abonnement Unibet Coolblue
pi_149931104
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:24 schreef crystal_meth het volgende:
Het is Oekraine, een eerlijke politicus is als een naald in een hooiberg.
Daar ben ik het mee eens :).
pi_149932250
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:12 schreef Pharmacist het volgende:
Oh really? Ik dacht dat de waarnemers er niet bij konden zijn omdat ze tegen gehouden werden door diezelfde Russische soldaten.
:') OSCE zei dat ze niet zouden komen omdat ze het referendum niet erkende. Maar er waren andere waarnemers, en die zeiden dat.

quote:
Ah. Hoe groot was het aandeel extreem rechts in het Oekrainse regime? Ik ben benieuwd.
4 van de ministers waren van Svoboda. Maar eigenlijk is het hele regime extreemrechts gezien hun liefde voor fascisten.
pi_149933248
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:47 schreef reza1 het volgende:
:') OSCE zei dat ze niet zouden komen omdat ze het referendum niet erkende. Maar er waren andere waarnemers, en die zeiden dat.
Mijn bron laat zien dat OSCE observers met vuurwapens werden tegengehouden en dat ze bewijs vonden van betrokkenheid van Russische troepen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:47 schreef reza1 het volgende:
4 van de ministers waren van Svoboda. Maar eigenlijk is het hele regime extreemrechts gezien hun liefde voor fascisten.
4 van de hoeveel? En waar baseer je op dat het regime "liefde voor fascisten" heeft? In 2014 heeft Svoboda een whopping 1.16% van de stemmen gekregen. Dat is nog minder dan de prime minister van Crimea, meneer Sergey Aksyonov, in de laatste verkiezingen pro-annexatie!
pi_149933527
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:02 schreef Pharmacist het volgende:
Mijn bron laat zien dat OSCE observers met vuurwapens werden tegengehouden en dat ze bewijs vonden van betrokkenheid van Russische troepen.
Ja, logisch dat ze worden tegengehouden als ze aankondigde niet te komen omdat ze het referendum niet erkende.

quote:
4 van de hoeveel?
20.

quote:
En waar baseer je op dat het regime "liefde voor fascisten" heeft?
Hun liefde voor "held" Stepan Bandera.
pi_149933710
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Mijn bron laat zien dat OSCE observers met vuurwapens werden tegengehouden en dat ze bewijs vonden van betrokkenheid van Russische troepen.

[..]

Maar die waren daar niet om het referendum te komen waarnemen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_149933903
twitter feed voor #mariupol en #Donetsk is rustig, hoopgevend teken?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_149934073
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ja, logisch dat ze worden tegengehouden als ze aankondigde niet te komen omdat ze het referendum niet erkende.

[..]

20.

[..]

Hun liefde voor "held" Stepan Bandera.
Wat voor de Bandera's dan wel weer pleit... ze hebben een andere toepassing van (schalie)gas voor ogen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149934088
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef reza1 het volgende:
Ja, logisch dat ze worden tegengehouden als ze aankondigde niet te komen omdat ze het referendum niet erkende.
Nogmaals, en voor de laatste keer, OSCE vond bewijs van involvement van Russische soldaten. Rusland heeft toegegeven dat Russische soldaten betrokken waren bij de annexatie van Crimea. Deze discussie ging over dat jij protesteerde tegen mijn bewering dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum.

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef reza1 het volgende:
20.
Heb je ook een bron? Ik trek het niet in twijfel ofzo, maar aangezien ik alles met bronne onderbouw is het wel zo netjes als jij dat ook doet. Ik ben namelijk best benieuwd hoe een partij die 1.16% van de stemmen krijgt, 20% van de minister posten krijgt.

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef reza1 het volgende:
Hun liefde voor "held" Stepan Bandera.
Waaruit blijkt dat deze dude een fascist is?
  zondag 22 februari 2015 @ 21:20:20 #284
192592 SureD1
------------------------------
pi_149934301
quote:
0s.gif [b]Op zondag 22 februari 2015 21:16 schreef Pharmacist het volgende:

Heb je ook een bron? Ik trek het niet in twijfel ofzo, maar aangezien ik alles met bronne onderbouw is het wel zo netjes als jij dat ook doet. Ik ben namelijk best benieuwd hoe een partij die 1.16% van de stemmen krijgt, 20% van de minister posten krijgt.

In de laatste verkiezingen is Svoboda weggevaagd, hebben de kiesdrempel niet gehaald, daarvoor, zeg vanaf Maidan tot de verkiezingen hadden ze drie man in de regering als ik me niet vergis...

Oekraïnse nationalisten, die van de USSR afwilden stonden/vochten aan de kant van de nazi's..
Veel nationalistische bewegingen vonden gehoor bij de nazi's (bijvoorbeeld ook in Vlaanderen) en die echo zie je nog steeds in die bewegingen. Weer een parallel met de Joegoslavië oorlog, daar was het oorlogsverleden van bepaalde groepen ook een factor in het conflict.

[ Bericht 9% gewijzigd door SureD1 op 22-02-2015 21:28:00 ]
pi_149934542
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:16 schreef Pharmacist het volgende:
Nogmaals, en voor de laatste keer, OSCE vond bewijs van involvement van Russische soldaten. Rusland heeft toegegeven dat Russische soldaten betrokken waren bij de annexatie van Crimea. Deze discussie ging over dat jij protesteerde tegen mijn bewering dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum
Ja, dat er Russische soldaten betrokken waren bij de annexatie van de Krim is heel wat anders dan dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum. Ik nam aan dat je met het laatste bedoelde dat kiezers zich daardoor geïntimideerd voelde bij het referendum.

quote:
According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.
quote:
Heb je ook een bron? Ik trek het niet in twijfel ofzo, maar aangezien ik alles met bronne onderbouw is het wel zo netjes als jij dat ook doet. Ik ben namelijk best benieuwd hoe een partij die 1.16% van de stemmen krijgt, 20% van de minister posten krijgt.
De bron die je net gebruikte meldt dat, Wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)

quote:
Waaruit blijkt dat deze dude een fascist is?
Hij wou samenwerken met Nazi-Duitsland en op zijn zacht gezegd had hij het niet zo op met joden.
pi_149935237
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef reza1 het volgende:
Ja, dat er Russische soldaten betrokken waren bij de annexatie van de Krim is heel wat anders dan dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum. Ik nam aan dat je met het laatste bedoelde dat kiezers zich daardoor geïntimideerd voelde bij het referendum.
Ja dat bedoelde ik. Wel, volgens OSCE is er dus bewijs dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum. Mbt intimidatie is er genoeg bewijs. En dan hebben we nog die zieke posters.

quote:
In Sevastopol, the largest city in Crimea, turnout for Sunday’s referendum reached an astonishing 123% of registered voters. There may be an explanation for this number that doesn’t involve the simple stuffing of ballot boxes:

One reporter from Kiev showed his Russian passport and was handed a ballot and allowed to vote. This raised questions in Kiev if perhaps the Russian soldiers and Russian paramilitary occupying the area since late February had been allowed to cast votes.

Overall, an impressive 96.77% of Crimeans voted to secede from Ukraine. Legal scholar Ilya Somin asks whether such a result may reflect the fact that opponents of the Russian invasion simply stayed home. After all, why take part in what you know to be a Soviet-style farce? Unlikely, he says.

Brutal Intimidation

Less than 60% of Crimea is ethnically Russian and about 12% belongs to the Muslim Tatar minority, which wants to stay as far from Moscow as possible. Thus, the result itself demonstrated the referendum’s humorous nature, even before one considers procedural tricks or intimidation. And there was no apparent shortage of intimidation. A correspondent for the New Yorker reports:

One day last week, I watched as the leader of a group of [Crimean "Prime Minister" Sergey] Aksionov’s militamen savagely beat a young man. He’d had the temerity to ask a trio of masked men standing on a street corner in the Crimean capital of Simferepol—clearly Russian soldiers despite the lack of insignia on their uniforms—who they were.

A uniformed policeman managed to stop the beating and lead the young man, who was dazed by several vicious blows to his head, to a police car. He was driven away, presumably, to a hospital for medical attention. Then the same policeman tried to speak to the militiaman who had done the beating, a man in black clothing and black boots and a black knit cap and a black gun. The thug, amid a knot of his snickering cohorts, refused to answer. Defeated, the policeman gave left the scene. The militiaman’s companions applauded.

Does Putin Have a Plan?

By rigging the referendum and abusing the Crimean population, Putin has sent a very clear message that he is not interested in rapid resolution of this crisis, nor perhaps in any resolution at all. He seems to have little fear that Europe will come together to impose the kind of punishing sanctions that would actually impose real costs on Russia.

What Putin doesn’t seem to realize is that such blatant fraud and abuse will only increase the likelihood of Europe taking serious action (with sufficient American prodding). The same goes for his decision to immediately sign a treaty initiating the absorption of Crimea into Russia. Some observers hoped that Putin only intended to use Crimea as a bargaining chip. Now it seems clear he is ready to test Europe and the United States, to see whether there is any substance to their fine words about Ukrainian freedom and sovereignty.
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef reza1 het volgende:
De bron die je net gebruikte meldt dat, Wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)
Allright, tnx. Dat maakt echter de regering nog niet fascistisch en dat betekent al helemaal niet dat die verkiezingsposter met dat hakenkruis gerechtvaardigd is (dat is immers de reden dat we hier nu over typen).

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef reza1 het volgende:
Hij wou samenwerken met Nazi-Duitsland en op zijn zacht gezegd had hij het niet zo op met joden.
Okay. De Russen werken ook samen met Nazi-Duitsland toen ze Polen binnenvielen. De Finnen werkten ook samen met Nazi-Duitsland tegen de Russen. Het feit dat die dude met Nazi-duitsland samenwerkte maakt hem geen fascist. Sowieso is het gezien de holodomor begrijpelijk dat de Oekrainers blij waren met een kans onder het Sovietjuk uit te komen.
pi_149935617
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef Pharmacist het volgende:
Wel, volgens OSCE is er dus bewijs dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum.
Ik lees dat er Russische soldaten zouden staan bij wegversperringen.

Forbes is geen objectieve bron.

quote:
en dat betekent al helemaal niet dat die verkiezingsposter met dat hakenkruis gerechtvaardigd is
Het is een verkiezingsposter, die moet je niet altijd even letterlijk nemen...

quote:
Het feit dat die dude met Nazi-duitsland samenwerkte maakt hem geen fascist.
Zijn misdaden en mening tegen joden vergeet je voor het gemak even?

quote:
Sowieso is het gezien de holodomor begrijpelijk dat de Oekrainers blij waren met een kans onder het Sovietjuk uit te komen.
Maar dat ze zo'n verkiezingsposter maken is niet begrijpelijk? :')
pi_149935780
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik. Wel, volgens OSCE is er dus bewijs dat er Russische soldaten in de straten van de Krim waren tijdens het referendum. Mbt intimidatie is er genoeg bewijs. En dan hebben we nog die zieke posters.

[..]

[..]

Allright, tnx. Dat maakt echter de regering nog niet fascistisch en dat betekent al helemaal niet dat die verkiezingsposter met dat hakenkruis gerechtvaardigd is (dat is immers de reden dat we hier nu over typen).

[..]

Okay. De Russen werken ook samen met Nazi-Duitsland toen ze Polen binnenvielen. De Finnen werkten ook samen met Nazi-Duitsland tegen de Russen. Het feit dat die dude met Nazi-duitsland samenwerkte maakt hem geen fascist. Sowieso is het gezien de holodomor begrijpelijk dat de Oekrainers blij waren met een kans onder het Sovietjuk uit te komen.
Apart dat je om onder het 'sovjetjuk' uit te komen genocide op Joden zigeuners Polen en andere groeperingen goedkeurt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149935910
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Okay. De Russen werken ook samen met Nazi-Duitsland toen ze Polen binnenvielen. De Finnen werkten ook samen met Nazi-Duitsland tegen de Russen. Het feit dat die dude met Nazi-duitsland samenwerkte maakt hem geen fascist. Sowieso is het gezien de holodomor begrijpelijk dat de Oekrainers blij waren met een kans onder het Sovietjuk uit te komen.
Ook het Europees Parlement was niet blij toen Bandera "held van Oekraine" werd verklaard. De Westerse druk zal waarschijnlijk de reden geweest zijn dat ze het hebben ingetrokken.

In Lviv wordt nog steeds elk jaar de 14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician) herdacht. Ook de plaatselijke voetbalclub eert de divisie:

http://en.wikipedia.org/w(...)S_%281st_Galician%29
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_149936169
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ook het Europees Parlement was niet blij toen Bandera "held van Oekraine" werd verklaard. De Westerse druk zal waarschijnlijk de reden geweest zijn dat ze het hebben ingetrokken.

In Lviv wordt nog steeds elk jaar de 14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician) herdacht. Ook de plaatselijke voetbalclub eert de divisie:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/w(...)S_%281st_Galician%29
Karpati Lviv!! Ow wacht ik ben voor Shaktar .. ach die spelen nu toch in hetzelfde stadion...
Overigens woon ik in een dorpje waar Bandera ten tijde van zijn 'verzet/carriere' kantoor en B&B hield en struikel je hier over de standbeelden en roodzwarte vlaggen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149936190
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef reza1 het volgende:
Ik lees dat er Russische soldaten zouden staan bij wegversperringen.
De dikgedrukte delen.....

Nogmaals:
quote:
However, their observations still "produced significant evidence of equipment consistent with the presence of Russian Federation military personnel in the vicinity of the various roadblocks encountered" during the March 5-8 period.

Citing the report, the United States said in a separate statement that the Russian military appeared to have been involved with the armed groups who set up road blocks and blocked the OSCE observers from crossing into Crimea last week.
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef reza1 het volgende:
Het is een verkiezingsposter, die moet je niet altijd even letterlijk nemen...
Oh, dan is het goed om de Oekraine gelijk te stellen aan een Nazi-symbool.

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef reza1 het volgende:
Zijn misdaden en mening tegen joden vergeet je voor het gemak even?
Het feit dat er in 1932-1933 2.4 tot 7.5 Oekrainers omkomen in de holodomor; minstens 10-maal het aantal doden dat Syrie nu op staat, maakt het best begrijpelijk dat die dude zijn kans greep tegen de Soviets te strijden. Het feit dat hij met Nazi-Duitsland samenwerkte maakt hem geen fascist. Die redenering zou de Finnen en Russen ook fascisten maken. En het feit dat de Oekrainse regering die dude een held vindt maakt de Oekrainse regering ook geen fascisten.

Mbt misdaden moet je echt specifieker zijn. En zijn mening mbt Joden is al helemaal irrelevant tenzij de Oekrainse regering hem een held vind om zijn mening mbt Joden.

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef reza1 het volgende:
Maar dat ze zo'n verkiezingsposter maken is niet begrijpelijk? :')
Nope. Oekraine symboliseren met een Nazi-symbool is zieke propaganda. Als je zo ver heen bent dat je dat niet door hebt denk ik dat je beyond help bent.
pi_149936282
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De dikgedrukte delen.....

Nogmaals:

[..]

[..]

Oh, dan is het goed om de Oekraine gelijk te stellen aan een Nazi-symbool.

[..]

Het feit dat er in 1932-1933 2.4 tot 7.5 Oekrainers omkomen in de holodomor; minstens 10-maal het aantal doden dat Syrie nu op staat, maakt het best begrijpelijk dat die dude zijn kans greep tegen de Soviets te strijden. Het feit dat hij met Nazi-Duitsland samenwerkte maakt hem geen fascist. Die redenering zou de Finnen en Russen ook fascisten maken. En het feit dat de Oekrainse regering die dude een held vindt maakt de Oekrainse regering ook geen fascisten.

Mbt misdaden moet je echt specifieker zijn. En zijn mening mbt Joden is al helemaal irrelevant tenzij de Oekrainse regering hem een held vind om zijn mening mbt Joden.

[..]

Nope. Oekraine symboliseren met een Nazi-symbool is zieke propaganda. Als je zo ver heen bent dat je dat niet door hebt denk ik dat je beyond help bent.
Nou.. ik denk eerder dat jij totaal geen kijk of weet van Oekraine hebt en wat er zich afspeelt...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149936293
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:47 schreef ZOA het volgende:
Apart dat je om onder het 'sovjetjuk' uit te komen genocide op Joden zigeuners Polen en andere groeperingen goedkeurt
Well, als je een bron hebt dat Stepan Bandera daar bij betrokken was hoor ik het graag.

Mbt samenwerking, ik wijs je er op dat de Russen ook samenwerkten met de Nazi's. Dat is trouwens zeker relevant mbt genocide op Polen.
pi_149936398
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, als je een bron hebt dat Stepan Bandera daar bij betrokken was hoor ik het graag.

Mbt samenwerking, ik wijs je er op dat de Russen ook samenwerkten met de Nazi's. Dat is trouwens zeker relevant mbt genocide op Polen.
Er zijn zat 'museumpjes' hier ... niemand doet er moeilijk over.
Kom eens langs zou ik zeggen en verdiep je erin
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149936533
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De dikgedrukte delen.....

Nogmaals:

[..]
Waar staat nou dat ze in de straten liepen tijdens het referendum?

quote:
Mbt misdaden moet je echt specifieker zijn. En zijn mening mbt Joden is al helemaal irrelevant tenzij de Oekrainse regering hem een held vind om zijn mening mbt Joden.
Gebruik Google eens, dit is basis kennis... Omdat ik zo aardig ben, hier heb je het vermoorden van tienduizenden Polen door zijn organisatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Massacres_of_Poles_in_Volhynia
pi_149937425
Boekentip van de Guardian.
quote:
Frontline Ukraine: Crisis in the Borderlands by Richard Sakwa review – an unrivalled account
At last, a balanced assessment of the Ukrainian conflict – the problems go far beyond Vladimir Putin

When Arseniy Yatsenyuk, Ukraine’s prime minister, told a German TV station recently that the Soviet Union invaded Germany, was this just blind ignorance? Or a kind of perverted wishful thinking? If the USSR really was the aggressor in 1941, it would suit Yatsenyuk’s narrative of current geopolitics in which Russia is once again the only side that merits blame.

When Grzegorz Schetyna, Poland’s deputy foreign minister, said Ukrainians liberated Auschwitz, did he not know that the Red Army was a multinational force in which Ukrainians certainly played a role but the bulk of the troops were Russian? Or was he looking for a new way to provoke the Kremlin?

Faced with these irresponsible distortions, and they are replicated in a hundred other prejudiced comments about Russian behaviour from western politicians as well as their eastern European colleagues, it is a relief to find a book on the Ukrainian conflict that is cool, balanced, and well sourced. Richard Sakwa makes repeated criticisms of Russian tactics and strategy, but he avoids lazy Putin-bashing and locates the origins of the Ukrainian conflict in a quarter-century of mistakes since the cold war ended.
..
http://www.theguardian.co(...)sakwa-review-account
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 22 februari 2015 @ 22:31:38 #297
192592 SureD1
------------------------------
pi_149938110
quote:
Lezenswaardig! Ik zei het gisteren al, de NAVO had opgeheven moeten worden na de Koude Oorlog en de EU had, waarschijnlijk niet zonder de USA, een nieuw defensie-alternatief moeten komen. Helaas hebben de Atlantische elementen in de EU (met Nederland prominent daaronder) een serieus EU defensie alternatief altijd in de kiem weten te smoren.
pi_149938163
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Lezenswaardig! Ik zei het gisteren al, de NAVO had opgeheven moeten worden na de Koude Oorlog en de EU had, waarschijnlijk niet zonder de USA, een nieuw defensie-alternatief moeten komen. Helaas hebben de Atlantische elementen in de EU (met Nederland prominent daaronder) een serieus EU defensie alternatief altijd in de kiem weten te smoren.
De Sovjet-Unie heeft zelfs gevraagd om de NAVO op te heffen om daarna samen met Europa en de VS een bondgenootschap te vormen.
pi_149940369
UNICEF twitterde op zondag 22-02-2015 om 22:59:59 In #Donetsk #Ukraine, a girl waits in line with adults to get humanitarian supplies reageer retweet
lijkt een onvolledige tweet zonder foto...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_149940426
Bandera is een heel slecht rolmodel, maar dat betekend nog niet dat alle Oekrainers Nazi's zijn. In Nederland kijken we met veel nostalgie terug naar de VOC (slavenhandel) en allerlei zeerovers. Het feit dat de Nederlands nostalgisch kijken naar de VOC betekend nog niet dat we allemaal slavenhandelaren zijn.

Meer redenen dan "Hij vocht tegen de Russen" hebben de meeste Oekrainers niet om Bandera erbij te halen. De Russen eren op hun beurt massamoordenaars als Stalin en Lenin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')