SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang heb je daar op zitten wachtenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
66.6 procent van de crowdfunding
quote:Poeh hé! Wat gaat dat hard! :-)
Hallo crowdfunders,
Wij zijn zeer blij verrast dat we na minder dan een week al op meer dan tweederde van ons doelbedrag zitten! :-)
En wat nou als we dat doelbedrag overschrijden? Nou, dat is helemaal niet erg, want behalve noodzakelijke zaken, zijn er ook wensen, zoals:
• Gietvloer in het gehele pand in plaats van enkel in de werkruimte
• Dubbel glas plaatsen in de winkelpui
• Het opknappen van de tuin achter de winkel zodat we daar in de zomer besloten maaltijden kunnen organiseren en misschien ook wat ingrediënten kunnen verbouwen
• Eventueel nog een extra oven erbij
• Als er ruimte voor is: een croissantdeegrolmachine (3 x woordwaarde!)
• Aanleggen van een voorraadje spullen met ons logo erop: schorten, linnen tasjes, T-shirts...
Dus mocht je overwegen om te funden en zitten we al (bijna) op ons doel: je geld wordt zonder meer goed besteed! :-)
Groetjes,
Jeroen & Petra
¤ 10.000 zouden we ook niet willen nee, dat is een beetje veel. Maar als er twee mille extra binnenkomt is dat mooi meegenomen en dat is ook nog prima te doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:58 schreef frederik het volgende:
Misschien dat ik het hele concept crowdfunding verkeerd zie (je geldbehoefte financieren door te lenen zonder tussenkomst van een bank, lenen wel in ruil voor geld of goederen), maar steken jullie je niet domweg dieper in de schulden door hoger te aanvaarden dan jullie doel is?
Ergens zou ik zeggen "ik heb ¤5.000 nodig, mooi het is binnen, met de vooruitzichten waar die ¤5000 op gebaseerd zijn moet ik geen verplichtingen voor ¤10.000 gaan aanhalen". Want ergens moet ook die tweede 5000 weer terug naar de funders (al dan niet met een vorm van rente), in geld of in goederen/diensten.
Een deel van de crowdfunding is donaties, en het grootste deel is vooruitbetaald product.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:58 schreef frederik het volgende:
Misschien dat ik het hele concept crowdfunding verkeerd zie (je geldbehoefte financieren door te lenen zonder tussenkomst van een bank, lenen wel in ruil voor geld of goederen), maar steken jullie je niet domweg dieper in de schulden door hoger te aanvaarden dan jullie doel is?
Ergens zou ik zeggen "ik heb ¤5.000 nodig, mooi het is binnen, met de vooruitzichten waar die ¤5000 op gebaseerd zijn moet ik geen verplichtingen voor ¤10.000 gaan aanhalen". Want ergens moet ook die tweede 5000 weer terug naar de funders (al dan niet met een vorm van rente), in geld of in goederen/diensten.
Yep!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:11 schreef frederik het volgende:
OZB aanslag?
Eigenarendeel bestaat toch alleen nog maar? Of is het bij bedrijfspanden anders dan bij woonpanden?
Edit : googlen levert op dat dat inderdaad alleen maar bij woningen speelt, bedrijfspanden kennen nog wel de eigenaren en gebruikers delen
We zijn nog niet open, denk dat dat pas is als we open zijn?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:49 schreef frederik het volgende:
Nog geen bedrijfsafvalheffing gehad, had ik ook wel verwacht (tabel komt van de site van www.rotterdam.nl, jullie vallen onder categorie B (http://www.rotterdam.nl/C(...)ingsrecht%202015.pdf)?
Categorie B
tarief 2013 tarief 2014 tarief 2015
0 - 99 m2 ¤ 1.007,00 ¤ 1.029,70 ¤ 1.040,00
100 - 299 m2 ¤ 1.510,70 ¤ 1.544,60 ¤ 1.560,10
300 - 499 m2 ¤ 2.014,20 ¤ 2.059,50 ¤ 2.080,10
Dat betwijfel ik om eerlijk te zijn. Het kan wel veel geld schelen om een afvalcontract af te sluiten trouwens. Bij wie dat kan in Rotterdam weet ik niet, vast wel bij de Roteb. In Dordrecht geldt: als je geen contract met een goedgekeurde partner hebt, schatten ze je afvalhoeveelheid en dan ben je altijd duurder uit.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We zijn nog niet open, denk dat dat pas is als we open zijn?
En zo'n workshop hoeft ook niet gelijk (ik kan wel wachtenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Isegrim het volgende:
Deel is ook workshops, kostprijs daarvan is vrij laag, is vooral tijdsinvestering.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En zo'n workshop hoeft ook niet gelijk (ik kan wel wachten![]()
). Kreeg net een updatemail van doorgaan.nl dat jullie update erop staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |