Als er een post over een of ander afrikaans land zou komen, en iemand 'hoere negers' zou zeggen, zou de hele tent in rep en roer zijn...
Mijn inziens getuigt een dergelijke opmerking van een uitzonderlijk laag intellect, maar waarom laten anderen dit toe?
???
Verklaar je nader, als je een mening hebt.
Okay import uit Grunn welliswaar maar Fryslan roeleert wel, mooi land, vreemd volk (beetje) maar wel lachen.
Vreemd volk vind je overal in Nederland zeg ik dan altijd maar Kijk hier maar op Fok! alle lagen en delen uit de bevolking
Elke uit en thuiswedstrijd van FC Den Haag te horen afkomstig van de fans van FC Den Haag zelf
Ik zou verder zeggen: big deal
Kut Friezen
kut Tukkers
kut Limbo's
kut Achterhoekers
Kut IJdorpers
Kut Drenten
Alles buiten Den Haag is eigenlijk gewoon kut
En kut Friezen of kut Turken zeggen is natuurlijk verre van subtiel, maar ook niet per definitie weer discriminerend of racistisch. Maar ik zou me er weinig van aantrekken verder. Als iemand Friezen 'kut Friezen' vindt en je bent zelf een Fries, dan kun je toch je schouders ophalen en denken 'ik ken anders alleen maar leuke Friezen' of zo (ookal lijkt me dat schier onmogelijk )
Ik vind dat gewoon storend.
quote:Een beetje vreemd, maar wel lekker....
Op 31 oktober 2000 02:55 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Okay import uit Grunn welliswaar maar Fryslan roeleert wel, mooi land, vreemd volk (beetje) maar wel lachen.
quote:Koeien zijn per definitie vrouwelijk hoor
Op 31 oktober 2000 09:44 schreef VerdrietigMannetje het volgende:als ik dan ff niet op de vrouwlijke koeien let...grin!
quote:
Op 31 oktober 2000 10:42 schreef Schanulleke het volgende:
Koeien zijn per definitie vrouwelijk hoor
Just be proud...
V
quote:Oke, het is generaliserend. Maar dat is het ook als ik zeg dat de Marokaanse jeugd alom bekend staat om de criminele uitspattingen, de Belgen om hun domheid, de Nederlanders om hun gierigheid. Dus in principe kan ik zeggen: Kutmarokaan, kutbelg en kutnederlander en erachteraan: just be proud?
Op 31 oktober 2000 11:26 schreef Verbal het volgende:
Natuurlijk is het niet vriendelijk, maar de Friezen staan natuurlijk wel alom bekend als een eigenwijs volkje, en daar is dat wellicht (een misplaatste) verwijzing naar.
Verder is het toch zo dat als je kutfries zegt, je ook kutturk of kutjood mag zeggen?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 31-10-2000 11:30]
quote:Sinds wanneer is de uitlating 'kut Friezen' een overduidelijke racistische opmerking?
Op 31 oktober 2000 10:02 schreef vAr het volgende:
een overduidelijke racistische opmerking word ook niet geaccepteerd.
quote:Sinds kut marokaan dat ook is...
Op 31 oktober 2000 12:11 schreef DIGGER het volgende:
Sinds wanneer is de uitlating 'kut Friezen' een overduidelijke racistische opmerking?
[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 31-10-2000 12:35]
quote:Volgens mij wordt dat wel geaccepteerd omdat het niet geheel 100% serieus is. Hoor jij van Friesenvervolging? Friesen in elkaar gemept om hun afkomst ed? Volgens mij hoeven we ons daarom niet zo'n zorgen te maken om discriminatie.
Op 31 oktober 2000 10:02 schreef vAr het volgende:
't gaat niet zozeer om het 'kut friezen', maar om het feit een dergelijke uitspraak zonder meer geaccepteerd word. Ter vergelijking; een overduidelijke racistische opmerking word ook niet geaccepteerd. Mensen schrijven dus dingen zonder er ook maar een seconde over na te denken, of na te denken over eventuele concequenties van hun uitspraken. Dat vind ik gewoon dom. Nou kun je je die uitspraken ook elke keer wel negeren, maar dat neemt niet weg dat ze er wel steeds staan, en dus -iemand- zo'n dergelijk stupide opmerking ook echt moet schrijven.Ik vind dat gewoon storend.
Oh ja, enneh, het kan vriezen, het kan dooien, maar het liefst hebben we dooie Friesen!
Niet series dus...
quote:En dan nog zakken voor je rijbewijs?
Op 31 oktober 2000 13:36 schreef kaya het volgende:
me woont in friesland
quote:
Op 31 oktober 2000 13:46 schreef kaya het volgende:
grrrr worden deze reacties btw ook zomaar weggedaan omdat het offtopic is?
ff weer ontopic: waarom mag je wel gewoon Fries, Belg of Nederlander zeggen en liever Turkse of Joodse man/vrouw?
quote:Juist
Op 31 oktober 2000 03:12 schreef DIGGER het volgende:
Alles buiten Den Haag is eigenlijk gewoon kut
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |