abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 maart 2015 @ 10:19:05 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_150452285
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

“A stunning example of deceit found by the CIRC is that the UCI, under the explicit direction of Hein Verbruggen and Pat McQuaid, commissioned a supposedly ‘independent’ investigation of Armstrong’s positive samples from the Tour de France. According to the CIRC, the UCI then conspired to allow what was sold to the public as an ‘independent’ report to be re-written by Armstrong’s own lawyer and sports agent in order to conceal Armstrong’s doping.

“USADA will work with the current UCI leadership to obtain the evidence of this sordid incident to ensure that all anti-doping rule violations related to this conduct are fully investigated and prosecuted, where possible.
quote:
Da's mooi!
Emile Vrijman, Pat McQuaid en Hein Verbruggen aanklagen!
Ja dat hele stuk in het rapport over Armstrong en zijn donaties is toch echt belachelijk? :')
Alsof wij echt moeten geloven dat het een niks met het ander te maken heeft :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_150452527
Dat van Vrijman was wel flagrant inderdaad. Veel dieper kan je niet zinken als sportbond.

Alhoewel... FIFA, ATP :'). Je ziet hoe normaal corruptie eigenlijk is binnen de westerse wereld.
pi_150452561
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja die zijn algemeen veroordeeld hier, maar ik denk daar eigenlijk anders over. Het is als het Nederlands schaatsen: het zou prima kunnen dat ze dopen (zeker gezien hun dokter), maar ze leggen ook gewoon véél meer prioriteit bij een niche. De andere teams hebben vooral eenlingen, en die kunnen nog steeds prima mee komen met QS (zijn eigenlijk zelfs beter). En als je dan de ronde renners van QS vergelijkt met dezelfde ronde renners bij andere teams... Zou ik ze eerder in de categorie twijfelgeval plaatsen.
Daar zit wel wat in. Aan het fietsen van Uran in de Giro vorig jaar kun je best goed zien dat daar niet de kracht van EQS ligt.

Het helpt natuurlijk niet dat Lefevere, los van eventueel boter op zijn hoofd, zo'n ongelooflijke zak hooi is.
  maandag 9 maart 2015 @ 10:41:51 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_150452825
En Fuentes is tegenwoordig lekker bezig vanuit Zuid-Amerika. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2015 @ 11:24:45 #130
426493 crew  PippenScottie
pi_150453975
Uit de samenvatting van RR:

quote:
Dr. Lon [sic] Schattenberg was the UCI’s Head of Anti Doping Committee (ADC). He was invited to was speak with CIRC but declined to do so.

“Secret meetings” were regularly held between Lon Schattenberg, Philippe Verbiest and Verbruggen. These meetings continued after McQuaid named President and Gripper named as head of the ADU.

Schattenberg advised the teams of newly implemented detection methods and would also inform the teams of the detection window.

Warning riders had an impact on the efficacy of the tests.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 maart 2015 @ 11:33:41 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_150454224
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:24 schreef PippenScottie het volgende:
Als altijd, een prima breakdown van het CIRC rapport wordt gegeven door Race Radio:

http://theraceradio.com/circ-report/
Mooi lijstje wel _O_

IV. Riders/former riders
1. Lance Armstrong
2. Carlos Barredo
3. Michael Boogerd
4. Nicole Cooke
5. Chris Froome
6. Tyler Hamilton
7. Jörg Jaksche
8. Scott Mercier
9. Joe Papp
10. Leonardo Piepoli
11. Michael Rasmussen
12. Riccardo Riccò
13. Dan Stevens
14. Andrei Tchmil
15. Tammy Thomas
16. Dietrich Thurau
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_150456406
Ik kan niet wachten op de analyse van Martijn Ducrot over de staat van het 'nieuwe wielrennen' trouwens!
Jack does it in real time...
  maandag 9 maart 2015 @ 12:46:24 #133
40566 Ericr
Livewrong
pi_150456442
Dus eigenlijk is het op enkele ploegen na gewoon nog net zo'n grote teringbende als 15 jaar terug. Misschien nog wel erger omdat ze nu op middelen rijden waarmee je reactiesnelheid omlaag gaat en je veel grotere kansen krijgt op massale valpartijen. Dan maar beter in de nacht wakker worden omdat je bloed te stroperig wordt.
pi_150458679
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Ericr het volgende:
Dus eigenlijk is het op enkele ploegen na gewoon nog net zo'n grote teringbende als 15 jaar terug. Misschien nog wel erger omdat ze nu op middelen rijden waarmee je reactiesnelheid omlaag gaat en je veel grotere kansen krijgt op massale valpartijen. Dan maar beter in de nacht wakker worden omdat je bloed te stroperig wordt.
Nou, een belangrijk ander verschil is denk ik ook de mate van dopinggebruik binnen de dopingploegen. Het is nu meer individueel geregeld i.p.v. dat een ploegarts iedereen lachend EPO voorschrijft. Een Koen de Kort kreeg nooit wat aangeboden bij Astana. Al was er bij US Postal er ook al een eliteclubje natuurlijk wel wat groter dan nu. Daarnaast lijkt het zo te zijn dat je zonder doping ook redelijk mee kan komen, als je kijkt naar de prestaties van de vermoedelijke niet-dopingploegen.

Ze hebben nu ook massaal anorexia trouwens, lijkt me ook niet ongevaarlijk
  Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 13:58:32 #135
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150458727
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Ericr het volgende:
Dus eigenlijk is het op enkele ploegen na gewoon nog net zo'n grote teringbende als 15 jaar terug. Misschien nog wel erger omdat ze nu op middelen rijden waarmee je reactiesnelheid omlaag gaat en je veel grotere kansen krijgt op massale valpartijen. Dan maar beter in de nacht wakker worden omdat je bloed te stroperig wordt.
Nee hoor, het wielrennen is clean!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 14:00:30 #136
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_150458789
Ze hadden ook wel iets mogen zeggen over figuren als Ibarguren.
  maandag 9 maart 2015 @ 14:08:34 #137
40566 Ericr
Livewrong
pi_150458980
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nou, een belangrijk ander verschil is denk ik ook de mate van dopinggebruik binnen de dopingploegen. Het is nu meer individueel geregeld i.p.v. dat een ploegarts iedereen lachend EPO voorschrijft. Een Koen de Kort kreeg nooit wat aangeboden bij Astana. Al was er bij US Postal er ook al een eliteclubje natuurlijk wel wat groter dan nu. Daarnaast lijkt het zo te zijn dat je zonder doping ook redelijk mee kan komen, als je kijkt naar de prestaties van de vermoedelijke niet-dopingploegen.

Ze hebben nu ook massaal anorexia trouwens, lijkt me ook niet ongevaarlijk
Maar daar wordt het niet beter van. Zelf wat aanrommelen kan nog gevaarlijker zijn dan een kuurtje onder begeleiding.

Daarnaast zijn de mutanten toch nog steeds op een niveau waar je als (semi)-cleane renner echt niet in de buurt komt. Jaar of 4 terug leek even de kentering en konden relatieve krabbelaars ook illussies hebben op een goed klassement maar nu rijden Sky-borgs, Contador, Valverde en nog wat anderen iedereen weer rechtstandig uit het wiel en dan in veel gevallen ook nog eens een heel wielerseizoen lang.

Volgens mij is het gewoon aftellen tot een nieuwe dopingbom ontploft in het wielrennen, ook al lopen de meeste zaken tot nu toe met een sisser af. Niet dat daar veel van geleerd zal worden, hooguit hoe je nog beter dopinggebruik kan maskeren.
  maandag 9 maart 2015 @ 14:10:52 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_150459039
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 07:16 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Onjuist
ga je nu commentaar leveren zonder onderbouwing?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 maart 2015 @ 14:12:27 #139
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_150459076
Het lijkt me ook allemaal zo simpel: "Doping" en valsspelen was duizenden jaren geleden al onderdeel van de sport, tegenwoordig gaat er alleen maar meer en meer geld in om en dus zal de rol van doping en valsspelen echt niet kleiner worden.

Niet meer tegen doping vechten is ook onzin natuurlijk, maar iedereen die denkt dat het ooit een slechts minieme rol gaat spelen verklaar ik voor gek.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_150459112
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:45 schreef DeeBee het volgende:
Ik kan niet wachten op de analyse van Martijn Ducrot over de staat van het 'nieuwe wielrennen' trouwens!
Nieuwe wielrennen 2.0
  maandag 9 maart 2015 @ 14:15:05 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_150459157
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Ericr het volgende:
Dus eigenlijk is het op enkele ploegen na gewoon nog net zo'n grote teringbende als 15 jaar terug. Misschien nog wel erger omdat ze nu op middelen rijden waarmee je reactiesnelheid omlaag gaat en je veel grotere kansen krijgt op massale valpartijen. Dan maar beter in de nacht wakker worden omdat je bloed te stroperig wordt.
yess
  Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 14:15:56 #142
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150459187
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Maar daar wordt het niet beter van. Zelf wat aanrommelen kan nog gevaarlijker zijn dan een kuurtje onder begeleiding.

Daarnaast zijn de mutanten toch nog steeds op een niveau waar je als (semi)-cleane renner echt niet in de buurt komt. Jaar of 4 terug leek even de kentering en konden relatieve krabbelaars ook illussies hebben op een goed klassement maar nu rijden Sky-borgs, Contador, Valverde en nog wat anderen iedereen weer rechtstandig uit het wiel en dan in veel gevallen ook nog eens een heel wielerseizoen lang.

Volgens mij is het gewoon aftellen tot een nieuwe dopingbom ontploft in het wielrennen, ook al lopen de meeste zaken tot nu toe met een sisser af. Niet dat daar veel van geleerd zal worden, hooguit hoe je nog beter dopinggebruik kan maskeren.
De reden dat Sastre een tour kon winnen was alleen omdat die concurrentie er toen niet was. De dope van Sky was er nog niet en Contador mocht niet mee. Alleen de ontwikkeling van Valverde is toch opmerkelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 9 maart 2015 @ 14:24:57 #143
40566 Ericr
Livewrong
pi_150459427
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De reden dat Sastre een tour kon winnen was alleen omdat die concurrentie er toen niet was. De dope van Sky was er nog niet en Contador mocht niet mee. Alleen de ontwikkeling van Valverde is toch opmerkelijk.
2008 was 1 van de smerigste TDF's van de laatste 10 jaar, hooguit kan je inderdaad stellen dat hij met aanwezigheid van Contador geen kans had gemaakt maar verder was de concurrentie toch best stevig en reden de Schleckjes nog rond als jonge goden.

Daarna zag je wel heel kort een kentering omdat AICAR vrij te snel traceren was en meerdere renners toch gepakt werden. Dat zal een kortstondige schrikreactie teweeg hebben gebracht waardoor ze opeens de cols minuten langzamer op reden dan voorheen. Prestatiecurve rond 2010/2011 is in ieder geval opvallend, de turnaround daarna mogelijk nog opvallender.
  Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 14:28:07 #144
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150459499
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:24 schreef Ericr het volgende:

[..]

2008 was 1 van de smerigste TDF's van de laatste 10 jaar, hooguit kan je inderdaad stellen dat hij met aanwezigheid van Contador geen kans had gemaakt maar verder was de concurrentie toch best stevig en reden de Schleckjes nog rond als jonge goden.

Daarna zag je wel heel kort een kentering omdat AICAR vrij te snel traceren was en meerdere renners toch gepakt werden. Dat zal een kortstondige schrikreactie teweeg hebben gebracht waardoor ze opeens de cols minuten langzamer op reden dan voorheen. Prestatiecurve rond 2010/2011 is in ieder geval opvallend, de turnaround daarna mogelijk nog opvallender.
Nouja, toen zag je alsnog Contador, Rodriguez, Valv.Piti wel bovendrijven. Nibali kwam toen ook voor het eerst.

Alleen de Schleckjes bakken er nu weinig meer van en Evans maar die is oud.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 9 maart 2015 @ 14:29:39 #145
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150459533
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nouja, toen zag je alsnog Contador, Rodriguez, Valv.Piti wel bovendrijven. Nibali kwam toen ook voor het eerst.

Alleen de Schleckjes bakken er nu weinig meer van en Evans maar die is oud.
Verhaal dat Andy gestopt is met pakken na de schorsing van Frank lijkt me plausibel. Vorig jaar natuurlijk ook nog nare valpartijen ;(
  maandag 9 maart 2015 @ 14:30:59 #146
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150459569
Piti lijkt me wel een mooi voorbeeld van iemand die het hele seizoen door lekker microdosed. Nibali had vorig seizoen gezien zijn prestatiecurve een mooi transfusieprogramma.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Sport maandag 9 maart 2015 @ 14:32:03 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150459600
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:30 schreef Mani89 het volgende:
Piti lijkt me wel een mooi voorbeeld van iemand die het hele seizoen door lekker microdosed. Nibali had vorig seizoen gezien zijn prestatiecurve een mooi transfusieprogramma.
En er dan alsnog afgereden worden door Gregga :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150459852
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ga je nu commentaar leveren zonder onderbouwing?
Ritalin is geen amfetamine. Dat hoef ik verder niet te onderbouwen lijkt me?
pi_150462579
De reactie van Ram is wel :').

Volgens hem valt het allemaal wel mee en is doping niet meer wedstrijd bepalend. Heeft het de hele tijd over de periode tot 2006. Dat is dan de directeur van de Nederlandse dopingautoriteit. Zucht.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 16:34:25 #150
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_150463373
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De reactie van Ram is wel :').

Volgens hem valt het allemaal wel mee en is doping niet meer wedstrijd bepalend. Heeft het de hele tijd over de periode tot 2006. Dat is dan de directeur van de Nederlandse dopingautoriteit. Zucht.
Het kan zo erg niet dat ik er best wel hard om moet lachen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')