer eens te liegen...

ExxonMobil admits $1bn lost from anti-Russia sanctions
quote:
The contracts with Russia’s biggest oil company Rosneft damaged by the West’s anti-Russian sanctions have cost ExxonMobil $1 billion, the company said in its annual report.

“In 2014, the European Union and United States imposed sanctions relating to the Russian energy sector. In compliance with the sanctions and all general and specific licenses, prohibited activities involving offshore Russia in the Black Sea, Arctic regions, and onshore western Siberia have been wound down. The Corporation's maximum exposure to loss from these joint ventures as of December 31, 2014, is $1.0 billion,” the report said.

Rosneft and ExxonMobil established projects to conduct exploration and research activities in 2013 and 2014. The European Union and United States imposed sanctions relating to the Russian energy sector in 2014, prohibiting any activities that involve offshore work in the Russian Black Sea and Arctic regions, and onshore in western Siberia.

he two companies began an exploration project in the Kara Sea in August despite the sanctions. Oil reserves in the Kara Sea could be as high as 13 billion tons, which is more than in the Gulf of Mexico or the whole of Saudi Arabia.

Another joint venture known as the Sakhalin–1 Consortium in Russia’s Far East uses Berkut, the world’s largest oil platform and is producing 27,000 tons of oil a day.

Russia’s Rosneft and its President Igor Sechin have been put under US and EU sanctions. The provision of oil equipment and services such as drilling in offshore deep water projects such as in the Arctic, or shale well drilling were also banned due to the terms of the sanctions.
pi_150137799
quote:
Former Soviet President Mikhail Gorbachev believes that the purpose of the assassination of Boris Nemtsov is to destabilize the situation in Russia.

“What happened on Moskvoretsky Bridge - the assassination of Boris Nemtsov – is an attempt to push the situation to complication, maybe to destabilize the situation in the country…”
quote:
Sergey Mironov, the leader of Fair Russia political party, said that the murder of Boris Nemtsov is a provocation from those who want to destabilize the situation in Russia.

“This assassination is a clear provocation. It was organized and made by those who want to destabilize the situation in Russia,” Mironov said.
De oppositie en Gorbatjsov zeggen het ook. :s)
pi_150137882
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:02 schreef reza1 het volgende:

[..]

[..]

De oppositie en Gorbatjsov zeggen het ook. :s)
Het is Poetin dus iig goed gelukt om iedereen ermee te indoctrineren dat alles maar dan ook alles een westers complot is om Rusland kapot te maken. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 09:13:30 ]
pi_150137927
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is Poetin dus iig goed gelukt om iedereen ermee te indoctrineren dat alles maar dan ook alles een westers complot is om Rusland kapot te maken. :D
kan ook een Oekrains complot zijn, of Russische oligarchen... Waarom denk jij dat het Westers moet zijn?

Russische fascisten zijn trouwens ook niet tevreden met Putin, noch met de oppositie.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150137982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

kan ook een Oekrains complot zijn, of Russische oligarchen... Waarom denk jij dat het Westers moet zijn?

Russische fascisten zijn trouwens ook niet tevreden met Putin, noch met de oppositie.
Je bewijst weer precies het punt van igen...
pi_150137988
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is Poetin dus iig goed gelukt om iedereen ermee te indoctrineren dat alles maar dan ook alles een westers complot is om Rusland kapot te maken. :D
Je kan het ook omdraaien, het lukt de VS goed om iedereen te indoctrineren dat alles een Russisch complot.
pi_150138007
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bewijst weer precies het punt van igen...
Jij denkt dat Putin graag een extra grote opkomst op de betoging zondag ziet?
Het lijkt me trouwens waarschijnlijk dat de killers Russische nationalisten waren, Nemtsov steunde Euromaidan, riep op tot sancties tegen z'n eigen land, was in ogen van veel Russen een landverrader.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150138023
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij denkt dat Putin graag een extra grote opkomst op de betoging zondag ziet?
Je snapt zijn punt uiteraard niet maar bewijst het uitstekend.
pi_150138063
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je snapt zijn punt uiteraard niet maar bewijst het uitstekend.
Heb ik gezegd dat het een "complot" was? Ik heb gezegd dat een hypothetisch complot niet noodzakelijk "Westers" zou moeten zijn. Dat jij daar in leest dat ik in een complot geloof (dat meen ik te kunnen opmaken uit je opmerking) zegt vooral iets over jouw vooroordelen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150138201
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij denkt dat Putin graag een extra grote opkomst op de betoging zondag ziet?
Je stelt het als retorische vraag, maar het antwoord is niet zo simpel. Bij het gebeuren in Parijs was bijv. het protest in eerste instantie groot, maar veel mainstream media zijn toch gezwicht voor de angst voor geweld. Afgezien daarvan moet je ook kijken naar de "opportunity costs": niet alleen kijken naar de resultaten van een bepaald handelen, maar ook kijken naar de resultaten van niet of anders handelen.

En wie weet zit er helemaal geen hoger plan achter. Dat kan ook nog, alhoewel me dat in dit geval niet heel erg waarschijnlijk lijkt.
pi_150138253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Je stelt het als retorische vraag, maar het antwoord is niet zo simpel. Bij het gebeuren in Parijs was bijv. het protest in eerste instantie groot, maar veel mainstream media zijn toch gezwicht voor de angst voor geweld. Afgezien daarvan moet je ook kijken naar de "opportunity costs": niet alleen kijken naar de resultaten van een bepaald handelen, maar ook kijken naar de resultaten van niet of anders handelen.

En wie weet zit er helemaal geen hoger plan achter. Dat kan ook nog, alhoewel me dat in dit geval niet heel erg waarschijnlijk lijkt.
Jij gelooft dus dat Putin de opdracht gegeven heeft?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150138409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij gelooft dus dat Putin de opdracht gegeven heeft?
Dat zou ik echt niet weten. Even aangenomen dat het inderdaad een politieke moord is om de oppositie te verzwakken, dan is het nog steeds verdraaid lastig om te zeggen of Poetin nou persoonlijk de opdracht gaf of niet, en zo nee, of Poetin dan tenminste doelbewust een systeem met een bepaalde dynamiek heeft opgezet of dat hij ook maar een product van dat systeem is, enz.

Het is vanuit Westers perspectief altijd wel lekker makkelijk om te denken dat als Poetin / Janoekovitsj / Assad / Saddam-Hoessein weg is, dat daarmee het probleem is opgelost. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 10:09:00 ]
pi_150138604
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou ik echt niet weten. Even aangenomen dat het inderdaad een politieke moord is om de oppositie te verzwakken, dan is het nog steeds verdraaid lastig om te zeggen of Poetin nou persoonlijk de opdracht gaf of niet, en zo nee, of Poetin dan tenminste doelbewust een systeem met een bepaalde dynamiek heeft opgezet of dat hij ook maar een product van dat systeem is, enz.

Het is vanuit Westers perspectief altijd wel lekker makkelijk om te denken dat als Poetin / Janoekovitsj / Assad / Saddam-Hoessein weg is, dat daarmee het probleem is opgelost. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Nemtsov stelde politiek nu niets meer voor.
Dat was in 2002 met Pim Fortuin wel anders.
pi_150138651
russian_market twitterde op zaterdag 28-02-2015 om 08:26:39 Ex-deputy of Yanukovich's old party, Mikhail Chechetov, allegedly commits suicide by jumping from 17th floor in Kiev. http://t.co/KPe8czOraT reageer retweet
quote:
Tweede man partij Janoekovitsj dood

KIEV -
Parlementslid en voormalig tweede man van de Partij van de Regio's in Oekraïne Michail Tsjetsjetov heeft zelfmoord gepleegd in de Oekraïense hoofdstad Kiev. Tsjetsjetov wordt er door het Oekraïense Openbaar Ministerie (OM) van verdacht een dubieuze rol te hebben gespeeld bij het invoeren van een aantal strenge wetten van voormalig president en leider van de partij Viktor Janoekovitsj.

Tsjetsjetov is in de nacht van vrijdag op zaterdag uit het raam van zijn appartement in Kiev gesprongen, liet het OM zaterdag weten. „Ik heb geen morele kracht meer verder te leven. Ik denk dat dit het beste is voor iedereen”, schreef hij op een briefje.

Enkelband

Volgens Oekraïense media was de politicus op borgtocht vrij en droeg hij een enkelband.

Janoekovitsj probeerde medio januari 2014 een serie wetten door te voeren die het houden van demonstraties aan banden legden en 'extremisme' strafbaar stelden. Tsjetsjetov was op dat moment lid van een commissie die de stemmen in het Oekraïense parlement moest tellen. Hij zou met stemmen hebben gesjoemeld en wordt verdacht van machtsmisbruik.

Telegraaf
pi_150138760
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou ik echt niet weten. Even aangenomen dat het inderdaad een politieke moord is om de oppositie te verzwakken, dan is het nog steeds verdraaid lastig om te zeggen of Poetin nou persoonlijk de opdracht gaf of niet, en zo nee, of Poetin dan tenminste doelbewust een systeem met een bepaalde dynamiek heeft opgezet of dat hij ook maar een product van dat systeem is, enz.
Het Westen wil regime change in Rusland, en Nemtsov heeft ontmoetingen met McCain, is een vriend van Kiev, en roept op tot meer sancties tegen z'n eigen land. Dan maak je jezelf niet populair. Kijk naar wat er met de communistische oppositie in Kiev gebeurde, die werden ook gezien als "heulend met de vijand": ze werden aangevallen, in elkaar geslagen, hun partijbureau in brand gestoken, en daarna werd de partij uit de Rada gezet.

Begrijp trouwens niet dat hij geen bodyguards had, lijkt me wel zo handig in zijn positie.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150138775
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is Poetin dus iig goed gelukt om iedereen ermee te indoctrineren dat alles maar dan ook alles een westers complot is om Rusland kapot te maken. :D
Yep, Boris Nemtsov werd neergezet als de 5e colonne.
The view from nowhere.
pi_150148503
Boris Nemtsov R.I.P.
Iig 1 Rus minder in Oekraine
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150149217
Who killed Boris Nemtsov?

http://english.pravda.ru/(...)_nemtsov_murdered-0/

quote:
So, in my view, the probability that the Russian government is behind the killing of Boris Nemtsov is close to zero, while the probability of involvement of the CIA and its allies and stooges is well over 90%.
Pareltje van een opiniestuk dit :') Ik zou bij deze graag (naast de CIA) de Amerikaanse overheid, de EU, "de vijfde colonne", de fascisten in Kiev, de Nazi's van Azov, moslimextremisten en indien noodzakelijk als joker "de zionisten" willen nomineren als mogelijke daders :P

Ik vind het overigens wel nogal bijzonder dat Poetin een moordonderzoek dirigeert, van een scheiding der machten blijkt in Rusland echt geen sprake te zijn.
pi_150149260
foto's die op twitter de ronde doen.





En "Maidan organisator", meegedragen op de anti-maidan betoging in Moskou
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150149701
In tegenstelling tot al de anti-putin trolls op sociale media en nieuwssites, en dissidenten in het Westen (Kasparov: Putin verantwoordelijk, ongeacht wie de daders zijn), lijken Putin opposanten in Rusland niet zo overtuigd van de betrokkenheid van het Kremlin.
quote:
Critics of the Kremlin are expected to gather for a remembrance ceremony on Sunday. Very few of them blame the Kremlin directly.

Their consensus seems to be that it's too early to draw conclusions. But many think that the killing was - indirectly - linked to events in eastern Ukraine.

One theory is that Russian nationalists who fight there are becoming more and more powerful. As they return from Ukraine, battle-hardened and spurred on by propaganda in the state media, they seek to punish people whom they see as enemies of the new Russia.

Mr Nemtsov's political stance - liberal and pro-Western - did not fit into their view of the world.
http://www.bbc.com/news/world-europe-31673297
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:49:37 #149
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_150149943
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:28 schreef J.B. het volgende:
Who killed Boris Nemtsov?

http://english.pravda.ru/(...)_nemtsov_murdered-0/

[..]

Pareltje van een opiniestuk dit :') Ik zou bij deze graag (naast de CIA) de Amerikaanse overheid, de EU, "de vijfde colonne", de fascisten in Kiev, de Nazi's van Azov, moslimextremisten en indien noodzakelijk als joker "de zionisten" willen nomineren als mogelijke daders :P

Ik vind het overigens wel nogal bijzonder dat Poetin een moordonderzoek dirigeert, van een scheiding der machten blijkt in Rusland echt geen sprake te zijn.
Ik denk dat het Hans van Baalen Was.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_150150651
NNebesny twitterde op zaterdag 28-02-2015 om 17:29:31 Ukrainian photo journalist killed in Donbas http://t.co/A6uFEKPidm reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')