Ten eerste: weet niet zeker of dit topic hier moet, of in WGR of GC. Verplaats 'm als hij ergens anders hoort.
Momenteel woon ik in Rotterdam in een studentenkamer. Maar ik wil verhuizen naar een eigen, klein appartementje. Dit in de eerste plaats, omdat ik de komende maanden veel tijd vrij heb om te kunnen verhuizen e.d. Na de komende maanden ga ik het ontzettend druk krijgen tot mijn afstuderen (over een kleine anderhalf jaar). Na mijn afstuderen stopt dus mijn stufi en moet ik dus meteen aan de bak (of terug naar mijn ouders aan de andere kant van Nederland). Niet echt tijd dus om naar woningen te zoeken, laat staan om netjes te verhuizen en klussen. Verder moet ik dan ook binnen een half jaar weg uit mijn studentenkamer (stond in het contract van de woningcorporatie). Vandaar dat nu dus een goede timing is.
Nu weet ik echt niet waar ik terecht moet, wat betreft huren in Rotterdam. Woonnet Rijnmond (sociale huur van alle corporaties) heeft ellenlange wachtlijsten. Er zijn wel woningen die verloot worden, maar de reacties daarop zijn ook zo ontzettend veel, waardoor mijn kans 1 op de 400 is ... Ook zijn er Direct Kans-woningen, die je mag bezichtigen als je zo snel mogelijk reageert. Helaas zijn ook die heel beperkt qua aanbod en niet altijd in Rotterdam (wil bijvoorbeeld niet in Schiedam of Brielle wonen). Particuliere huur is weer andere hoofdpijn. Mijn ouders kunnen financieel niet garant staan voor mij (3 maanden huur) en ikzelf ook nog niet met een karige stufi en wisselvallig werk.
Dus ja ... Iemand tips?