Foto wel, aankoopbewijs zou ik niet doen(is ook nergens voor nodig).quote:Op zondag 22 februari 2015 22:43 schreef Dibble het volgende:
Nouja ik heb hier dus geen verstand van. Enige wat ik wel weet is dat mijn lieverdje er niet meer uitziet.
Als ik de papieren opstuur naar de verZekeraar is het dan verstandig een foto mee te sturen? Moet ik ook het aankoop bedrag/bewijs van de auto erbij doen? Ik hem hem voor 1600 euro gekocht paar jaar geleden.![]()
Ja de reparaties zijn waarschijnlijk duurder dan dat de auto waard is; en bovendien moet je de onderdelen ook nog gaan zoeken op slopen etc. lijkt mequote:Op zondag 22 februari 2015 22:43 schreef Dibble het volgende:
Nouja ik heb hier dus geen verstand van. Enige wat ik wel weet is dat mijn lieverdje er niet meer uitziet.
Als ik de papieren opstuur naar de verZekeraar is het dan verstandig een foto mee te sturen? Moet ik ook het aankoop bedrag/bewijs van de auto erbij doen? Ik hem hem voor 1600 euro gekocht paar jaar geleden.![]()
nee want in geval van total loss krijg je misschien 800 euro van de verzekering, meer is dat ding op papier niet waardquote:Op zondag 22 februari 2015 22:49 schreef Dibble het volgende:
Dus dan heb ik straks geld voor een nieuwe megane en een playstation 4 ook nog
ja. En met een beetje geluk krijg je er op de sloop nog 5 tientjes voor terug.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:00 schreef Dibble het volgende:
Oeg oke. Jullie geven erg goede info. Stel het is allemaal geregeld en ik heb een x bedrag van de verzekering teruggekregen. Dan kan ik er dus nog in rijden? En wat als ik hem weg ( moet ) doen? Breng je zoiets gewoon naar de sloop en laat je hem daar achter?
Hij rijd verder prima nog behalve dat de kofferbak klep op en neer bounced.
Je zal dan zelf bij moeten leggen om hem goed te laten maken, of een deel van de schade zo laten.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:00 schreef Dibble het volgende:
Oeg oke. Jullie geven erg goede info. Stel het is allemaal geregeld en ik heb een x bedrag van de verzekering teruggekregen. Dan kan ik er dus nog in rijden? En wat als ik hem weg ( moet ) doen? Breng je zoiets gewoon naar de sloop en laat je hem daar achter?
Hij rijd verder prima nog behalve dat de kofferbak klep op en neer bounced.
Je moet helemaal niets, zolang hij nog door de apk kan komen mag je er gewoon in blijven rijden.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:00 schreef Dibble het volgende:
Bron: http://www.anwb.nl/rechts(...)mt-u/auto-total-lossquote:Beslissing ná de expertise
Technisch total loss
Er is sprake van total loss als het technisch gezien niet meer mogelijk is de schade te herstellen. Bijvoorbeeld wanneer het chassis of de carrosserie zodanig is vervormd, dat deugdelijk herstel door reparatie of vervanging niet meer mogelijk is. Ook na brand- of ernstige waterschade is er vaak sprake van total loss.
Economisch total loss
Een auto is ook total loss als het financieel gezien niet meer verantwoord is om de schade te herstellen. Reparatie is technisch gezien nog wel mogelijk, maar de kosten van de reparatie zijn hoger dan de waarde van de auto direct voor het ongeluk min de restwaarde van de auto.
Wanneer de auto technisch total loss is kun je er niet meer mee rijden. Er moet dan afstand worden gedaan van de auto. Het chassisnummer van de auto wordt vernietigd en je krijgt een vrijwaringsbewijs. Hiermee kun je aantonen dat het voertuig niet meer op naam staat. Het vrijwaringsbewijs is nodig om de verzekering te beëindigen.c
Is de auto economisch total loss, dan zijn er de volgende mogelijkheden:
met de beschadigde auto blijven doorrijden
de auto (deels) laten repareren (je krijgt een bedrag dat gelijk is aan de dagwaarde min de restwaarde)
de auto verkopen aan de opkoper die het hoogst heeft geboden of de auto inruilen bij de koop van een nieuwe
Let op: de eigen all-risk of casco verzekeraar kan volgens de polisvoorwaarden bij total loss inlevering van het kentekenbewijs verlangen.
Ja weetje ik doe hier wel grappig over maar baal hier enorm van eigenlijk. Ik had hem van de week ook nog een nette poetsbeurt gegeven en verder prima autotje voor zijn leeftijd. En dan komt zo'n iemand er ff een deuk in maken.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:07 schreef Mr.Ping het volgende:
De bestuurder die achterop is gereden is verantwoordelijk voor de schade, zijn verzekering zal niet alles betalen.... dus stel hem aansprakelijk voor de rest.
Je hebt het schadeformulier niet samen met die blinde ingevuld en gelijk laten ondertekenen?quote:Op zondag 22 februari 2015 23:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ja weetje ik doe hier wel grappig over maar baal hier enorm van eigenlijk. Ik had hem van de week ook nog een nette poetsbeurt gegeven en verder prima autotje voor zijn leeftijd. En dan komt zo'n iemand er ff een deuk in maken.
Achterop het sxhadeformulier staat een vak beneden waar ik mijn verklaring mag zetten (wiens schuld enz). Dus ja, daar maak ik dan duidelijk dat hij fout zat.
Jawel maar alleen de voorzijde samen gedaan. Achterzijde moet je thuis doen stond er.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:14 schreef budvar het volgende:
[..]
Je hebt het schadeformulier niet samen met die blinde ingevuld en gelijk laten ondertekenen?
Oh ja is ook zoquote:Op zondag 22 februari 2015 23:15 schreef Dibble het volgende:
[..]
Jawel maar alleen de voorzijde samen gedaan. Achterzijde moet je thuis doen stond er.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |