Nu moet ik vanavond een gasleiding verwijderen, althans een stuk ertussen uit halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gas afsluiten en zagen maar?
quote:
Op woensdag 6 november 2002 16:20 schreef Luigi het volgende:
Weet je het wel HEEL zeker dat je dit wilt gaan doen?
.
quote:Beste opmerking tot nu toe!
Op woensdag 6 november 2002 16:21 schreef nightfall het volgende:
gewoon met een slijptol,. en je hoeft het gas niet aftesluiten
quote:Gas open en dan de hoofdkraan dicht......uurtje open laten staat, klaar!
Op woensdag 6 november 2002 16:18 schreef DoggyStyle het volgende:
Tsja,Nu moet ik vanavond een gasleiding verwijderen, althans een stuk ertussen uit halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gas afsluiten en zagen maar?
Resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
quote:Het is helaas wel serieus ja....
Op woensdag 6 november 2002 16:20 schreef FFnog het volgende:
Lijkt mij dus wel dus, anders even bij een bouwmarkt vragen dus.
quote:Draai de gaskraan dicht in de meterkast, daarna kun je gaan slijpen.
Op woensdag 6 november 2002 16:24 schreef DoggyStyle het volgende:[..]
Het is helaas wel serieus ja....
Het is volgens mij best goed zelf te doen. Als je maar het gas eruit laat stromen van tevoren.
Daarna gewoon zagen, of zoals hierboven reeds genoemd met een pijpensnijder (huren bij Bouwmarkt). Je kunt daarna afluitingen of wat je er ook maar aan wilt klussen erop zetten (kan gewoon met knelkoppelingen met giva keur).
Daarna druk er weer opzetten en al je koppelingen insmeren met water+veel afwasmiddel. Zie je geen nieuwe belletjes ontstaan, dan is het lekdicht.
Succes!
*me heeft vroeger ook 6,5 jaar bij de Gamma gewerkt!
Gewoon relaxed, siggaretje opsteken, buis opsnijden en dan weer lassen...
Duurt maar even, kost ook niet zoveel gas...
Door middel van meerdere keren buigen breek je het overtollige stuk af en laat vast de leiding weer vollopen met gas omdat je anders eerst met een stuk lucht zit dat niet wil branden en dat bemoeilijkt de doorstroming bij de eerste keer gebruik. Monteer dan pas het afgekorte stuk weer op het fornuis d.m.v. de kauwgum die je al minimaal 10 minuten goed soepel hebt gemaakt in je mond.
Controleer als laatste of het gas wel heet genoeg wordt door je hand boven het brandende fornuis te houden.
Besloten er toch maar even een mannetje voor te laten komen, nadat een bevriende relatie tegen me zei:" Daar begin ik niet aan, geen kaas van gegeten, te link" Tsja, en wie ben ik dan om......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |