abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:10:54 #51
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_149885002
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik vind dat vrij raar...
Je studie bepaald je carrière , je kansen, de komende jaren etc
Vrouwen zijn overal?
Ik zou mijn keus toch baseren op iets anders dan mijn hormonen
Nou, er is wel een verschil tussen vrouwen in bijvoorbeeld Eindhoven of Utrecht hoor. Dat heeft ook met de soort studies te maken die worden aangeboden.

En uiteindelijk bepaalt je studie maar voor een deel de rest van je leven. Wat je allemaal naast je studie doet bepaalt dat echt véél meer.
Gourmetten of steengrillen?
pi_149885028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:10 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nou, er is wel een verschil tussen vrouwen in bijvoorbeeld Eindhoven of Utrecht hoor. Dat heeft ook met de soort studies te maken die worden aangeboden.

En uiteindelijk bepaalt je studie maar voor een deel de rest van je leven. Wat je allemaal naast je studie doet bepaalt dat echt véél meer.
Dan laat je die opties toch mee wegen en kies je de stad op basis daar van? Je kunt toch gewoon in utrecht gaan stappen als je echt denkt dat je alleen daar aan een lekker wijf komt :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149885033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:58 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nee klopt hoor. Ze lopen ook allemaal met een stokbrood onder hun arm, op weg naar een terrasje om daar -onder de Eiffeltoren- een wijntje te drinken met een blokje kaas toe.

En kom op, zo raar is het niet om de kwaliteit van de andere sekse mee te wegen in je keuze voor studie. Ik ben nota bene in Utrecht gaan studeren omdat ik daar tijdens mijn oriëntatiedag zoveel lekkere wijven zag lopen. Heb later pas de studie gekozen. :')
Hahaha, dat is wel een beetje raar. En puberaal. :P Je kijkt als het goed is eerst naar de studie zelf en dan naar de stad. En dan op een later punt misschien eens naar het andere geslacht als dat een big deal voor je is.

Maar ok, iedereen is anders :+
pi_149885053
De Nederlandse man denkt alleen maar aan geld.
pi_149885214
Ik zou de OP zelf ook kunnen schrijven, maar dan andersom. Elke keer als ik in Italië of Frankrijk op vakantie geweest ben denk ik: oh zo kan het dus ook.
Aan de andere kant, niets houdt je tegen om gewoon zelf in Nederland wat meer romantiek aan de dag te leggen en de mensen met wie je omgaat op te zoeken. Stel dat je enorm houdt van de muziek van Patrick Bruel, ga dan naar een optreden van hem en ontmoet daar vrienden en vriendinnen.
pi_149885335
Heb je ervaring met Franse mannen, of baseer je je op romantische muziek en films? Ik kan me voorstellen dat je vriendinnen slecht reageren op je uitlatingen. Je stelt de Nederlandse man en daarmee de mannen waarmee zij het vaak leuk hebben wel erg negatief voor. Sowieso voelen veel mensen zich aangevallen als je commentaar levert op Nederland en dan vooral wanneer je beweert dat het ergens anders beter is.

Ik vind het trouwens een prima idee om je minor in Frankrijk te doen en de mannen daar wat te ervaren. Het ontdekken van andere culturen is nu juist één van de doelen van zo'n minor in het buitenland, dus je mag eventuele romantische escapades zeker meewegen in je keuze. Maak lekker gebruik van je mogelijkheden en vorm zo eens een wat realistischer beeld. Besef je alleen wel dat 6 maanden niet veel meer is dan een uitgelopen vakantie, dus probeer wel een beetje nuchter te blijven.
pi_149885365
Nuchter blijven is iets dat TS niet wil. Ze wil vervoerd worden door romantiek.
pi_149885428
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:30 schreef Obsolete94 het volgende:

[..]

Maar over het algemeen zal het er beter zijn, want zorgzame en lieve mannen zijn hier niet te vinden. Maar je hebt wel gelijk dat er een kans zal zijn dat het gaat tegenvallen.
Je bent godverdomme 20 jaar, je komt net kijken en denkt nu al te weten dat er geen lieve mannen zijn :') ga alsjeblieft naar een ver oord om wat nederigheid aan te leren, doos.
pi_149885476
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:31 schreef Bootje84 het volgende:
Jezus, 20 jaar en dan al denken zo wijs te zijn. Ga een keer naar Italië en laat je uitwonen door de lokale pizzaboer. Die gasten versieren je, duiken met je in bed en gaan op zoek naar het volgende naïeve sletje.

Tja, als dat je ding is, vooral doen.

Ik denk dat je van een koude kermis thuis zal komen. Blijkbaar kom je in de verkeerde tenten qua uitgaan. Niet elke Nederlander is ook zo koud en simpel als jij doet voorschotelen. Ben jij daarnaast wel een top catch? Loop jij er dan wel bij als the hot stuff? Of valt dat ook wel weer mee?
TS is een zesje die huilt dat ze geen 8 krijgt omdat ze denkt er recht op te hebben. Zo vaak gezien, zoveel gehuil, naïeve dozen.
pi_149885530
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef Nammie het volgende:

[..]

Naja.. Ik heb juist een romantisch beeld van een mooie gebruinde charmante Jean Pierre met een gitaar. Bij wijze van. :P Maar ik heb nog nooit in Parijs meegedaan aanhet uitgaansleven.
Meeste Fransen zijn toch gewoon net zo wit als ze hier zijn? Alleen dan met zwart haar inderdaad. In Parijs zijn ze nou niet echt gebruind.
pi_149885563
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

TS is een zesje die huilt dat ze geen 8 krijgt omdat ze denkt er recht op te hebben. Zo vaak gezien, zoveel gehuil, naïeve dozen.
Wat is een 6 nou weer. Hahahaha. Het kan toch ook zijn dat ze de juiste persoon nog niet is tegengekomen.
pi_149885673
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:35 schreef Nammie het volgende:

[..]

Wat is een 6 nou weer. Hahahaha. Het kan toch ook zijn dat ze de juiste persoon nog niet is tegengekomen.
Een zes is gewoon een marginale vrouw die nergens echt in uitblinkt, zoals uiterlijk of karakter. Kortom, TS is wss een lelijke dame en denkt recht te hebben op meer dan een lelijke vent.
pi_149885710
quote:
Het lijkt er meer op dat ze indruk willen maken op hun mannelijke vrienden waarbij alcohol nuttigen centraal lijkt te staan. Geen relatiemateriaal dus.
Of ze hebben gewoon lol in plaats van dat ze bezig zijn met vrouwen, relaties en romantiek en wellicht meer specifiek; met jou. In dat laatste geval blijft wel staan dat het inderdaad geen relatiemateriaal is voor jou.
quote:
Daarnaast omdat de vakken die ik wil volgen interessant zijn en natuurlijk om te kijken of de mannen daar beter weten wat ze willen dan de mannen hier.
Hoezo zouden Nederlandse mannen niet weten wat ze willen? Ze willen niet wat jij wilt dat ze willen, dus weten ze niet wat ze willen? Nogmaals, ze willen kennelijk geen romantiek; althans niet daar op dat moment (met jou).

Verder denk ik inderdaad dat Franse mannen iets romantischer zullen zijn, maar daar zitten ook nadelen aan. De botte directheid van de gemiddelde Nederlander is weinig romantisch maar heeft ook zo z'n voordelen. En in algemene zin denk ik dat de verschillen tussen een Fransoos en Nederlander kleiner zijn dan vaak wordt voorgesteld.
pi_149885773
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een zes is gewoon een marginale vrouw die nergens echt in uitblinkt, zoals uiterlijk of karakter. Kortom, TS is wss een lelijke dame en denkt recht te hebben op meer dan een lelijke vent.
Lullig om te zeggen.
pi_149885795
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:42 schreef Nammie het volgende:

[..]

Lullig om te zeggen.
Soms doet de waarheid pijn. Ben jij toevallig een zesje?
pi_149885887
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Soms doet de waarheid pijn. Ben jij toevallig een zesje?
Geen pijn denk ik, maar het slaat vooral nergens op. :P
pi_149886075
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:48 schreef Nammie het volgende:

[..]

Geen pijn denk ik, maar het slaat vooral nergens op. :P
Dat mag je vinden, met je 19 lentes.
pi_149886301
Oui, les garçons français sont plus beau, romantique, gentil et perspicace. Je le prouve: :D
Serieus: heel veel plezier in Frankrijk! Ik weet niet of je gaat vinden wat je zoekt, maar geniet gewoon van de reis, leer nieuwe mensen kennen, ga nieuwe uitdagingen aan en wie weet ... Ik denk dat er in Nederland ook wel lieve en gevoelige jongens te vinden zijn, maar het blijft lastig om iemand te ontmoeten die echt bij je past. Ook in deze tijd van social media en datingsites. Voor geïnteresseerden: Franse vrouwen (25-35) op datingsites (Meetic.fr) onderstrepen vooral dat zij genieten van de kleine dingen in het leven en op zoek zijn naar iemand die eerlijk en trouw is.
pi_149886346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:16 schreef Obsolete94 het volgende:
Als tweedejaars studente aan de universiteit heb ik weliswaar veel vriendinnen en een grote vriendenkring, maar wanneer het over liefde, relaties en romantiek gaat, dan blijken zelfs mijn beste vriendinnen mij niet te begrijpen. Met name het uitgaansleven staat mij niet echt aan, ik ga puur omdat ik graag mensen om me heen heb. Maar de sfeer vind ik te brallerig, te lomp en te schreeuwerig,
Besteed je tijd nuttiger en ga om met mensen die dezelfde interesses delen.
pi_149887076
Leuk, een tegenhanger van de "alle Nederlandse vrouwen zijn kut"-topics. ^O^ Doorspekt met net zoveel naïviteit en wereldvreemdheid.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_149887686
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:32 schreef Fascination het volgende:
Leuk, een tegenhanger van de "alle Nederlandse vrouwen zijn kut"-topics. ^O^ Doorspekt met net zoveel naïviteit en wereldvreemdheid.
Dat zullen we wel zien als ik daar een half jaar heb gestudeerd. Franse muziek is in ieder geval al beter, zoals te horen valt in mijn openingspost.
pi_149888043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:16 schreef Obsolete94 het volgende:
Laat ik eerst maar bij het begin beginnen. Ik ben 20 jaar en voel me al enige tijd onbegrepen door vrienden over mijn opvattingen over relaties en liefde.
16 jaar zou geloofwaardiger zijn, want het klinkt kortzichtig en puberaal wat je hier roept.

quote:
Met name het uitgaansleven staat mij niet echt aan, ik ga puur omdat ik graag mensen om me heen heb.
Slecht alleen kunnen zijn, dus dan maar uit. Klinkt reuze gezellig.

quote:
Maar de sfeer vind ik te brallerig, te lomp en te schreeuwerig, terwijl vriendinnen dit gek genoeg niet vinden. De meeste Nederlandse mannen zijn niet al te subtiel en lijken niet veel te geven om hun kledingstijl en internationale studenten zijn al niet veel beter.
Ja, je vriendinnen moeten het met je eens zijn immers en er is natuurlijk meer aan mannen te vinden dan bij studenten hang outs hè.

quote:
Het lijkt er meer op dat ze indruk willen maken op hun mannelijke vrienden waarbij alcohol nuttigen centraal lijkt te staan. Geen relatiemateriaal dus.
Een relatie zoeken bij drankwedstrijden, klinkt ook als een onfeilbare tactiek van je ja.

quote:
Daarom wil ik binnenkort mijn minor in het 3e jaar in Frankrijk volgen, omdat een half jaartje buitenland sowieso goed is om eens buiten de grenzen te kijken.
Zeker leerzaam, maar doe het dan wel met een open vizier en laat die oogkleppen van je thuis voor een maximale ervaring.

quote:
of de mannen daar beter weten wat ze willen dan de mannen hier.
Dit ligt echt aan jou, niet aan hen. Maakt niet, want de eerste beetje geraffineerde Fransman gaat je geliefde beeld gewoon lekker bevestigen.

quote:
Mijn beste vriendinnen worden zelfs pissig als ik ze confronteer dat Nederlandse mannen doorgaans kinderachtig zijn en weinig romantiek in zich hebben.
Ongevraagd jouw mening opdringen is logischerwijs boosmakend, zeker als je het baseert op je beperkte ervaring en je je vriendinnen niet hun eigen geluk gunt.

quote:
Misschien helpt het ook niet dat de meeste Nederlandse mannen niet licht-getint zijn en geen donker haar en ogen hebben.
Er zijn zat wijken waar men wel aan deze oppervlakkige omschrijving en een verrassend aantal zal zelfs Frans kunnen. Even verder kijken dan je neus lang is dus...

quote:
Waar mijn vrienden en ik nog het meest verschillen, is op het vlak van muziek. Ik houd van muziek met gevoel en mij trekt het wanneer mannen goed hun emoties weten te uiten. Mijn vriendinnen verklaren me voor gek en kunnen deze liedjes niet waarderen. Hoe kunnen ze hier een oordeel over hebben, terwijl ze amper een woord Frans verstaan?
Nee, je hebt gelijk. Jij mag hen op alles veroordelen, maar zij omgekeerd niet. Heb je al geprobeerd hen te helpen met hun Frans? Selecteert misschien ook wel beter in de kroeg als je alleen maar Frans blijft spreken.

quote:
Ik denk gewoon dat ze zich gewoon ongemakkelijk voelen omdat ze weten dat hun relatie met een Nederlandse man niet echt veel voorstelt.
Ik denk dat ze zich ongemakkelijk voelen bij een zogenaamde vriendin waarmee de vriendschap niet zoveel voorstelt. Daar steken Nederlandse mannen dan wel weer lekker ongecompliceerd en minder elitair tegen af.

quote:
Hoe is jullie beeld over de Nederlandse en Franse man en het verschil tussen beiden met betrekking tot liefde en relaties? Ik hoop toch dat er meer mensen zijn die er net zo over denken als ik.
Haha, je wil gewoon ene bevestiging op je kinderlijk romantische beeld. Dat wordt vast geen probleem voor je half jaartje cultuur snuiven, dus bonne chance mademoiselle!
pi_149888059
Na observatie op andere fora, mag ik opmerken dat de Franse man geen tot weinig humor heeft...
Ze zijn vindingrijk en volhardend maar dat is 'n Nederlandse man ook en het blijven watjes, wij zijn mannen en ja drinken soms ook wijn en kunnen romantisch zijn als de gelegenheid schikt. Niet zo op ons nuchtere sterke mannen kijken svp.

hier muziekje
pi_149888063
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Besteed je tijd nuttiger en ga om met mensen die dezelfde interesses delen.
En dit ja.
pi_149888167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:51 schreef Obsolete94 het volgende:
Dat zullen we wel zien als ik daar een half jaar heb gestudeerd. Franse muziek is in ieder geval al beter, zoals te horen valt in mijn openingspost.
Overtuigend pleidooi, ik voorzie menig Fransman voor je op de knieeen gaan. In ieder geval om je te zoenen, zodat hun beeld van een leuke vrouw niet verstoord zal worden door je uitspraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')