Relais, maar als dat daadwerkelijk de oorzaak is zal een monteur de hele printplaat vervangen.quote:
Ik heb vaak genoeg alleen de relais en condensatoren vervangen. Half uurtje werkquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Relais, maar als dat daadwerkelijk de oorzaak is zal een monteur de hele printplaat vervangen.
Een kleine schroevendraaier in het bovenste gleufje drukken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:27 schreef apenkont het volgende:
Hellup hoe krijg ik deze los?
[ afbeelding ]
Mooi werk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:15 schreef apenkont het volgende:
de printplaat ligt nu bij een elektrohandel, beide relais en 1 elco worden vervangen
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:57 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mooi werk.
In het verleden heel wat geld verdiend met dit soort dingen.
Ik ben servicetechnicus, dus voor mij is het 10 minuten werk. En de klant blij, scheelde hem een hoop geld.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:49 schreef apenkont het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
jij repareerde ketels en hoefde dan alleen maar deze kleine dingen te vervangen? Is voor een expert idd waarschijnlijk maar een paar minuutjes werk :-p
Volgens mij wel een van de betere dan, naar mijn idee zijn de meeste gewoon wisselmonteurs "oh, print kapot, bestellen wel een nieuwe"quote:
Bij oudere ketels kan zoiets nog een keer, bij de nieuwere ketels wordt het een stuk lastiger om printen te repareren. Maar inderdaad, ik wissel pas onderdelen uit als ik zeker weet dat dat het probleem ook definitief oplost.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:05 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Volgens mij wel een van de betere dan, naar mijn idee zijn de meeste gewoon wisselmonteurs "oh, print kapot, bestellen wel een nieuwe"
Dat is het gasblok, hebben ze de hele print nagekeken? Of alleen die drie onderdelen uitgewisseld?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef apenkont het volgende:
gisteren de printplaat weer gemonteerd, toen deed hij het volgens mij een paar minuten totdat hij net als daarvoor niks meer deed, volgende dag was ik de hele dag weg maar kreeg opeens te horen dat de verwarming het thuis opeens deed.
Dus nu zit ik hier weer warm, alleen is de ratel niet verdwenen.
Volgens mij kwam de ratel voorheen wel echt door het relais (of het was "ook" door het relais) maar nu lijkt het hieruit te komen:
[ afbeelding ]
Excuus voor de slechte kwaliteit
hij moet vooralsnog een onderhoudsbeurt krijgen, maar misschien weet iemand waardoor dit komt?
had ze voor de 2 relais en elcos afgeleverd, had hem niet zelf opgehaald maar er werd me verteld dat ze alleen de relais hadden vervangen omdat er met de elcos niks mis leek volgens hun, denk eerlijk gezegd niet dat ze de hele plaat hebben gecontroleerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:37 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is het gasblok, hebben ze de hele print nagekeken? Of alleen die drie onderdelen uitgewisseld?
Het probleem zit in de elco's. Doordat deze defect zijn, krijgen de relais geen stabiele spanning waardoor deze gaan klapperen. Het gevolg hiervan is weer dat de contactpunten zwart worden( inbranden). Of een elco defect is of niet, kom je alleen achter door deze los te halen en te meten. De elco heeft een waarde van 220uF 50V. Met een tolerantie van 5%. Zijn de weerstanden die bij de elco zitten ook zwart dan moeten deze ook vervangen worden. Een van de relais schakelt de modulatiespoel op het gasblok, waardoor deze mee ratelt.quote:Op zondag 1 maart 2015 03:56 schreef apenkont het volgende:
[..]
had ze voor de 2 relais en elcos afgeleverd, had hem niet zelf opgehaald maar er werd me verteld dat ze alleen de relais hadden vervangen omdat er met de elcos niks mis leek volgens hun, denk eerlijk gezegd niet dat ze de hele plaat hebben gecontroleerd.
Zou het probleem dan alsnog bij de printplaat kunnen liggen?
Heel erg bedankt voor je hulp btwzo specifiek antwoord krijgen helpt me reuze!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |