Heb Frankrijk,Italie en Spanje al wel gezien en Noorwegen+Zweden zijn wel iets te duur. En Zuid-oost Azie doen zat mensen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:13 schreef Varg89 het volgende:
Waarom ga je niet gewoon naar Frankrijk/Italie/Spanje/Zweden/Noorwegen?
Lijkt me niet echt verstandig om in Macedonie, Thailand, of India te gaan backpacken.
Australie & Nieuw Zeeland dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:17 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
Heb Frankrijk,Italie en Spanje al wel gezien en Noorwegen+Zweden zijn wel iets te duur. En Zuid-oost Azie doen zat mensen.
India zou ik ook niet zo snel doen. Maar wat is er mis met Thailand? Eerste keer dat ik ging backpacken was ook daar. Er reisden zelfs meisjes van 18 alleen (ok, dat gaat op zich wel ver), maar ook dat leek prima te gaan. Alleen oppassen voor de ladyboys, als dat niet jouw ding isquote:Op maandag 23 februari 2015 22:13 schreef Varg89 het volgende:
Lijkt me niet echt verstandig om in Macedonie, Thailand, of India te gaan backpacken.
Haha, dat is inderdaad mijn ding niet echt. Maar hoeren zijn sowieso mijn ding nietquote:Op maandag 23 februari 2015 22:26 schreef thenxero het volgende:
[..]
India zou ik ook niet zo snel doen. Maar wat is er mis met Thailand? Eerste keer dat ik ging backpacken was ook daar. Er reisden zelfs meisjes van 18 alleen (ok, dat gaat op zich wel ver), maar ook dat leek prima te gaan. Alleen oppassen voor de ladyboys, als dat niet jouw ding is.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar je hoort er vaak negatieve dingen over. Laatst is daar ook een Brits koppel vermoord op een strand door een paar Thaise mannen, die vrouw hebben ze eerst verkracht.quote:
En ondertussen hebben we hier een reeks liquidatiesquote:Op maandag 23 februari 2015 22:31 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Ik ben er zelf nooit geweest, maar je hoort er vaak negatieve dingen over. Laatst is daar ook een Brits koppel vermoord op een strand door een paar Thaise mannen, die vrouw hebben ze eerst verkracht.
Misschien ligt het er ook aan waar je in Thailand gaat reizen.
Klopt, je hebt wel wat van die duistere party eilanden. Ook dat is volgens mij best veilig, maar als je ziet hoeveel mensen daar liters alcohol naar binnen werken en ondertussen met vuur spelen (letterlijk) snap je dat het er wel eens mis moet gaan. Ik sprak ook met een locale Thai die stoer deed dat ie geen last had van maffia, omdat ie zelf een wapen had. Dat was op Koh Phi Phi overigens. Dat vermoorde koppel was op een vergelijkbaar soort party eiland, Koh Tao als ik me niet vergis. Maar dat is net zoiets als dat je niet naar Griekenland zou moeten gaan vanwege de figuren die rondlopen op Chersonissos. En dan zijn er ook nog mensen die het hartstikke leuk vinden op Chersonissos, is maar net wat je leuk vindtquote:Op maandag 23 februari 2015 22:31 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Ik ben er zelf nooit geweest, maar je hoort er vaak negatieve dingen over. Laatst is daar ook een Brits koppel vermoord op een strand door een paar Thaise mannen, de vrouw hebben ze trouwens eerst verkracht.
Misschien ligt het er ook aan waar je in Thailand gaat reizen.
Hou wel van wat drinken, maar ik wil niet compleet knockie gaanquote:Op maandag 23 februari 2015 22:37 schreef thenxero het volgende:
[..]
Klopt, je hebt wel wat van die duistere party eilanden. Ook dat is volgens mij best veilig, maar als je ziet hoeveel mensen daar liters alcohol naar binnen werken en ondertussen met vuur spelen (letterlijk) snap je dat het er wel eens mis moet gaan. Ik sprak ook met een locale Thai die stoer deed dat ie geen last had van maffia, omdat ie zelf een wapen had. Dat was op Koh Phi Phi overigens. Dat vermoorde koppel was op een vergelijkbaar soort party eiland, Koh Tao als ik me niet vergis. Maar dat is net zoiets als dat je niet naar Griekenland zou moeten gaan vanwege de figuren die rondlopen op Chersonissos. En dan zijn er ook nog mensen die het hartstikke leuk vinden op Chersonissos, is maar net wat je leuk vindt.
Je wilt nu beweren dat het hier net zo onveilig is?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
En ondertussen hebben we hier een reeks liquidaties
Ik denk niet dat de Bijlmer veiliger is dan het eiland waar die toeristen vermoord werden.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:39 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Je wilt nu beweren dat het hier net zo onveilig is?
Er gebeuren in Thailand nog wel ergere dingen, ik nam dat Brits koppel als voorbeeld dat het slecht kan aflopen met toeristen en vakantiegangers daar.
Als TS zou besluiten om in de Bijlmer te gaan backpacken zou ik dat ook ontmoedigen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:40 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Bijlmer veiliger is dan het eiland waar die toeristen vermoord werden.
Fair enoughquote:Op maandag 23 februari 2015 22:41 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Als TS zou besluiten om in de Bijlmer te gaan backpacken zou ik dat ook ontmoedigen.
Ja, ik snap het wel ^^. Zijn ook zat delen van west-europa die ik niet gezien heb. Dus ik zal nog even alles tegen elkaar afwegen en dan besluiten. Bedankt voor het advies iedereenquote:Op maandag 23 februari 2015 22:53 schreef Varg89 het volgende:
Maar TS je moet natuurlijk doen wat je wilt doen, maar in je OP geef je aan dat je nog nooit eerder bent gaan backpacken (geen ervaring dus). Daarom dacht ik dat het misschien handiger (en veiliger) is om het eerst hier in West-Europa te proberen. Als dat goed gaat kun je altijd nog naar andere continenten.
Ik zag hier ooit trouwens een topic waarin iemand lopend naar India wilde gaan (via Europa & Midden Oosten) en vroeg in zijn OP of hij overal kon pinnen![]()
Ik vraag me af of hij die reis overleefd heeft
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:03 schreef MaJo het volgende:
Oost-Europa kan ik je zeker aanradendaar gaan steeds meer toeristen heen dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Macedoniė is prachtig! Albaniė en Montenegro schijnen ook fantastisch te zijn (daar ga ik deze zomer heen). Laat je dus vooral niet afschrikken en ga lekker reizen!
Moet zeggen dat ik inderdaad toch koos voor zuid-oost Aziė omdat dat makkelijk zou zijn voor de eerste keer. Maar ik ben jong, ik kan me redelijk redden en heb wel een gezond verstand. Als iemand plots naar me toe komt om me te "helpen" zou ik meteen skeptisch zijn. Dus ik ga voor oost/zuid-oost europe zoals MaJo, misschien kom ik je nog tegenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:14 schreef Farenji het volgende:
Inderdaad, ZO-Azie en Thailand is het platgetreden toeristenpad. Dat kun je zonder enig risico doen, gewoon de pijltjes in de lonelyplanet volgen, of gewoon al die andere backpackers achterna sloffen, van hostel naar hostel. Het kan erg gezellig zijn, zo samen met al die andere backpackers, maar een ronde in de python, en daarna achterin het schip tijdens een dagje efteling is ook best avontuurlijk.
TS, luister niet teveel naar al die suffe dreumels hier en ga naar India, Botswana, Colombia, Oezbekistan of Godweetwaaristan. De wereld ligt aan je voeten! Laat je niet beperken tot de clichés omdat dat "veilig" zou zijn en de rest "onveilig! Dat is namelijk totale onzin. Als je je een klein beetje voorbereidt (lonely planet lezen is genoeg), tijdens je reis je kop erbij houdt, en vertrouwen houdt in de voorspoedige afloop, dan komt het allemaal goed, waar je ook naartoe gaat. Je kan in Nederland ook strontlazerus in de gracht flikkeren en verzuipen, de Q-koorts krijgen, doodgeschopt worden door een kutmocro, geraakt worden door een verdwaalde kogel van een liquidatie, met je fiets fataal in de tramrails vast komen te zitten, of gewoon met een aneurisme van de plee pleuren tijdens het poepen.
Nee, dan zou ik veel liever door een bull shark opgevroten worden tijdens het diepzeeduiken in Mozambique, aan de knokkelkoorts sterven in de woestijn van Mali, of door koppesnellers onthoofd worden in het oerwoud van de Amazone! Ik bedoel, als je dan toch moet gaan, laat het dan een beetje interessant zijn.
Goede reis!
quote:
Iedereen daar is natuurlijk tuig dat probeert toeristen op te lichten. Het zal vast niet zijn dat 99.9% daar gewoon een normaal leven heeftquote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef Varg89 het volgende:
[..]![]()
Weet je wat daar voor tuig rondloopt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |