abonnement Unibet Coolblue
pi_150063067
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:11 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Ook met slot istie meerdere keren verdwenen.
ja, toen verziekte iemand het spel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150063455
Allemaal speculatie, en wat doet dat af aan het feit dat hij verdwenen is en dat het nog steeds gebeurd?
Dan gaat een GPS tracker niks uithalen natuurlijk. Alleen maar leuk kadootje voor degene die dit topic volgt ;)

Maarehm. Heeft niemand hier ervaring met geocaching? Hebben ze daar geen leuke truucjes bedacht intussen, want ik denk dat daar ook wel de nodige caches zullen verdwijnen.
pi_150063607
Virtuele stok is nog steeds geen optie? Foto's maken bij de borden zonder iets te verplaatsen?
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:31:30 #29
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_150063690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Een idee die nu in mij opkomt :

De Fok!vouwFiets !

Voordelen :
- Makkelijk te verplaatsen
- Achterin je auto te gooien
- Mee te nemen in het ov
- Herkenbaar en uitnodigend om meer spelers te vinden.
- Zo te maken dat hij niet gestolen word (lelijk en onberijdbaar)
- Makkelijker om in de toekomst een gps dingetje in te stoppen.
- Sleutel verstoppen in blikjes van Smint of mentos in de buurt van de fiets, op de manier zoals Natttekat zojuist heeft gesteld.

Nadeel :
- Kost geld
- Niet meer bij plaatsnaamborden neer te zetten, dus andere wijze zien te vinden om 'iets' in kaart te brengen. Busstations, treinstations of .... ?
best wel leuk idee :)
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 februari 2015 @ 12:32:38 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150063729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:23 schreef G-NiLES het volgende:
Maarehm. Heeft niemand hier ervaring met geocaching? Hebben ze daar geen leuke truucjes bedacht intussen, want ik denk dat daar ook wel de nodige caches zullen verdwijnen.
Daar verdwijnen ze ook gewoon, maar het zijn veel meer targets dus valt het niet zo op.

quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef Maringo het volgende:
Virtuele stok is nog steeds geen optie? Foto's maken bij de borden zonder iets te verplaatsen?
Daarvoor ga ik niet een paar uur in de trein zitten, en ik denk dat er meer zo over denken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:56:19 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150064474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:08 schreef G-NiLES het volgende:
Ben wel echt erg benieuwd wat er dan uitkomt.

Denk gewoon een ritje naar het grofvuildepot van de gemeente, en daarna een NO SIGNAL melding.
Als je dat ding eens niet vastmaakt aan een plaatsnaambord waar iedereen het kan zien én gemeentewerkers van gaan flippen dan zou het al heel wat schelen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:57:59 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150064524
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef Maringo het volgende:
Virtuele stok is nog steeds geen optie? Foto's maken bij de borden zonder iets te verplaatsen?
Dan hoeven we niet eens het huis uit.
http://borden.plaatsengids.nl/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_150064695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je dat ding eens niet vastmaakt aan een plaatsnaambord waar iedereen het kan zien én gemeentewerkers van gaan flippen dan zou het al heel wat schelen :).
Is dat een sneer naar mij toe?
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:06:09 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150064789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:03 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Is dat een sneer naar mij toe?
nee, een verklaring waarom ie zo vaak kwijt raakt. en bij een GPS tracker is het niet nodig hem bij een plaatsnaambord neer te leggen (waardoor mensen dus gaan flippen en de gemeente bellen om hem weg te laten halen)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_150064851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, een verklaring waarom ie zo vaak kwijt raakt. en bij een GPS tracker is het niet nodig hem bij een plaatsnaambord neer te leggen (waardoor mensen dus gaan flippen en de gemeente bellen om hem weg te laten halen)
Maar ik merk dat er hier ook wel mensen lol halen uit het pinpointen, dat hele concept is dan weg natuurlijk.
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:14:08 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150065048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:08 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Maar ik merk dat er hier ook wel mensen lol halen uit het pinpointen, dat hele concept is dan weg natuurlijk.
Ik kan wel een applicatie bouwen om de GPS tracker niet de exacte pinpoint te laten zien op google maps, maar een 'zoekgebied' dat bijv. elke dag kleiner wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_150065124
Dan wordt het wel echt wat meer geocachen :)
Want dan boeit de plaatsnaam niet meer, maar dan is het gewoon met hints aangeven waar die ligt.
Je kan het concept plaatsnamen er nog wel in houden, dat het minimaal 1km rondom het bord moet liggen en dat je met hints aangeeft waar dan ongeveer.
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:22:38 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150065325
het gaat toch helemaal niet om die plaatsnaamborden maar om het feit dat het een ding is waar FOK! op staat dat door heel nederland gaat..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2015 @ 15:01:38 #39
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_150068793
Ik blijf toch liever een beetje dichter bij het originele idee. Dus de plaatsnaamborden en een stok/plank/whatever.

Maar, ook stok met slot heeft kans om te worden ontvreemd als het weer 3 weken op dezelfde plek blijft liggen.
Ik hoop dat beter weer ook weer zorgt voor meer verplaatsingen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 26 februari 2015 @ 15:08:14 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150069023
die plaatsnaamborden heb ik wel zo'n beetje gehad ;). dat zorgt er juist voor dat dat ding telkens ontvreemd wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 februari 2015 @ 15:25:43 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150069645
Gewoon:

1. Beter slot
2. Mensen sprokkelen, reclame
3. Sleutel/combinatie geheim houden.

Dan kan enkel een betonschaar of zaag nog roet in het eten gooien. Zonder veel publiek is er sowieso minder aan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150070129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Een idee die nu in mij opkomt :

De Fok!vouwFiets !

Voordelen :
- Makkelijk te verplaatsen
- Achterin je auto te gooien
- Mee te nemen in het ov
- Herkenbaar en uitnodigend om meer spelers te vinden.
- Zo te maken dat hij niet gestolen word (lelijk en onberijdbaar)
- Makkelijker om in de toekomst een gps dingetje in te stoppen.
- Sleutel verstoppen in blikjes van Smint of mentos in de buurt van de fiets, op de manier zoals Natttekat zojuist heeft gesteld.

Nadeel :
- Kost geld
- Niet meer bij plaatsnaamborden neer te zetten, dus andere wijze zien te vinden om 'iets' in kaart te brengen. Busstations, treinstations of .... ?
:( Je weet dondersgoed dat ik geen vouwfiets in mijn auto kwijt kan.
pi_150071560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:25 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon:

1. Beter slot
2. Mensen sprokkelen, reclame
3. Sleutel/combinatie geheim houden.

Dan kan enkel een betonschaar of zaag nog roet in het eten gooien. Zonder veel publiek is er sowieso minder aan.
Daarnaast, is het niet een idee om Stok, als hij dan al blijft bestaan, een eigen twitter of FB account te geven? Met gps data (niet geheel op locatie) en slechts een paar foto's moet hij wel te bespeuren zijn. Het twitter account om meer volgers en spelers te 'werven', het posten van berichtjes als er iemand 'actief aan het stokken is geweest, dus eerder achteraf dan vooraf. Tweets worden gestuurd door de Stokkers zelf, Retweets door de beheerder(s) om medespelers actief te houden.

Niet gezegd dat dit het moet worden, maar slechts een invulling voor hoe Stok de '10ties zou kunnen overleven?

Edit : Ik ben bezig met een ideetje })
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:50:04 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150073838
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

:( Je weet dondersgoed dat ik geen vouwfiets in mijn auto kwijt kan.
Fietsen of OV dan :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:51:02 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150073881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daarnaast, is het niet een idee om Stok, als hij dan al blijft bestaan, een eigen twitter of FB account te geven? Met gps data (niet geheel op locatie) en slechts een paar foto's moet hij wel te bespeuren zijn. Het twitter account om meer volgers en spelers te 'werven', het posten van berichtjes als er iemand 'actief aan het stokken is geweest, dus eerder achteraf dan vooraf. Tweets worden gestuurd door de Stokkers zelf, Retweets door de beheerder(s) om medespelers actief te houden.

Niet gezegd dat dit het moet worden, maar slechts een invulling voor hoe Stok de '10ties zou kunnen overleven?

Edit : Ik ben bezig met een ideetje })
Da's wel een goed idee om het niet meer aan FOK! te koppelen. Dan heb je ook geen last meer vna mensen die het alleen doen om danny/yvonne/djeez of 1 van de anderen te sarren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 februari 2015 @ 17:43:27 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150075948
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daarnaast, is het niet een idee om Stok, als hij dan al blijft bestaan, een eigen twitter of FB account te geven? Met gps data (niet geheel op locatie) en slechts een paar foto's moet hij wel te bespeuren zijn. Het twitter account om meer volgers en spelers te 'werven', het posten van berichtjes als er iemand 'actief aan het stokken is geweest, dus eerder achteraf dan vooraf. Tweets worden gestuurd door de Stokkers zelf, Retweets door de beheerder(s) om medespelers actief te houden.

Niet gezegd dat dit het moet worden, maar slechts een invulling voor hoe Stok de '10ties zou kunnen overleven?

Edit : Ik ben bezig met een ideetje })
Ik vind dat serieus een geniaal idee :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 februari 2015 @ 15:59:31 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150146544
En...?

De FOK!Stok koppelen aan een twitteraccount, onderhouden door iemand van hier, reclame maken voor het Twitteraccount op andere plekken en de sleutellocatie (of cijfercombinatie) geheim houden onder de grote groep vertrouwde mensen hier, tot iemand er waar dan ook om vraagt? :)

Hier eventueel een slowchat proberen te creëren om het actief te houden? Een soort subspel?

Als het eenmaal weer een beetje loopt, dan komen de mensen vanzelf wel, als de mensen komen wordt het weer actiever, worden er meer mensen enthousiaster en komen er nog meer spelers. Het opstarten moet nu goed gebeuren, net zoals bij de start van ronde 7. Het belangrijkste is dat de huidige groep actief meedoet, wat nu een beetje mis gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150149028
Is het ook een idee om 2 stokken tegelijk actief te hebben? Eentje die voornamelijk in Noord-Nederland rondgaat en eentje in de zuidelijker provincies? Dit om een beetje snelheid in het spel te houden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 februari 2015 @ 17:29:30 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150149251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het ook een idee om 2 stokken tegelijk actief te hebben? Eentje die voornamelijk in Noord-Nederland rondgaat en eentje in de zuidelijker provincies? Dit om een beetje snelheid in het spel te houden.
Die scheiding kan je niet handhaven... zo'n subspel waar ik het over had, kan veel lokaler blijven. Maar de vraag is wat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150174094
Zat zelf wel eens te denken aan andere (herkenbare) objecten dan alleen maar plaatsnaamborden om de stok te plaatsen, zoals (voorbeelden) ergens verstopt in een stad in de buurt van een kerk, bij bijzondere gebouwen / bedrijven, ergens bij een recreatieplas, hunebedden, ...

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 01-03-2015 20:09:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')