abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149893674
Hoi, ik heb een vraagje. Momenteel zit ik in het derdejaar van een hbo-opleiding. Nadat ik deze opleiding heb afgerond wil ik een universitaire opleiding gaan doen aan de universiteit. Nu weet ik dat als je je voor het einde van het vierde jaar al inschrijft voor een nieuwe bacheloropleiding, je het wettelijk collegetarief betaalt, in plaats van het instellingstarief die je zou betalen als je al een bacheloropleiding hebt afgerond. Nu vraag ik mij af of dit wettelijk collegetarief dat je dan betaalt, enkel geldt voor het eerste jaar van de universitaire opleiding die ik dan ga volgen of voor de gehele drie jaar?

Wie helpt mij uit de brand?
pi_149895134
Voor de gehele drie jaar. Dat volgt uit het derde puntje op deze pagina onder "Geen extra collegegeld voor 2e studie".
pi_149896306
Normaal ga je een schakeljaar en master doen, in het verlengde van je huidige opleiding.

Ik weet niet wat je opleiding nu is, wat je wilt gaan doen, en waar je heen wilt. Met stage op het hbo is het misschien niet een verplichting ook de MSc te gaan doen

Weet niet of de theoretische mogelijkheid van 3(of misschien 4) jaar lang net niet afstuderen op je hbo bachelor echt in de praktijk gaat werken.

Niet alle uni's hebben voor alle opleidingen een instellingstarief dat 10x hoger is dan het normale tarief. Verder kun je ook nog het buitenland overwegen.
Het is namelijk niet in de geest van de wet op je hbo bachelor op een studiepunt na 4 jaar stil te zetten. Dus geen idee wat je hbo dan doet en of je studiepunten en cijfers op een gegeven moment vervallen.
pi_149897662
Je kunt je hbo-bachelor afronden zodra je bent ingeschreven voor de tweede bacheloropleiding. Ook na het afronden betaal je dan het wettelijk collegegeld voor de tweede studie, zolang die inschrijving maar ononderbroken is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')