abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:16:54 #1
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_150063256
Mijn broer heeft een piaggio zip 4t uit 2013.
Echter gaat opeens de bokstandaard erg moeizaam op en neer.
Van alle kanten heb ik geprobeerd er WD-40 in te spuiten en vervolgens heb ik 10 minuten zitten hengsten aan de standaard.
Echter gaat het nogsteeds erg stroef.

Als je hem op de bok hebt staan gaat hij er ook wat moeilijker af, het kost best wat kracht opeens.
Als je hem dan over het "punt" heen hebt dat de scooter voorover "valt" klapt de bokstandaard ook amper in.
Dan moet hij met de hand de bok optrekken, waarna hij wel netjes blijft zitten

Weet iemand of je de bok van zo een scooter het beste helemaal schoon moet maken?
Of kan het ook aan een slappe trekveer liggen?(dat lijkt mij niet omdat hij moeilijk uit en in gaat)
Alle hulp is welkom!
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:32:08 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150063714
:')
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150063728
Ergens verbogen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150064030
Je broer is niet blij dat je zijn scootah gemold hebt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150064303
Nooit te hard het trottoir opbeuken met iemand anders scooter.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150066288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:50 schreef dimmak het volgende:
Nooit te hard het trottoir opbeuken met iemand anders scooter.
Of lekker popi op je scootah gaan zitten terwijl hij op de bok staat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:49:44 #7
430066 Robuust-koekje
pi_150068350
Nee, hij kwam zelf met de scooter naar mij toe omdat hij al vanalles had geprobeerd om hem weer soepel te laten in of uit klappen.
Niemand weet wat hier aan gedaan kan worden? Of dat het een bepaald iets is bij deze scooter?
pi_150069533
Nou, kan je de standaard niet gewoon losmaken door de omkapseling onder de draaias van de bok te verwijderen standaard eruit, en de zaak schoon te maken ? heb zoiets ook meegemaakt met een motorfiets Honda 550 (lang geleden), en daarna invetten en de zaak weer in elkaar frotzen.
pi_150077952
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:49 schreef Robuust-koekje het volgende:
Nee, hij kwam zelf met de scooter naar mij toe omdat hij al vanalles had geprobeerd om hem weer soepel te laten in of uit klappen.
Niemand weet wat hier aan gedaan kan worden? Of dat het een bepaald iets is bij deze scooter?
Dat weet niemand, trek het uitelkaar zoals fietsenmaker zegt; ik gok dat domweg de as krom is. met wat gepast geweld is dat soms wel weer recht te krijgen, met veel pech is hij gebroken, dan wordt het spaarvarken uitlaten. Met veel mazzel istie gewoon ranzig.

Sowieso doet schoonmaken en nieuw vet ertussen vaak al wonderen :Y
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:40:23 #10
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150078007
ja begin met schoonmaken
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:47:36 #11
430066 Robuust-koekje
pi_150084628
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat weet niemand, trek het uitelkaar zoals fietsenmaker zegt; ik gok dat domweg de as krom is. met wat gepast geweld is dat soms wel weer recht te krijgen, met veel pech is hij gebroken, dan wordt het spaarvarken uitlaten. Met veel mazzel istie gewoon ranzig.

Sowieso doet schoonmaken en nieuw vet ertussen vaak al wonderen :Y
Heb de hele scooter schoongemaakt en overal wat vet gesmeerd op de draaiende delen, na 50x op en neer doet hij het gelukkig weer perfect!
pi_150093938
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:47 schreef Robuust-koekje het volgende:

[..]

Heb de hele scooter schoongemaakt en overal wat vet gesmeerd op de draaiende delen, na 50x op en neer doet hij het gelukkig weer perfect!
Zorg dat je remschijven / trommels goed vet zijn want die draaien nogal veel.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:09:51 #13
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_150308301
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:49 schreef Robuust-koekje het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad met hetzelfde type scooter. De bouten zaten bij mij té strak vastgedraaid. Een heel klein beetje losser gedraaid en nooit meer last van gehad. Gewoon even de bok zo zetten dat hij klemt en dan de bout wat lossen tot de bok losschiet, dan zit je goed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')