FOK!forum / Digital Corner / Hoe lang duurt een reparatie bij de mediamarkt?
Zolderzaterdag 21 februari 2015 @ 14:55
Heb op 2 februari een kapotte macbook ter reparatie aangeboden en vanaf 11 februari staat deze nu al met de status "wachten op onderdelen"

Inmiddels zijn we weer 10 dagen verder en zit ik al 19 dagen zonder laptop.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit erg lang?

Is het gerechtvaardigd om eens te bellen waarom het zo lang duurt of is dit normaal?
Lucky2Bastardzaterdag 21 februari 2015 @ 14:55
Kan soms maanden duren. Tuurlijk kan je bellen. Je kan wel een maand niets horen, het is goed met ze.
Lucky2Bastardzaterdag 21 februari 2015 @ 14:56
Ze hadden ook een andere mee kunnen geven om in de reparatietijd te gebruiken.
Brammetjuh94zaterdag 21 februari 2015 @ 15:05
Ik denk dat de mediamarkt deze niet zelf repareert? Dat zal gewoon via Apple gaan?
Zolderzaterdag 21 februari 2015 @ 15:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik denk dat de mediamarkt deze niet zelf repareert? Dat zal gewoon via Apple gaan?
Via een service center. Maar daar mag je als consument geen contact mee openemen, moet via Mediamarkt verlopen.
Zolderzaterdag 21 februari 2015 @ 15:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ze hadden ook een andere mee kunnen geven om in de reparatietijd te gebruiken.
Nouja, officieel zit de laptop buiten de 2 jaar garantie. Maar omdat het hetzelfde probleem is als een jaar eerder (nog in de garantie) wordt het gratis opgelost. Toen was de laptop zo terug.
Brammetjuh94zaterdag 21 februari 2015 @ 15:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:10 schreef Zolder het volgende:

[..]

Via een service center. Maar daar mag je als consument geen contact mee openemen, moet via Mediamarkt verlopen.
Ja precies. Mediamarkt weet dus ook niets. Zij vervoeren het enkel door. Bellen mag altijd, kan geen kwaad, dan kunnen ze evt druk erop zetten. Zeker aangezien 10 dagen wachten voor onderdelen gewoon lang is.
Lucky2Bastardzaterdag 21 februari 2015 @ 15:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:11 schreef Zolder het volgende:

[..]

Nouja, officieel zit de laptop buiten de 2 jaar garantie. Maar omdat het hetzelfde probleem is als een jaar eerder (nog in de garantie) wordt het gratis opgelost. Toen was de laptop zo terug.
Zou toch even bellen of er een beetje indicatie gegeven kan worden over de reparatietijd. Het lijkt me ook niet de bedoeling dat ze je nog weken zonder laten zitten. Vervelend zeg.
Keukendrolzaterdag 21 februari 2015 @ 15:15
Hier ook slechte ervaringen met mediamarkt en reparaties. Het lijkt er vaak sterk op dat ze ontmoedigingsbeleid voeren. Lang moeten wachten op je gerepareerde apparatuur etc.
Zolderzaterdag 21 februari 2015 @ 15:25
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:15 schreef Keukendrol het volgende:
Hier ook slechte ervaringen met mediamarkt en reparaties. Het lijkt er vaak sterk op dat ze ontmoedigingsbeleid voeren. Lang moeten wachten op je gerepareerde apparatuur etc.
Mee eens, zo kreeg ik eerst het bericht dat de accu kapot was. Of ik daar even 240 euro voor wou betalen.

Pas na een uitgebreide uitleg van mij, die ik naar de mediamarkt communiceerde, en mediamarkt weer naar het servicecenter, werd erkend dat de accu niet kapot was, maar slechts "versleten". Het leek alsof ze mijn klacht totaal niet gelezen hebben.
Degodvaderzondag 22 februari 2015 @ 10:14
Mijn telefoon (Nexus 4) was binnen 10 dagen gerepareerd. Goede ervaring met mm dus.