Ed werd nogal te kijk gezet.
- moest uitleggen of hij akteur was ; nee.
- zat 2 keer alleen om dhr. Mulder te klappen
- maakte 3 keer een ongewenste opmerking, waarvan er 2 weggewuifd werden.
- zei zich te schamen voor zijn tranen in het huis en later op t.v.
- gaf 2 keer geen uitleg op een vraag (over tranen en zijn statement)
- vroeg belerend aan dhr. Zalm of Kok geestig kan zijn
- was 2 keer even van de wereld en wist niet waarover het ging
- had een spiekbriefje waarop stond dat hij Ed van BB was, de naam van zijn strandtent Seagull en dat hij straks iemand anders zal zijn
Dag Ed
quote:Afzeiken? Ik vond dat ze hem nogal mild behandelden. Je kunt toch op z'n minst een paar kritische vragen verwachten? Zalm kreeg het zwaarder te verduren.
Op 30 oktober 2000 23:45 schreef Torp het volgende:
Ik blijf erbij: dit was afzeiken, dit was geen prikkelen. Iets vragen en dan het antwoord niet willen weten want 'we moeten eruit'. Ik kan me voorstellen dat Ed hiervan dichtsloeg.
Inderdaad, zijn opmerkingen tussen de gesprekken van de anderen door waren pijnlijk. En zagen jullie ook hoe hij schijnbaar zat te glunderen toen er werd gezegd dat ze vrijdag een discussie over hem hadden gehad? Hij was er gelijk de kluts van kwijt.
quote:Barend & Van Dorp wilden scoren met Ed. En Ed wilde graag: hij zat in het hol van de leeuw: dit was zijn droom. Ik vond dat ze hem geen kans gaven. Ik zou dan ook dichtklappen.
Op 30 oktober 2000 23:48 schreef Cynix ® het volgende:
Sorry Torp, die Ed moest tot twee keer toe bijna letterlijk wakker geschud worden. En keek daarna dan ook nog eens verdwaasd om zich heen, op een manier van: 'waar ben ik? wat doe ik hier?'. Niet gek dat B&vD wat ongeduldig worden.
quote:Die zijn hier. En we schamen ons er niet voor.
Op 31 oktober 2000 00:07 schreef Harry het volgende:
Waar blijven de Ed fans ??
Ik vond die opmerking van Helmut Lotti waarin hij opmerkte het raar te vinden dat dit soort mensen niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen trouwens heel goed
edit: typefout
[Dit bericht is gewijzigd door Ronaldsen op 31-10-2000 00:09]
Buiten het huis hoef ik hem verder niet meer te zien
(Op veronica FM was hij vanochtend wel grappiger)
R@b
Kan natuurlijk ook zijn dat Ed met deze performance wilde laten zien dat hij ook heel Hanneke Groentenman/Plantage kan overkomen. In dat geval is dat mislukt.
quote:
Op 31 oktober 2000 00:38 schreef Roache_ het volgende:Kan natuurlijk ook zijn dat Ed met deze performance wilde laten zien dat hij ook heel Hanneke Groentenman/Plantage kan overkomen. In dat geval is dat mislukt.
- Er werd gevraagd of hij een acteur was en daar werd bij vermeld dat ze het er vrijdag met Hummie uitgebreid over gehad hadden. Tevens werd hierbij als voorbeeld de huilscene vertoond, waar Ed weigerde naar te kijken.
- Er werd gevraagd of hij niet te ver ging toen hij zich schijnbaar vergeleek met Lennon en M.L. King. Ed legde uit dat hij zich niet met hen vergeleek.
- Toen Ed een lang verhaal zat af te steken werd de opmerking gemaakt dat ze bang waren dat hij er morgen nog zou zitten. (Valt m.i. niet onder 'afzeiken', maar gewoon onder 'grapje')
- Jan Mulder vroeg of Ed zijn verblijf in het huis zag als een soort kunstperformance (omdat Ed vertelde nauwelijks geslapen te hebben omdat hij het te druk had met dingen verzinnen om de anderen los te krijgen). Antwoord is me ontgaan.
- Er werd gevraagd wat hij allemaal zat op te schrijven. Ed reageert wazig en heeft de vraag niet gehoord.
Ik vond echt niet dat hij afgezeken werd en een aantal opmerkingen had hij toch echt aan zijn eigen gedrag te danken.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 31-10-2000 00:54]
Ik zie/zag mezelf ook wel enigzins als Ed-fan. Maar hier valt-ie wat mij betreft toch enigzins door de mand. Ik ben het eens met de geposte opmerking ergens boven dat Ed na twee weken even schrikt dat iemand anders überhaupt óók iets zegt, dat was-ie bij de BB-bewoners niet gewend.
Conclusie: Ed, buiten BB toch minder scherp dan daarbinnen? Het lijkt er wel op.
Ed kwam vandaag zeker weer eens op een verassende manier in beeld. Hij leek mij wat moegestreden. Had geen trek om weer geconfronteerd te worden met die laatste dagen.
Ik kan hem best gelijk geven. De man heeft twee weken in dat huis gezeten, waarbij hij, zeker de laatste week, zeker 90% van de tijd van de avonduitzendingen heeft gevuld. Ter vermaak en zoals op dit forum wel blijkt ook ter irritatie maar in ieder geval spraakmakend, zowel in als buiten het huis. Viel er wat later in maar hoorde daar helemaal niets over.
Als je iemand als gast uitnodigd mag je hem trouwens ook best zo behandelen. Kan me zo voorstellen dat Ed dacht: Als ik van hun dan geen normale vragen krijg ga ik zelf wel dingen roepen. Volledig Ed-like wel erg aparte dingen ja.
Krijg wel sterk de indruk dat Ed wel echt zijn best heeft gedaan afgelopen twee weken om er iets van te maken. Heeft er echt veel energie ingestopt en hij had weinig zin om diezelfde energie in deze ambiance te gebruiken.
Natuurlijk kan je zulke vragen bij deze twee verwachten, maar ik denk dat Ed erop hoopte zichzelf ook nog op andere gebieden te kunnen laten zien.
Vond ik hem nou vaag, of vreemd, ik weet het eigenlijk niet. In ieder geval heeft hij absoluut mijn sympathie nog, vond hem juist erg innemend zelfs. Ja, dat was het, innnemende man die Ed.
[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 31-10-2000 01:10]
Minister Zalm had een leuke opmerking tegen Frits en Henk, toen ze zich afvroegen waarom ze hem vanavond 'niet los hadden gekregen' :
"misschien waren jullie niet in vorm ?"
Dat gold denk ik ook een beetje voor Ed zelf, een klein stukje coaching, en op z'n minst briefing over de vrijdag-avond-uitzending met media-geile Klaas Wiltink, had hem goed van pas gekomen.
Degenen die niet zien wat de taktiek van Frits en Henk is om op hun gasten 'in te werken', vonden het vanzelfsprekend allemaal heel redelijke vragen.
De kleine snelle zinnetjes tussen door: "waarom kijk je in de camera, hou daar 'ns mee op man!", "dan ben je toch interessant aan 't doen", "daar kwam het toch op neer!" (over zichzelf vergelijken met Lennon, King), en tenslotte een zwaar geirriteerde Henk: "nou wil ik het toch wel 'ns weten, want nou ben je toch echt vervelend aan 't doen",
en Jan Mulder die met z'n uitgestreken drankhoofd Ed na gaat doen en zegt: "daar wil ik niet meer over spreken" -
allemaal voorbeelden van benadering die je makkelijk kan pareren, als je in vorm bent, wat Ed duidelijk niet was.
Maar daarom wordt het nog geen normale journalistiek, laat staan redelijke vragen !
Het ging alleen maar om het bevestigen van de media-hype: "Ed is een acteur", daarvoor werd hij uitgenodigd, probeerde men kijkvoer uit hem te melken, en juist die openings-vraag beantwoordde hij tenslotte met zijn aantekening-briefje: wat neerkwam op: ik ben degeen die het moment van me maakt. Maar daarvoor waren de varkentjes tenslotte te geïrriteerd over hun mislukte spelletje, om dat antwoord daar nog uit te halen.
Ik denk ook dat zijn vriend Frank na afloop hem zal aangeraden hebben, voor een eventueel volgend interview maar eens goed zijn nachtrust op orde te brengen.
Heb je wel 'ns twee weken in 'n tentje gekampeerd? Dát is afzien!
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 31-10-2000 01:15]
[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 31-10-2000 01:14]
Ik vind het een kunst hoe jij jezelf kan verwoorden !
Ben best wel jaloers...
Nog boeiender vind ik hoe jij iets recht kan lullen wat scheef is.
Oprechte complimenten !
Ze hebben in elk geval duidelijk laten blijken dat de gesprekspartners aan tafel Zalm en Lotti waren (kwam ook om op te treden maar zorgde er zelf voor dat hij goed aan het woord kwam) en dat Ed een nul was in de conversatie.
Ze wilden hem ook laten voelen dat hij zich ook vooral niets hoefde te verbeelden omdat hij nou toevallig in BB heeft gezeten, bij elke vraag die hem werd gesteld kwam wel een opmerking waar dat uit moest blijken.
Om een voorbeeld te noemen, Ed had op een blaadje o.a. genoteerd: ik was Ed v.d. Seagull en ben nu Ed van BB waarop v.Dorp vroeg; hoezo kan je dat niet onthouden dan..
Ed wilde buiten de kulvragen zich graag van z'n beste kant laten zien maar of je dat nou moet doen met opmerkingen als; ik vind wel dat we die man een kans moeten geven, misschien waren het wel de omstandigheden....(op de vraag aan Zalm of de vader van Maxima de bruiloft van zijn dochter mee mocht maken)
En over de geldkwestie betreffende de gezondheidszorg en het onderwijs in Nederland: Minister Zalm, kunt u niet gewoon zeggen ik geef wat meer....
Tja, dat zijn nogal zwaar beladen onderwerpen om daar zo eventjes uit de losse mouw zulke opmerkingen over te maken in je eerste optreden op tv buiten BB, maarr zo aan de reacties aan tafel te merken werden zijn opmerkingen zeker niet serieus genomen en verder gewoon genegeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |