SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iemand mij kan helpen, graag! Ik wil zo graag aan een baan komen, dat ik tegelijkertijd ook, na 2.000 sollicitatie, de hoop begin te verliezen en zelfs bijna verloren heb.
Ik weet niet wat er fout gaat, of het mijn CV is of mijn sollicitatiebrief, maar ik ben radeloos geworden..
Alvast bedankt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Werkzoekende234 op 24-02-2015 15:47:19 ]
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:41 schreef Queller het volgende:
Na 20.000 sollicitaties zou ik ook radeloos zijn.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:41 schreef Elan het volgende:
20.000 tot 30.000 jezus, wel allemaal dingen waar je niet voor opgeleid bent zeker?
Waarom ga je niet gewoon een periode wat ongeschoold werk doen dan.
Oeps. Automatisch een nulletje te veel opgeschreven. Via de mail 2.274 en met de post iets van 100-200 en dan nog via vacaturesites (circa 200-300)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:41 schreef rhubarbje het volgende:
30.000 sollicitaties? Ik hoop dat je op je CV niet zo overdrijft als hier want dan snap ik wel waarom het niet lukt
Maar met deze info kunnen we niet zeggen waarom het fout gaat? Wie weet stink je op gesprekken of is je brief in commic sans
Is omscholen geen optie? Of bijscholen
Als je ook een nulletje teveel opschrijft bij het te verwachten salaris, dan wordt het lastig ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:44 schreef Werkzoekende234 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oeps. Automatisch een nulletje te veel opgeschreven. Via de mail 2.274 en met de post iets van 100-200 en dan nog via vacaturesites (circa 200-300)
Genoeg. Van industriebedrijven tot aan de kruidvat/action/lidl/aldi toe. Hetzelfde geldt voor spontaan bellen en bellen na verrichte sollicitaties om af te tasten of ik in de smaak val.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
En hoeveel bedrijven spontaan bezocht?
Als jij er echt alles aan doet om een baan te zoeken en dat al 12 jaar zal er wel ergens serieus iets mis zitten. Maar dat kunnen wij zo niet vaststellenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:51 schreef Werkzoekende234 het volgende:
[..]
Genoeg. Van industriebedrijven tot aan de kruidvat/action/lidl/aldi toe.
Omscholing willen ze niet bieden, daarnaast heb ik werk op korte termijn nodig en niet op lange termijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:52 schreef danny081 het volgende:
Daarbij vind ik het vreemd dat de uitkeringsinstantie je niet al de keuze heeft gegeven tot omscholing, of je verplicht aan het werk heeft gezet als papier raper ofzo. Dat doen ze namelijk in veel gevallen wel. Ze zorgen iig dat je snel weer aan het werk gaat, tenzij er medische redenen zijn natuurlijk.
Dit dus. Als je in 12 jaar tijd geen baan hebt gevonden, heb je niet 12 jaar lang gezocht. Dan heb je zo eens per maand een uurtje gekeken. Kennelijk is je uitkering te hoog, anders zou je wel wat harder zoeken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als jij er echt alles aan doet om een baan te zoeken en dat al 12 jaar zal er wel ergens serieus iets mis zitten. Maar dat kunnen wij zo niet vaststellen
Waarom? Volgens mij heb je gewoon werk nodig? Maakt het uit of het nog een half jaar duurt voor je het vind? Je zit nu ook al 12 jaar in de bijstand?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:53 schreef Werkzoekende234 het volgende:
[..]
Omscholing willen ze niet bieden, daarnaast heb ik werk op korte termijn nodig en niet op lange termijn.
De meeste vacatures halen internet niet daarom vroeg ik dat, die worden opgevuld via netwerk of open sollicitaties.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:51 schreef Werkzoekende234 het volgende:
[..]
Genoeg. Van industriebedrijven tot aan de kruidvat/action/lidl/aldi toe. Hetzelfde geldt voor spontaan bellen en bellen na verrichte sollicitaties om af te tasten of ik in de smaak val.
Nee in een grote stad.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De meeste vacatures halen internet niet daarom vroeg ik dat, die worden opgevuld via netwerk of open sollicitaties.
Vreemd dat jij geen baan kan vinden, ik heb 4 jaar geleden zelf ontslag genomen en kon na een week kiezen uit 3 banen.
Woon je in Drente ofzo?
Dat is een groot verschil met iemand die al langer werkloos is.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De meeste vacatures halen internet niet daarom vroeg ik dat, die worden opgevuld via netwerk of open sollicitaties.
Vreemd dat jij geen baan kan vinden, ik heb 4 jaar geleden zelf ontslag genomen en kon na een week kiezen uit 3 banen.
Woon je in Drente ofzo?
Ik denk dat de uitkering gaat stoppen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef danny081 het volgende:
Inschrijven bij uitzendbureau? Maar ik neem aan dat je daar al ingeschreven staat.
Dan blijft het vreemd want die bellen je om de haverklap op met banen. Ik denk dat we het of niet helemaal begrijpen, of dat je iets achterwege laat.
Sorry?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef danny081 het volgende:
Dan blijft het vreemd want die bellen je om de haverklap op met banen.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Een beetje stad heeft 5 uitzendbureau's, ik neem aan dat je bij alle ingeschreven bent?
/quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef danny081 het volgende:
Inschrijven bij uitzendbureau? Maar ik neem aan dat je daar al ingeschreven staat.
Dan blijft het vreemd want die bellen je om de haverklap op met banen. Ik denk dat we het of niet helemaal begrijpen, of dat je iets achterwege laat.
Lieg dan?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:05 schreef Werkzoekende234 het volgende:
[..]
[..]
/
Ja, maar ik krijg steeds te horen ''Ohh,, waar krijg jij je geld vandaan? Oh uitkering? Oh dan hebben wij geen werk voor je''. Ik voel mij dan behoorlijk klote.. als ik dan zo'n reactie krijg. Ik ben er ook klaar mee om erachteraan te zitten. Normaal gesproken horen uitzendbureaus mij te helpen..
Een uitkering krijg je van de maatschappij om een periode van werkloosheid te overbruggen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:05 schreef Werkzoekende234 het volgende:
[..]
[..]
/
Ja, maar ik krijg steeds te horen ''Ohh,, waar krijg jij je geld vandaan? Oh uitkering? Oh dan hebben wij geen werk voor je''. Ik voel mij dan behoorlijk klote.. als ik dan zo'n reactie krijg. Ik ben er ook klaar mee om erachteraan te zitten. Normaal gesproken horen uitzendbureaus mij te helpen..
Ik heb mezelf 3 jaar geleden ingeschreven bij een stuk of drie uitzendbureau's. Een week daarna ben ik voor mezelf begonnen en kreeg ik daarnaast een parttime baan. Dus nooit meer iets mee gedaan en ook niet de moeite genomen om mezelf weer uit te schrijven. Ik word nu nog steeds minimaal eens in de twee maanden gebeld dat ze een baan voor me hebben. misschien is dit niet bij iedereen zo maar ik word er gek van. Niet gek genoeg helaas om me alsnog uit te schrijven.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sorry?
Die groeien aan banenbomen die op baneneiland staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |