abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:00:15 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150017089
Ten eerste: weet niet zeker of dit topic hier moet, of in WGR of GC. Verplaats 'm als hij ergens anders hoort.

Momenteel woon ik in Rotterdam in een studentenkamer. Maar ik wil verhuizen naar een eigen, klein appartementje. Dit in de eerste plaats, omdat ik de komende maanden veel tijd vrij heb om te kunnen verhuizen e.d. Na de komende maanden ga ik het ontzettend druk krijgen tot mijn afstuderen (over een kleine anderhalf jaar). Na mijn afstuderen stopt dus mijn stufi en moet ik dus meteen aan de bak (of terug naar mijn ouders aan de andere kant van Nederland). Niet echt tijd dus om naar woningen te zoeken, laat staan om netjes te verhuizen en klussen. Verder moet ik dan ook binnen een half jaar weg uit mijn studentenkamer (stond in het contract van de woningcorporatie). Vandaar dat nu dus een goede timing is.

Nu weet ik echt niet waar ik terecht moet, wat betreft huren in Rotterdam. Woonnet Rijnmond (sociale huur van alle corporaties) heeft ellenlange wachtlijsten. Er zijn wel woningen die verloot worden, maar de reacties daarop zijn ook zo ontzettend veel, waardoor mijn kans 1 op de 400 is ... Ook zijn er Direct Kans-woningen, die je mag bezichtigen als je zo snel mogelijk reageert. Helaas zijn ook die heel beperkt qua aanbod en niet altijd in Rotterdam (wil bijvoorbeeld niet in Schiedam of Brielle wonen). Particuliere huur is weer andere hoofdpijn. Mijn ouders kunnen financieel niet garant staan voor mij (3 maanden huur) en ikzelf ook nog niet met een karige stufi en wisselvallig werk.

Dus ja ... Iemand tips? :{
pi_150017218
Ik zou het toch houden bij de kleine woningen die geloot worden. Maak je meer kans, ook als je niet hoog eindigt omdat veel mensen die woningen niet willen.

Reken er wel op dat ze ook echt klein zijn. En vaak zijn het woningen in Zuid. Dus geen idee waar je nu zit en wat je eisen voor de rest zijn.

En anders anti-kraak kijken.
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:17:49 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150017321
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:09 schreef Weissman het volgende:
Ik zou het toch houden bij de kleine woningen die geloot worden. Maak je meer kans, ook als je niet hoog eindigt omdat veel mensen die woningen niet willen.

Reken er wel op dat ze ook echt klein zijn. En vaak zijn het woningen in Zuid. Dus geen idee waar je nu zit en wat je eisen voor de rest zijn.

En anders anti-kraak kijken.
Ik zit nu in Noord, maar sommige woningen die verloot worden, zijn best ok. :) Bijna altijd een woon- en slaapkamer (geen studio's dus) en soms zelfs twee slaapkamers. Hoef niet groot te wonen, als het maar van mij is en ik geen shit hoef te delen. :+ Verder blijf ik het liefst hier in de buurt wonen of in Delfshaven. Liever geen Zuid, Alexanderpolder, Schiebroek of Hoogvliet. Budget is trouwens rond de 500 euro aan kale huur zonder aftrek van huurtoeslag.

Anti-kraak ga ik eens bekijken als het écht niet lukt over een paar maanden, maar dat is volgens mij nog minder ideaal dan mijn huidige situatie ... Zal dan eens goed informeren naar de voorwaarden.
pi_150017453
Ik las heel even wat anders
Ik zwaai naar dieren.
pi_150027283
Loop eens een rondje door het Heliport-complex (Graaf Balderikstraat / Gravin Adélastraat e.o.). Er staat daar best wat te koop en er zijn mensen bij die ook verhuren overwegen of het te koop en te huur hebben staan. Misschien zit er wat bij voor je. Eventueel kan ik eens navraag doen in onze bewoners-Facebookgroep.
pi_150300828
In een tentje bij de occupiers.
  donderdag 5 maart 2015 @ 00:38:05 #7
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150303789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:12 schreef Isegrim het volgende:
Loop eens een rondje door het Heliport-complex (Graaf Balderikstraat / Gravin Adélastraat e.o.). Er staat daar best wat te koop en er zijn mensen bij die ook verhuren overwegen of het te koop en te huur hebben staan. Misschien zit er wat bij voor je. Eventueel kan ik eens navraag doen in onze bewoners-Facebookgroep.
Particuliere huur heeft niet mijn voorkeur, maar ik zal dit in mijn achterhoofd houden, thanks! :)
pi_150305035
Maar dan blijft er niet echt veel over lijkt me? Corporatiewoning kun je voorlopig wel vergeten tenzij je mazzel hebt bij een loting ofzo. Woonstad verloot af en toe woningen via Facebook, vooral gericht op jongeren.

Veel meer smaken zijn er niet dan sociaal of particulier/vrije verhuur. Ja, antikraak. Ook nog eens goedkoop. Maar dan heb je meestal geen eigen appartement.
  donderdag 5 maart 2015 @ 07:37:51 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150305074
Sta je überhaupt wel ingeschreven voor een sociale huurwoning?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')