abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:13:35 #1
2405 vAr
Gimme the casshhhhhhhh!
pi_430324
Ik wil wel eens weten waarom iedereen het schijnbaar sociaal acceptabel vind om een post over iets wat met friesland te maken heeft, te laten becommentarieren met termen als 'kut friezen' e.d..

Als er een post over een of ander afrikaans land zou komen, en iemand 'hoere negers' zou zeggen, zou de hele tent in rep en roer zijn...

Mijn inziens getuigt een dergelijke opmerking van een uitzonderlijk laag intellect, maar waarom laten anderen dit toe?

???

Verklaar je nader, als je een mening hebt.

pi_430341
Tja. Ik heb ze idd ook gelezen op de frontpage, de reactie op het stukje van Twarres. Ik ben ook Fries en moet gewoon lachen om dergelijke reacties. Maar zeg nou zelf: die maken we toch ook wel eens over Belgen?
Okee, de reacties hebben niks met het stukje te maken en getuigen inderdaad van weinig intellect en weinig kennis van Friesland en de Friezen (zou je ze wel kennen had je een hele andere mening gehad )
Verder boeit het me niet zoveel wat een Limburger over een Fries zegt of een Drent over een Brabander. Als het maar bij woorden blijft
Hatsjoe!
pi_430476
Puckzzz komt uit Fryslan dus dat bewijst maar weer eens hoezeer het roeleert daar.

Okay import uit Grunn welliswaar maar Fryslan roeleert wel, mooi land, vreemd volk (beetje) maar wel lachen.

Vreemd volk vind je overal in Nederland zeg ik dan altijd maar Kijk hier maar op Fok! alle lagen en delen uit de bevolking

pi_430481
We zijn maar kut Hagenezen
Kut Hageneeeeeeeeeeezen
We zijn maar kut Hagenezen
Kut Hagenezen!!

Elke uit en thuiswedstrijd van FC Den Haag te horen afkomstig van de fans van FC Den Haag zelf

Ik zou verder zeggen: big deal
Kut Friezen
kut Tukkers
kut Limbo's
kut Achterhoekers
Kut IJdorpers
Kut Drenten

Alles buiten Den Haag is eigenlijk gewoon kut

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_430483
OK ff wat serieuzer: Kut Friezen of Kut Turken is imho hetzelfde. Als Mensen op Kut Turken anders reageren zijn ze raar bezig.

En kut Friezen of kut Turken zeggen is natuurlijk verre van subtiel, maar ook niet per definitie weer discriminerend of racistisch. Maar ik zou me er weinig van aantrekken verder. Als iemand Friezen 'kut Friezen' vindt en je bent zelf een Fries, dan kun je toch je schouders ophalen en denken 'ik ken anders alleen maar leuke Friezen' of zo (ookal lijkt me dat schier onmogelijk )

dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:44:32 #6
6447 VerdrietigMannetje
Ach je moet toch wat :)
pi_430710
Neej Friezen zijn niet kut.. want er zitten volgens mij best wel mooie vrouwen!...
als ik dan ff niet op de vrouwlijke koeien let...grin!
Als ik een vrouw heb boei ik haar vast en verwen haar zo dat ze nooit meer weg wil!!!
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:48:56 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430719
Twarres op nummer 1, het is wel een kutlied hoor
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:02:52 #8
2405 vAr
Gimme the casshhhhhhhh!
pi_430735
't gaat niet zozeer om het 'kut friezen', maar om het feit een dergelijke uitspraak zonder meer geaccepteerd word. Ter vergelijking; een overduidelijke racistische opmerking word ook niet geaccepteerd. Mensen schrijven dus dingen zonder er ook maar een seconde over na te denken, of na te denken over eventuele concequenties van hun uitspraken. Dat vind ik gewoon dom. Nou kun je je die uitspraken ook elke keer wel negeren, maar dat neemt niet weg dat ze er wel steeds staan, en dus -iemand- zo'n dergelijk stupide opmerking ook echt moet schrijven.

Ik vind dat gewoon storend.

pi_430737
quote:
Op 31 oktober 2000 02:55 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Okay import uit Grunn welliswaar maar Fryslan roeleert wel, mooi land, vreemd volk (beetje) maar wel lachen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker....
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_430744
Jonge, je moet je niet zo druk maken. Ik kom ook uit friesland maar erger me er totaal niet aan. Dan maar een kut fries. Jij kan er geen krijgen denk ik dan maar..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:42:11 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_430804
quote:
Op 31 oktober 2000 09:44 schreef VerdrietigMannetje het volgende:

als ik dan ff niet op de vrouwlijke koeien let...grin!

Koeien zijn per definitie vrouwelijk hoor
Life is what you make it.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:23:45 #12
6447 VerdrietigMannetje
Ach je moet toch wat :)
pi_430874
quote:
Op 31 oktober 2000 10:42 schreef Schanulleke het volgende:
Koeien zijn per definitie vrouwelijk hoor
Als ik een vrouw heb boei ik haar vast en verwen haar zo dat ze nooit meer weg wil!!!
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:26:27 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_430883
Hoewel het generaliserend is, denk ik dat de vergelijking met racisme niet helemaal opgaat. Natuurlijk is het niet vriendelijk, maar de Friezen staan natuurlijk wel alom bekend als een eigenwijs volkje, en daar is dat wellicht (een misplaatste) verwijzing naar.

Just be proud...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:28:23 #14
909 Num
Nśm dus!
pi_430888
Ik denk de opmerking meer over de persoon die het heeft geschreven zegt dan over de 'Friezen'.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:30:41 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430896
quote:
Op 31 oktober 2000 11:26 schreef Verbal het volgende:
Natuurlijk is het niet vriendelijk, maar de Friezen staan natuurlijk wel alom bekend als een eigenwijs volkje, en daar is dat wellicht (een misplaatste) verwijzing naar.
Oke, het is generaliserend. Maar dat is het ook als ik zeg dat de Marokaanse jeugd alom bekend staat om de criminele uitspattingen, de Belgen om hun domheid, de Nederlanders om hun gierigheid. Dus in principe kan ik zeggen: Kutmarokaan, kutbelg en kutnederlander en erachteraan: just be proud?

Verder is het toch zo dat als je kutfries zegt, je ook kutturk of kutjood mag zeggen?

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 31-10-2000 11:30]

pi_430965
quote:
Op 31 oktober 2000 10:02 schreef vAr het volgende:
een overduidelijke racistische opmerking word ook niet geaccepteerd.
Sinds wanneer is de uitlating 'kut Friezen' een overduidelijke racistische opmerking?
pi_431043
quote:
Op 31 oktober 2000 12:11 schreef DIGGER het volgende:
Sinds wanneer is de uitlating 'kut Friezen' een overduidelijke racistische opmerking?
Sinds kut marokaan dat ook is...

[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 31-10-2000 12:35]

dinsdag 31 oktober 2000 @ 13:11:29 #18
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_431136
quote:
Op 31 oktober 2000 10:02 schreef vAr het volgende:
't gaat niet zozeer om het 'kut friezen', maar om het feit een dergelijke uitspraak zonder meer geaccepteerd word. Ter vergelijking; een overduidelijke racistische opmerking word ook niet geaccepteerd. Mensen schrijven dus dingen zonder er ook maar een seconde over na te denken, of na te denken over eventuele concequenties van hun uitspraken. Dat vind ik gewoon dom. Nou kun je je die uitspraken ook elke keer wel negeren, maar dat neemt niet weg dat ze er wel steeds staan, en dus -iemand- zo'n dergelijk stupide opmerking ook echt moet schrijven.

Ik vind dat gewoon storend.

Volgens mij wordt dat wel geaccepteerd omdat het niet geheel 100% serieus is. Hoor jij van Friesenvervolging? Friesen in elkaar gemept om hun afkomst ed? Volgens mij hoeven we ons daarom niet zo'n zorgen te maken om discriminatie.
Zelf kom ik uit het Gooi, dus ben ik kakker en loop in dure merkkleertjes en mijn mammie heeft een zwembad in de tuin en mijn pappie zijn eigen manege. natuurlijk zijn ze gescheiden, pappie is manager en mammie krijgt alimentatie.
For so far vooroordelen die overal wel te vinden zijn.

Oh ja, enneh, het kan vriezen, het kan dooien, maar het liefst hebben we dooie Friesen!

Niet series dus...

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_431218
me woont in friesland, maar heb dan ook echt helemaal niks met van die stugge echte friezen, die vind ik idd ook kutfriezen, scheld jij nooit? maar om heel friesland en alle mensen daar uit te schelden is idd laag. Want me is heel leuk hoorIk spreek ook geen fries btw
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 13:43:45 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_431236
quote:
Op 31 oktober 2000 13:36 schreef kaya het volgende:
me woont in friesland
En dan nog zakken voor je rijbewijs?
pi_431247
grrrr worden deze reacties btw ook zomaar weggedaan omdat het offtopic is?
pi_431257
is toch niet off-topic?
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 13:50:21 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_431259
quote:
Op 31 oktober 2000 13:46 schreef kaya het volgende:
grrrr worden deze reacties btw ook zomaar weggedaan omdat het offtopic is?

ff weer ontopic: waarom mag je wel gewoon Fries, Belg of Nederlander zeggen en liever Turkse of Joodse man/vrouw?

pi_431271
we kunnen europeanen ook gewoon europeanen gaan noemen en nederlanders gewoon nederlanders en belgen gewoon belgen. probleem opgelost
pi_431368
quote:
Op 31 oktober 2000 03:12 schreef DIGGER het volgende:
Alles buiten Den Haag is eigenlijk gewoon kut
Juist
rafraīchissant pour la gorge et le pharynx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')