abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_431073
Weet iemand anders die statement nog wel dan? Hij kraamt wat gratuite teksten uit over onrecht en dat noemen we een boodschap???!!! Ik vind hem een hol vat en deep down inside weet 'ie dat zelf ook, anders durfde 'ie z'n Boodschap heus nog wel eens te herhalen.

En die vage wegtrekkers van hem waren volgens mij gespeeld. Hij porbeerde zo misschien wat tijd te rekken oom een gevatter antwoord te verzinnen, mara door de chaos in z'n kop slaagde hij daar niet in.

Met die gejaagde blik, semi-diep, maar vooral onsamenhangend gebrabbel en zijn gegroefde gelaat, zag hij er echt uit als een oude coke-verslaafde. De cameraman/vrouw zag het ook. Niet voor niets kregen we hem even goed in beeld toen Lotti sprak over wielrenners en dope.

Hij zei trouwens dat zijn 23-dagen oude dochtertje naar hem gelachen had, maar volgens mijn berekeningen is ze al veel ouders, Ze was toch 11 dagen toen Ed in het huis ging? Inmiddels zijn we al bijna 20 dagen verder.

A~nyway Ed ging af en ik vond hem heeeeel eventjes zielig, maar dat was meteen over toen ik eraan dacht hoe hij het zelf wel weer recht zou lullen. "Aaaaaah, die mensen zitten gewoon op een heel ander niveau dan ik. Veeeeeel te rationeel nog. Ik ben een gevoelsmens etc."

dinsdag 31 oktober 2000 @ 12:55:45 #77
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_431089
Het was een regelrechte aanfluiting. Ed viel volledig door de mand. Misschien was het zenuwen maar het viel zwaar tegen.

Ik kan me nog de bewoners van vorig jaar herinneren waar zelf Maurice, die toch niet bekend stond als een prater, zich prima door de soms banale vraagstelling van Henk en Frits heen sloeg. En Karin was toen helemaal erg sterk.

Nu zou je naar aanleiding van het optreden van Ed in BB toch wel wat meer mogen verwachten. Hij had in het huis steeds het hoogste woord. Wist mensen soms uitspraken te ontfutselen. Hij lijkt zonder de support van de redactie van BB totaal niet in staat om een gesprek normaal te voeren zonder zweverig over te komen. Het meest ergerlijke vond ik nog dat hij tot twee keer toe totaal niet aanwezig was.

Frits en Henk waren niet scherp en dat kwam misschien ook wel omdat zei nogal onder de indruk waren van minister Zalm, waarvan het interview totaal niet de kant opging die zei wilde.

pi_431096
Ik vond dat Barend en van Dorp belachelijke vragen aan Ed stelde!! Toppunt was wel dat ze die huil-scene lieten zien en daarbij zeiden dat Klaas Wilting dat slecht acteerwerk vond.. Dat is toch geen vraag, vind je het gek dat Ed daar geen normaal antwoord op kan geven. Ik denk dat dit zijn laatste tv-optreden is geweest...
O+. Ripley. O+.
pi_431100
Ik vond Ed een beetje zielig, veel te emotioneel voor B&VD. Daarnaast issie ook nog stronteigenwijs en niet echt een snelle jongen, dus dat maakt het interviewen ook lastig. Maar ik ben het ermee eens dat B&VD niet echt op zijn antwoorden zaten te wachten, en dan moet je iemand eigenlijk ook niet interviewen. Ed doet me soms denken aan een moderne Don Quichote die tegen (denkbeeldige) windmolens vecht en zijn eigen ergste vijand is.

[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 31-10-2000 13:00]

Jusqu'ici tout va bien...
pi_431105
ik vind het wel raar dat sommige van jullie eerst ed vinden "roelen" en na een optreden van 5 minuten bij barend en van dorp hem een zak stront vinden om het maar plat te zeggen
pi_431107
Hou nou toch eens op over dat statement en die grootheidswaanzin. Hij heeft toch zelf gezegd dat hij zich daar niet mee wil vergelijken. Dat was in het huis en daar sloeg het ook op. Ed had een beetje last van bewustzijnsvernauwing. BB was zijn wereld geworden. Als jij 2 weken binnenzit, dan moet je toch ook weer even wennen aan de buitenwereld. Je kunt je afvragen of hij zelfs niet een beetje bang was geworden om weer naar buiten te komen. En hij zal vast wel een schuldgevoel hebben over dat pasgeboren dochtertje. Maar ja, als je wilt overleven, dan moet je kansen aangrijpen. Toen mijn dochter werd geboren moest ik ook centjes verdienen, al was ik ook liever nog weken in bed blijven liggen.
Ik krijg de indruk dat de anti-Ed's hem onfeilbaar achten: altijd en overal speelt hij zijn goed ingestudeerde rolletje.
Maar ED is een MENSCH.
pi_431137
Ed is in het BB huis confronterend bezig geweest. Hij heeft zich geprofileerd als een stoere vent die niet op zijn mondje is gevallen. In het BB huis heeft niemand hem echt goed tegengas gegeven. Het is terecht dat BvD Ed anders behandeld hebben dan bv Karin vorig jaar. Ik denk dat Ed overrompeld is door de houding die BvD tov hem hanteerde, hij verwachtte waarschijnlijk als een held ontvangen te worden en een paar veren in zijn reet zou krijgen.

Toch moet ik even zeggen dat ik Ed in het huis fantastisch vond, alhoewel hij op een gegeven moment wel erg veel aandacht kreeg.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_431194
quote:
Op 31 oktober 2000 13:02 schreef Torp het volgende:

Ik krijg de indruk dat de anti-Ed's hem onfeilbaar achten: altijd en overal speelt hij zijn goed ingestudeerde rolletje.
Maar ED is een MENSCH.

Jammer eigenlijk, dat er niet méér bloed gevloeid is. Behalve die afschuwelijke rekenfout dattie niet goed zei, hoe oud zijn dochtertje was, zal er met zijn kleding ook wel het nodige mis geweest zijn. Waarom hakten Frits en Henk daar niet op ??

Ik heb toch betaald voor mijn kaartje 'gladiatoren' ? En hij heeft zich toch ingeschreven voor het afslacht-tafeltje B&vD ? Dan wil ik ook bloed zien, en als het er niet is, dan verzin ik het er wel bij !

Zelfs minister Zalm reageerde niet goed, toen B&vD hem een bal voor open doel aanspeelden, door te suggereren dattie bij Ed's verhaal in slaap gevallen was. Zegt die man notabene dattie net aan de miljoenen-nota dacht, en bevestigt nog eens de stelling van Ed ! In plaats van hem lekker te vloeren en op te staan : B&vD legden hem toch netjes een antwoord in de mond: "wat doe ik hier nog?"

Gelukkig maar dat ik op dit Forum nog waar voor m'n registratie krijg: lekker voorspelbaar herhalen van het afgesleten deuntje: "hij kóós ervoor !" Dàt wil ik horen, weliswaar afgezaagd en niet relevant als je onder contract staat van verplichte media-items, maar dat doet er niet toe: het gaat om de extra kans van 'lynchen', want dat hebben die bewoners in het BB-huis véél te slap aangepakt: onze sterke beer Fewdie had hem best even willen pootjehakken bij het verlaten van het huis, maar was gewoon te druk bezig met fluiten naar het publiek. Dat kan toch ? Je moet tenslotte ook aan je imago denken van enthousiaste meeloper.

Gelukkig weten de intellectuelen het hier nog fijntjes af te ronden op z'n nederlands: Ed is gewoon niet 'gewoon' genoeg, steekt z'n koppie boven het maaiveld, en dus zeisen we dat er lekker af. Bravo !

En laat voortaan ieder die ook maar iets te zeggen heeft hier, dat goed beseffen: hoe duidelijker je het doet, hoe harder we je aanpakken, want denk eraan: "gewoon is al gek genoeg!"
We zitten hier tenslotte voor het bloedvloeien, en dat was ons beloofd met dit TV-spelletje. En als er niet genoeg bloed is, omdat we de spraakmakers geloosd hebben met z'n allen, dan kunnen we altijd nog lekker over de saaiheid klagen !

Saai Forumpje hoor - ik wil bloed zien !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 31-10-2000 13:27]

pi_431212
Niet mijn smaak, maar hij zat goed in het pak, toch?
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 13:47:52 #85
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_431251
quote:
Op 31 oktober 2000 13:26 schreef Moor het volgende:

Ed is gewoon niet 'gewoon' genoeg, steekt z'n koppie boven het maaiveld, en dus zeisen we dat er lekker af. Bravo !

Alleen maakt hij dat niet waar.

Gisteren bleek juist het tegenovergestelde. Hij speelde een karikatuur van zichzelf. Hij heeft de afgelopen dagen zoveel respons gekregen dat hij terecht kwam in het 'Ruud post BB syndroom'. Hij dacht werkelijk dat hij iets gedaan had dat wat betekende. B en v.D hebben hem gisteren uit die droom gehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door marky op 31-10-2000 20:11]

pi_431458
Binnen 45 minuten van een character naar een karikatuur, toch knap.

Eigenaardig ook hoe hij zich gedroeg als een gelijke van de presentatoren (meermalen "Frits" en "Henk" roepen en verhalen die nergens naartoe gaan willen afmaken) en ondertussen niet willen antwoorden op logische vragen (o.a over dat statement)

"Vraag het maar op". Dat statement zal waarschijnlijk niet bewaard blijven, deze uitzending wel. Als bewijs voor het nut van mediatraining.

De "Hoop, geloof ed Liefde show", denk niet dat ie er binnenkort komt.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 oktober 2000 @ 16:41:10 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_432271
Ed was niet bepaald op z'n best. Of dit nu kwam door slaap tekort op slap karakter kunnen we niet echt beoordelen (of kennen we Ed persoonlijk?).

Ik kreeg wel het idee dat B&vD op jacht waren. En dat dat een teritiorale drang had: zo in de trant van "je had gezegd dat je iets presenteerderigs, talkshowerigs op TV wil doen, maar zo goed als wij ben je niet, en dat willen we je laten voelen". Maar ook dit is slechts een interpretatie, want ook die B&vD ken ik niet persoonlijk.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 19:02:39 #88
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_432721
Barend en Van Dorp aangezet omdat ik nieuwsgierig was wat Ed te melden zou hebben. Zag een glad uitziende man in een bijzonder 'fout' pak. (niet zo fout als Lotti, maar alla) Moest ff slikken. Ed was duidelijk niet in goede doen, en mischien is hierbij dus wel het bewijs geleverd dat ie geenszins een akteur is. (waar ik hem nog van beschuldigde). Oei, wat kwam ie verdwaasd over. (lag het aan de 'vijandige' sfeer? Had zich de afgelopen nachten helemaal suf genaaid? Had ie flink gezopen? Iets anders tot zich genomen? Ik weet het niet, maar ik had me er toch iets anders bij voor gesteld. De 'Ooit was ik Ed van de (strandtent) Nu ben ik Ed van BB'passage was bijna te pijnlijk voor woorden....Ik hoop dat Ed de gelegenheid krijgt om zich te herstellen, want wat iedereen er ook van vindt, niemand zal ooit zo laag zinken als die pratende drollen B & vD.En dan moet ik ook nog eens luisteren naar een gelikte belg als Lotti.... De enige die duidelijk lekker in zijn vel zat was Zalm...maar ja, die lacht ook zo aanstekelijk om zijn eigen grapjes...

Voorlopig heeft Ed nog steeds het voordeel van m'n twijfel.

Nou doe je het weer!
pi_432874
quote:
...
Zelfs minister Zalm reageerde niet goed, toen B&vD hem een bal voor open doel aanspeelden, door te suggereren dattie bij Ed's verhaal in slaap gevallen was. Zegt die man notabene dattie net aan de miljoenen-nota dacht, en bevestigt nog eens de stelling van Ed ! In plaats van hem lekker te vloeren en op te staan : B&vD legden hem toch netjes een antwoord in de mond: "wat doe ik hier nog?"
...
Dus jij bepaalt hoe minister Zalm hoort te reageren? Misschien vertelde hij wel gewoon de waarheid.
darwin's rollin' over in his coffin
the fittest are surviving much less often
pi_432901
quote:

Saai Forumpje hoor - ik wil bloed zien !

Precies ! Dat is de reden dat ik vooral feedback lees.

[sarcastisch]Maar als jullie lekker BB2 willen zien , nou ik wens jullie een geweldig spannende tijd toe ![/sarcastisch]

Wat een drukte om niets zeg. Het programma volgen is zieliger dan er aan meedoen , die hebben tenminste nog een doel (het bekent worden en een eigen tv programma krijgen waarschijnlijk). Jullie zeiken alleen over het feit dat er eikels in het huis zitten , NOU KIJK DAN NIET !

* Guus Muisarm is trots nog geen seconde van BB2 gezien te hebben BB1 was nieuw , nu weten we het wel. Get a life.

pi_432946
quote:
Op 31 oktober 2000 19:48 schreef Zap het volgende:
Dus jij bepaalt hoe minister Zalm hoort te reageren? Misschien vertelde hij wel gewoon de waarheid.
Beste Zap, omdat ik Moor zijn pleidooien altijd met extra aandacht lees, weet ik intussen dat je bij zijn stukjes tussen de regels door moet lezen. Dat raad ik jou ook aan. In ieder geval sla je de plank behoorlijk mis.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2000 @ 21:16:36 #92
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_433182
quote:
Op 31 oktober 2000 19:55 schreef Guus Muisarm het volgende:

* Guus Muisarm is trots nog geen seconde van BB2 gezien te hebben] BB1 was nieuw , nu weten we het wel. Get a life.

Als je daar zo trots op bent dat je dat hier op een BB2-forum moet komen melden.... then get a life yourself.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 1 november 2000 @ 14:04:08 #93
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_434738
Je hebt jezelf met je actie wel in de kijker gezet. Word je veel gevraagd voor interviews?

Ed: "Ik word veel gebeld door de schrijvende pers en ik ben te gast geweest in het radioprogramma van Jensen en op tv bij Barend en Van Dorp. Het is dan niet de gewone Ed die bij Barend en Van Dorp zit maar de Big Brother Ed. Mijn gesprek met Minister Zalm vond ik als persoon wel heel interessant. Ik heb zeker geen spijt van mijn verblijf in het Big Brother-huis en mijn reactie op het wegstemmen. Ik zou het morgen weer doen. Ik ben me op dat moment ook niet bewust geweest van de consequenties. Buiten de negen medebewoners was ik mij sowieso totaal niet bewust van wat ik teweeg zou brengen. Voor de komende tijd wil ik het wel rustiger aan gaan doen. De schrijvende pers wil ik wel steeds te woord staan. Radio is ook nog wel leuk. Televisie niet. Ik heb twee weken lang televisie gemaakt. De twee weken in het huis zijn me niet in de koude kleren gaan zitten, ik ben zelf ook door elkaar geschud. Televisie-uitzendingen vind ik te zwaar. Ik geloof dat ik beter even rust kan nemen."

Iedereen wil natuurlijk steeds hetzelfde weten: 'Ben je nu een acteur of niet', 'Hoe zit dat met die vergelijking met Martin Luther King en John Lennon'. Vind je zelf dat je je punt goed naar voren kunt brengen?

Ed, heel beslist: "Nee, en dat ligt aan mezelf. Ik vind dat ik soms niet begrepen word. Ik maak graag grappen en grollen. Ik ben zeker niet de juiste persoon om dit soort dingen te gaan roepen. Maar als het over onrecht gaat dan kan ik echt heel standvastig en halsstarrig te keer gaan. Dat is vreemd, zeker voor mensen die daar bang voor zijn. Het voorbeeld dat ik gaf over mijn vader die in het verzet zat bijvoorbeeld. Mijn vader was een man die zeker niet opviel in het dagelijks leven als een bijzonder wijs of moedig man, maar hij is wel in opstand gekomen tegen onrechtvaardigheid. De een doet dat klein de ander groot. Martin Luther King en John Lennon zijn natuurlijk megagroot. Ik bewonder ze, wil hen op de een of andere manier nog even eer bewijzen. Ik vergelijk mezelf er niet mee, helemaal niet! En tja, die vraag of ik acteur ben. Ach, weet je in het normale leven acteer ik ook heel veel. Die vraag gaat nergens over. Ik stel steeds de tegenvraag waar iemand dat op kan baseren en dat kan niemand, want het is ook niet zo, en daarmee heeft die vraag voor mij afgedaan."

Niet alle reacties zullen positief zijn. Hoe ga je om met negatieve publiciteit?

Ed: "Negatieve publiciteit of negatieve opmerkingen kwetsen me niet. Maar dat zijn er heel weinig. Als nu alle artikelen negatief zouden zijn, dan zou het anders zijn. Maar ik weet dat ik een controversieel persoon ben, die zijn mening ventileert, dus mogen mensen hun mening ook terug geven. In de radio-uitzending van Jensen belde een Hagenees die vroeg: ‘Zeg Ed, van welke molen heb jij een klap gehad’. Dat vind ik leuk en als mensen me klootzak noemen kan ik daar ook nog wel tegen. Als mensen echt heel plat worden, goedkope dingen gaan roepen dan is dat minder leuk. Maar ja. Gelukkig krijg ik veel positieve reacties. Ook veel brieven van jongeren die schrijven: ‘Je zocht een jongen van 17 die het begreep, hier ben ik.’ En veel mensen die hun duim omhoog steken. Vandaag kwam ik een oude kennis tegen die het allemaal wel gevolgd heeft en ook de uitzending van Barend en Van Dorp gezien heeft. Hij zei het heel mooi: ‘Ed, je hebt de laatste weken zoveel bereikt, je mag ook wel eens falen.’ En zo is het ook. Ik hoef van mezelf ook niet perfect te zijn."

Ed heeft beloofd een column te schrijven en binnenkort langs te komen om een uurtje te chatten. Hou de site (of nieuwsbrief) in de gaten voor de precieze data.

Y.P.

Van de BB-site

_________

Een gedeelte uit Ed's tweede interview op de BB-site...

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_436452
ed's optreden bij barend en van dorp , dat vond ik zo slecht nog niet , hij zat er erg onge-interesseert , was meer met zichzelf bezig , had af en toe een ongenuanceerde losse opmerking tussendoor , dus als B&VD ooit nog een invaller voor jantje mulder nodig hebben weten ze wie ze kunnen bellen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_436513
Djee denk ik leuk nieuwe post erbij, kijk ik dan zie ik zo'n BB stukje. Sorry voor het zeuren maar kan dat niet ff ergens anders. Als ik die BB-site shit wil lezen zoek ik die site zelf wel even op. Ik kom die stukjes nu overal tegen.
fake a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')