abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149927095
Afgelopen week is er een monteur geweest voor een onderhoudsbeurt van de ketel. Vandaag liep er water langs het plafond, dat afkomstig is van de afvoer van de ketel. De afvoer van de ketel druppelt water in de afvoer naar het riool, maar de buis naar het riool zit vol, waardoor deze overstroomt.

Is het normaal dat de ketel constant druppelt in de afvoer? Ik neem aan dat de afvoer naar het riool verstopt zit, waardoor deze overstroomt? Is er enig verband tussen de onderhoudsbeurt en deze lekkage? Is er een klep of iets op de afvoer waardoor deze niet kan doorlopen?

Het water is schoon, het lijkt mij sterk dat dit water uit de radiatoren is.
  zondag 22 februari 2015 @ 18:37:07 #2
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_149927134
Condenswater, ja dat is normaal.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  zondag 22 februari 2015 @ 18:39:06 #3
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149927203
Ja, het is normaal, het is condenswater. Het heeft niks met het onderhoud te maken.
Share your talent, move the world.
pi_149927292
Nou ik zou die monteur toch even laten komen. Boel nakijken en onderhouden en Direct daarna lekkage? Dat is wel heel toevallig.
Whatever...
pi_149927344
Klinkt als een rioolprobleem, niet de ketel.
pi_149927372
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:39 schreef cvboer2 het volgende:
Ja, het is normaal, het is condenswater. Het heeft niks met het onderhoud te maken.
Hmmm, dan is waarschijnlijk de afvoer verstopt. Wel een beetje raar als alleen de ketel er op zit aangesloten? Of komt er veel vuil mee?

Ik zag dat de dop op de sifon een klein stukje boven de vloer is aangesloten, waardoor het niet mogelijk is er een emmer onder te zetten om hem leeg te laten lopen :( Iemand daar een handige oplossing voor?
pi_149927389
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
Klinkt als een rioolprobleem, niet de ketel.
Dat ja. Als het goed is kun je een sifon of zwanenhals losmaken en kijken of de boel daar verstopt zit/schoonmaken.
dag
pi_149927409
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:43 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Hmmm, dan is waarschijnlijk de afvoer verstopt. Wel een beetje raar als alleen de ketel er op zit aangesloten? Of komt er veel vuil mee?

Ik zag dat de dop op de sifon een klein stukje boven de vloer is aangesloten, waardoor het niet mogelijk is er een emmer onder te zetten om hem leeg te laten lopen :( Iemand daar een handige oplossing voor?
Vuilniszak in een kartonnen doos gebruiken?
dag
pi_149927498
quote:

[..]

Dienblad, ovenschaal, etc...
pi_149927857
Rioleringsprobleempje dus, heeft niets met de ketel te maken.
Bij mijn ouders thuis is dit ook een keer gebeurt een jaar of 10 geleden.

Alleen de sifon schoonmaken hielp niet, de verstopping zat verderop.
Met een riool veel kon ik niet ver in de leiding komen, daar op heb ik op 2 plaatsen de leiding doorgezaagd en toen kon ik wel in om de boel te ontstoppen.
Later de leiding weer aan elkaar gezet met een paar moffen.

Er had zich een boel witte smurrie afgezet binnen in de leiding.
Omdat het altijd maar een heel klein beetje water is wat door de leiding gaat, wordt deze niet schoongespoeld.
quote:
Laag bakje of een soepbord eronder, zoveel zal er ook wel niet uitkomen.
Paar oude handdoeken binnen handbereik houden om snel wat droog te kunnen maken, als er toch wat meer uitkomt ;)

[ Bericht 43% gewijzigd door bluemoon23 op 22-02-2015 19:10:49 ]
pi_149936971
Ligt aan de ketel, maar heeft jiets met onderhoud te maken.
Sommige ketels (nefit bijvoorbeeld) hebbe last van overmatig aluminiumsulfide wat afgevoerd wordt via de sifon.
Dit is een normaal proces.
De afvoerleiding moet dan ook voldoende groot zijn en voldoende afschot hebben.
Zeker leidingen waar verder niets op aan gesloten is hebben veel last van verstopping na een x-aantal jaar.
Devies leiding ontstoppen, maar beter is het om het deel te vervangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')